Geld niet terug betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Geld niet terug betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:02

Is dit ook iets waar jullie je zo aan kunnen ergeren?

Een tijdje terug moesten wij met onze hond naar de DA, beestje moest een kuur krijgen dmv pilletjes en de rekening moest natuurlijk gelijk betaald worden. Bleek dat ik de enige was met een pinpas bij me, nou goed dan, ik heb de 40 euro betaald. Maar ik zou nog wel minstens de helft of meer terugkrijgen (de hond is bovendien van meerdere mensen).

Inmiddels is het al 3 weken geleden, maar nog steeds geen cent gezien :( heb er vorige week al bijna ruzie door gehad, dus durf er bijna ook niet meer over te beginnen. Argumenten zoals ik zou het geld toch wel kunnen missen, het ging maar om 20 euro. En het was nog niet gelukt met overmaken, was ergens iets fout gegaan of zo..

Nu is het echt niet zo dat ik niet zonder de 20 euro kan, het is gewoon het principe. Als je iets belooft, moet je je daar gewoon aan houden..

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie en hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Kaitlyn

Re: Geld niet terug betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:06

Gewoon nog een keer om vragen, zijn ze helemaal gek geworden?

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:07

De hond is van meerdere mensen.alsin een gezin?of studentenhuis?of..?en zijn er over dit soort dingen nooit afspraken gemaakt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:08

Wat ik zou doen in zo'n situatie? Mijn handen van de hond aftrekken of zorgen dat hij alleen van mij werd.
Dieren moeten nooit van meerdere personen zijn. 1 persoon is verantwoordelijk voor de kosten en de verzorging (dat kan uiteraard wel tussen partners/kinderen verdeeld worden, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)

Zou mijn verlies nemen en de volgende keer zorgen dat het niet meer kan gebeuren

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:08

Het is een gezin idd :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:11

Willen je ouders dus niet het geld aan je terug betalen?
Wie betaald zijn eten en andere vaste lasten? (En wie betaald jou eten?)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:13

het is sowieso al wat vreemd om zonder geld op zak naar de dierenarts te gaan lijkt mij?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:14

Ik vertel liever niet precies om wie het gaan. Het komt erop neer dat zij wel brokken en zo kopen en soms ook wel eens rekeningen van de dierenarts betalen, en ik soms ook, maar ik vind het gewoon niet leuk dat er gezegd wordt dat ik het terug krijg en dat vervolgens niet gedaan wordt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:17

Ik zou dan vooral het laatste bespreken en niet zo zeer om het geld terug te krijgen maar meer om te uiten dan het vervelend is dat er iets wordt beloofd en daarna er niet meer over gesproken kan worden.

Anoniem

Bah wat lastig zeg!
Heb een keer een vergelijkbare situatie gehad: een paar gloednieuwe Adidas sneakers verkocht aan een vriendin voor 50,- euro (minder dan de helft van nieuwprijs), ze had op dat moment het geld niet in huis en heb de schoenen daar gelaten. Nu heb ik het echt niet slecht en om de 50,- euro zelf gaat het me niet, maar wel het principe.... Heb het geld nooit gezien.... Omdat het een goede vriendin is, vind ik het erg lastig om er weer over te beginnen..... Ik zou het niet kunnen. Had het eigenlijk ook kunnen weten van te voren; het is me al eerder gebeurd....

Mona2008

Een gezamenlijke potje maken, dat dit je niet weer overkomt?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:20

Evelijn schreef:
Ik zou dan vooral het laatste bespreken en niet zo zeer om het geld terug te krijgen maar meer om te uiten dan het vervelend is dat er iets wordt beloofd en daarna er niet meer over gesproken kan worden.

Idd, ik zal het nog eens aanhalen. Ben alleen wel bang dat er weer ruzie komt, dat er weer gezegd wordt dat ik niet zo moet zeuren, en het geld komt echt (ooit?) nog wel een keer..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:21

Picasso schreef:
Bah wat lastig zeg!
Heb een keer een vergelijkbare situatie gehad: een paar gloednieuwe Adidas sneakers verkocht aan een vriendin voor 50,- euro (minder dan de helft van nieuwprijs), ze had op dat moment het geld niet in huis en heb de schoenen daar gelaten. Nu heb ik het echt niet slecht en om de 50,- euro zelf gaat het me niet, maar wel het principe.... Heb het geld nooit gezien.... Omdat het een goede vriendin is, vind ik het erg lastig om er weer over te beginnen..... Ik zou het niet kunnen. Had het eigenlijk ook kunnen weten van te voren; het is me al eerder gebeurd....

Oh ook herkenbaar! Maar daar zou ik echt wel naar vragen hoor.. het zijn nu in principe gewoon nog jouw schoenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:26

IsaCalixa schreef:
Picasso schreef:
Bah wat lastig zeg!

Oh ook herkenbaar! Maar daar zou ik echt wel naar vragen hoor.. het zijn nu in principe gewoon nog jouw schoenen..

Heb het al eens voorzichtig ter sprake gebracht, maar daar werd overheen gepraat. Het is me ook geen ruzie waard, maar ben vanaf nu wel wat voorzichtiger.

Succes daar, hopelijk krijg jij wat je toekomt. Ik vind dit soort dingen gewoon niet netjes. Heb een hekel aan schulden bij een ander en snap niet zo goed dat andere mensen daar zo makkelijk over denken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:47

Hou op, schei uit.. Zo her
Zo heb ik vorig jaar mijn trailer uitgeleend aan mijn vorige stalhouder.. Ze had schade ermee gemaakt.. Kosten: (toevallig ook) 40.-..
Ik heb t voorgeschoten, want ze was blut.. Zit er nog steeds op te wachten.. Zal t ook nooit meer krijgen denk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:55

Dan maar ruzie zou ik zeggen. Zoals je zelf zegt, gaat het om het principe. Er wordt gezegd dat ze meebetalen, dan moeten ze dat ook gewoon doen. Klaar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:03

Zo binnen het gezin al zoveel gedoe om geld? Daar schrik ik van.

Lastige situatie lees ik tussen de regels door, maar misschien toch nog een keer over beginnen TS. Geld "ooit" wel een keer krijgen is gewoon niet netjes :n En 20 euro kan voor sommige mensen best een hoop geld zijn, dus zo weinig vind ik het ook niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:08

Lastig is dit altijd. Het is idd heel makkelijk om te zeggen: ze moeten gewoon betalen als het je belooft is. Maar gebeurt het ook? Niet zonder je er iets van zegt blijkbaar, en dan heb je weer kans op ruzie..

Hier ook zoiets: buurman maakt gebruik van ons internet. Ik was al gewaarschuwd door vorige buurvrouw, dat ie erg slordig is met betalen. Hij zelf is erg aardig/beleefd, maar je ziet hem amper. Twee weken geleden zag ik hem, en dus aangesproken dat ie inmiddels twee maanden achterstand: hij zou het na het weekend meteen betalen! Inmiddels zijn het dus drie maanden, dus gister maar een briefje in de bus gedaan dat ik het voor het weekend wil hebben. Na het weekend zal nog een briefje volgen (als hij het niet betaald heeft dan) dat ie nog tot volgend weekend heeft, anders is het klaar en veranderen we de code. Ik blijf er niet achteraan lopen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:20

De hond is van iedereen (ook van jou), als ik het goed begrijp neemt de rest vh gezin de grootste kost (brokken enz) op zich en heb jij nu een keer de DA moeten betalen en vind je dat je dat terug moet krijgen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:25

Het gaat er toch helemaal niet om van wie de hond is of hoe de constructie gemaakt is en of het wel of niet redelijk is dat zij nou eens een keer wat betaald? Zij heeft iets betaald waarvan de afspraak is dat ze een deel ervan terug krijgt, en nou krijgt ze het steeds niet terug. Of dat nu voor een gezinshond is, of een keer een kop thee met wat lekkers wat je eerst voorgeschoten hebt, of voor boodschappen, dat doet er toch helemaal niet toe? Als je met iemand afspreekt dat je geld terug krijgt, dan hoor je dat geld toch gewoon terug te krijgen?

TS, ik zou er gewoon weer over beginnen. En weer, en weer, en weer. Dan maar ruzie. Afspraak is afspraak, zeker als het om geld gaat.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 11:26

Ayasha schreef:
De hond is van iedereen (ook van jou), als ik het goed begrijp neemt de rest vh gezin de grootste kost (brokken enz) op zich en heb jij nu een keer de DA moeten betalen en vind je dat je dat terug moet krijgen?

Vind ik van wel als ze dat gezegd hebben :) en zo duur zijn de brokken niet.. ik koop ook regelmatig spulletjes voor de hond. Botten, halsbandjes, een mand, speeltjes.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:31

Is het echt de moeite waard om hier stampei om te maken? Het is maar €20,- die je naar eigen zeggen op zich ook nog wel komt missen. Het gaat hier niet om vreemden, het gaat hier om je gezin, waar je nog je leven lang familie van bent. Deze kosten trekken zich op een andere manier wel weer ergens recht. Jullie hond is weer gezond en blij en daar gaat het om niet waar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:32

IsaCalixa schreef:
Ayasha schreef:

Vind ik van wel als ze dat gezegd hebben :) en zo duur zijn de brokken niet.. ik koop ook regelmatig spulletjes voor de hond. Botten, halsbandjes, een mand, speeltjes.

Ik vind het eigenlijk een beetje overdreven om hier binnen het gezien ruzie over te maken. Als je zo "correct" wil zijn dan zou dus ook ieder zijn eigen eten moeten gaan betalen enz. Zo werkt het toch niet binnen een gezin? :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:34

Zo werkt dat juist wel in een gezin: als je iets belooft, kom je het na. Als er niks gezegd was, dan was het inderdaad een ander verhaal en zou ik het met je eens zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:37

Ayasha, daar gaat het toch niet om: er is iets afgesproken (beloofd) en dat wordt niet nagekomen. Niet netjes.