Verjaardag partner vergeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Verjaardag partner vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 22:39

Auwtch -O-

Tsja, het moest toch een keer gebeuren. Na alle verjaardagen van broers, zussen, ouders, vrienden en andere aanverwanten te vergeten te zijn was nu ook mijn partner aan de beurt. Ik voel me verschrikkelijk. Ik waarschuw mensen tegenwoordig wel, maar leuk is het echt niet.

Verjaardagkalenders, opschrijven, agenda's met alarm system het maakt niet uit. Ik vergeet het gewoon. Zelfs met een alarm denk ik; Ohja, zo even berichten om het vervolgens te vergeten. (waarschijnlijk omdat ik zelf niet zo om verjaardagen geef).

Het enige waar ik nog echt m'n best voor deed om te onthouden was de verjaardag van m'n relatie. En POEP. Ik heb het voor mekaar ;( Ik ben het vergeten en ik voel me er verschrikkelijk om. Ik kom er net achter door een berichtje op zijn Facebook van gister :o

Waarom schrijf ik dit nu? Gewoon omdat ik me er rot om voel en het even van me af moest schrijven. Wie is nog meer zo'n ellende met data?

(en nu nog iets gaan verzinnen om het goed te maken :/ )

Joey

Re: Verjaardag partner vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:42

Ik snap het niet, hoe kan je dat vergeten? :') Wel balen tho... Hoe ziet jullie woonsituatie eruit & hoevaak spreken jullie elkaar? En hoe reageerde hij?
Ik ben ook een leek in verjaardagen, maar van je partner zou ik niet kunnen vergeten :))

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:45

Ik ben eens de verjaardag van mijn beste vriendin (al meer dan 12 jaar, door dik en dun) vergeten. She was not amused :') gelukkig weet ze hoe slecht ik ben in attent zijn en zo, dus ze heeft het me wel weer vergeven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:46

Oh jee... Ik ben hier ook zo slecht in :') ik weet van bijna iedereen de verjaardag uit mn hoofd maar krijg je vaak toch voor elkaar om het op de dag t vergeten als ik diegene zie. Ben van nature echt niet attent :o
ik zweer bij facebook en weet zeker dat ik ze echt zou vergeten als ik geen facebook meer heb en dus geen meldingen krijg :+ dus ik hou facebook maar.

Maar het goed maken; zeggen dat je het nit vergeten was, maar dat je cadeau een verrassing moest blijven? :+ en dan iets heeeeel bijzonders gaan doen :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:47

Shame on you!!! :oo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:48

Je kan trouwens ook bij greetz van tevoren programmeren welke kaarten je wanneer naar wie wilt versturen. Dus als je echt attent wilt overkomen en zeker weten dat je nooit iemand vergeet kun je daar voor het hele jaar iedereen in voorprogrammeren :Y)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:49

Oei dat is wel pijnlijk, kan me inleven in het vergeten zijn en je daarna echt verschikkelijk voelen. Ik zou er wel gewoon eerlijk over zijn en niet net doen alsof je het niet vergeten bent. Dat hebben mensen wel eens bij mij gedaan en geloof me dat voelt een stuk banketstaaf dan als iemand het gewoon eerlijk zegt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:49

Ik geef ook niks om verjaardagen, maar toen mijn partner mijn verjaardag vergat, heeft hij het natuurlijk wel uitgebreid te horen gehad natuurlijk!
Maar 2 maanden later was hij jarig, en je raad het al.....straal vergeten!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:50

ik weet de datum van mijn trouwdag niet eens.. ik ben er ook niet goed in.

Mijn attent zijn zit m in andere dingen, dat weet mijn partner ook.

ik zou gerust zijn verjaardag kunnen vergeten :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:54

verootjoo schreef:
ik zweer bij facebook en weet zeker dat ik ze echt zou vergeten als ik geen facebook meer heb en dus geen meldingen krijg :+ dus ik hou facebook maar.

Hahahaha you could have been me :+ Ik ben echt net zo erg, en ben dus blij met FB en zijn herinneringsdingetje.
Vind verjaardagen zelf idd ook niet zo spannend, mss dat dat ook wel een reden is. En ja vraag ook mij niet naar de trouwdatum. Die weet ik bij god ook echt niet :D Mijn wederhelft is echt veel beter in dat soort dingen, en dat voor een man :')
En nee Cubone je bent niet de enigste :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 22:55

Joey schreef:
Ik snap het niet, hoe kan je dat vergeten? :') Wel balen tho... Hoe ziet jullie woonsituatie eruit & hoevaak spreken jullie elkaar? En hoe reageerde hij?
Ik ben ook een leek in verjaardagen, maar van je partner zou ik niet kunnen vergeten :))

Lange afstandsrelatie, maar we spreken elkaar de hele dag door :+

Ik had hem aan de lijn, en was eigenlijk een soort chagrijnig. En zat dus ondertussen een beetje door Facebook te scrollen en ik zeg nog grinnikend tegen hem; Haha! Iemand heeft je gefeliciteerd met je verjaardag. Waarom?

Ehm ja.. Omdat ik jarig was :') (Ik kon toch echt zweren dat hij in het najaar jarig was!)

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend past hier wel goed bij :Y)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:56

Tja, vervelend, maar er zijn ergere dingen...
Wat zei je lief er van?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:02

Ha! dat heb ik ook! Iedereen is thuis al getraind dat ze mij moeten waarschuwen als iemand een week later jarig is, krijg een appje van mijn moeder als mijn zusje jarig wordt en mijn zusje appt mij de verjaardag van ma en pa en haar partner. En FB is heel fijn met die herrineringen.
Ach verzin iets leuks en dan komt je partner er echt wel overheen hoor.

nu scheelt het dat ik zelf niet zo van de verjaardagen ben, dus denk ik er makkelijker over.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:07

Nou ja, als hij het blijkbaar jammer vindt als jij zijn verjaardag vergeet en ook weet dat je nou eenmaal niet zo handig bent met zulke dingen zou hij je volgende keer gewoon er even aan kunnen herinneren natuurlijk he. Hij wil een relatie met jou en daar horen ook je onhebbelijkheden bij. Zoals hij die zelf ongetwijfeld ook zal hebben.

Wat stelt hij zelf voor als oplossing zodat je 't niet meer vergeet?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 23:12

Koper schreef:
Nou ja, als hij het blijkbaar jammer vindt als jij zijn verjaardag vergeet en ook weet dat je nou eenmaal niet zo handig bent met zulke dingen zou hij je volgende keer gewoon er even aan kunnen herinneren natuurlijk he. Hij wil een relatie met jou en daar horen ook je onhebbelijkheden bij. Zoals hij die zelf ongetwijfeld ook zal hebben.

Wat stelt hij zelf voor als oplossing zodat je 't niet meer vergeet?

Och, zo erg vond hij het niet. Ik vind het zelf erger :Y) Hij zei er verder ook niet veel van, maar ik vind het gewoon vervelend van mezelf.

Maar goed. Je hoeft mij ook niet te vragen de maanden van het jaar op te noemen. Daarnaast kan ik ook de koppeling niet leggen tussen bijvoorbeeld de 6e maand en welk woordje daar bij hoort. Dan zit ik echt op handen en tenen te tellen :') (en nee, ik ben echt niet achterlijk :D ).

Data zijn gewoon niet zo mijn ding -O-

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:19

Ik ben net zo erg hoor, ik zou de verjaardag van mijn vader niet eens weten :')

Hij komt er wel overheen, gok ik zo. Maar ik snap wel dat je je er erg banketstaaf over voelt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:23

Datumdislexi(of zoiets), heb ik ook last van.
Ik vergeet niet zo snel verjaardagen, maar presteer het wel om in o.a.persberichten de meest fantastische onzin-datum te schrijven
Op z'n zachtst gezegd niet handig -O-

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 23:26

Haha, fijn te horen dat ik niet de enige ben!

Ik kan ook gebeurtenissen uit het verleden niet op volgorde zetten. Als er Datumdislexi bestaat, dan ben ik in ieder geval een voorbeeldkandidaat *D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:39

verootjoo schreef:
Je kan trouwens ook bij greetz van tevoren programmeren welke kaarten je wanneer naar wie wilt versturen. Dus als je echt attent wilt overkomen en zeker weten dat je nooit iemand vergeet kun je daar voor het hele jaar iedereen in voorprogrammeren :Y)

Sohee, dat is attent :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:51

Cubone schreef:
Och, zo erg vond hij het niet. Ik vind het zelf erger :Y) Hij zei er verder ook niet veel van, maar ik vind het gewoon vervelend van mezelf.

Maar goed. Je hoeft mij ook niet te vragen de maanden van het jaar op te noemen. Daarnaast kan ik ook de koppeling niet leggen tussen bijvoorbeeld de 6e maand en welk woordje daar bij hoort. Dan zit ik echt op handen en tenen te tellen :') (en nee, ik ben echt niet achterlijk :D ).

Data zijn gewoon niet zo mijn ding -O-

Dan nog steeds het zelfde advies maar dan aan jou gericht: leer leven met je onhebbelijkheden. Dat is leuker dan je eraan te ergeren. En je hebt vast ruimschoots goede kwaliteiten die er tegen opwegen.

Ik snap je frustratie en het is goed dat je daar plek voor vraagt. Ik kan het alleen niet laten om ook mee te willen denken over een oplossing.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 00:00

Ik ben de levende verjaardagskalender van een vriend van mij, die is ook een drama met verjaardagen. Dan doe ik s morgens een berichtje met 'psst die-en-die is vandaag jarig' :P mijn eugen kerel is er ook een ramp mee, dus. Dus die vertel ik dat ook gelijk even :')

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 00:08

:= Dat heb ik ook wel eens. Bij belangrijke personen verzin ik dan gewoon een smoes en geef ik ze alsnog hun cadeau of we spreken af om het later te vieren.

Gelukkig heb ik nu mijn agenda waar ik dagelijks in kijk en dan check ik meteen verjaardagen van die week. :o

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 00:23

Ik ben mijn eigen verjaardag wel eens vergeten :o
Gelukkig nog in de tijd dat ik nog thuis woonde, zodat de visite niet voor een dichte deur stond.
Ik werkte in die tijd op melkveehouderijen en ook vast op zaterdagochtend bij een veehouder. Ik had al een aantal weken vooraf afgesproken dat ik smorgens zou werken en de visite smiddags kon komen. Alleen stond die dag mijn favoriete koe (gedekt door mijn stierkeuze) op afkalven en bleef ik in de buurt omdat de veehouder op het land was en ik 'toch geen afspraken had'. De koe is toen (met de nodige hulp, was blij dat ik erbij bleef) bevallen van een tweeling en ik hing daar nog een tijdje rond te genieten van moeder met twee dochters. Tot ineens mijn moeder naast mij in de stal stond. Ik had dus 10 gemiste oproepen en de visite zat al de halve middag te wachten :oo

Hetzelfde trouwens bij mijn diploma-uitreiking, ook bij dezelfde veehouder. Hij was op vakantie en ik zorgde voor het bedrijf. Na het melken lag er een vaars te kalven en dat ging helemaal niet goed. Toen het kalf eraf was heb ik de veearts gebeld en moest de baarmoeder gehecht worden. Toen stond ook ineens mijn moeder op de stoep (ze zou mij ophalen en dan zouden we samen naar de diploma uitreiking gaan). Stond ik daar onder het bloed en het vruchtwater.. :(:) Ik ben snel onder de douche gesprongen en we waren gelukkig nog net op tijd :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 01:37

Wat voor agenda gebruik je? Als je die op je telefoon gebruikt, daar gewoon verjaardagen in zetten en melding laten geven!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 01:40

Haha lol,ik zie dat ik in Nederland zelf al jarig zou zijn, maar hier in Canada leven we 8 uur eerder en dus nog op de 19e!