Ik en mijn stationsfietsen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Ik en mijn stationsfietsen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 18:34

Fietsje nummer 1, ik tufte er lekker mee heen en weer in Barneveld, maar ook zijn dienst in Wijhe en omstreken was een graag gebruikte dienst. Helaas, hij werd gejat, incl. mandje voor de hond :(

Fiets nummer 2: ik had jezelf gepimpt en lekker herkenbaar voor mij en klasgenoten. Helaas, je rem gaat kapot en nu ik tegen een klasgenoot ben gereden, is voor de maat vol: je wordt ingeruild.

Fiets nummer 3: in de zomer crosste ik ook graag met je rond in het bos samen met de hond, maar er valt niet veel meer te crossen. Ik wilde je vanmiddag van het slot halen, toen ik zag dat je voorwiel was weggehaald!? Ik maakte je los, met de tranen in mijn ogen en wou gaan lopen naar huis. Door een wonder zag ik je ledemaat liggen IN DE BOSJES? Voorwiel mee, viel je achterwiel eraf? Nu lig je thuis, in drie stukken, mijn vader gaat voor chirurg spelen en heeft ook de wijkagent benaderd, want wij laten niet zomaar fietsen slopen -:(-

Beste bokkers,

ben ik de enige met zoveel fietsen pech? Hebben jullie ook rare dingen meegemaakt? Ik ben toch vast niet de enigste?

Groetjes een verdrietige fietsen eigenaar ^)

DeEenhoorn

Re: Ik en mijn stationsfietsen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:58

haha wel echt balen!
de enige streek is een fiets waarvan het zadel losser werd gedraaid waardoor ik opeens niet meer op een zadel zat want die was naar voren of achteren geklapt. staat hier nu weer helemaal heel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:59

Mijn banden werden op de middelbare school regelmatig lekgestoken, dat is het wel...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:04

Regelmatig gestolen fietsen gehad. Gebruikte deze als stationsfiets om in de stad waar ik werk, van station naar werk en retour te fietsen. Klein kwartiertje fietsen was dat. Tot 3x toe gejat, daarna gaf ik het op en ben ik maar met de auto naar werk gegaan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:07

Nee :+ de fiets van een kennis is vorige week in brand gestoken tijdens zijn werk >;)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:10

Ik kom uit een kleine stad, dus was mijn verbazing groot toen mijn fiets vlak voor de school (in het "dorp" waar ik studeer) weg is gejat. Op klaarlichte dag :') Was ook geen stationsfiets ofzo, wel echt een dure. Ik natuurlijk vooral heel boos en verdrietig voor de mensen die zo zielig zijn dat ze andermans eigendom moeten stelen...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:13

Ik moet toch wel lachen om het levensverhaal van je derde fiets :))
Ach, ik had ook een keer dikke pech. Fietsje was al heel lang kapot, maar nu hij in dienst zou gaan om mij van 't station, naar ponylief, naar school en weer terug naar het station te loodsen, moest 'ie toch wel even gefixed worden. Zo gezegd, zo gedaan, fiets bij de fietsenmaker, twee weken later weer een iets-beter werkende fiets terug. Top! Twee weken later was 'ie gejat. |( Gelukkig heb ik er voor een goeie €40 een 'nieuwe' stationsfiets gekocht die ook nog 'ns ontiegelijk fijn fietst, dus stiekem was het wel een geluk bij een ongeluk!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:16

Ik woon in een schattig dorp, en zelfs daar is het elke keer raak op het station...

1. Banden worden steeds lek gestoken
2. Ik had mijn fiets op slot gezet in het fietsenrek, fiets gejat
3. Ik heb een los hangslot erbij gekocht om fiets aan het rek vast te maken, wordt mijn zadel gejat.

Ik ga nu altijd met de auto naar mijn bestemming of lopend naar het station, ben er klaar mee. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:18

er zijn al best veel fietsen van mij gejat.
heb afgelopen 5 jaar 9 fietsen gehad dus er zijn er 7 gejat ofzo. dus ja, best veel pech, maar nooit lekgestoken banden

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:20

Yenni schreef:
Nee :+ de fiets van een kennis is vorige week in brand gestoken tijdens zijn werk >;)

Hoe dan :') Maar ook: agossie, arm fietsie :(:)

Hier nog niet echt gekke dingen meegemaakt qua fietsen, wel eentje een x gejat maar dat was mn eigen schuld (midden in het centrum tegen een muur aangezet, wel op slot maar nergens aan vast...tja, dat is makkelijk meenemen dan :+ )

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:21

Hier twee spiksplinternieuwe fietsen die nét uit de verzekering waren... Gestolen. Dure fietsen van €799,- en €1199,-. Gestolen voor het huis (stond voor de auto, tegen het huis aan, direct onder het keukenkraam - fiets kon je niet zien vanaf de weg) en op mijn werk bij de AH jaaaaren geleden. ;( Andere fiets, €20,- op marktplaats. Super fijn ding. Nieuw zadel erop en nieuwe bandjes er onder.. Gestolen op het station. Sindsdien heb en wil ik geen fiets meer (al bijna 3 jaar) :').

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:23

Mijn fiets staat om die reden altijd met ketting vast aan dingen en wordt jaarlijks opgeknapt/onderhouden. Gemiddeld ben ik tussen de 90-120€ kwijt (de eerste jaren minder) maar daarvoor doet hij het nu al weer 13 jaar. Ik heb tijdelijk wel een mooiere fiets gehad omdat ik deze graag uitgebreid wilde renoveren, maar helaas is die fiets, die ene keer dat ik hem niet aan de ketting had liggen, wel gejat. Die heb ik maar 4 of 5 maanden gehad. Toen mijn huidige fiets voor 150€ op laten knappen en nu fiets ik er al weer 2 jaar op. Hij moet binnenkort weer.

Ook bij fietsen geldt, goed op slot en goed onderhouden is ter behoud van je fiets. Maar tegen vandalen kan je nooit op helaas (de fiets van een vriendin van mij is op de brandstapel gegooid, kon hij ook niet tegen).

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:23

Ik heb nu in 3,5 jaar tijd de 4e fiets. Deze gaat nu al een klein jaartje mee.

De eerste werd gesloopt op het station, alle bekabeling was losgetrokken en 75% van de spaken (voor én achter) gebroken. Dit was te duur om op te laten knappen gezien de verdere staat van de fiets. Dus toen kocht ik fiets nummer 2.

Fiets nummer 2 is ook gesloopt op het station. Ze hadden hoogstwaarschijnlijk bedacht dat het leuk was om erop te gaan zitten terwijl hij in het rek stond. Mijn hele voorwiel en voorvork waren omgebogen en mijn fiets trof ik horizontaal in het fietsenrek aan.

Fiets nummer 3 was een 'noodfiets'. Ik had namelijk even geen geld voor een andere fiets, dus werd het een roestig barrel. Na een half jaartje viel deze echt uit elkaar. Alle spatborden waren al doorgeroest en opgehangen met strotouwtjes en toen het ophangsysteem van mijn achterwiel nog gammeler werd, bleek het tijd voor de oud ijzer boer.

Mijn huidige fiets is dezelfde als fiets nummer 3, maar wel in betere staat gekocht. Ondertussen heeft hij al eens een nieuw voorwiel gehad (opnieuw spaken eruit getrapt), is alle bekabeling wel een keer vervangen, ligt mijn bel ergens in de grond getrapt (ik zie hem nog vaak liggen, maar krijg hem er absoluut niet meer uit) en vervang ik om de 2 maanden de lichten omdat ze foetsie zijn.

Mijn fiets brengt regelmatig nachten door op het station en ik heb geleerd dat als je hem heel wilt houden, je hem absoluut niet aan de zijkant in de rekken moet plaatsen. Het best kun je hem een beetje middenin zetten tussen wat oude fietsen die eruit zien alsof ze er vaker wat nachten staan. Een fiets alleen helemaal aan de zijkant wordt sneller slachtoffer. Hij is overigens nog nooit gestolen *klopt af*, en dat terwijl er alleen een enkel slotje opzit. Achterwiel optillen en je rijdt er zo mee weg.
Ik moet al dik een jaar een keer een kettingslot aanschaffen, binnenkort ga ik dat toch maar eens doen!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:32

Sinds ik in Utrecht studeer, heb ik al 5 fietsen versleten, ze zijn gejat, ik ben aangereden en bij een weet ik nog steeds niet waar ik hem heb neergezet. Maar het zijn vaak van die goedkope fietsjes, maar het blijft zuur.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:35

Maar 1 gejat, eentje stuk en eentje gesloopt? Dat valt voor Nederlandse begrippen nog best mee!

Bij mij zijn er drie gesloopt, 2 gejat en eentje heb ik al drie keer een nieuwe ketting en twee keer een nieuwe band gegeven.
Mijn andere heeft in beide wielen dikke slagen omdat een sukkel dwars over de haaientanden scheurde en me vol van opzij schepte. De jasbeschermers zijn verdwenen, de ketting vervangen, de snelbinders uitgelubberd en mijn reflector ligt in 1000 stukjes op station Zwolle :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:36

Mizora schreef:
Mijn fiets staat om die reden altijd met ketting vast aan dingen en wordt jaarlijks opgeknapt/onderhouden. Gemiddeld ben ik tussen de 90-120€ kwijt (de eerste jaren minder) maar daarvoor doet hij het nu al weer 13 jaar. Ik heb tijdelijk wel een mooiere fiets gehad omdat ik deze graag uitgebreid wilde renoveren, maar helaas is die fiets, die ene keer dat ik hem niet aan de ketting had liggen, wel gejat. Die heb ik maar 4 of 5 maanden gehad. Toen mijn huidige fiets voor 150€ op laten knappen en nu fiets ik er al weer 2 jaar op. Hij moet binnenkort weer.

Ook bij fietsen geldt, goed op slot en goed onderhouden is ter behoud van je fiets. Maar tegen vandalen kan je nooit op helaas (de fiets van een vriendin van mij is op de brandstapel gegooid, kon hij ook niet tegen).

hier werd de ketting gewoon doorgeknipt met een ijzerschaar een weg was fietsje...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:45

Mijn fiets was op school eens gestolen. Was heel slim sleuteltje vergeten eruit te halen.

Maar heb m weer terug. De meiden hadden mijn fiets later de dag weer terug gezet en door andere meiden mijn sleutel bij de conciërge afgeleverd met als smoes ' een vriendin dacht dat het haar fiets was'
Nja ik was allang blij dat fietsie weer terug was!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:46

eilleen333 schreef:
Maar 1 gejat, eentje stuk en eentje gesloopt? Dat valt voor Nederlandse begrippen nog best mee!

Valt nog mee? Ik vind het echt belachelijk dat zoiets gebeurt :=
Ga lekker je eigen fietsje slopen!

Hier *AFKLOPPEN!* nog niks gejat of gesloopt. Hooguit ventiel losgedraaid, maar met een fietsenmaker op het station is dat zo gepiept!
Gelukkig wordt hier op het station weinig gesloopt en nog minder gejat. Langeleve het ''kleine'' dorpsstation!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:47

Toen ik naar de middelbare ging ruilde ik mn groen/blauwe fiets in voor een ècht zwarte oma-fiets. Super trots was ik! En toen begon de drama :+

Fiets nummer 1 (de zwarte omafiets): gestolen bij de orthodontist, waar ik maar 15 minuten was.
Fiets nummer 2: gestolen van de oprit, was thuis om snel om te kleden voor paardrijden, maar toen ik weg wilde gaan was ie er niet meer.
Fiets nummer 3: gestolen uit de schuur (samen met die van mn moeder), om half 6 's morgens....

We hebben nu een hek, een slot op de schuur en een schriklicht, dus hopelijk komen ze niet meer terug. Al hebben ze het wel geprobeerd (overdag)... Daarnaast heb ik nu een standaard cijferslot op mn fiets, omdat ik op mn werk hem vlak bij het station moet zetten en daar wordt érg veel gejat...

Oh ja en de standaard fietssleutel kwijtraken :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:47

Mijn fietsen zijn nooit gestolen, wel zijn ze af en toe zwaar mishandeld door buurtfietsen die ertegen aan werden gedrukt met grof geweld :+

En ik heb wel eens zo'n buurtfiets ook even een trap gegeven omdat mijn fiets dan klem stond :=

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:55

Heb nu al zo'n 11 jaar fietsen op het station staan. Zijn in totaal, 7 fietsen door heen gegaan. Maar altijd zijn door mij helemaal op gefietst. Waren altijd erg oude fietsen. 1 goede ooit gehad aan een minder goed slot. Die is dan ook gehad. Altijd dubbel op slot en aan een hek vast. Gaat meestal goed hier

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:26

wortelsussie schreef:
Mijn fiets was op school eens gestolen. Was heel slim sleuteltje vergeten eruit te halen.

Maar heb m weer terug. De meiden hadden mijn fiets later de dag weer terug gezet en door andere meiden mijn sleutel bij de conciërge afgeleverd met als smoes ' een vriendin dacht dat het haar fiets was'
Nja ik was allang blij dat fietsie weer terug was!

Zou jij bij mij op school gezeten hebben? Ik en een vriendin hebben zo perongeluk ooit eens een fiets van school meegenomen. Wij gingen in een tussenuur even weg en mochten de fiets van een andere vriendin lenen. Ze zij dat hij nog open stond (was hem vergeten op slot te zetten) en wij hadden dus de verkeerde fiets die open stond te pakken. :')

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:31

Ik herken het.. Op de middelbare werd nog wel eens een band van me lek gestoken en in dit jaar zijn er 3 fietsen van me gestolen die gewoon op slot stonden, 1 gewoon in m'n achtertuin. Die is uiteindelijk terug gebracht door de politie en een andere op het station, de laatste voor mijn werk door een vluchteling. Een jongen uit m'n klas deed daar vrijwilligers werk en zag een vluchteling lopen met mn fiets.. Nu heb ik 2 kettingsloten om mn fiets heen naast mn normale slot..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:34

Iejoorr schreef:
eilleen333 schreef:

Valt nog mee? Ik vind het echt belachelijk dat zoiets gebeurt :=
Ga lekker je eigen fietsje slopen!

Hier *AFKLOPPEN!* nog niks gejat of gesloopt. Hooguit ventiel losgedraaid, maar met een fietsenmaker op het station is dat zo gepiept!
Gelukkig wordt hier op het station weinig gesloopt en nog minder gejat. Langeleve het ''kleine'' dorpsstation!

Het was ook bedoeld als sarcastisch grapje. Het is immers belachelijk dat ik nu aan fiets 6 (staat in Utrecht) en 7 (staat in Zwolle) bezig ben omdat anderen niet met hun tengels van iemand andere zijn eigendommen kunnen blijven. En dan kan je er 100 sloten op doen, 1 fiets hebben ze met hek en al meegenomen... Zelfs de politie stond te kijken van: "huh, met hekje en al?!" Zaten verdorie drie sloten op... Gewoon slot, eentje om voorwiel en eentje door achterwiel en frame. Ze hebben gewoon dat hekje met betontegels er nog aan meegenomen...
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 11-04-16 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:34

M'n vriend heeft steeds pech. Tijdje terug had iemand zijn hangslot aan de fiets van m'n vriend vastgemaakt. Drie dagen later was dat slot er nog niet af dus hij met twee fietsen naar de fietsenmaker om door te laten zagen. Hij heeft zich toen moeten inhouden niet ook daar een hangslot om te doen zodat diegene z'n fiets niet meer kon pakken.

Maand later is die fiets gejat. Waarom je eerder een oude fiets met hangslot dan een merkfiets met enkel slot steelt? Geen idee.