Leuk beginners autootje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Leuk beginners autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 13:04

Hoi Bokkers!

Omdat ik recentelijk mijn rijbewijs heb behaald ( *\o/* ) ben ik langzaam opzoek naar een leuk autootje. In augustus word ik 18, dus mijn plan is om rond die tijd mijn autootje te hebben. Veel eerder heb ik er toch niet zoveel aan :+

Ik ben opzoek naar een kleinere auto (geen behoefte aan een enorme bak, mijn parkeer kunsten hebben daarvoor verbetering nodig hihi), die doet wat hij moet doen, geen enge geluiden maakt. Benzine drinkt en zich niet te pletter zuipt. Graag goedkoper in onderhoud en in belastingen oid. Momenteel rij ik in de twingo uit 2007 van moeders.

Even op een rijtje;

Kleine auto
Benzine
Budget max €1000
Zuinig
Degelijke auto

dnieSz

Re: Leuk beginners autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:09

Mijn eerste auto was een ford Ka, rijd erg goed en niet vreselijk duur in de benzine.
Het enige is dat je moet uitkijken met roest bij de ford ka's.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:10

Gefeliciteerd met je rijbewijs! :D

Mijn 1e auto was een Suzuki Alto. Klein, degelijk en heel zuinig.
Altijd heel tevreden mee geweest, mankeerde ook nooit wat.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:12

Je kunt ook kijken naar een wat oudere Opel Corsa.
Zelf heb ik als eerste auto een Suzuki alto gehad, helaas in de prak gereden anders had ik hem nu misschien nog wel..
Nu rijd ik een FIAT Punto uit 2001, rijd erg zuinig (1 op 17/18) en ik vind m best degelijk. Maar die is voor jouw eisen misschien te groot en te duur maandelijks..
Toyota starlet zou je ook naar kunnen kijken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:13

Mijn eerste auto is FIAT seiceinto. Niks klein koekblikje, trekt goed op en gaat hard zat op de snelweg :))
Daarbij super goedkoop in wegenbelasting!

Afbeelding
Valt ook binnen je budget.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:16

Fiat Seicento sport , klein, zuinig, rijd makkelijk en sterk autootje en belangrijk: niet duur

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:23

Mijn eerste autootje was een opel corsa uit '96 voor nog geen 500 euro gekocht.
Heb er een jaar plezier van gehad, maar hij kwam niet door de keuring helaas.

Maar het was een prima autootje om mee te beginnen!

Nu heb ik een Peugeot 206, die is wel een stukje groter en duurder.

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:30

Ik heb een seat arosa gehad. Klein maar wel degelijk en rijd fijn. Qua kosten ook voordelig.

Gefeliciteerd met je rijbewijs!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:32

Ik heb nu een half jaartje mijn rijbewijs en mijn eerste auto is een opel corsa. Komt uit 95 maar mankeert niks en koste bij aanschaf niet veel en had nog niet gek veel gelopen. Kortom ik ben er erg blij mee!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:41

Als je budget max 1000 is moet je niet op zoek gaan naar een specifieke auto, maar gewoon zoeken wat je kunt vinden binnen je max bedrag. En dan kijken wat je mogelijkheden zijn, hoeveel km erop staat, hoe de auto onderhouden is etc.

Daarbij; er zijn echt ontzettend veel topics als deze hier op bokt, dus lees die eens door voor meer info ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:43

Mijn eerste auto was een Ferrari :+ rode Daihatsu Cuore, oftewel Rooie Sien <3
Was een heerlijk scheurijzer, en goedkoop!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:49

Ik heb een Renault 5, maar dat zijn wel oude beestjes. Weet niet of dat is wat je zoekt? Maar zijn wel topautootjes. Keihard en nooit wat mee aan de hand.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:51

Goof schreef:
Als je budget max 1000 is moet je niet op zoek gaan naar een specifieke auto, maar gewoon zoeken wat je kunt vinden binnen je max bedrag. En dan kijken wat je mogelijkheden zijn, hoeveel km erop staat, hoe de auto onderhouden is etc.

Daarbij; er zijn echt ontzettend veel topics als deze hier op bokt, dus lees die eens door voor meer info ;)

Heb je een voorbeeld, welke topics? Ik vind niet zoveel topics die over dit gaan...Ga zelf over een paar maanden ook opzoek naar een auto. Thnx

Gianti

Is niet private lease een optie? Ben altijd met die oudjes onwijs bang dat ze uit elkaar vallrn en uiteindelijk giga garage kosten hebt

Anoniem

Volkswagen Lupo? Zijn er legio: betrouwbaar, zuinig en makkelijk in te parkeren.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:52

Gianti schreef:
Is niet private lease een optie? Ben altijd met die oudjes onwijs bang dat ze uit elkaar vallrn en uiteindelijk giga garage kosten hebt

die kleine autootjes zijn motorisch vaak een stuk beter dan die grote als ze ouder zijn, rijden er niet voor niets zoveel rond

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:53

Goof schreef:

Sluit ik me bij aan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:54

Gianti schreef:

In verhouding is dat echt super duur, en je mag er vaak maar weinig kilometers mee maken. Heb er wel eens voor gekeken, maar je zit vaak rond de 200 inclusief verzekeringen, maar exclusief benzine. En dan dus een max aan kilometers per maand, anders word het duurder..

Mijn eerste (en tweede :D ) auto was een Fiat Panda. Ook zuinig, zijn redelijk ruim vanwege het vierkante en scheurt lekker rond.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 13:59

Dankjulliewel voor de tips!

Ik wil nu ongeveer sparen voor 800 euro, 1000 is echt mijn max. Ik ben ook maar een arm studentje (nog niet eens :+ )

Private lease gaat het helaas niet worden, heb je een bepaald inkomen voor nodig en daar kom ik echt niet aan helaas.
De kia klinkt leuk! Suzuki ook, twingo blijft toch wel in mijn hart.

Ik neem iig wel iemand mee die veel verstand heeft van auto's , dus dat komt hopelijk goed :j

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:02

Wij hebben thuis altijd goedkope peugeots gehad (peugeot 106 meestal), die zijn er ruim onder je budget.
Goedkope kleine auto, maar toch nog behoorlijk veel ruimte binnen, vooral als je een vijfdeurs variant neemt. Ze zien er wel goedkoop uit van binnen en de lak/verflaag heeft vaak de neiging de moed op te geven. Heel hard gaan ze natuurlijk ook niet, maar ik kon altijd het verkeer prima bijhouden.
Beresterk en voor zover ik weet goedkoop in onderhoud.

Ik vind het zelf altijd hele prima auto's voor dat kleine beetje geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:04

Sleeper schreef:
Goof schreef:

Sluit ik me bij aan.

Zijn alle merken even betrouwbaar wb slijtage en andere sh i t? Zou voor een degelijk merk gaan als je portemonnee niet al te groot is en onderhoud en verbruik ook een rol gaan spelen straks.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:13

Wat ook een leuke beginnersauto is, is een toyota Yaris (vond ik althans leuk toen ik voor mijn eerste auto aan het rondkijken was).

Mocht je interesse hebben: mijn opa heeft een super net onderhouden toyota Yaris en hij heeft vanaf half juni geen rijbewijs meer en dan komt hij dus te koop.
De auto is uit 2001 maar heeft nog een lage km-stand omdat hij er niet veel mee rijdt. Hij is ook altijd netjes bij de dealer onderhouden en heel de geschiedenis is bekend. Het is een zilvergrijze en heeft volgens mij ook airco.

Mocht je interesse hebben, dan stuur maar een PB.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 14:19

JustLizz schreef:
Wat ook een leuke beginnersauto is, is een toyota Yaris (vond ik althans leuk toen ik voor mijn eerste auto aan het rondkijken was).

Mocht je interesse hebben: mijn opa heeft een super net onderhouden toyota Yaris en hij heeft vanaf half juni geen rijbewijs meer en dan komt hij dus te koop.
De auto is uit 2001 maar heeft nog een lage km-stand omdat hij er niet veel mee rijdt. Hij is ook altijd netjes bij de dealer onderhouden en heel de geschiedenis is bekend. Het is een zilvergrijze en heeft volgens mij ook airco.

Ik zal het onthouden! Is het ook een beetje in mijn budget? Ik kan natuurlijk proberen om mijn moeder heel lief aan te kijken, maar ik vrees dat het niet gaat lukken haha

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:20

sterreke98 schreef:
JustLizz schreef:

Ik zal het onthouden! Is het ook een beetje in mijn budget? Ik kan natuurlijk proberen om mijn moeder heel lief aan te kijken, maar ik vrees dat het niet gaat lukken haha

Ik heb het er nog niet met mijn opa over gehad wat hij ervoor wil hebben eigenlijk dus dat zou ik nog eens even na moeten vragen :).

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:24

Ik heb de eerste 2 jaar in een Suzuki Alto rondgecrosst. Is eerst van mijn moeder geweest en daarna mochten mijn broers en ik hem "op" rijden. Daarna heb ik een Toyota Aygo gekocht. Ook een prima autootje :)