Eerste eigen huis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:28

Eindelijk is heg zo ver! *\o/*
Deze huismuis gaat op eigen benen staan! *\o/*

Ik ben al druk bezig met reageren op woningen, maar omdat ik graag goed voor bereid wil zijn heb ik alvast een lijstje gemaakt van wat ik allemaal nog moet hebben.

Natuurlijk zal ik nog wel veel missen dus wil ik mijn lijst met jullie delen zodat jullie kunnen meekijken of ik nog iets mis :j
(Op mijn lijst staan alleen spullen die 1 keer aangeschaft te hoeven worden)
Wasmachine staat al in de opslag dus die hoeft niet meer aangeschaft te worden :o

Mijn lijst:

WOONKAMER
Bank (slaap)
Salontafel
Tv meubel
Dressoir

KEUKEN
Bestekset
Bordenset
Snijmessen
Pannen
potten
Mokken
Glazen
Wijnglazen
Mixer
Garde
Kaasschaaf
Beslagkommen
Onderleggers
Pannenlappen
Theedoeken
Handdoek

BADKAMER
douchegordijn
Handdoek hangers
Rekje (voor shampoo enz)
Handdoeken klein
Handdoeken groot
Washandjes

ELEKTRA
Tv
gasfornuis/oven
Koelkast
Magnetron

OVERIGE
wasrek
Wcrolhouder
WC borstel

Ik wil mijn huis graag landelijk inrichten, als iemand nog tips heeft voor muurkleuren en/of weet waar je mooie goedkope meubels kan kopen hoor ik dat ook graag :o

Alvast bedankt!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:05

Vergeet je aansluiting voor tv niet ;)
En snijplanken zijn ook handig
Koelkast met diepvries? Is handig als je maaltijden in wilt vriezen

Verder kun je op marktplaats kijken naar leuke meubels. Vaak staan er genoeg spullen op voor weinig die echt nog heel erg netjes zijn! Zo hebben wij een hele fijne bank op marktplaats gescoord voor niet al te veel geld.

Bij landelijk denk ik aan veel wit en bruin en/of grijs tinten, natuurlijke spullen. Je kunt eventueel op Pinterest kijken naar voorbeelden :)!

fannetje

Re: Eerste eigen huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:12

Vergeet je de eettafel met stoelen niet?
En je slaapkamer?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:12

Waterkoker en/of koffiezetapparaat? :)
En eventueel tosti ijzer en/of broodrooster?
Laatst bijgewerkt door 95Ellen op 11-05-16 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:13

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:14

Denk ook aan de veiligheid: rookmelder, branddeken en (kleine) brandblusser zijn met name in de keuken geen overbodige luxe :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:14

Vergeet ook je verzekeringen niet! En even checken of g/w/l bij de huurprijs inzit. Ik volg je topic verder even, ik ga over 6 weken voor het eerst samenwonen in een heel mooi (particuliere huur) huis!

Vraag ook familie of ze misschien nog iets hebben staan, wij hebben bijna alles gekregen of voor een klein prijsje kunnen overnemen. Prima om mee te beginnen, en dan vervang je het langzaamaan gewoon.

Vergeet ook stomme dingen als een blikopener, perforator, nietmachine, plakband-dispenser, maatbeker en dergelijke niet.
In je lijstje mis ik ook nog dingen als soeplepel, schuimspaan, verschillende spatels (hout/siliconen/metaal) en een stofzuiger/dweil/swiffer/oid. Misschien ook iets van kussentjes en een plaidje voor op de bank ofzo?
En een eettafel met stoelen.

Kleuren op de muur zou ik een beetje neutraal houden, wij houden alles gewoon wit. Mede ook omdat we er over 2 jaar weer uit moeten, maargoed dat is bij jou niet het geval natuurlijk. Zou gewoon eens in de bouwmarkt kijken wat je mooi vindt, neem dan ook kleurenstaaltjes mee zodat je ook even in het huis kan kijken. Of kijk ook even bij het behang e.d.

Wel heel leuk, succes!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 14:16

Bedankt!
Dat zijn inderdaad nog belangrijke vergeten dingen!

Eten doe ik eigenlijk altijd op de bank :=

Mijn bed en kleding kast neem ik mee van thuis :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:16

Ik mis op je lijstje nog een internetaansluiting. En heb je al je eigen aansprakelijkheidsverzekering en zorgverzekering of zit dat nog bij je ouders in?

Een heleboel praktische dingen qua spullen (vuilnisbak, blikopener, ehbo setje etc) daar kom je ook wel achter als je bezig bent :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:20

Je kiest voor een slaapbank, voor eventuele logé's of voor jezelf?
Mijn ervaring is dat een slaapbank niet echt voor de lange termijn is, worden snel slap en geen fijne banken om op te zitten.
Voor je lijstje: strijkijzer en strijkplank, beddengoed, afwasteiltje en druiprek, stofzuiger, eventueel spullen om de vloer te dweilen als dat nodig is, emmer, spullen voor ramen te zemen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 14:23

Alle aansluitingen en verzekeringen ga ik samen bekijken met mijn moeder, ik ben nu puur opzoek naar spul voor huis wat je dagelijks gebruikt of een must is om te hebben :o

De slaapbank word voor eventuele logés ja :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:24

Voordat je douchegordijnen en rekjes etc aanschaft zou ik eerst je huis afwachten. Wellicht krijg je iets met een glazen douchewand erin en een badkuip ofzo. Niet alvast alles maar kopen om het kopen.
Verder lijken schoonmaakspullen me erg handig ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:24

Stofzuiger?
Gereedschapskist

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 14:27

Goof schreef:
Voordat je douchegordijnen en rekjes etc aanschaft zou ik eerst je huis afwachten. Wellicht krijg je iets met een glazen douchewand erin en een badkuip ofzo. Niet alvast alles maar kopen om het kopen.
Verder lijken schoonmaakspullen me erg handig ;)

Ik wacht nog met kopen tot dat ik een huisje heb, ik ben ook nog hard aan het sparen zodat ik alles in 1 keer kan kopen en niet 10 keer op en neer hoef te gaan en ik weet van mezelf hoe veker ik naar de winkel ga Hoe meer ik koop :p

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:30

Vergeet ook de overige aankleding niet in de calculeren zoals:
- Muurverf/behang
- Vloer + ondervloer
- Vitrage en (rol)gordijnen
- Lampen
- Koelkast/vriezer, fornuis en oven (zit er bij huurwoningen vaak niet in)
- Wasmachine, droger (erg fijn als je klein behuisd bent), droogrek
- Stofzuiger (wij hebben een zakloze)
- Magnetron (om ingevroren maaltijden op te warmen)

Wij hebben 4,5 jaar geleden een 2 kamer appartement ingericht met een budget van 2000 euro. Alles nieuw!
bed en kledingkast hadden we al, de rest zelf aangeschaft. Koelvriescombi, droger, oven/fornuis en wasmachine van Indesit. Slaaphoekbank, salontafel, tv-kast, tafel en 2 stoelen bij ikea. vloer + ondervloer bij Leenbakker (met korting). Behang zat er al (netjes) op dus daar niets aan hoeven doen. Tv en goedkoop 2.1 geluidssetje. Lampen hebben we goedkope plafonnieres genomen en in de woonkamer een plaffondlamp van Ikea.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:37

Zaklamp,badmatjes.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 11-05-16 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:40

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:42

Wat ik overigens deed toen ik op kamers ging: Loop nauwkeurig de hele action door :p dan zie je altijd dingen liggen waarvan je denkt 'oja da's ook handig!'

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:47

Ik ben ook net bezig met het inrichten van mijn eigen stek, maar wat is dat moeilijk! Gelukkig woon ik dicht bij mijn ouders :=

Zaterdagavond heb ik er voor het eerst geslapen, maar ik had nog lang niet alles :)

Dingen die ik tot nu toe al gemist heb:
- Broodrooster
- Plastic potjes en containers (om restjes van een maaltijd op te bergen, of ontbijtgranen,...)
- Nachttafeltje
- Schoonmaakspullen (emmer, dweil, schoonmaakmiddelen...)
- Haarborstel :')

Verder heb ik een hoop fijne meubels tweedehands op de kop kunnen tikken! Zo heb ik een mooie en nette bank gevonden, mijn eetkamer komt van de kringloopwinkel en mijn koelkast en slaapkamer heb ik bij familieleden van de zolder gehaald :) Kringloopwinkel is sowieso altijd wel leuk om eens te gaan kijken, als je wat geluk hebt kan je daar echt leuke dingen halen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:01

Wat ook werkt: kijken wat je nu in het dagelijks leven gebruikt en dat opschrijven en bijhouden.

Ik zie bijvoorbeeld een broodrooster voorbij komen: super handig, en als ik er één zou hebben, zou ik het ook gebruiken. Maar absoluut niet iets wat je meteen aan moet schaffen voor je uitzet. Dat kan ook later wel (als je er al eentje wilt).

Wat ik bijvoorbeeld nog zou toevoegen, zijn een snijplank en vergiet.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:11

Vergeet je lampen niet! Die heb je overal nodig, in elke kamer. Denk ook aan eventueel extra opbergruimte, zo had ik bijvoorbeeld geen boekenkast en kon ik mijn boeken nergens kwijt. Maar ik heb gelukkig veel van mijn moeder meegekregen wat zij zelf niet meer nodig had! En ik stond nog wel te kijken van alle extra kosten die je toch nog hebt, zoals rioolheffing en afvalstoffenheffing...tikt best aan al met al...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:49

Alles met een stekker pas komen als je een huis hebt ivm garantie :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:59

Gebaseerd op mijn eigen ervaring:

Oplaadbare batterijen plus oplader
Fietspomp en bandenplakset

Voor de keuken
Ovenschaal
Knoflookpers
Pureestamper (hoewel ik het heel lang zonder heb uitgehouden)
Clips om verpakking te sluiten als knijpers niet voldoen

En wat haakjes met zuignappen, zodat je snel een handdoek kunt ophangen zonder dat het meteen permanent is dat daar een haakje zit.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 19:18

Bedankt, er zitten hele handige dingen tussen die ik nog niet heb opgeschreven!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:26

Als ik jou was zou ik alvast wel bestek en borden, drinkglazen, thee en koffie glazen, pannenlappen en al dat soort dingen kopen.. Pannen kan ook als je bijvoorbeeld koopt die op alle soorten past. scheelt straks als je wel een huis hebt, nu kun je nog dingetjes spreiden en dat scheelt straks... wordt nog duur zat ook gezien je moet inrichten met verf, behang enzovoort...