Mobiel verbruikt extreem veel data

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Mobiel verbruikt extreem veel data

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 06:09

Geen idee of er een hoop mobiele techneuten op bokt zitten, maar ik waag toch een poging...

Sinds een klein weekje heb ik een nieuwe telefoon, de LG G4. Allemaal leuk en aardig, maar hij trekt enorm veel data. Nu ben ik het een beetje aan het bijhouden, heb al verschillende instellingen aangepast maar het gebruik blijft erg hoog.

Vanmorgen heb ik hooguit 3 minuten mijn data verbinding aan gehad en vrijwel niks gedaan, dit trok meteen 65 mb. Ook heb ik via wifi netflix gekeken maar dit verbruikte maar de helft.

Ook kom ik er niet achter waar het vandaan komt, alle apps geven aan dat ze het niet leeg trekken, mijn mb meter geeft aan dat het met het besturingssysteem te maken heeft.

Ook geeft mijn telefoon niet aan dat hij zo veel leeg trekt, maar dit is wel het geval.

Heeft iemand de gouden tip?
Hieronder een paar printscreentjes.

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Re: Mobiel verbruikt extreem veel data

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 06:58

Op de wifi zou je dataverbruik 0 moeten zijn volgens mij. Vreemd.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 07:07

Staat facebook misschien op automatisch filmojes afspelen? Geen kdee of je dat gebruikt maar dat vreet wel veel mb's.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 08:16

Supervixen schreef:
Op de wifi zou je dataverbruik 0 moeten zijn volgens mij. Vreemd.

Dat is het ook, maar ik heb vanmorgen 3 minuten mijn wifi uit gezet en mijn data aan.

Yunomi schreef:
Staat facebook misschien op automatisch filmojes afspelen? Geen kdee of je dat gebruikt maar dat vreet wel veel mb's.

Nee die heb ik ook al getackeld, het rare is dat hij blijkbaar wanneer ik mijn data verbinding aan heb staan, hij dingen gaat downloaden zonder dat ik het weet

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:20

Heb je al in je play store, of hoe dat heet bij LG gekeken of hij alleen apps bijwerkt tijdens wifi. Want anders werkt hij het ook bij als je gewoon je data hebt aanstaan.

En heb je dropbox? Want daar kun je ook instellingen dat je alleen fotoos upload tijdens wifi.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 08:28

kelliiee1993 schreef:
Heb je al in je play store, of hoe dat heet bij LG gekeken of hij alleen apps bijwerkt tijdens wifi. Want anders werkt hij het ook bij als je gewoon je data hebt aanstaan.

En heb je dropbox? Want daar kun je ook instellingen dat je alleen fotoos upload tijdens wifi.

Ja, bijwerken via de play store staat helemaal uit.
Dropbox heb ik niet, tenminste of het moet er automatisch opstaan, ik ga daar even naar kijken, bedankt

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:39

Ik ben totaal niet technisch. Maar bij mij hielp het wel om hem op 3g in plaats van 4g te zetten.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:40

Xjosee schreef:
Ik ben totaal niet technisch. Maar bij mij hielp het wel om hem op 3g in plaats van 4g te zetten.

En euhm.. hoe doe je dat? Haha ik heb dat ook voor mijn mobiel eens overwogen maar kon niet vinden hoe dat moest.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 08:47

Xjosee schreef:

Die optie was ik ook al ergens in de instellingen tegen gekomen ja, dat is zeker nog de moeite waard. Maar toch blijf ik het gek vinden dat hij met mijn dataverbinding het dubbele aan mb's verbruikt in 3 minuten, als in een half uurtje netflix kijken via mijn wifi

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:48

Ik heb een windows phone 950 lumia.
Op internet gevonden dat deze telefoon via de microsoft edge (nieuwe internet explorer) allemaal info aan het doorsluizen is naar microsoft over de gebruiker. Maar dan alleen waneer microsoft edge ''open'' staat of nog op de achtergrond aan staat!
Binnen 2 dagen 1 gig aan data ''kwijt'' doei maand bundel -:(-

Denk dat het zo'n zelfde spelletje is met jouw telefoon TS! Sluit alle apps op de achtergrond af en zet dan nogmaals de internet verbinding aan zonder facebook enz enz enz te gebruiken.
Ook opnieuw opstarten wil wel eens helpen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:52

Ik weet ik ieder geval dat 4g sneller is dan 3g. En vervolgens vreet het mb's :-k

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 08:55

jorika1986 schreef:
Ik heb een windows phone 950 lumia.
Op internet gevonden dat deze telefoon via de microsoft edge (nieuwe internet explorer) allemaal info aan het doorsluizen is naar microsoft over de gebruiker. Maar dan alleen waneer microsoft edge ''open'' staat of nog op de achtergrond aan staat!
Binnen 2 dagen 1 gig aan data ''kwijt'' doei maand bundel -:(-

Denk dat het zo'n zelfde spelletje is met jouw telefoon TS! Sluit alle apps op de achtergrond af en zet dan nogmaals de internet verbinding aan zonder facebook enz enz enz te gebruiken.
Ook opnieuw opstarten wil wel eens helpen.

Ja daar ben ik dus ook bang voor, maar alle apps die ik open zeggen niet zoveel mb te gebruiken, ik vrees dat het in het besturingssysteem moet zitten.

Ik heb net mijn 4g verbinding uitgegooid en opnieuw mijn dataverbinding aangezet en het resulteerde weer in hetzelfde resultaat;

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:56

Terugzetten naar 3G. Apps zoals Facebook, instagram, en internetsites zoals bokt bezoeken via 3/4g zorgt er ook voor dat je er rap doorheen bent.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:02

En zorgen dat je je instellingen van Netflix zo hebt staan dat Netflix automatisch stopt als het de verbinding met WiFi verliest.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:04

Hier ook de 4g uitgezet en terug naar 3g gegaan. Was elke keer halverwege de maand al door mijn bundel heen. 4g draait alles door. Omdat het net zo snel is als Wi-Fi.
En zorg er voor dat al je apps uit staan bij geen Wi-Fi gebruik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:07

Waar het zit bij jouw telefoon weet ik niet, maar er is bij mijn iPhone een instelling dat als er geen WiFi beschikbaar is (en dat is vaak eventjes thuis) hij automatisch op 4 G overspringt. Dat vreet data. Dat dus uitstappen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:37

Diezelfde instelling selecteert ook het snelste/betere netwerk.
Erg irritant.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:41

Geeft je telefoon niet aan door welke apps dat verbruikt wordt? Dan weet je wie de oorzaak is! Anders even een app downloaden die het verbruik registreerd, kan je het op die manier terugzien!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:47

Even 'My Datamanager' er op zetten, dan kun je precies zien welke app er je data weg zit te slurpen. Ideale app daarvoor.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 09:50

Vrijwel alles wat jullie opnoemen heb ik al bekeken en goed ingesteld.

Het rare is, mijn telefoon geeft aan dat ik minder mb verbruik dan de mb meter. Ook een andere mb meter geeft een lage meting aan, maar het gaat wel van mijn bundel af.

My datamanager heb ik er vanmorgen opgegooid en ook hij zegt dat er geen grote slurper is geweest, erg vaag allemaal

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:54

En je hebt niet toevallig een tweede simkaart of iets dergelijks ergens in een tablet ofzo?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:55

Ik wou dat ik de oplossing voor je had, heb precies hetzelfde probleem..
Ook al gebruik ik mijn telefoon niet eens de mb's verdwijnen gewoon uit het niets.
zit ik 5 minuutjes op internet gelijk 300 mb kwijt.
In december was de 4e van de maand al al mijn 4000mb's op. Contact met de provider opgenomen maar die helpen me niet verder.
Ze vertellen mij dat ik minder moet internetten, terwijl ik niet eens zoveel gebruik maak van het internet op mijn telefoon... Bij instellingen bijna alle apps uit gezet die gebruik mogen maken van mijn data, maar toch verdwijnt al mijn internet.
Ik zit trouwens bij tele2. als je dat opzoekt op internet kom je wel meer kuren van ze tegen (belminuten die verdwijnen etc)
dit jaar nog maar uitzitten en dan snel naar een andere provider

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 10:02

Eva schreef:
Ik wou dat ik de oplossing voor je had, heb precies hetzelfde probleem..
Ook al gebruik ik mijn telefoon niet eens de mb's verdwijnen gewoon uit het niets.
zit ik 5 minuutjes op internet gelijk 300 mb kwijt.
In december was de 4e van de maand al al mijn 4000mb's op. Contact met de provider opgenomen maar die helpen me niet verder.
Ze vertellen mij dat ik minder moet internetten, terwijl ik niet eens zoveel gebruik maak van het internet op mijn telefoon... Bij instellingen bijna alle apps uit gezet die gebruik mogen maken van mijn data, maar toch verdwijnt al mijn internet.
Ik zit trouwens bij tele2. als je dat opzoekt op internet kom je wel meer kuren van ze tegen (belminuten die verdwijnen etc)
dit jaar nog maar uitzitten en dan snel naar een andere provider

Nou dit is geen positief bericht, ik zit toevallig ook bij tele2, maar ik gebruik de mb meter van kpn. Eind april ga ik over naar T-Mobile, dus mocht het echt daaraan liggen heb ik dat al getackeld.
Ik denk dat ik maar eens alles opnieuw ga installeren en dan stap voor stap kijken waar het aan kan liggen.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:17

oei als jij ook bij tele 2 zit kun je er bijna wel van uit gaan dat dat het probleem is.
Met mijn vorige telefoon zat ik bij vodafone, had toen 1000mb en redde het daar prima mee. nu heb ik 4000 en dat is altijd rond de 10/15e van de maand op.
fijn dat je in april al kunt overstappen! ik pas in december :(

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 10:21

Mijn man heeft hetzelfde toestel en zit al bij t-mobile en dat gaat prima, dus dan heb ik goede hoop. Toch blijft het raar dat de ene mb meter het wel meet en de andere niet.