Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ze heeft het niet snel koud. In de winter draagt ze wel vaak wol, dat reguleert de temperatuur lekker. ZL is een koukleum, die kruipt tot zn neus onder de deken.
Suliko schreef:Ik was vroeger ook heel beweeglijk in bed waardoor ik regelmatig mijn complete deken verloor en koud wakker werd. Mijn moeder heeft toen een soort dekenspanners (zou de naam echt niet weten, dit klinkt het meest logisch) aan de hoek van mijn bed gemaakt. Die zitten dus vast aan het bed (iedere hoek aan de onderkant en langs de zijkant net iets boven het kussen), aan het einde zit een soort clip die je aan het uiteinde/zijkant van de deken vast maakt, zo blijft de deken op plek liggen en kan het niet verschuiven.![]()
Je kan het vaak zelf strakker of minder strak maken!
Beetje een zelfde idee als de genoemde spanners, denk ik. conejo schreef:De slaapkamer nu is 15-16 graden.

bigone schreef:conejo schreef:De slaapkamer nu is 15-16 graden.
Dat is echt warm genoeg. Maak je geen zorgen dat ze het te koud krijgt, volwassenen kijken vaak hoe zij gekleed zijn of onder hoeveel dekens ze liggen maar kinderen hebben het vaak veel te warm, gewoon dikke pyama aan en niet met klemmen enz gaan werken. Met twee kan ze dan ook onder de dekens terecht komen.

bigone schreef:Ook tien graden is echt warm genoeg, veel gezonder en je slaapt veel beter.