Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:. Het begint al eigenlijk gelijk als je op zijn kamer komt. En hij krijgt de gaten dat hij naar bed moet,Heb je een vast ritme voordat hij gaat slapen?
Heeft hij last van nachtmerries? Hoor je dat door de babyfoon?
Heeft hij buikpijn? Andere pijn?
Heb je al melatonine geprobeerd?
MarlindeRooz schreef:Heb je een vast ritme voordat hij gaat slapen?
Heeft hij last van nachtmerries? Hoor je dat door de babyfoon?
Heeft hij buikpijn? Andere pijn?
Heb je al melatonine geprobeerd?
doezel2 schreef:Haha klopt. Stomme fase s. Hihi
Ja die 5 min regel. Hielp de eerste week
Maar helaas nu niet meer
Toen op zijn kamer blijven zitten( geen aandacht if aankijken)
Ok dat een week.
Miss is het idd het bed. Maar wanneer kan ik die beste "vervangen"
Vandaag of in het weekend
MarlindeRooz schreef:doezel2 schreef:Haha klopt. Stomme fase s. Hihi
Ja die 5 min regel. Hielp de eerste week
Maar helaas nu niet meer
Toen op zijn kamer blijven zitten( geen aandacht if aankijken)
Ok dat een week.
Miss is het idd het bed. Maar wanneer kan ik die beste "vervangen"
Vandaag of in het weekend
Ik zou een nieuw bed kopen aankondigen, zodat hij zich er op kan verheugen. Dan maak je het echt een "ding" dat hij een nieuw bed heeft.
Elvirave schreef:Heeft hij wel iets van een nachtlampje? Soms vinden ze het donker ook eng.
Verder het ritme aanhouden. Slapen is slapen, dus vaste ritueel en na de kus gewoon achterlaten op zijn kamer en het negeren. Je kan er bijvoorbeeld ook een beloningssysteem aankoppelen. Een soort kalender met vakjes maken en dan kan die elke ochtend een sticker plakken als het naar bed gaan goed ging. Na 5 stickers mag hij een cadeautje uitzoeken, daarna kan dat 10 stickers worden en zo verder opbouwen.
conejo schreef:dat is ok een idee. N ik had al bedacht: samen het bedje in elkaarnzettenWij hebben peuter bed en ledikant tijdje samen op de kamer laten staan. En lieten haar kiezen waar ze wou slapen. Na een week ledikant er uit gehaald omdat ze koos voor peuter bed.
Kun je anders samen beddengoed kopen of wat anders nieuws voor in het bedje.
Hier slaapt ze nog niet onder een deken maar in een slaapzak. Ze wil nog niet onder een deken. Gaan strakjes wel beginnen met een lakken over der slaapzak.
Lusitana schreef:Ik heb een tijdje engelse buren gehad met een kind van twee dat weigerde te gaan slapen als zijn moeder hem naar bed bracht, maar ik had een trucje dat altjd werkte, namelijk zijn voetjes wrijven/masseren.
Om een of andere reden (en dit werkt ook bij dieren) worden ze daar enorm slaperig van. Een volledige massage ook, maar daar moet je maar net zin in hebben...![]()
Voetjes wrijven kan tijdens verhaaltje vertellen.
Dit kun je ook bij wijze van spreke op de bank doen en hem dan slapend naar bed brengen.
Ik begon trouwens met hardop tenen tellen.![]()
Overigens zei mijn moeder altijd tegen ons "je hoeft helemaal niet te slapen, als je maar in je bedje blijft". Zo lag de nadruk niet op moeten slapen.
Wij vielen na wat klieren (mijn zus en ik sliepen op een kamer, vaak ook in een bed) vielen we wel in slaap.
Overigens is verzet tegen slaap vaak ook gewoon geen afscheid willen nemen van het gezellige. Dus als het na het eten gewoon super saai wordt (iedereen boekje gaan lezen ofzo), helpt dat ook wel.
benangelique schreef:exact dat is het; het loslaten van de dag terwijl de rest van het gezin nog gezellig beneden is.
mijn kinderen hebben dit ook gehad en bij hen ben ik boven gaan rommelen op het moment dat ze op bed lagen. Dus de was opvouwen, de badkamer schoonmaken, stofzuigen etc. Gewoon, dagelijkse dingen met dagelijkse geluiden. zo hebben ze het idee dat ze de dag niet los hoeven te laten maar er nog bij betrokken zijn