Wat moet ik doen(ruzie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Wat moet ik doen(ruzie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:03

Hallp bokkers.

Ik heb een "probleem"
Ik zal bij het begin beginnen.

De 13de zouden de buren oppassen op ons kind. Ik appte hen. Dat ik niet zeker weet of hij gaat slapen( moeilijke slaper)
Gaat ze er van uit dat ze mijn kind naar bed moet doen. Wat niet zo is. Discusie erover. Toen heb ik gezegt. Morgen mag je ook ander oppas zoeken(ik zou die ochtend erop op haar jongste passen.

Geen reactie meer. Beld haar man mij. Druk ik weg omdat ik bezig was om ander oppas te zoeken voor die van ons( heb ik toen afgezegt omdat de buren moeilijk deden)
Krijg ik van haar weer apje: grote bek op de app maar telefoon oppakken ho maar. Ik zo. Ben bezig.

Nu ander halve week later. (Vrijdags) Kreeg mijn man een app van haar dat ik maar sorry moest komen zeggen want twas mijn schuld dat er"ruzie " is ontstaan. Ik zo nee waar twee vechtende zijn er twee schuld. Vond de buurvrouw van niet ( we zouden die avond daar heen gaan. Maar mijn man is allen gegaan)
De dag erna belde. De buren mijn man op. Ok te zeggen dat ik nog een kans had om sorry te zeggens. Bij mij was het nog steeds. Twee vechtende twee schuld. Mijn man dat doorgegeven aan haar. Binnen 5 min stond ze al voor onze deur. Mijn man open gedaan.
Ze begon toch te bekken Tis maar 1 woordje die je moet zeggen, 1 woordje. Ik: niet ik alleen. Waar twee vechten zijn er twee schuld. Nee zegt ze. Jij bent fout. Ik: rot op bitch
Wat zegt ze ( komt dreigend op mij af) ( gaat weer bij de deur staan). Ik weer rot op bitch benner klaar mee. Komt ze vliegens vlug naar me toe. Grijpt me bij de keel en haren. Ik trok haar aan haar haren naar beneden( zij stond ik zat nog op de bank)
Bij mijn was het zelf verdedeging.

Vandaag hebben ze. Aangifte gedaan en alles verdraait. ( ze hadden de begeleiding gebeld vandaar dat ik dit weet)
Dat ik haar aanvloog. Enzo.

Mijn bril is verbogen. Ik heb krassen/wondjes in mijn nek.

En het ergste is ze heeft mijn zoontje die voor mij op de grond zat aan de kant gebeukt.

Wat moet ik hier mee. Stel
Ik ga aangifte doen. Wat doet de politie dan?

Tis allemaal in mijn huis gebeurd

Ze heeft haar ouders ingelicht. Die kwamen met gierende banden op mij af( wou ff blokje om even mijn hoofd leeg maken voordat ik nog kwaaier word)
Ik was al halve wege mijn rondje. Belde mijn man op. Waar ben je ik zo daar en daar. Blijf daar staan of loop langzaam
Daar en daar heen want ze zoeken je.

En hij is wen agresifeling( die vader)

Pff wat een verhaal. Hihi. Hopen dat jullie het verhaal snappen sorry daarvoor

Daniquebyoux

Re: Wat moet ik doen(ruzie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:08

Ernstige situatie maar goed dat je voet bij stuk hebt gehouden met het beiden schuld gedeelte.
Ik denk dat je gewoon aangifte moet doen. Wat de politie ermee doet weet ik niet maar foto's maken van je verwondingen en kapotte eigendommen en naar de politie.
Veel sterkte TS !

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:09

Ik volg je verhaal niet helemaal, maar zoals je zelf zegt: waar e twee vechten hebben er twee schuld. Ik krijg hiervan het idee dat je zelf ook niet echt volwassen op de situatie reageert. "Rot op bitch" jaagt doorgaans mensen tegen je in het harnas. Probeer rustig allebei een gesprek aan te gaan zonder te focusen op sorry / schuld.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:10

Ja foto s heb ik idd.

Ben zo boos eigenlijk. Dat ze alles verdraaien.

Maar goed. Hopen dat ze er iets mee
Doen dan

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:10

Omg! Serieus, hoe oud ben je?
Lees het nog eens terug en lees dan eens goed welke rol jij zelf in dit verhaal had.
Dat is de enige tip die ik voor je heb.
Oh, en iemand aan de haren naar beneden trekken is inbgeen enkel geval verdediging. Verdedigen betekent namelijk afweren, niet aanvallen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:11

Ierpier schreef:
Ik volg je verhaal niet helemaal, maar zoals je zelf zegt: waar e twee vechten hebben er twee schuld. Ik krijg hiervan het idee dat je zelf ook niet echt volwassen op de situatie reageert. "Rot op bitch" jaagt doorgaans mensen tegen je in het harnas. Probeer rustig allebei een gesprek aan te gaan zonder te focusen op sorry / schuld.

Weet dat ik dat niet niet moest Zeggen. Maar iedereen. Scheld wel als je goed boos bent. Snap je. Deed ik ok normaal ben ik de rustige vannons 2. Bij haar hoef je bewijze van boente roepen of je hebt al een snauw/gebek
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 25-04-16 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:12

Goof schreef:
Omg! Serieus, hoe oud ben je?
Lees het nog eens terug en lees dan eens goed welke rol jij zelf in dit verhaal had.
Dat is de enige tip die ik voor je heb.
Oh, en iemand aan de haren naar beneden trekken is inbgeen enkel geval verdediging. Verdedigen betekent namelijk afweren, niet aanvallen.

Afweren kon ik niet. Ze had mij vast. En kon geen kant op(. Zat op de bank)

Ik ben nietbde helige hier. Miss schrijf ik dat wel. Ik wou alleen mijn punt halen van 2 vechtende 2 schuld.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:14

Bij dat eerste appje had je ook rustig kunnen uitleggen wat precies de bedoeling is met wel/niet naar bed brengen. Als je dan meteen reageert dat de buren ook een andere oppas kunnen zoeken komt dat wel erg agressief over, dus snap ik de reactie van de buurvrouw zeker wel, al is fysieke agressie niet goed te praten natuurlijk.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:15

Ik dacht eigenlijk dat dit een topic was van een 13-jarig meisje.

Politie zal vanzelf wel verhaal komen halen. Gewoon eerlijk zijn.
Denk inderdaad dat jullie beide een tikkie gebrek aan volwassenheid hebben getoond hier. Hoe moeilijk kun je iets maken?

En wat leren we hiervan? Misschien de volgende keer bellen i.p.v. rond blijven appen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:16

En wat is precies hetgeen waar je ruzie door hebt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:17

Je bent zeker niet heilig.
Als zij nav jouw bericht er vanuit gaat dat zij het kind op bed moet leggen (wat ik een logische conclusie vind na jouw opmerking) en het loopt uit op een discussie vraag ik me af wat jouw reactie was.
Vervolgens zeg je ineens dat je de volgende dag niet meer op haar kind wil passen, ook lekker tof van je.
Zij willen het uitspreken maar jij neemt niet op en wil niet meewerken.
Als ze aan de deur staan roep je 'rot op bitch' (waar je zoon kennelijk ook bij was).
Het loopt uit op een handgemeen waar je zelf net zo hard aan mee doet.
Kom op. Kijk naar je eigen rol.

Je hebt begeleiding zie ik? Daar zou ik eens goed nee in gesprek gaan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:18

Lekker volwassen weer...

Lees je verhaal eens terug, woord voor woord. Dan ga jij jezelf wel even achter de oren krabben.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:18

Komt op mij van beide kanten als knap asociaal over :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:20

Wauw.... Als je ook maar een beetje volwassen was geweest in deze situatie had je gewoon je nederige excuses aangeboden en gezegd dat het je spijt dat er een miscommunicatie is ontstaan en dat je het zeer jammer vind wat haar manier van reageren is en dat zij ook zeker een bijdrage hier in heeft gehad... Maar nee... Zo is het niet gegaan gok ik zo :=

Dat zij ook heeft bijgedragen aan deze ruzie is logisch, maar dat jij daar zo'n drama omheen ging maken en zo ontzettend moeilijk ging doen om ook maar even je excuses aan te bieden, want dat was volwassen geweest.... Tjah.... Ik zeg niet dat zij goed bezig is, maar actie roept reactie zeggen ze ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:21

Wat zegt je begeleiding hierover?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:21

Gaat dit over volwassen mensen die een kind op moeten voeden :? Sorry hoor, maar hoe kan dit zo uit de hand lopen? Het zijn nog wel je buren! Als ik gemerkt had dat mijn app verkeerd begrepen werd, was ik even langs de buurvrouw gelopen of had gebeld.
Hoe goed was jullie band eigenlijk aangezien jullie op elkaars kinderen zouden passen?

Ik denk echt dat jullie beide wat te verwijten valt, alleen had zij nooit fysiek mogen worden. Aangifte bij de politie zou ik nu niet doen. Ik vrees dat het dan nooit meer goed komt en het is toch fijn op redelijke voet met je buren te staan.
Ik zou eerder proberen om een gesprek aan te gaan waarbij de wijkagent als bemiddelaar aanwezig is.

En hoe bedoel je begeleiding gebeld? Staan jullie onder begeleiding?

Ik maak me nog het meest zorgen over het taalgebruik van jou waar je kindje bij was en dat hij getuige was van jullie gevecht.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 25-04-16 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:22

Mistie schreef:
Bij dat eerste appje had je ook rustig kunnen uitleggen wat precies de bedoeling is met wel/niet naar bed brengen. Als je dan meteen reageert dat de buren ook een andere oppas kunnen zoeken komt dat wel erg agressief over, dus snap ik de reactie van de buurvrouw zeker wel, al is fysieke agressie niet goed te praten natuurlijk.

Deed ik.( gingen paar apjes tussen door. Voordat ik zei dat ze voor die morgen iemand anders kon oppassen. Maar leest maar de helft

Ze is heel snel op de tenem getrapt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:22

doezel2 schreef:
Vandaag hebben ze. Aangifte gedaan en alles verdraait. ( ze hadden de begeleiding gebeld vandaar dat ik dit weet)

Ik gok op basis van deze opmerking dat TS geestelijk misschien wat minder volwassen is dan haar leeftijd doet vermoeden.
TS; kun je dit niet aankaarten bij de begeleiding?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:23

Goed voorbeeld voor jullie kinderen...

Ordinair schelden en vechten in plaats van een volwassen gesprek over een simpel misverstand :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:23

Jeetje, toen ik begon met lezen dacht ik dat het om twee 13-jarige oid. ging maar je bent volwassen?

Waarom je dan ook niet zo gedragen en het netjes uitpraten. Schelden los je niks mee op en met elkaar aanvliegen al helemaal niet.

Ik hoop maar dat de kinderen hier niet bij waren want dit is niet echt het goede voorbeeld geven..
Laatst bijgewerkt door melody7 op 25-04-16 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:23

[quote="lifaya"]Wauw.... Als je ook maar een beetje volwassen was geweest in deze situatie had je gewoon je nederige excuses aangeboden en gezegd dat het je spijt dat er een miscommunicatie is ontstaan en dat je het zeer jammer vind wat haar manier van reageren is en dat zij ook zeker een bijdrage hier in heeft gehad... Maar nee... Zo is het niet gegaan gok ik zo :=

Dat zij ook heeft bijgedragen aan deze ruzie is logisch, maar dat jij daar zo'n drama omheen ging maken en zo ontzettend moeilijk ging doen om ook maar even je excuses aan te bieden, want dat was volwassen geweest.... Tjah.... Ik zeg niet dat zij goed bezig is, maar actie roept reactie zeggen ze ;)[/quote

Ik zelf had die miscomunicatie niet als ruzie gezien. Dacht dat dat gewone stilte was ivm drukte aan hun kant( wat wel is gebeurd)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:25

melody7 schreef:
Jeetje, toen ik begon met lezen dacht ik dat het om twee 13-jarige oid. ging maar je bent volwassen?

Waarom je dan ook niet zo gedragen en het netjes uitpraten. Schelden los je niks mee op en met elkaar aanvliegen al helemaal niet.

Ik hoop maar dat de kinderen hier niet bij waren want dit is niet echt het goede voorbeeld geven..

Ik wou het op een volwassen manier doen( niet dwingend wat zij deed. Die vrijdag) dat ik baaar haar moest komen snap je)

Maar zij begon gelijk al toen mijn man haar binnen lied.

Ze is een type dat altijd gelijk wil halen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:25

Zeggen dat TS zich volwassen moet gedragen is een beetje jammer, ze heeft autisme en niet voor niks begeleiding. Dat het uit de hand is gelopen is vreselijk jammer en beide partijen hebben hier schuld aan.

Ts, ga het gesprek aan met de begeleiding.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:26

Nogmaals, als je volwassen was geweest had je je excuses aangeboden voor de miscommunicatie, niet "om je punt te halen" gaan zeggen dat ze een andere oppas mogen zoeken en het vertikken om ook maar langs te gaan om te praten omdat jullie allebei schuld hebben (in iets wat nergens op slaat), dat is ronduit kinderachtig. Ik weet niet over wat voor leeftijd we het hier hebben, of mentale leeftijd, maar dit is niet hoe je in het bijzijn van je kinderen of vanwege/met kinderen handeld
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-04-16 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:26

flink asociaal en kinderachtig.. een volwassen persoon had ten eerste niet zo reageert en ten tweede niet z'n topic aangemaakt...