http://www.me-to-we.nl/hoeft-pikken-kraamvisite/
Deze blog gaat (met een knipoog) over wat je niet hoeft te pikken van kraamvisite.
Met onze tweede op komst (eind mei uitgerekende datum) zette deze blog mij aan het nadenken over hoe wij onze kraamvisite bij ons eerste kindje hebben ervaren.
Eigenlijk nooit problemen gehad, op één kennis na welke (toen onze kleine man 3 weken oud was) op kraamvisite kwam en letterlijk 2 uur lang heeft lopen kletsen over haar eigen zwangerschap. Mijn vriend was toen alweer aan het werk en ik stond er bij deze kraamvisite alleen voor. Het was sowieso al geen fijne visite gezien ze eigenlijk alleen maar over zichzelf praatte (en volgens mij is dat bij een kraamvisite best wel een no-go
) maar ook nog eens dik 2 uur bleef zitten. Ik, op dat moment zoooo moe met zere memmen waar je u tegen zei en absoluut niet assertief genoeg, heb niks durven zeggen en braaf de kraamvisite uitgezeten. Maar ik was dood en dood op nadat zij vertrokken was. Nu ben ik natuurlijk best nieuwsgierig geworden naar hoe jullie je kraamvisite beleeft hebben. Barst los!
mijn kind is kaal, so what 

je gaat toch niet onaangekondigd langs in de kraamweek of de eerste weken erna
Zelf zegt ze het bij een eventuele tweede ook weer zo te willen doen.
. Anderhalve week later vond ze dat ik best met baby naar hun woonplaats kon komen om baby aan de familie te showen...wat gelukkig maar 2,5 uur rijden was. Dat heb ik dan weer even niet gedaan.