leeftijd kinderen zonder volwassenen naar buitenzwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

leeftijd kinderen zonder volwassenen naar buitenzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 17:13

Vandaag heerlijk wezen zwemmen met me zoontje van zeven, was erg verbaasd dat er bij dat zwembad toegestaan is dat kinderen vanaf acht jaar zonder volwassen alleen naar binnen mogen. Heb zelf het idee dat kinderen vanaf jaar of 12 dat pas zouden mogen, denk ik nu ouderwets of wat is jullie mening daar over.

Lau

Re: leeftijd kinderen zonder volwassenen naar buitenzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:16

12 vind ik een prima leeftijd hoor, zeker niet ouderwets. Dan zitten ze meestal op de middelbare school gaan ze met vrienden. Dat zou ik als ik moeder was een veel fijner idee vinden. 8 jaar dat vind ik erg jong, ze zijn dan nog niet echt zelf redzaam en ze zien ook het gevaar nog helemaal niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:17

8 jaar zou ik ook te jong vinden, diploma of niet, ik geloof dat wij rond 12 jaar zelf gingen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:18

Ik ben nu 29 maar ging vanaf groep 4 basisschool zelf met vriendinnetjes naar het zwembad in de zomer. toen was ik een jaar of 7/8. Vind dat ook wel een normale leeftijd. Kinderen van die leeftijd kunnen prima zwemmen en zichzelf vermaken en zorgen dat ze op tijd weer thuis zijn :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:20

Is ook wel afhankelijk van wat voor soort zwembad en of en hoe het toezicht is.
Vind het zelf persoonlijk ook erg jong.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:47

Vanaf de brugklas denk ik, tenminste ik mocht eerder niet alleen (maar dat was omdat ik nog een jonger zusje had) 8 vindt ik echt heel jong. Nou zijn mijn kinderen "speciaal" en kunnen niet zwemmen (de oudste is 8 en zit nu eindelijk op les, heeft heel lang geduurd voor we hem en zijn 1 jaar jongere broertje uberhaupt in de buurt van water kregen, panische angsten) maar zelfs dochter van 6 met zwemdiploma mag de komende 5 a 6 jaar niet alleen naar het zwembad hoor.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:55

Hangt er van af waar je woont denk ik. Ik groeide op in een klein dorpje en deed op mijn achtste vrijwel alles zelf, ook naar het zwembad gaan. Hier in Den Haag zou ik dat enorm onverantwoordelijk vinden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:56

Mijn kinderen zwommen vanaf 8 a 9 hier "alleen" in de zwemplas/grachten.
Er zijn dan vel meer kinderen/jongeren aanwezig.
Ze gaan/gingen bij mooi weer gelijk uit school en na het eten weer.
Ook in de zomervakantie zaten ze daar hele dagen.

Ik ging vanaf 7 jaar alleen naar het zwembad (althans... tot 9 a 10 jaar werd ik gebracht en gehaald; daarna mocht ik zelf fietsen).
Ik kreeg voor de zomer een zomerabonnement voor 3 maanden en in de zomervakantie ging ik meerdere dagen per week.
Mijn moeder werkte gewoon fulltime en zij had echt geen tijd om erbij te gaan zitten.
Er waren eigenlijk weinig ouders die met hun kinderen gingen zwemmen.

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:56

Ik vindt 8 wel goed! Ik weet nog wel dat ik het niet leuk vondt dat mijn moeder steeds mee ging! En toen ik 9 was mocht ik samen met vriendinnetjes erheen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:57

Hier gaan ze vanaf vorig jaar zelfstandig,ze zijn nu 11 worden 12 ik breng ze en haal ze, zo heb ik nog t idee dat ik controle heb en dat eventueel de badmeesters aan mij door kunnen geven of alles goed-of niet is gegaan...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel spannend vond in het begin maar de meeste kinderen uit klas gingen al zelfstandig naar t zwembad...dus ik was een volger zogezegd.
We wonen in een dorp

Olympico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:21

Ik denk dat 7/8 een goede ondergrens is, verder lijkt het me is de zaak van de ouders om in te schatten wanneer hun kinderen daar aan toe zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:27

phormicola schreef:
Hangt er van af waar je woont denk ik. Ik groeide op in een klein dorpje en deed op mijn achtste vrijwel alles zelf, ook naar het zwembad gaan. Hier in Den Haag zou ik dat enorm onverantwoordelijk vinden.

Ja, in de grote stad is het idd anders. Ik woon in een dorp. Hier gaan de kinderen ook al vanaf kleuterklas alleen naar school en naar speeltuintjes in de buurt.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:35

Ik ging op de basisschool ook na schooltijd zelf naar het zwembad toe met vriendinnetjes. Ook ik ben in een klein ons kent ons dorpje opgegroeid, snap dat het in een stad anders is

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:42

Vanaf dat ik 10 à 11 was ging ik alleen met vriendinnetjes naar het zwembad hier vlakbij, letterlijk drie minuutjes lopen. Er was voldoende toezicht en ondanks dat het een heel simpel bad was konden we ons uren vermaken!

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:55

Bij een buitenzwembad vind ik 11/12 een mooie leeftijd. Bij een binnenzwembad (waar meestal beter toezicht is) vind ik 9 een mooie leeftijd. Onze zoon van 9 ging vandaag zwemmen met vriendjes in een binnenzwembad waar het nergens echt heel diep is. We hebben hem afgezet en opgehaald. Dat ging prima.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:58

Ik zou een jaar of 11/12 aanhouden, dus wanneer ze zo'n beetje in groep 7 of 8 zitten.
Op jongere leeftijd zijn ze in de meeste gevallen toch wat minder zelfredzaam en ze zien minder tot geen gevaar, vanaf een jaar of 11 vaak wel.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:00

Wij mochten dat met een jaar of 9 of 10.
Maar wij mochten wel meer wat tegenwoordig niet meer denkbaar is.
Denk wel vaker dat ik héél erg blij ben om in de jaren 70 mijn kindertijd te hebben gehad.
Waren onze ouders toen naïef??
Geen idee, maar het was wel een stuk leuker.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:09

Ik mocht geloof ik in groep 5/6 alleen, dus 8 a 9 jaar. Dat was altijd prima, gingen naar een zwemmeertje waar we nooit diep gingen (geen golven dus geen gevaar om af te drijven).
Diploma's waren al met 6 in het bezit, dus daarna even de tijd gehad om echt te leren zwemmen

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:16

Ik vind t helemaal niet zo raar.
Ik was ook 7 oid en ik ging alleen naar het zwembad. Ik had alle zwemdiploma's en zwom zo 3x per week..
Als je weet dat je kind kan zwemmen, waarom niet? Er zijn altijd badmeesters die opletten. Als je kind kan zwemmen, wat is t verschil met hem/ haar buiten laten spelen of hem naar het zwembad laten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:18

Wij vanaf 10 jaar. Toen mochten wij ook zonder toezicht roeien in rubberboot en kanoën op de sloten/vijvers. Maar ik kom uit de stad. Ik hoor van anderen uit het dorp dat daar al vanaf 8 was alleen naar het zwembad, want er was altijd wel een moeder of vader, tante of buurvrouw die hun kinderen ook kenden. Ons kent ons.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:22

Vanaf 7 of 8 geloof ik dat ik alleen ging op de fiets.. Van de ene kant van het dorp naar de andere kant en dat was toch echt zeker een kwartier fietsen.. Mijn moeder had geen rijbewijs en in de rivier mocht ik niet zwemmen vanwege de stroming..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:26

Ik zit nog eens na te denken, maar op de camping mocht ik wel alleen en toen was ik een jaar of 8-9. Had wel mijn ABC al gehaald op mijn 5de en het was een klein zwembad, nergens diep en 3 badmeesters voor het toezicht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:29

Ik was ook 8 dat ik alleen naar het zwembad ging. Wij gingen eigenlijk altijd met de hele klas en ik kom uit een dorp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:38

Ik mocht denk ik vanaf een jaartje of 10 in mn eentje? Geloof dat ik er daarvoor ook nooit echt interesse in had. Vanaf 11 mocht ik wel discozwemmen en dat vond ik echt super cool

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:43

Eens met TS. Mijn dochter is nu bijna 7 en heeft haar A en B diploma, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar alleen te laten gaan zwemmen. Ook niet als ze 8 is of 9 of 10 of.... 8-) :D