Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Szan schreef:Nope, met een huishoudensinkomen van 37.000 krijg je bij een corporatie nooit een woning onder 710 euro. Niet bij Viverion, maar ook niet bij andere corporaties.
Over je opmerkingen van de broer van je man: voor zittende huurders is dat anders. Als je bijvoorbeeld weinig verdiende toen je er kwam wonen, dan blijf je relatief weinig betalen. Bovendien was wetgeving jaren geleden ook minder streng.

doezel2 schreef:Spoiler:.
Viverion
Weet niet of ok de naam mag zeggen dan maar even zo
Want broer van mijn man. Die verdient nog meer dasn ons 2en. En woont in een. 500/600 huur huis. Vandaar ik de vraag

doezel2 schreef:Spoiler:.
Viverion
Want broer van mijn man. Die verdient nog meer dasn ons 2en. En woont in een. 500/600 huur huis. Vandaar ik de vraag
M_D_H schreef:.doezel2 schreef:Spoiler:.
Viverion
Als je eenmaal in een huis woont en je gaat daarna beter verdienen of krijgt een andere baan, gaan ze je er natuurlijk niet uitgooien
Wel is het zo dat, als je meer gaat verdienen, je huursubsidie niet meer gegeven wordt.
Dus nee, als dit jou inkomen is waar zij naar kijken, mag je dat huis dus niet huren.
(het kan nog erger hoor, de opa en oma van mijn vriend zijn afgewezen op een huis omdat ze 68 cent per maand te veel kregen van hun pensioen)
Celiien schreef:. Mijn mans broer verdiende voor die tijd. Al zoveel(. Hij woont nu ong jaartje opzich)doezel2 schreef:Spoiler:.
Viverion
De broer van je man zal waarschijnlijk in dat huis zijn gekomen toen zijn inkomen lager was. Dan krijg je dus idd scheefwonen.
Maar kortgezegd: voor sociale huur sector moet je inkomen voor een tweepersoonshuishouden max 35.739,- zijn.
Zit je erboven, heb je simpelweg pech en moet je opzoek naar iets wat boven de 710,- huurprijs p/maand ligt en heb je geen huurtoeslag.
Soms worden er particuliere huizen aangeboden voor minder dan 710,-. Dat zou je moeten zoeken. of soms worden via woningcorporaties huizen met een huurprijs boven de 710,- aangeboden, daar kom je ook voor in
aanmerking