Net voor de eerste keer de politie gebeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Net voor de eerste keer de politie gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 03:36

Ik voel me dan altijd zo'n klikker... maar was ten einde raad.
Ik woon in het centrum van Den haag, in een 1 kamer appartementje. Het wonen is heerlijk, aangezien ik alles bij de hand heb qua winkels en voorzieningen.
Ik woon in een complex met meerdere woningen boven elkaar, ik woon op de eerste etage.
Nu is mij al een paar keer opgevallen dat de buren wel van een feestje houden. Ben ik opzich niet tegen, ik voel mezelf redelijk flexibel.
Maar nu is dus voor de zoveelste keer harde muziek boven mij, tot 3 uur en ze zijn nog niet stil. Ben maar gewoon m'n bedje uitgestapt, slapen kan ik niet meer...
Ik vond het zelfs zo asociaal en overlast gevend dat ik de politie heb gebeld en er een melding van heb gemaakt...
Ik moest uitzoeken waar het vandaan kwam, maar kan het niet plaatsen. Het kan net zo goed een andere woning zijn dan boven mij...
Ik wil gewoon mijn nachtrust...

kelseyc

Re: Net voor de eerste keer de politie gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 03:54

Na 11:00 moet het zachter gaan en anders laten weten dat het later kan worden dan is het nog niet zo erg. Of eenmalig, maar ik zou ook de politie hebben gebeld! Er wonen nog andere mensen in de buurt die daar ook last van kunnen hebben..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 04:01

Zegt die mevrouw aan de lijn: Dan moet u even uit gaan zoeken waar het vandaan komt en dan komt de politie bij u luisteren... zit je daar met 2 agenten gezellig aan de koffie.
Ik heb ook de woningbouw al gemaild.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 05:08

In het centrum wonen in een drukke stad brengt altijd deze risico's met zich mee qua lawaai. Maar toch, ik ga er vanuit dat dit geen straat is vol met studentenwoningen of een uitgaansstraat vol met cafés, want dan weet je dat je daar snachts lawaai hebt.

In een normale appartementencomplex met onder en boven buren. Dan kan een feestje houden gewoon niet elk weekend... En als ze wel willen feesten tot in de vroege ochtend eens in de zoveel tijd, dan horen ze fatsoenlijk te zijn en bij iedereen een briefje in de bus te gooien... Zoals het hoort.

Nee hoor. Je hoeft je geen klikker te voelen. Kijk, als het kan ben ik altijd voor om eerst zelf aan te bellen en te vragen of het zachter kan en daarna pas de politie als het niet helpt. Maar in dit geval geef ik je toch gelijk om gewoon meteen te bellen ipv zelf langs te gaan.

Het is niet dat ze je naaste buren zijn die je kent en met wie je in de zomer gesprekken voert door de schutting, om als voorbeeld te nemen. Je weet niet precies waar het is, ook niet wie het zijn en wat voor type mensen het zijn. Ik zou zelf ook echt niet zomaar midden in de nacht bij misschien wel dronken feestgangers aanbellen of te vragen of het zachter mag. Vind ik veel te risicovol voor mezelf. Je weet het maar nooit tegenwoordig, de gekste dingen gebeuren. Dus nee, voel je geen klinker. Zij houden zich niet aan de regels en aan simpele sociale normen, dus daar mag je best de politie voor bellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 05:18

Ze zijn gewoon nog steeds bezig. Ik ben al wezen spieken maar ik kan er niet achter komen waar het vandaan komt. Lig nu wederom in bed en ga proberen te slapen.
Ik heb ook de woningbouw gemaild. Hopelijk kan ik nog een beetje slapen, straks naar het nk carroussel. Als ik niet goed heb geslapen word ik rete chagrijnig
Maar wat ik nou ook niet snap is waarom er vanuit hun galerij/stukje nog geen mensen hebben aangebeld. Zegt misschien iets over de mensen zelf of ze zijn er niet

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:18

Oordopjes voor de volgende keer!

Weet je zeker dat het in hetzelfde gebouw is?
Dan kan je ook briefje ophangen in de lift of op een gezamelijk bord.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 08:36

Waarom ga je niet eerst zelf langs?

Ik snap dat je het vervelend vind hoor. Toch zou ik not amused zijn als de onderbuurvrouw meteen de politie belt. Zou je zelf langskomen en het (vriendelijk) vragen, dan zou ik dat veel fijner vinden.

Als ik jou was zou ik dus vandaag even langsgaan en het aan ze uitleggen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:14

snuffie123 schreef:

Ik snap dat je het vervelend vind hoor. Toch zou ik not amused zijn als de onderbuurvrouw meteen de politie belt. Zou je zelf langskomen en het (vriendelijk) vragen, dan zou ik dat veel fijner vinden.

ElineS schreef:
Nee hoor. Je hoeft je geen klikker te voelen. Kijk, als het kan ben ik altijd voor om eerst zelf aan te bellen en te vragen of het zachter kan en daarna pas de politie als het niet helpt. Maar in dit geval geef ik je toch gelijk om gewoon meteen te bellen ipv zelf langs te gaan.

Het is niet dat ze je naaste buren zijn die je kent en met wie je in de zomer gesprekken voert door de schutting, om als voorbeeld te nemen. Je weet niet precies waar het is, ook niet wie het zijn en wat voor type mensen het zijn. Ik zou zelf ook echt niet zomaar midden in de nacht bij misschien wel dronken feestgangers aanbellen of te vragen of het zachter mag. Vind ik veel te risicovol voor mezelf. Je weet het maar nooit tegenwoordig, de gekste dingen gebeuren. Dus nee, voel je geen klinker. Zij houden zich niet aan de regels en aan simpele sociale normen, dus daar mag je best de politie voor bellen.

Hierom :)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:16

Ik zou zoizo morgen even bespreken met die mensen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 09:28

snuffie123 schreef:

Het probleem is dat ik dus niet weet waar het precies is/was. Om 6 uur was het dus nog niet over. En het komt dus vrijwel iedere week voor dat ze dit doen. Het is een heel gehorig portiek ik hoor het zelfs wanneer de bel ergens anders gaat

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:33

Ik zou ook niet zelf langs gaan. Toen ik een keer vriendelijk vroeg of de muziek 4 huizen verder iets zachter kon, ben ik daarna bedreigd. Ik laat het nu wel uit mijn hoofd.
Bij ons is het in de zomer ook wel ieder weekend raak. Na 12 uur s nachts gaat de muziek vaak nog een tandje harder. Ik heb nog nooit gebeld. Doe alle ramen goed dicht en oordoppen in.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:36

kelseyclover schreef:
Na 11:00 moet het zachter gaan en anders laten weten dat het later kan worden dan is het nog niet zo erg. Of eenmalig, maar ik zou ook de politie hebben gebeld! Er wonen nog andere mensen in de buurt die daar ook last van kunnen hebben..

Dat moet helemaal niet.. Het is wel schappelijk om te doen...

Ik vind de reactie van de politie wel erg apart. Zelf uitvissen waar het vandaan komt. Leuk als je belt voor een inbreker in huis.. :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:49

Aight schreef:
snuffie123 schreef:

ElineS schreef:

Hierom :)

Ik doel ook niet op dat je meteen in de nacht langsgaat. Je kunt het vast wel een nachtje volhouden en dan de volgende dag langsgaan.
Lees net dat ts niet weet waar het is, dus dan ligt het alweer anders. (Maar ik zou niet weten wat de politie daar dan mee moet)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 09:57

Misschien had de politie al meerdere meldingen gehad van het pand.
Ik ben vannacht pisnijdig naar buiten gelopen en heb het huis gevonden. Vermoedelijk 2 lagen boven m'n woning
Zou ik daar gaan aanbellen en het bespreken zou ik misschien wel een discussie krijgen. En zou het hun woord tegen de mijne worden.
Je mag voor geluidsoverlast de politie bellen midden in de nacht. Daar zijn ze voor

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:05

God wat ben ik blij dat wij de stad uit zijn..
Sins wij naar het platte land zijn gegaan heb ik niet meer wekelijks met ome agent en of de woningbouw aan de lijn hoeven hangen.
Dat is echt werkelijk een zegen!

Voel je niet beschaamd die gasten te bellen en of te mailen, mijn ervaring leert dat ze niets kunnen doen zonder dat je ze letterlijk stalk.
Ze moeten een dossier op bouwen voor ze daadwerkelijk wat kunnen ondernemen.
bij ons heeft het toen voor verschillende buren 1 heeft het 1,5 jaar geduurd en de ander wat sneller gezien die in speed handelde en afgezien van lawaai ook afval dumpte in de voor en achter tuinen van ons en de buurvrouw, schreeuwde op straat (in zichzelf), vluchtroutes blokkeerde, zo ineens in je huis stond, je bedreigde etc etc etc,
Meerdere eenzijdige gesprekken resulteerde in hem ongeïnteresseerd letterlijk gapen voor je neus en de schuld altijd op een ander te schuiven tegenover woningbouw en ome agent.
Beide buren waren geestelijk onstabiel en de een is net de ggz weer uit de ander zit nu nog in een gesloten afdeling.

Kortom lekker bellen laat die agenten het lekker oplossen, zij zijn er voor getraind en ik neem aan dat jij niet zit te wachten op lichamelijk letsel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 10:11

En anders ga ik een urgentie aanvragen. Omdat ik zelf ook psychische klachten ondervind. Eerst maar afwachten wat de woningbouw verteld. Misschien zijn er meerdere klachten van deze bewoners gekomen.
Ik hoorde wel dat alles wat aan de stad kant woont verslaafd is en aan de drank en drugs zit. Dus daar ga ik gewoon niet in mijn eentje heen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:27

2 lagen ook nog? Dan kan het hele pand dus meegenieten.... Woningbouw inschakelen inderdaad!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 10:37

Winged schreef:
2 lagen ook nog? Dan kan het hele pand dus meegenieten.... Woningbouw inschakelen inderdaad!

Maar waarom heeft niemand anders gebeld en ging het door... Dat snap ik niet.
Ik ga het in ieder geval bijhouden wanneer het gebeurd en tot hoelaat

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:49

snuffie123 schreef:

De TS zegt dat het regelmatig voorkomt. Lijkt me dat wanneer jij regelmatig feestjes geeft tot diep in de nacht of vroeg in de morgen, je zelf ook wel kunt bedenken dat je voor fikse overlast zorgt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:10

TS wat irritant.
Zelfs met oordoppen in kan muziek flink door dreunen.

Onze vorige buren maakten ook vaak herrie midden in de nacht.
Buren aan de andere kant durfden de politie niet te bellen, ik wel.

Ook wel 's nachts aangebeld of het stiller kon ivm wakker kind.
Ik werd uitgelachen.
Volgende ochtend om 730 uur op de bel gedrukt toen vond ik het een mooie tijd om wakker te zijn.
Vonden ze niet grappig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 11:23

Als we over alternatieve oplossingen gaan praten...
Ik ga vandeweek briefjes maken met de vraag of ze het zachter kunnen doen omdat er ook mensen moeten werken.
Mocht dit niet helpen heb ik nog een lieve vader met versterkers en electrische gitaren. Nemen we die even mee en dan zetten we om 8 uur op zondag even de versterkers open :D

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:41

Ts ik kan begrijpen dat je het mischien eng vind om dan aan de deur te komen als daar veel raar volk zit. Maar dan zou ik dus ook geen raar of boos gedrag uitlokken door met elektrische gitaren en versterkers bezig te gaan...

Briefjes maken is een erg goed initiatief! Hou het vriendelijk (ookal ben je dat zelf misschien niet meer) daar bereik je uiteindelijk vaak veel meer mee.

Succes!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:47

Kinke schreef:
snuffie123 schreef:

De TS zegt dat het regelmatig voorkomt. Lijkt me dat wanneer jij regelmatig feestjes geeft tot diep in de nacht of vroeg in de morgen, je zelf ook wel kunt bedenken dat je voor fikse overlast zorgt.

Nouja ik geef inderdaad niet zulke feestjes tot diep in de nacht. Dan huur ik ergens anders iets af.

Toch kunnen andere mensen hier echt geen weet van hebben. Ik heb hier op het forum bijvoorbeeld pas voor het eerst gehoord dat mensen zich aan loslopende katten heeeel erg kunnen ergeren. Had ik geeen idee van!

Die mensen hebben nooit klachten gehad van Ts en het zou dus heel goed kunnen dat ze helemaal niet weten dat iemand er last van heeft.
Als ik dan opeens meneer de politieagent op de stoep heb staan met de medeling dat er over me is geklaagd, zou ik dat echt niet kunen waarderen. Dat kun je zelf ook eerst aangeven.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:55

purny schreef:
Als we over alternatieve oplossingen gaan praten...
Ik ga vandeweek briefjes maken met de vraag of ze het zachter kunnen doen omdat er ook mensen moeten werken.
Mocht dit niet helpen heb ik nog een lieve vader met versterkers en electrische gitaren. Nemen we die even mee en dan zetten we om 8 uur op zondag even de versterkers open :D

Ik zou er niet bijzetten: 'omdat er ook mensen moeten werken', hou het gewoon op een goede nachtrust. Komt even een beetje vriendelijker over. Je kan sommige mensen flink in het harnas jagen door over werken te beginnen.

Ik hoop dat het tweede gedeelte van je bericht een grapje is, want als jij gitaren met versterkers om 8 uur sochtends bewust aan gaat zetten, ben je geen haar beter en heeft iedereen last van jou. Die mensen die de overlast veroorzaken leggen echt de link niet hoor. 'Oh, wat een lawaai, dat doen ze natuurlijk omdat wij dat ook hebben..' beter van niet hoor, dan zijn er wel andere, nettere manieren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 11:57

Maar je kan op z'n minst even een briefje in de bus doen met de mededeling dat je een feestje hebt dus dat je harde muziek draait. Ik ben helemaal de moeilijkste niet. Ze mogen van mij best muziek draaien maar niet tot 6 uur in de morgen. Dat gaat mij te ver.
Mijn buurman die pas naast mij is komen wonen en die kwam netjes melden dat er vrienden kwamen