Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Misschien eens overleggen of er iets aan isolatie en plaatsing van meubelen gedaan kan worden. Een onafhankelijk persoon inschakelen die verstand heeft van dragend geluid. buurman zal er wel geen oren naar hebben aangezien dit geld zal kosten maar misschien kunnen jullie er zelf iets mee. Zelf de radio en tv hard zetten is geen oplossing, helaas.
het is meer om hem niet te horen. En geld is inderdaad iets wat deze meneer niet gaat uitgeven. De gezamenlijke schutting staat ook op onze kosten
.
.
renee16 schreef:Ik ben bang dat je hier heel erg weinig aan kunt doen..
Zelf zit ik in een vergelijkbare situatie met mijn bovenburen. Het meisje woont er al lang en vanaf het begin problemen mee, ze stampt enorm hard en is altijd bezig in huis. Nu woont sinds een paar maanden haar vriend erbij, van hem heb ik nooit last en hoor ik niet.
NU hebben ze nogal regelmatig leuke momenten samen, in de slaapkamer, recht boven mijn slaapkamer en kraakt en piept hun bed enorm ! Zeer regelmatig (zeker 3/4x in de week) genieten zij van hun momentje samen tussen 0.00 en 01.00 snachts en gaan hier de volgende ochtend om 7.00 weer mee verder.
Het is echt heel vervelend om echt iedere nacht gebroken nachten te hebben, ik word er standaard iedere x wakker van (terwijl ik tussen 22.00 en 23.00 al in bed lig).
Ik snap dus helemaal hoe je je voelt.. Inmiddels heb ik me heel goed neer kunnen leggen bij de geluiden uit de woonkamer, als het heel storend is zet ik mijn tv/muziek net wat harder zodat het me minder opvalt. Maar de slaapkamer ik kan er niet aan wennen.
Ook ik heb meerdere keren brieven, aangesproken, zelfs de huurbaas gebeld wat hieraan te doen is. Ik heb zelfs een x aangeboden om voor hun een nieuwe vloer (met betere ondervloer) aan te schaffen, of een ander bed. Ik heb echt met mijn handen in het haar gezeten en soms nog..
Maar ik kan helemaal niks, ik kan ze vragen er rekening mee te houden maar na meerdere meldingen zeggen ze nu ook: ja het is weer hetzelfde we doen ons best er rekening mee te houden.. Wat dan een week gebeurd en vervolgens weer hetzelfde is.
Melding van geluidsoverlast is ook niet gegrond, omdat het 'normale' geluiden zijn wat in een huishouden moet kunnen. Hoe hard of zacht dat is, ligt alleen net aan de buurman/vrouw..
Oordopjes vind ik zelf niet prettig, maar is eigenlijk de enige tip die ik je kan geven. Als hier een gouden tip voorbij komt hoor ik hem ook graag.
bigone schreef:Hoezo lever je dan een enorm stuk in, tegenwoordig zijn er goede materialen die helemaal geen 20 cm dik zijn.
Goof schreef:Goh, dat dat kind staat te schreeuwen is bloedirritant, maar eigenlijk wil jij nu dat de buurman maar niet meer belt? Of fluistert aan de telefoon? Ik vind dat nogal wat om eerlijk te zijn.
Ik woon ook in een 2 onder 1 kap uit de jaren '30. En die kunnen wat gehorig zijn. Gelukkig grenzen onze woonkamers juist niet aan elkaar en zitten er 2 gangen/ trappenhuizen tussen, maar als de buurman een keer muziek draait kan ik dat ook wel eens horen. Dat weet je als je zo'n huis koopt.
Dan moet je vrijstaand gaan wonen of een splinternieuw, goed geïsoleerd huis kopen.
bigone schreef:Maar zij treft het dat er gewoon een gigantische lawaaischopper naast woont.
Goof schreef:bigone schreef:Maar zij treft het dat er gewoon een gigantische lawaaischopper naast woont.
Een gigantische lawaaischopper? Hij zit toch niet om 1 uur 's nachts te drummen? Of tot 5 uur 's ochtends met zijn stomdronken vrienden te lallen in de tuin? Of zijn jaren '90 housemuziek op standje oorpijn te beluisteren?
TS heeft last van de zoon (geheel terecht) en van het feit dat deze buurman belt. Sinds wanneer is een telefonist een gigantische lawaaischopper?
TS heeft de pech dat hij een wat luide stem heeft en dat de isolatie kennelijk waardeloos is, niet dat de buurman een gigantische lawaaischopper is.