Echter ben ik al vanaf januari opzoek naar een training of cursus in online marketing/ social media maar heb ik tot op heden nog niks gevonden. Ik plaats oproepen inclusief #-kernwoorden op twitter, facebook en linkedin, met tot nu toe nog 0 reacties. Zelfs bij deze specifieke doelgroep die mij zou moeten kunnen vinden, waar ik een potentiële klant voor ben, kom ik niet in beeld helaas. Zo slecht is het met mijn online bereik gesteld

Omdat ik helaas nog geen cursus o.i.d. gevonden heb, maar wel graag mijn bereik wil uitbreiden ben ik nu wel erg benieuwd hoe anderen dit aanpakken?
Helaas heb ik ook geen groot sociaal netwerk dus ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen en wat ik fout of juist goed doe..
Ik gebruik aan social media Facebook, instagram, twitter en linkedin. Deze media gebruik ik enkel om nieuw werk op te tonen en om actie's/ aanbiedingen op te plaatsen. Linkedin gebruik ik enkel om mijn klanten/ netwerkcontacten op toe te voegen/ bij te houden. Mijn volgers worden dus niet overspoeld met verveelde berichten o.i.d. want ik wil ook niet ''vervelend/ irritant'' gevonden worden. Als een actie/ aanbieding eenmaal verlopen is haal ik deze ook weer offline.
Tot nu toe is de enige actie die een klein beetje van de grond is gekomen een gratis fotoshoot geweest (waarbij ik ook een 2e, 3e, 4e en 5e prijs had (flinke kortingen op de gewenste shoot), maar ook deze heeft niet het effect gehad wat ik gehoopt had. Enkel de eerste 3 zijn ge-int, de andere niks meer van gehoord. Ik heb overigens alle deelnemers bedankt met een kortingsbon (20% korting) die een heel jaar geldig is. Tot op heden nog geen enkele van terug gezien. De kortingsactie's e.d. leveren ook helemaal niks op, en van dingen gratis weg blijven geven zonder dat ik er meer bekendheid/ aanvragen door krijg kan ik geen brood op tafel zetten..
Graag zou ik tips ontvangen hoe ik mijn bereik kan vergroten, en wat ik goed doe of wat beter kan op mijn social media.
Wat vinden mensen bijvoorbeeld leuk om te zien/ volgen?
Wat wordt juist als vervelend ervaren?
Aan andere ondernemers, hoe genereren jullie publiciteit op social media/ waar halen jullie de volgers/ pagina likes vandaan?
Hoe kan ik mijn bereik op instagram vergroten of kan ik hier beter mee stoppen? Ik heb op dit moment slechts 6 volgers, dat zouden er wel wat meer mogen zijn

Kan ik ook offline dingen doen om online beter zichtbaar te worden?
Ik heb Google adwords gehad, enkel in mijn directe omgeving (25 km straal) getoont, maar ik heb er voor bijna 200 euro ingestoken en nog geen enkele informatie-aanvraag gehad dus helaas heeft het me alleen maar gekost en niet terug verdient waardoor ik deze maar weer offline heb gehaald. Andere betaalde optie's zit ik dus ook niet om te springen..

Google analytics kan dit ook doen voor je website. Toch even proberen om toegang te krijgen daartoe! Volgens mij kan je vader dat gewoon doen door jou als beheerder toe te voegen. 
)