Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Silly1972 schreef:Naar mijn weten sta je niet in je recht en heeft je werkgever het recht om je op zaterdag in te delen.
Maar ik vind wel dat hij heel slecht bezig is met je steeds tijdelijke contracten te geven en op een manier dat hij tussen de wet door glipt, daar zou ik eens naar kijken. Eigenlijk had je allang vast moeten zitten, maar door die 3 maanden ertussen omzeilt hij de wet, zo ver ik weet tenminste.
Maar zou daar toch eens naar laten kijken
Fortitude schreef:Tsja, kan inderdaad dat er vast is gelegd dat andere mensen bepaalde dagen vrij hebben.
Ik vind ook niet dat je in een keer kunt eisen dat je het weekend vrij bent. Je hebt er nooit iets van gezegd en nu ineens wil je nooit meer in het weekend werken. Jouw leidinggevenden moeten ook een rooster dicht timmeren en jij weet niet welke afspraken er precies met je collega's lopen. Je neemt mensen ook aan op een bepaalde beschikbaarheid (in uren en/of dagen) om je rooster te vullen. Jij gaat nu in een keer je beschikbaarheid wijzigen. Op zich prima, maar als zij je dat niet kunnen geven dan kan het niet.
Bij ons zou het dan simpel zijn: eerste mogelijkheid eruit.
Pallatin schreef:Wat staat er in je contract over je inzetbaarheid? Bij ons wordt dat nl in de contracten omschreven. Bij ons geldt eigenlijk dat je garantie uren per week in je contract staan en je rooster uren per week. Maal 52weken is wat de werkgever garandeert wat je kan werken in een jaar. De ene week kan dat meer zijn dan de andere week en de planner mag je op elk moment van de week inplannen. Ik zou je contract er even goed op na lezen.... Maar eerlijk, 8 weekenden per jaar is toch niet zo veel?
Wanneer loopt je huidige contract af? Want nu moet je volgens mij tussentijds 6 maanden uit dienst of hoor je een vast contract te krijgen...
DjunDjun schreef:Omdat mijn persoonlijke situatie heel anders is, vind ik het grotendeels fair. Hoe zou jij het vinden om je partner enkel op zondags te zien? En doordeweeks 4 dagen vrij te zijn, terwijl je dan dus gewoon ingepland kunt worden.
Er werken nog 6 mensen in dezelfde functie. Zij kunnen gemakkelijk verdeeld worden over de zaterdagen. En als het echt niet anders kan wil ik wel eens een ochtend doen.
DjunDjun schreef:Omdat mijn persoonlijke situatie heel anders is, vind ik het grotendeels fair. Hoe zou jij het vinden om je partner enkel op zondags te zien? En doordeweeks 4 dagen vrij te zijn, terwijl je dan dus gewoon ingepland kunt worden.
Er werken nog 6 mensen in dezelfde functie. Zij kunnen gemakkelijk verdeeld worden over de zaterdagen. En als het echt niet anders kan wil ik wel eens een ochtend doen.