Ik heb in mijn directe omgeving de laatste tijd mensen welke niet helemaal op dezelfde lijn zitten als ik (wij?)
Om niet het risico te lopen dat iemand zich herkent schets ik alleen de situatie.
X heeft een baan, niet helemaal het werk wat hij/zij leuk vind maar ag .. als ik het zelf voor het kiezen had zag mijn droombaan er ook anders uit. Met als gevolg ... X meldt zich geregeld 'ziek'/ komt te laat en vind dit de normaalste zaak van de wereld. Discussie volgde, ik gaf aan dat ik dit ook niet zou tollereren van mijn personeel en als je je werk niet leuk vindt en de verantwoordelijkheid niet wil dragen je andere keuzes moet maken. Ruzie ...
Ondertussen heeft X lichamelijke klachten (ik ben geen dokter en kan en mag niet beoordelen hoe ernstig), maar naar mijn idee moet je toch behoorlijk wat mankeren om totaal niet meer te kunnen werken (kantoorwerk) en kun je met een aanpassing of een paar uurtjes per dag werken behoorlijk ver komen. Het is maar net hoe je hier instaat.
X meldt zich volledig ziek, maar kan wel de leuke dingen doen wanneer het hem/ haar uitkomt. Ligt tot 14 uur in bed, verplaatst zich daarna naar de bank etc etc
Ik probeer er voorzichtig iets van te zeggen, maar volgens X is niet iedereen zo bikkelhard als ik ben.
Ik vraag me af of ik daadwerkelijk bikkelhard ben of hij/zij toch echt te soft voor zichzelf. (benieuwd naar jullie mening!)
Verder heeft persoon Y bepaalde werkgerelateerde afspraken met mij, maar staat achter X en praat X zelfs nog wat verder de put in naar mijn idee. Nu moeten ze dat zelf weten, maar wanneer Y de afspraken met mij niet meer nakomt vind ik dat ik hier wat van moet mogen zeggen. Helaas wordt dat verkeerd opgepakt en loopt dit uit op vervelende woordenwisseling. Mede hierdoor ga ik aan mezelf en mijn idee over 'het leven' twijfelen...
Ik merk dat het moeilijk is om de situatie zoals ik het bedoel te schetsen zonder echte details.
Ons gezin is druk, actief, verantwoordelijk. Ik merk dat ik me kan irriteren aan, in mijn ogen, 'luie' mensen.
Ik begrijp echt dat niet iedereen hetzelfde leven als wij kan en wil lijden, is ook niet erg. Maar gebrek aan verantwoordelijkheid en zelf luiheid kan ik slecht om me heen hebben.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Hier kan je je daarvoor niet langdurig ziekmelden en ook niet voor 100%.