Het heeft mij geïnspireerd om eens wat kritischer te kijken naar mijn huis en mijn spullen. Ik heb de neiging om heel veel dingen mee naar huis te slepen omdat het leuk, handig of schattig is, om er vervolgens niets mee te doen.
Ik probeer nu iedere dag iets weg te gooien, zelfs al ligt het in een laatje of kastje uit het zicht, gewoon omdat ik er nooit wat mee doe. Te wéten dat dat laatje nu leeg is en ik meer ruimte heb, geeft al heel veel rust in mijn hoofd. Ook probeer ik de emotie die ik bij spullen heb los te laten. Vaak bewaar ik dingen omdat ik het cadeau heb gehad en ik het ondankbaar vind om het weg te doen, terwijl de gever mij waarschijnlijk blij wilde maken en niet een schuldgevoel aan wilde smeren
.Het wil trouwens niet zeggen dat ik ga voor een heel leeg huis, maar wel voor een huis waar geen spullen (meer) in staan die ik niet gebruik of waar ik niet gelukkig van word.
Zijn er nog andere bokkers die hier ook bewust mee bezig zijn? Misschien kunnen we wat tips en/of ervaringen uitwisselen?
Wel opletten dat je het niet teruggeeft aan degene van wie je t kreeg

)
het enige waaraan je kunt zien dat er iemand permanent woont is de planten die er inmiddels gelukkig wel weer staan. Maar ook die hebben mijn ouders tijden niet gehad. Zijn standpunt nu is alles leeg, inclusief tuin die je alleen maar hoeft te vegen en misschien een pot of zo.

Kleding gaat meestal naar het Leger des heils, tegenwoordig staat er bijna op elke hoek van de straat zo'n container, dus een kleine moeite
volgens mij hanteerde Oprah ook een jaar, anders gaat seizoenskleding (zomer, winter, bikini's en skikleding etc) elke keer de container in, haha!