Grote-mensen-leven-vrees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Grote-mensen-leven-vrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 16:54

Hoi!

Lang verhaal kort, ik heb grote-mensen-leven-vrees. :')
Afgelopen jaren ben ik altijd (nouja, bijna altijd dan) een blije student geweest.
Na twee kneuzenjaren op de uni een paar studiepunten binnengesprokkeld, daarna naar het HBO gegaan en door de jaren heen gevlogen met twee vingers in mijn neus.
En nu heb ik een vrijstellingsaanvraag voor mijn minor in het laatste jaar gedaan.

Kreeg ik vandaag mail dat die goedgekeurd is. Holy crap! :oo
Ook al was ik er vrij zeker van dat ik die mail zou krijgen, opeens krijg ik kriebels.
Dan ben ik dus zeg maar... Na de zomervakantie een student zonder studentlabel.

Werk, rondkomen met een 'echt' salaris (want gelukkig ben ik aangenomen bij mijn superawesome stage), grote-mensen-leef met structuur, regelmaat enzovoorts..

Ik voel mezelf heel stom, bang voor het onbekende..
Maar hebben hier meer mensen last van (gehad)?
Het zal vast wel loslopen, maar geen stufi meer en geen andere gekke dingen die horen bij het studentenleven.. Maar.. Financiële onzekerheidjes, 'leeg' gevoel (ik ben een beetje een gewoontediertje), m'n leven afstemmen met dat van mijn vriendin die nog dik een jaar aan de studie is.. Brrr!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:02

Omg echt precies dit :')

Twee jaar mezelf ontdekt in die grote, leuke stad ver weg van Brabant, studeren komt later wel ~~}> Nu begonnen aan een nieuwe studie met veel plezier die ik waarschijnlijk ga afmaken, maar oh my, zo bang voor als ik klaar ga zijn. Gelukkig heb ik nog 2,5 jaar bachelor en 1-2 jaar master te gaan ( :') ), maar toch... nachtmerries over burgerlijkheid. <<)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:05

Ik moet wel een beetje lachen om je verhaal. Gelukkig hoef je echt niet van de een op de andere dag de saaie oververantwoorde burger uit te hangen hoor. Lekker af en toe een dagje vrij pakken om spontaan wat te ondernemen, contact houden met je nog studerende vrienden en genieten van het extra geld dat je nu ineens hebt en het komt helemaal goed.

Ik ben nog steeds lid van mijn studentenvereniging ook al zijn er mensen van mijn leeftijd die inmiddels kinderen hebben van 10jaar oud, lekker belangrijk :p. Oh en werkborrels kunnen ook heel leuk zijn hoor!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:08

Wat grappig, toevallig is dit iets wat de afgelopen tijd ook af en toe in mijn gedachten is.
Momenteel ben ik aan het afstuderen, en ineens besef ik me, ojee zometeen moet ik ineens een "volwassen" leven gaan leiden :D
Ook al woon ik ondertussen al 3/4 jaar samen, het voelt toch als een omschakeling om van student naar werkende te gaan haha. Inderdaad als het grote-mensen leven *D
Het was altijd: "straks na mijn studie...", en nu is het opeens bijna zo ver.

Gaat vast lukken hoor! Denk dat ook dat vanzelf gaat.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:20

Dit is zeker door mijn hoofd geschoten toen ik klaar was met studie, maar het doet geen pijn hoor ;)
Meestal ben je tijdens je stages al een beetje meer richting het volwassen leven gegaan: je moet daar tenslotte ook gewoon elke dag komen opdraven. Dat is hetzelfde als je werkt.

"Volwassen mensen" doen ook leuke dingen zoals borrelen of een avondje weg, zélfs doordeweeks. En dan heb je er tenminste geld voor.
Hopelijk heb je ook wat collega's van je eigen leeftijd, je hoeft niet ineens tussen de 40+ ers met een gezin of koophuis rond te hangen want er zijn genoeg mensen van je eigen generatie die ook werken.

Als je het echt niet aankunt, ga verder in het onderzoek! Ik doe een PhD en dat voelt nog steeds een beetje als studeren: elke dag naar de Universiteit, veel jonge mensen om je heen, veel borrels en je leert elke dag bij. Oja, en hele hoge doelen te behalen :+
Laatst bijgewerkt door Oeska op 26-04-16 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:25

Haha, niet herkenbaar eigenlijk, wel grappig geschreven :)

Ik was dolblij dat m'n studie erop zat en ik kon gaan werken :D :D ben er nu anderhalf jaar later nog niet op teruggekomen, werken is zoveel leuker dan studeren.

Van de rest van het volwassen leven (eigen huis, verantwoordelijkheden, huishouden) bak ik wel echt niks :')

Selina

Re: Grote-mensen-leven-vrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:28

Ja, heel herkenbaar :P Nu ik bezig ben met een huis te kopen dringt het pas echt door dat ik volwassen word haha. Vind het leven als student eigenlijk wel heerlijk. Maargoed, het zal wel loslopen. Ik bekijk het gewoon per ding.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:30

:D ik ben nu 51 haha en ik denk nog steeds.............later als ik groot ben, dan.............. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:32

Hahaha, het is inderdaad erg herkenbaar. :D

Eigenlijk moet je het gewoon over je heen laten komen. :j
En dan word je een gegeven moment wakker en besef je: nu ben ik écht volwassen.
En dan zie je dat het eigenlijk zo erg niet is en er ook heel veel voordelen aan zitten.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:39

Ik zit nog maar in mijn 2e jaar en ik vrees er nu al voor :') Ik zit daarom ook echt te nu al te bedenken wat ik hierna wil.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:46

janouk schreef:
:D ik ben nu 51 haha en ik denk nog steeds.............later als ik groot ben, dan.............. :D :D

Ohhh dan val ik nog wel mee met mijn 27 en 'later...' :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:49

Ik herken het absoluut niet.
Heb tijdens mijn studies gewoon gewerkt in mijn vrije tijd en in de weekenden. Dus er was voor mij geen grote overstap.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:49

Die gekke dingen kan je nog steeds blijven doen, daar ben je echt noooooooit te oud voor!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:52

HorseTopShop schreef:
Ik herken het absoluut niet.
Heb tijdens mijn studies gewoon gewerkt in mijn vrije tijd en in de weekenden. Dus er was voor mij geen grote overstap.

Dat deed ik ook. Vanaf mijn 15de werk ik al. Maar dan is het alsnog wel wennen om fulltime aan de slag te gaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:02

Pfff ik ben niet de enige dus! :D
Gelukkig maar! Ik heb er ook over gedacht om nog de uni te gaan doen, maar binnen mijn werkveld is dat maar weinig meerwaarde, dan kan ik beter opleidingen toegespitst op mijn doelgroep doen!

Inderdaad.. Het voelt zo bizar dat ik over een paar jaar een huis ga kopen en misschien ook wel koters heb lopen een paar jaar later. Als student denk je daar toch minder aan...

Over bijbanen gesproken, in het afgelopen jaar heb ik er drie naast elkaar gehad, maar dat is toch anders. Deeltijdbanen waarvan je weet dat het eindig is..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 19:03

Sleeper schreef:
Die gekke dingen kan je nog steeds blijven doen, daar ben je echt noooooooit te oud voor!

Check! :D Scheelt weer dat ik al rare hobby's heb, dan kom je snel in gekke situaties terecht!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:03

Nee man, je leven wordt echt leuker na je studie. Je kan dezelfde dingen doen en hebt niet continu geld tekort :') gewoon studentenleven 2.0.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:21

KoudbloedKim schreef:
Eigenlijk moet je het gewoon over je heen laten komen. :j
En dan word je een gegeven moment wakker en besef je: nu ben ik écht volwassen.

Ja dat!
Ik weet nog steeds niet wat ik wil worden als ik groot ben, als ik een grote mensen leven heb en dan ineens realiseer ik me weer dat ik half 30 ben en al een grote mensen leven heb...... oeps. :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:11

Ik ken dit zo erg! Ik heb een jaar langer over mn bachelor gedaan en zit nu in m'n eerste master, maar ik wil denk ik nog een master doen. Natuurlijk grotendeels omdat ik het echt heel interessant vind, maar ook wel omdat ik geen idee heb wat ik anders moet doen :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:25

Ik ben een jaar geleden afgestudeerd en eerlijk is eerlijk, ik mis het studentenleven wel een beetje. Het werkende leven heeft ook z'n voordelen hoor, maar zo leuk als het studentenleven wordt het niet meer... sterkte! :D

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:15

Ik moet nog een jaar en dan ben ik ook afgestudeerd. De ene dag denk ik: ik wil echt gaan werken. De andere dan weer: neeeee, verder studeren, ik ben er nog niet klaar voor om volwassen te worden!

Dus, heel herkenbaar :D

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:45

Ik herken dit dus precies! Ook omdat ik het nogal een deprimerende gedachte vind om straks 40 uur te werken en vermoedelijk iets moet doen wat ik niet leuk vind (ik studeer filosofie dus laten we eerlijk zijn, de baankansen zijn niet fantastisch :+ ) en dan alleen het weekend vrij heb. Geen eindeloze feestjes meer en dagen in je bed liggen wanneer je eigenlijk moet studeren. Maar ik ben dan ook wel bijzonder lui helaas.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:06

Ik <3 het grote-mensen-leven. Wat een vrijheid. Máchtig. <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:18

Dit is zo herkenbaar, ben er best bang voor :')
In principe zou ik volgend jaar aan m'n grote-mensen-leven kunnen beginnen want heb dan mijn opleiding afgerond.. Maar ik voel me daar echt te jong voor ofzo, kan me gewoon niet voorstellen om full time te werken.

Ik ben voornamelijk bang dat ik geen leuke baan kan vinden. Als ik een geweldige baan vind lijkt het me ontzettend leuk, maar 5 dagen in de week werken op een mindere plek lijkt me vreselijk. Ik ben altijd weer blij als ik naar school mag als ik de hele vakantie full time gewerkt heb.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:13

verootjoo schreef:
Nee man, je leven wordt echt leuker na je studie. Je kan dezelfde dingen doen en hebt niet continu geld tekort :') gewoon studentenleven 2.0.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je hebt eindelijk geld om leuke dingen te doen en leuke dingen te kopen :')

Verder komt je post me heel bekend voor. Ik ben dagelijks verbaasd over de volwassen situaties die ik tegen kom & volwassen beslissingen die ik maak :') Het komt er iig op neer dat we allemaal maar wat doen, ik weet niet of dat helpt :(:) ?