Ik ben een flapuit, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Ik ben een flapuit, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 17:16

Hallo bokkers,

ik kan het niet meer onderkennen: ik ben een enorme flapuit. Vooral als ik zenuwachtig ben flap ik er nog wel eens uit wat ik denk en heel veel woordgrapjes. Niet iedereen kan dit waarderen, helaas. Daarom wil ik het graag leren in te houden! Wie heeft er tips?

Nou, brand los :')

Anoli

Re: Ik ben een flapuit, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:18

*steekt hand op*

Gevalletje eerst doen dan denken bij mij :D
Ach soms is het genant, soms juist heel grappig :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:19

Idem en heb het nog steeds niet kunnen afleren. :+ soms niet zo heel handig zullen we maar zeggen. Maar hee ik ben wel eerlijk in ieder geval. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:23

Ik ben zelf ook graag verrast over wat er uit m'n mond komt. :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:24

Mijn vorige manager heeft ooit gezegd dat ik niet alles moest zeggen wat ik dacht. Mijn antwoord was dat ik dat ook niet deed :D

Ik heb een kerel thuis die de scherpe randjes er af haalt ('Maaik, misschien dat je hier nog even een minuut langer over na wil denken'). Maar verder, nah, ik ben scherp van tong en geest en niet subtiel. Heeft ook voordelen wanneer er iets geregeld moet worden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:26

Ja := heel herkenbaar :=

Zodra ik me een beetje comfortabel met iemand voel wil ik er wel eens onhandige dingen uitflappen :o
Inderdaad eerst doen, dan pas nadenken dat het misschien niet zo handig was omdat te zeggen _O-

Maar als ik niet comfortabel met iemand ben, nee dan niet. Dan ben ik onwijs verlegen juist.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:28

Warboel schreef:
Ja := heel herkenbaar :=

Zodra ik me een beetje comfortabel met iemand voel wil ik er wel eens onhandige dingen uitflappen :o
Inderdaad eerst doen, dan pas nadenken dat het misschien niet zo handig was omdat te zeggen _O-

Maar als ik niet comfortabel met iemand ben, nee dan niet. Dan ben ik onwijs verlegen juist.

Precies dit!

En het komt er soms nog best wel eens lomp uit. Waardoor het net lijkt of ik heel gemeen ben of dat ik gewoon dom ben. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 17:30

Ik vind het dus vervelend met het zoeken van een stage, het kan mensen tegen de borst stuiten. Heeft een van jullie misschien een trucje oid?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:32

Oh me me me!

Ik kan gewoon mijn grote waffel vaak niet houden en praat vaak voor na te denken.
Staat zelfs in mijn medewerkers gesprek als verbeterpunt... :o

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:33

Dit is gewoon zo'n bekend probleem _O-

Ik zeg t meestal inderdaad ook voor ik er bij nadenk en dan kom ik in sommige gevallen later wel tot het besef dat het misschien niet zo'n slimme zet was :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:34

Nee helaas, ik ben er nog niet achter. Probeer eerst na te denken en dan te zeggen maar 9 van de 10 keer is het er al uitgeflapt voor ik kan nadenken. Ik kan je dus geen nuttige tips geven,

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:36

_Nynke schreef:
Dit is gewoon zo'n bekend probleem _O-

Ik zeg t meestal inderdaad ook voor ik er bij nadenk en dan kom ik in sommige gevallen later wel tot het besef dat het misschien niet zo'n slimme zet was :+

Oh ja dan komt het oeps of/en het schaam moment... Heel herkenbaar!!!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:36

Heel bekend probleem :wave:

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:37

Herkenbaar, bij mij werkt mijn mond ook sneller dan mijn hoofd. Ik sta er ook om bekend dat ik niet tactisch maar wel eerlijk ben. Ondertussen heb ik er redelijk mee leren leven, met humor los je gelukkig een hoop op.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:41

Zelf alleen een flapuit bij mensen die ik echt goed kenof waar ik me goed jij voel.
Wat ik zelf erg merk bij mensen die alles er maar uit gooien, is dat ze dat ook doen terwijl een ander nog zit te praten. Verder heb ik er geen problemen mee dat mensen flapuiterig zijn. Als ze anderen er dus maar niet mee beperken.
Ik weet niet of jij hier last van hebt, maar zo ja zou ik je als tip willen geven: luister naar de ander. En dan niet om antwoord te geven maar om het luisteren. Daarna is er genoeg tijd om alles eruit te gooien. Je zult waarschijnlijk toch de persoon zijn die het snelst gehoord wordt door anderen en waar de aandacht naar gaat. :)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:45

Hier ook!

Meestal zeg ik iets en dan denk ik pas na wat ik had moeten zeggen.
Sommige mensen vinden het wel fijn, omdat ze gelijk je mening weten, en anderen kunnen niet tegen de opmerkingen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:45

Ik meld mezelf! Ik ben echt vreselijk,maak echt de ergste grapjes en opmerkingen en soms ook nog eens erg dubbelzinnig :+ ach ik vind het bij mezelf horen, zoek er zelfs mijn vrienden op uit _O- ik zeg dus ook altijd dingen zonder eerst even na te denken.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:45

Ik ook, sollicitaties zijn echt niet mijn ding _O- kan me dan ook heerlijk negatief gaan uitlaten over dingen :')

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:50

Ik join the club. Baal er erg van want heeft me een hoop narigheid bezorgt.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:52

Op het werk is het ook niet altijd gunstig nee :=

We hebben sindskort op het werk een meisje die schoonmaakt, ze is gerust aardig, maar ze irriteert me mateloos.
Waardoor ik er dus per ongeluk ook dingen uitfloep naar haar, over hoe ze beter kan schoonmaken enzo.
Gelukkig vat ze het wel als tips op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:03

Mijn man, leverde het genante moment op toen hij vroeg naar de naam van de baby van iemand en hij zei: jemig, wat klinkt dat Turks!

Ik wou een gat graven en in China uitkomen :')

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:12

Bij nieuwe mensen ben ik niet zo direct, en bij oudere ook niet (bijv. met een sollicitatie gesprek).
Maar als ik mensen eenmaal een beetje ken of ik voel mij gewoon op m'n gemak kan ik er best dingen uitflappen.
Gelukkig kunnen de mensen waarmee ik bevriend ben er tegen en er ook om lachen, ik ben nogal sarcastisch met dingen eruit flappen :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:11

Haha, dat herken ik ook krimpenaar, als ik mensen langer ken dan zit er soms echt geen stop meer in.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:13

Ja, schuldig! Een vrij recent voorbeeld: :')

Een docent van mij zit in een rolstoel. Toen hij ooit vroeg of ik goed liep (wb de opdrachten die we moesten maken), stond ik op en begon te lopen: ''Jahoor, ik loop prima!''

Het was eruit voor ik er erg in had, voelde me zooooo banketstaaf! Gelukkig nog een jongen docent en hij kon er om lachen :=
Heb uiteraard ook even excuses aangeboden :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:17

Ik kan ook enorm scherp van tong zijn, sarcasme met humor en woordgrapjes zijn wel aan mij besteed := Maar ergens ben ik toch nog oud (dat gaat vanzelf) en wijs geworden :') en MEESTAL ben ik beleefd/houd ik me in als ik mensen (nog) niet goed ken :+