Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 08:59

Ik woon nu zo'n 6,5 jaar in een benedenwoning in Achterveld. Ik heb ook iemand boven mij wonen en we delen dus de hoofd voordeur. Daarachter zit een halletje en haar voordeur omhoog en mijne rechtuit. Zij heeft een balkon en ik een tuintje.

Het zijn ongeveer 12 woningen, 6 boven en 6 beneden. Het is nu al een aantal jaar een jongeren complex, je mag reageren tot 30. Maar iedereen die ouder is en er nog woont mag er gewoon blijven zitten.

Mijn bovenbuurvrouw is volgens mij de 55 al gepasseerd (ze ziet er erg oud uit maar het is een gok) en woont hier dus nog steeds. Mag allemaal en is normaal gesproken ook niet erg.

Ze werkt niet maar gaat meerdere keren per dag de deur uit. Ze is heel sportief, fietst door weer en wind (ze heeft wel een auto) en zwemt en loopt etc. Super voor haar natuurlijk.

De eerste jaren was er niets aan de hand, hadden geen last van elkaar en maakten af en toe een praatje. Maar een klein jaar geleden is dat veranderd. Ze kwam opeens aan de deur met de mededeling dat ze allergisch is voor geuren. Van alles wat groeit buiten tot aan kookgeuren toe. Natuurlijk vond ik dat vervelend voor haar en het leek mij lastig leven aangezien je overal geuren tegenkomt.

Het viel mij al op dat ze steeds de hoofd voordeur open liet staan en nu vertelde ze dat ze dat deed om de geuren sneller het complex uit te laten. Ik had een keer iets met uien gekookt en ja die geur blijft lang hangen (raampje open gehad natuurlijk) en daar was ze blijkbaar ziek van geworden.

Heel vervelend natuurlijk dus ik vond het prima als de voordeur open bleef staan...overdag. Ik wilde wel dat hij 's avonds dicht zou gaan ivm eventuele inbrekers en hoe makkelijk wil je het ze maken. :+ En ik zou de deur open zetten als ik zou gaan koken.

Ik heb in de dagen daarna een paar keer uit automatisme de voordeur dicht gelaten toen ik ging koken. Wel netjes het raampje open gehad en de stokoude afzuiging. (kom ik op terug) Toen hing er dus een briefje op de deur (hoe volwassen) met dat ik 'die vieze kattenvoer' had gekookt (dat kook ik niet, is gewoon koud vleesvoer en brokjes wat je niet ruikt) en mij niet aan de afspraak had gehouden. Toen heb ik heel kinds ook een briefje terug geschreven dat ik kattenvoer niet kook dus dat kon helemaal niet.

Sindsdien heb ik haar een beetje ontlopen, had geen zin in discussies. :o Helaas zijn we elkaar toch tegen het lijf gelopen en vertelde ze dat ze bij haar huisarts was geweest en dat die beste meneer ook niet blij was met al die deuren in en om haar woning. Tja, gezegd dat ik al niets meer met uien kook maar verder echt mijn koken niet ging aanpassen...ik moet gewoon kunnen koken wat ik wil. Ze vertelde dat ze regelmatig ziek in bed lag van alle geuren. (niet alleen van mij)

Onze hoofd voordeur klemt gigantisch in de winter (vriest vast aan de onderkant) en in de zomer. (zet uit door de hitte) Daarvoor is ze al vaak naar de woningstichting geweest maar ze deden er niets aan. Ze vroeg of ik daar ook heen wilde om dat aan te kaarten en of ik gelijk kon vragen of ze een extra ventilator of rooster boven de brievenbus konden installeren zodat de geuren sneller het halletje uit waren. En ik heb eerlijk gezegd dat mijn afzuiging (meer dan 20 jaar oud ding in de muur, geen afzuigkap) kassie wijlen is en ik die dus nooit aanzet met koken. Heb toegezegd om naar de WS te gaan en ook dat aan te kaarten.

De maandag daarop dus naar de WS gegaan en het verhaal voorgelegd. Ze zouden iemand sturen om naar de voordeur te kijken wat het klemmen betreft. Dat extra rooster ging er niet komen want dat heeft niemand in dat complex en is gewoon overbodig en wat die geuren betreft vonden ze dat ze maar op een hutje op de hei moest gaan wonen. :+ Daar was ik het heel eerlijk wel mee eens. :o Overal heb je geuren en anders moest ze maar verhuizen. _O- Ik was het er mee eens maar ja, dat kan allemaal niet zomaar natuurlijk. En ik wil echt wel rekening houden met haar maar er zijn grenzen.

De WS vertelde mij dat er een vervanging van de afzuiging aan zat te komen dus dat kwam mooi uit. Week geleden zijn ze bij mij geweest en heb ik een gloednieuwe afzuiging gekregen met afstandsbediening. 8-) Hij is veel stiller en krachtiger en heb ik dus aan als ik kook of iets frituur. Het hele complex komt aan de beurt en mijn bovenbuurvrouw heeft hem ook al. Meer dan dat ding aandoen kan ik dus niet.

Maar nu komt het. Toen ik een maand geleden op zaterdagochtend onderweg was naar Duitsland (ouders wonen daar) kreeg ik een appje van mijn beneden buurmeisje dat Ans (de bovenbuurvrouw) op het balkon stond te schreeuwen over de onderwereld en dat ze muziek aan had voor het hele dorp. :\ Of ik iemand wist die ze kon bellen. Familie van haar ofzo. Ik heb geen nummers en kon haar dus niet helpen. Volgens mijn buurmeisje heeft ze dus last van psychoses zo af en toe. Ik had het nog nooit gehoord maar geloofde mijn buurmeisje natuurlijk wel.

En jahoor, week later lag ik op zaterdagochtend in mijn bed rond 7 uur en kwam ze al schreeuwend naar de voordeur vanaf buiten. Ze had het over nummer 27, dat hij op moest houden en terug moest naar de onderwereld. Dat was de eerste keer dat ik het hoorde. Sindsdien heb ik het regelmatig gehoord en zo ook vanmorgen. Nu moest ook nummer 23 terug naar de onderwereld. Nummer 27 heeft haar eens aangesproken over de duiven die ze op haar balkon houdt. Iets met lawaai overlast (ik heb er geen last van) en dat heeft ze waarschijnlijk onthouden en daarom schreeuwt ze over hem. Ik overdrijf echt niet, ze schreeuwt echt en gewoon op straat waar iedereen haar aankijkt...

Volgens mijn buurmeisje is ze een klein jaar terug 3 weken opgenomen geweest. Ze weigert medicijnen te slikken en daarom heeft ze die aanvallen. Volgens mijn buurmeisje is ze dus helemaal niet allergisch maar is het de psychose wat praat. Ze zal ook helemaal niet naar de HA zijn geweest denkt ze. Haar familie weet wel wat ze heeft maar niemand kan haar dwingen om zich te laten opnemen.

Maar wij uit het complex vinden dat dit niet meer kan. Ze maakt ons wakker met haar geschreeuw en ik woon er niet lekker op deze manier. Ze is zelfs een beetje eng. Het ene moment kan je een normaal gesprek voeren met haar maar het andere moment staat ze dus weer buiten te schreeuwen. :\ De voordeur was blijkbaar dicht gegaan en toen ze thuiskwam was ze kwaad 'verdomme weer die deur dicht!!!'.

We gaan dus waarschijnlijk met een paar uit het complex naar de WS toen en ons verhaal doen. Geen idee of zij er iets mee kunnen maar we willen dat het iig bekend wordt.

Ik wil gewoon die voordeur dichtdoen want ik heb geen zin in inbrekers...zeker in de nacht moet hij dicht. Als ik 's avonds laat terugkom van werk staat die deur wagenwijd open en doe ik hem dus dicht. Maar 's ochtends om 5 uur zet zij hem weer open en zet een emmer er tegenaan als hint dat ik hem open moet laten. :\ Ik wil echt wel meedenken hoor maar 's nachts moet ie dicht en als ze helemaal niet allergisch is moet ie gewoon altijd dicht. :+

Wat vinden jullie, overdrijf ik of heb ik ergens wel gelijk?

Bralindy

Re: Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:05

Maf mens. Ik zou en naar WS gaan en toch familie opsnorren. Ze heeft duidelijk behandeling nodig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:07

Jemig, ik vind niet dat je overdrijft hoor.

Dit kan gewoon niet, zeker ook niet met dat schreeuwen en die deur open.
Ik denk dat het goed is om het aan te kaarten met het hele complex..misschien dat er dan ook een kans is dat ze gedwongen opgenomen kan worden oid.
Dat is wellicht voor haar zelf ook beter..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:09

Triest, zeker naar de woningbouw gaan. Meldingen maken is goed, helaas kunnen ze er vrij weinig aan doen. Contact op nemen met een wijkagent die misschien contact op kan nemen met het ggz. Sterkte, heel vervelend om een buur te hebben die geestelijk ziek is en daarmee overlast veroorzaakt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:09

Pfff lastig voor je. En voor je buurvrouw natuurlijk. Is ze verder een gezonde zeur dan zou ik zeggen dat ze van haar probleem niet jou probleem te maken. Maar als ze geestelijk niet helemaal gezond is zou ik de woning stichting even bellen of ze er een beleid voor hebben. En even met je andere buren om de tafel gaan zitten. Misschien zit daar iemand tussen die nog redelijk tot haar door kan dringen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 09:09

Familie opsnorren wordt moeilijk...er komt nooit iemand bij haar. Tijd terug kwam toevallig haar broer en zus aan de deur omdat ze al een tijdje niets van haar gehoord hadden en wilde weten of ik haar nog gezien had. Ik had haar die dag gewoon gehoord dus er was niets aan de hand. Toen ik haar vertelde dat haar broer en zus aan de deur waren geweest haalde ze haar schouders op en zei 'dan moeten ze maar een berichtje sturen'. Ze nam de telefoon namelijk nooit op. :+

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:11

Je moet contact zoeken met de wijk agent. Die kan je (en haar) helpen met hoe wie en wat.
Als ze ze is, schreeuwen en praten over demonen enz., ga er niet te veel tegen in.
Niet bevestigen en niet ontkennen.
Bel iedere keer de (wijk) agent als ze iets geks doet. Alleen dan kan ze geholpen worden.

Het niet nemen van de medicatie hoort al bij een psychisch ziektebeeld.
Ze heeft geen ziekte inzicht en is dus niet ziek. Waarom zou je dan medicijnen slikken.
Sterkte....
Pas als ze ziet dat ze iets mankeert, kan ze langdurig geholpen worden.

Oja, schrijf alles op : tijd, datum, hoe en waarom. Maak foto's van de dingen die je aantreft.
Voor een gedwongen opname moet er gevaar zijn voor haar of haar omgeving.
De open deur in de nachten is al een puntje......
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 02-04-16 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 09:12

Ja, het gaat lastig worden denk ik. :\
Ik ben gelukkig nooit buiten als ze schreeuwt....

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:14

Als er meerdere klachten over een persoon bij de WS komen gaan ze daar als het goed is wel iets mee doen.
Kan me herinneren dat er bij mijn ouders tegenover iemand heeft gezeten die regelmatig overlast veroorzaakte en na meerdere klachten van omwonende is hij wegens het verstoren van het woongenot eruit gezet.

Zou zeker naar de WS gaan. Wie weet kunnen ze wat ondernemen! Weet ik niet zeker natuurlijk maar wellicht dat zij instanties oid kunnen inlichten?
Laatst bijgewerkt door Shettepret op 02-04-16 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:15

Nee je overdrijft absoluut niet. Die deur moet gewoon dicht zijn, zo maak je het inbrekers inderdaad wel heel gemakkelijk.

Jammer dat er geen familie is die ingrijpt, want dit lijkt zo in korte tijd van kwaad naar erger te gaan.

In ieder geval eerst de WS en anders zou ik gewoon de politie gaan bellen als ze weer begint.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:16

Je hwbt helemaal gelijk... Ik heb toen ik nog met mijn ex samen was ook een psychotische buurvrouw gehad en dat is echt geen lolletje.. (Mens herft een hypo gehad em is daaraan uiteindelijk overleden.. Gelukkig.. Niet netjes om te zeggen, maar dat mens dreef je tot waanzin..)

Ze deed echt vanalles.. Onze achtertuinen waren via een paadje aan elkaar verbonden.. Dit paadje hadden we nodig om de containers aan de straat te zetten.. We konden dat paadje dus helaas ook niet afsluiten..

Zo heeft ze de regenpijpen van haar en ons van de muur af staan slaan, omdat het water zo luidruchtig omhoog liep.. (ja, omhoog.. De zon scheen en t was prachtig weer, maar dat maakt dus niet uit)

Elke nacht stond ze bij ons op de ramen te bonken en te schreeuwen dat ze wel wist dat wij haar in de gaten hielden.. (wtf?)

Ze haalde onze katten naar binnen, ondat wij ze nooit te eten gaven.. (sure.. Maar die hebben we uiteindelijk maar binnen gehouden.. Wilde niet dat ze bij zo'n gek zaten)

Ik werkte bij ons in de straat en als ze langsliep dan gilde ze altijd naar binnen dat ik het op gaar had voozien.. Dat we het allemaal op haar hadden voorzien.. En dat ze dat echt wel wist..

Oh en ze heeft haar ramen zwart geschilderd omdat iedereen haar in de gaten hield..

En buiten achterom zitten in de zoner? Vergeet t maar.. Je werd steevast naar binnen geschreeuwd..

Echt een vreselijke tijd.. Vaker de wijkagent gebeld, maar die kon er niks mee.. Ggz gebeld, die konden er ook niets mee, omdat ze geen gevaar vormde.. Nja... Daar zit je dan met zo'n gefipte.. Was er echt niet rouwig om dat die kassie wijlen was...

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:17

Tijdens een psychose de politie bellen, bij meldingen van gestoord gedrag wordt maatschappelijk werk ingeschakeld. Die kunnen veel meer dan WS!

Mevrouw heeft waarschijnlijk geen controle over haar gedrag, dus kijk uit met verwijten. Ze heeft (zeker als het nu zo erg wordt) hulp nodig.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:18

Hele verhaal gelezen,
Toevallig hebben wij deze week een gesprek gehad met diverse instanties op het gemeentehuis voor een buurvrouw van ons die ons ook behoorlijk wat overlast bezorgt.
Ik raad jou en je buurtgenoten aan om bij alles de politie en de ws in te lichten, hun maken een dossier aan en hoe meer daar in komt, hoe makkelijker het wordt om wat aan het probleem te kunnen doen.
Pest is dat er behoorlijk wat moet gebeuren voordat ze met een uithuiszetting oid aan de slag kunnen en de buurvrouw kan alleen als ze zelf wilt geholpen en opgenomen worden, aangezien voor verplichte opname ook weer behoorlijk wat moet gebeuren.

Onze buurvrouw heeft na dik 2 jaar eindelijk zelf de beslissing genomen om vrijwillig de huur op te zeggen en wij hopen dat ze zich nu ook vrijwillig laat opnemen.

Succes!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:20

Politie bellen.
Altijd. Ik heb hier ervaring mee en ze hebben mij op het hart gedrukt: altijd bellen.
Als je bang bent en het menes is: 112
Als je haar hoort/overlast: 0900-8844
Zo bouw je documentatie op.
En de politie is er voor zowel jou als haar veiligheid. Stel dat het zo erg word dat ze een gevaar is voor zichzelf en anderen.. Dan heb je dus al bekendheid bij de politie en de politie is ook degene die hulpverlening in gang kan zetten.

Voor nu kun je iig de wijkagent mailen/bellen. Die zal contact met jou opnemen en dat kun je je verhaal doen/overleggen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:24

Inderdaad contact opnemen met de wijkagent
Wat wendylotte ook zegt.
Breng die op de hoogte van wat er speelt,zij hebben sowieso wel vaker te maken met mensen met psychoses :j
Heel vervelend voor jullie,ook voor de vrouw zelf natuurlijk.
Ga inderdaad niet in op wat zij beleefd/hoort, maar ontken dat ook niet, iemand met een psychose beleefd de dingen heel echt,beetje eutraal zijn in je reactie tegen haar

En...als je je echt onveilig voelt, politie bellen :j
Als het echt te erg is,halen die haar op en van daaruit komt dan toch wel vaak een vorm van opname of begeleiding.

Succes!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:25

Soortgelijk geval hier. Huizenblok van vier woningen.twee boven twee onder. Schuin onder mij woont Marinus, Marinus is in de 50 gescheiden, werkt niet meer, geen kinderen, overvol huis en heeft ook vaker rare aanvallen van schreeuwen, slaan met deuren, heeeel hard zingen, bulderen van het lachen.
Overdag stoor ik mij er niet aan. Maar op n gegeven moment begon het ook snachts te gebeuren en dat is niet fijn wanneer je om vijf uur op moet staan.
Dus n keer bij hem aan de deur geweest met de vraag of het wel goed ging met hem (let wel: gesprekken met Marinus zijn altijd erg eenzijdig, hij verteld over zijn verleden en luistert eigenlijk niet echt)
Hij gaf aan dat hij af en toe niet lekker ging dus op dat bericht heb ik de woningbouw gemaild dat ik mij zorgen maakte.
Hier gingen ze echt wel serieus op in! Werd nog terug gebeld en ze hebben toen de ggd ingeschakeld die elke twee weken iemand bij m lang stuurt.
Dus wat ik met dit langer verhaal zeggen wil: wellicht kan de ws jou en haar wel helpen!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:25

Shettepret schreef:
Als er meerdere klachten over een persoon bij de WS komen gaan ze daar als het goed is wel iets mee doen.
Kan me herinneren dat er bij mijn ouders tegenover iemand heeft gezeten die regelmatig overlast veroorzaakte en na meerdere klachten van omwonende is hij wegens het verstoren van het woongenot eruit gezet.

Zou zeker naar de WS gaan. Wie weet kunnen ze wat ondernemen! Weet ik niet zeker natuurlijk maar wellicht dat zij instanties oid kunnen inlichten?

Dat moet je toch niet willen..... ik hoop dat die gene dan ook hulp heeft gekregen. Je wilt hem of haar niet als buren, ik ook niet hoor, maar zou ook niet willen dat een psychotisch mede mens op straat geknikkerd wordt.
Die buurvrouw heeft duidelijk (en zo snel mogelijk) hulp nodig. Vaak is dat ook de reden dat de fam geen contact meer heeft.
Fam kent de persoon goed en ziet de psychose aan komen. Degene zelf denkt, nee weet zeker, dat de hele wereld raar doet maar met diegene is niks mis.
Dus de fam, die het rare gedrag ziet, is gek ! Dus daar wil je niks mee te maken hebben.

In gedachte bij die persoon is alles en iedereen tegen hun : Achterdocht ! Buurvrouw heeft waarschijnlijk 1x geniest of misselijk geweest bij een kook-geur en is overtuigd allergisch.
De voordeur vergeten open te maken kan wel een keer, maar na 2x doe je het expres....
Dan is het jou schuld.

De complete gedachte gang is anders. Hou het in de gaten, hou je deur op slot.
Dit zijn mensen die denken te kunnen vliegen of zien buiten aardse mensen die hun komen halen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:29

...en het is misschien niet zo leuk voor je buurvrouw, maar probeer die uitbarstingen ongemerkt te filmen of het geluid op te nemen. Natuurlijk niet om op social media te zetten of aan je vrienden en familie te laten zien en dat soort nare dingen. Maar zodat de wijkagent, woningstichting en eventueel de GGZ kunnen zien hoe ernstig het is. Mijn ervaring is namelijk dat ook mensen met een psychose nog heel goed kunnen aanvoelen dat ze moeten dimmen als er instanties komen kijken. Waardoor het in de ogen van instanties allemaal wel meevalt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:41

safina schreef:
...en het is misschien niet zo leuk voor je buurvrouw, maar probeer die uitbarstingen ongemerkt te filmen of het geluid op te nemen. Natuurlijk niet om op social media te zetten of aan je vrienden en familie te laten zien en dat soort nare dingen. Maar zodat de wijkagent, woningstichting en eventueel de GGZ kunnen zien hoe ernstig het is. Mijn ervaring is namelijk dat ook mensen met een psychose nog heel goed kunnen aanvoelen dat ze moeten dimmen als er instanties komen kijken. Waardoor het in de ogen van instanties allemaal wel meevalt.

De politie mag die video's helaas niet bekijken. Er moet toestemming worden gegeven tijdens het maken van het filmpje. Zelfde situatie had iemand die ik ken. Man had psychotische aanval op het strand en gooide stenen naar haar en haar paard. Ze had een stuk gefilmd om aangifte te kunnen doen bij de politie. Deze vertelde dat ze het niet mochten bekijken vanwege het niet vragen van toestemming voor het maken van.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:42

oliebol, hier een exachterveldse en ik weet wie dit is ja -O- wat vreselijk zielig voor haar dat het zo is gelopen! Maar ik ben bang dat politie bellen de enige optie is als ze weer zo schreeuwt, die kunnen vast familie vinden..

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:45

In dit geval ging het om een persoon die ronduit asociaal was WendyLotte. Harde muziek, schreeuwen, ruzie schoppen met iedereen, sloeg vriendin de tent door. Dat soort dingen. Meerdere keren een waarschuwing gehad en de beste man ging gewoon door.
Dan is het toch een gevalletje wie luisteren wil.
Heeft uiteindelijk ook vast gezeten.

Andere situatie dan die van ts maar wat ik duidelijk wilde maken is dat WS miss wel een instantie kan inschakelen (ggd ofzo?) als meerdere mensen 'klagen'.
Weet dus wel dat WS actie onderneemt maar in hoeverre dat ook kan in deze situatie dat weet ik dan weer niet ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 09:46

Jij kent haar? Deed ze vroeger ook al zo dan??
En jou naam is blauw!! :oo
Edit, de mijne ook. :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:51

Ik zou zeker er achteraan gaan, in eerste plaats voor zodat die vrouw hulp krijgt. Want ze kan er niet aan doen ook, ze is ziek.
Zou ook is gaan horen bij de wijkagent.
Heb wel het meer te doen met je buurvrouw, ik weet wat psychoses te weeg brengen, heb het van heel dicht meegemaakt en dat wens je niemand toe.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:55

Wat vervelend dat jullie zoveel last hebben van deze dame!
En uiteraard voor de dame in kwestie erg vervelend dat zij lijdt aan psychoses.

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de politie/een wijkagent, zij zullen je vertellen hoe verder te handelen. Als de situatie kritiek wordt (gevaar voor zichzelf of gevaar voor anderen) zal deze mevrouw waarschijnlijk opgenomen moeten worden. Wees niet voorzichtig met het bellen van de politie als zij weer staat te schreeuwen, hoe meer meldingen zij krijgen hoe meer ze erop zullen letten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:59

Waikiki schreef:
safina schreef:

De politie mag die video's helaas niet bekijken. Er moet toestemming worden gegeven tijdens het maken van het filmpje. Zelfde situatie had iemand die ik ken. Man had psychotische aanval op het strand en gooide stenen naar haar en haar paard. Ze had een stuk gefilmd om aangifte te kunnen doen bij de politie. Deze vertelde dat ze het niet mochten bekijken vanwege het niet vragen van toestemming voor het maken van.

Ja hoor, dat mogen ze wel. Wat denk je van al die camerabeelden die overal gemaakt worden? Of voor een programma zoals gestalkt? Dashcams in auto's? Mag allemaal gebruikt worden als bewijsmateriaal.