Bed kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Bed kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 12:58

Het is weer zo ver. We zijn zoekende naar een bed. Natuurlijk is een goed bed belangrijk, maar ik vind de prijzen echt hoog. We snappen waar het vandaan komt en dat het nodig blijkt, maar toch...

Nu zijn we bij verschillende gaan kijken en al wat laten adviseren. Het is zo tegenstrijdig. Ze proberen allemaal hun leukste bed te verkopen natuurlijk.

We moeten een compleet nieuwe bed, want ons bed is maar 140 breed en we willen naar 160.

Boxsprings zijn al even erg in, maar ik zie er weinig voordelen in. De onderste laag is vaak latten bodem of binnenvering. Dan is een goede lattenbodem toch veel beter?

Bij matrassen zijn er echt 2 werelden. De pocketvering liefhebbers en alles wat schuim en memoryfoam is.

We hebben nu een vrij simpel bed met standaard lattenbodem. Het matras is destijds geadviseerd vanwege mijn hernia toen en dat is met een zogenaamde nasa toplaag. Was jaren fijn, maar het bed zelf is wat op en we willen dus groter omdat ik overal wakker van word. Mijn man is niet zwaar, maar wil een veel te hard matras.

friendly

Re: Bed kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:01

Wbt het matras zou je eventueel kunnen kijken of je twee matrassen kan begaan. Dan kan je man een hardere uitzoeken voor zijn helft en jij eentje naar jouw wens voor jouw helft. Gewoon een hoeslaken van 160 eroverheen (evt. een topper) en je hebt volgens mij een prima bed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:01

Ohh ik lees even mee.

Wij gaan ook een nieuw bed kopen.

Bedden kopen vind ik vreselijk. Wat een oerwoud aan keuzes. %)

1 hele matras of toch 2, welke vulling/vering....

Pffffff

We hebben nu 2 pullman matrassen. 2 x 90. Lekker breed. Maar wel een spleet in het midden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:21

beiden een apart matras is sowieso verstandig. je lijf vraagt immers beiden wat anders en ook jullie wensen en lichaamsbouw zijn niet gelijk. feit is dat een vrouw behoefte heeft aan een ander matras dan een man.
een spleet kan je opvullen met een speciaal tussenstuk, maar wij slapen al jaren met de spleet en zonder opvulling en hebben nergens last van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 15:47

2 matrassen waren we wel van plan. Slapen nu op 1 en op zich geen echte problemen hoor. We schelen maar 5 cm en nog geen 10kg. Mijn man zou een matras kiezen die ook veel harder is, dan goed is voor hem, maar daar is hij eigenwijs in.
Nu met 140 zou een spleet lastig zijn, maar bij 160 of evt 180 geloof ik niet daar echt last van te krijgen. We hebben altijd een molton en dan pas een hoeslaken, dat scheelt ook wel wat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 15:52

NatasjavE schreef:
Ohh ik lees even mee.

Wij gaan ook een nieuw bed kopen.

Bedden kopen vind ik vreselijk. Wat een oerwoud aan keuzes. %)

1 hele matras of toch 2, welke vulling/vering....

Pffffff

We hebben nu 2 pullman matrassen. 2 x 90. Lekker breed. Maar wel een spleet in het midden.

Nou dat. De keus is enorm, maar ook elke expert vindt zichzelf DE expert. Wij zijn er nog steeds niet uit of het een schuimmatras wordt weer of pocketvering. Destijds werd pocketvering door die winkel erg afgekraakt. Nu heb je echt 2 aparte kampen daarin.
Ons matras is een soort nep M line uit 2008.
Matras zelf is wel fijn, maar iets te zacht naar mijn mans wensen. De bodem is alleen niet goed mee en omdat we groter willen, moet alles dus nieuw.

Mijn grootste vraag is eigenlijk het voordeel van de boxspring??? Zoals ik schreef, de ene heeft latten bodem in onderstel en de andere springvering. Dat is toch hetzelfde als een gelijke bedbodem dan? Ik zie alleen nadelen aan een boxspring dan. Ik wil liever een goede latten bodem. Nog liever verstelbaar, maar wauw wat een prijzen dan.
Schotel vind ik ook echt te duur worden.

Boxspring is bekleed en zal toch wat viezig worden op den duur. Hout kun je afnemen. Maar het uiterlijk vind ik als laatste belangrijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:01

Ik heb allerlei bedden in mijn leven gehad. We begonnen met een doorgezakte twijfelaar, dikke kuil in het midden. Heerlijk al je jong en smoor bent. Daarna een breed bed met twee matrassen en twee dekbedden. Ook heerlijk,dit waren latex matrassen van Pirelax als ik me goed herinner, met hele goede bodems er onder. Na tien jaar een waterbed gekocht met twee aparte waterzakken er in, ik vond het heerlijk slapen maar toen mijn man op een nacht dacht dat hij in bed had geplast (bed lek) was dat exit. Toen een goedkope boxspring, waardeloos, de veren prikten in je billen En nu een bed met goede matrassen en bodems. Komt van een veiling dus kan geen merk geven. Boxspring is prima maar dan wel een duurdere uitvoering nemen. Voordeel van een groter bed is toch dat je alle twee je eigen bodem en matras kunt uitzoeken. Ook een optie, Ikea, kun je proefslapen en weer ruilen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:05

Ik heb een IKEA bed waar ik helemaal gek op ben maar vond hem te duur. Toen op eBay (marktplaats kan ook) het bed gevonden voor een derde van de prijs, gloed nieuw maar stond in de weg. Misschien een idee? Zowel nieuwe matrassen en bedden kun je daar vaak vinden. Helemaal als je ze al hebt uitgeprobeerd in IKEA (of andere winkel) zelf zodat je weet welk model je het fijnste bevalt. Maar had mijn IKEA hemnes bed voor 100 euro inclusief matras, allemaal gloed nieuw met schroefjes en alles nog in verpakking. Dan is het goed te doen!
Als je IKEA matrassen fijn vindt kun je soms ook heel wat goedkope matrassen vinden in de koopjeshoek (vaak in de buurt van de kassa).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:06

benangelique schreef:
een spleet kan je opvullen met een speciaal tussenstuk, maar wij slapen al jaren met de spleet en zonder opvulling en hebben nergens last van.

Dat ligt bij ons altijd los dat tussenstuk.

En je voelt het altijd.

Bij pullman kan je ook een 2 persoonsmatras laten maken met twee verschillende helften.

Maar met draaien is zo'n groot ding natuurlijk erg onhandig.

Wij kijken nu ook naar Hastens?
Heeft iemand daar ervaring mee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:19

Hastens is mijn droom maar niet te betalen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:32

Maar is het ook echt goed? En wat is er goed aan?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:37

Wij hebben thuis ook een bed van 1.80 breed, vind het heerlijk! Alle ruimte en weinig last als de ander zich omdraait. We hebben dan wel 2 matrassen. Vind ik ook niet erg, lig graag met MN voeten in de spleet haha.

Voor in de caravan hebben we vorig jaar een matras bij IKEA gekocht. Is een 140 bij 200 en lekker hard, willen we beide. Kostte geloof ik 129 euro of iets in die richting.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:16

Ik hoor je zeggen dat verstelbare lattenbodems zo prijzig zijn. Ik heb er eentje die geloof ik 25 euro kostte, tweedehands van een verzorgingstehuis; eigenlijk het enige dat er kapot aan is is de 'haak' aan de afstandsbediening (waarmee je die ergens aan kan hangen. Nu prop ik hem tussen mijn matras en bedframe in, of hij ligt op de grond). En af en toe hapert ie een beetje. Maar hij is die 25 euro meer dan waard!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 00:50

Wij gaan sowieso voor groter. We kennen elkaar 23 jaar en dit was ons 2e 140meter bed. Ik heb alleen echt slaapproblemen en maak mijn man wakker als hij ook maar iets beweegt.

Ikea ook geweest, maar nog niet overtuigd. Uitproberen klinkt leuk, maar is toch wel een gedoe als je wil omruilen. Aan de andere kant, houden we er wel rekening mee dat dit daar kan.

Ook bij Ikea zijn de betere duurder dan de instapmodellen. In die prijsklasse maakt het niet zoveel meer uit.

2e hands is voor mij echt geen optie. Ik laat niet eens een vreemde ooit in mijn bed slapen en als we ooit in een hotel slapen, kan ik douchen en alles wassen, maar ga er niet dagelijks in liggen. Daarnaast is iets 2e hands vinden dat bij je past een stuk moeilijker. In een winkel kun je overal op gaan liggen etc.

Hastens zou goed zijn, maar het blijft wel erg persoonlijk. De betere merken allemaal natuurlijk. En dan moet je je afvragen hoeveel je voor een merk betaald natuurlijk.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:00

Wij hebben vorig jaar een super fijne en nog betaalbare boxspring bij Swiss Sense gekocht. Goed advies gekregen en konden het bed hebben zoals we wilde (qua kleur, hoofd-/voet boord en matras). Gekozen voor een 160x200 met 2 matrassen. Vooral de 90 dgn omruilgarantie was prettig. Wij vonden na een paar weken erop slapen het matras toch wat hard. Zonder moeite werd deze opgehaald en omgeruild voor een ander exemplaar. En sindsdien slapen we heerlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:14

Kijk eens bij Royal Health foam. Fantastische matrassen voor n goede prijs. (En een prima koopjes hoek).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 01:32

marcato, dank je wel. Ik zag een tijd terug ook mooie aanbiedingen bij hun. Niet gek ook die 90 dagen omruilen door hun dan.

Rien10, zal eens kijken, maar we moeten alles nieuw, omdat ons bed en lattenbodem op zijn. Ons matras valt op zich nog mee.

Eigenlijk wil ik nog steeds heel graag het echte verschil weten tussen de boxsprings en een ''gewoon'' bed. De bodem is kwaliteit of niet, toch? Ik vind de verkoop praatjes behoorlijk boxsprings aansmeren, waar mij een goede bodem net zo goed of zelfs beter lijkt.

En ervaring van pocket vering tegenover schuim ( alle soorten ) Je hebt daarin echt 2 kampen merk ik bij winkels.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:50

http://www.maxummegastore.nl/boxsprings ... onte-carlo

Dit is echt een lekker bed! Je kan de maat selecteren.
Ligt heerlijk.

Gewoon een tip!

superpony schreef:
Het is weer zo ver. We zijn zoekende naar een bed. Natuurlijk is een goed bed belangrijk, maar ik vind de prijzen echt hoog. We snappen waar het vandaan komt en dat het nodig blijkt, maar toch...

Nu zijn we bij verschillende gaan kijken en al wat laten adviseren. Het is zo tegenstrijdig. Ze proberen allemaal hun leukste bed te verkopen natuurlijk.

We moeten een compleet nieuwe bed, want ons bed is maar 140 breed en we willen naar 160.

Boxsprings zijn al even erg in, maar ik zie er weinig voordelen in. De onderste laag is vaak latten bodem of binnenvering. Dan is een goede lattenbodem toch veel beter?

Bij matrassen zijn er echt 2 werelden. De pocketvering liefhebbers en alles wat schuim en memoryfoam is.

We hebben nu een vrij simpel bed met standaard lattenbodem. Het matras is destijds geadviseerd vanwege mijn hernia toen en dat is met een zogenaamde nasa toplaag. Was jaren fijn, maar het bed zelf is wat op en we willen dus groter omdat ik overal wakker van word. Mijn man is niet zwaar, maar wil een veel te hard matras.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 05:19

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:10

[quote="superpony

Rien10, zal eens kijken, maar we moeten alles nieuw, omdat ons bed en lattenbodem op zijn. Ons matras valt op zich nog mee.
[/quote]

Ze hebben ook latten bodems en schotel bodems. Die laatste hebben wij aangeschaft. Super !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:13

superpony schreef:
En ervaring van pocket vering tegenover schuim ( alle soorten ) Je hebt daarin echt 2 kampen merk ik bij winkels.

Ik heb een combinatie van beiden. Ik heb een matras met pocketvering en de toplaag is traagschuim.
Vering voor de stevigheid en de schuimlaag voor het zachte. Ik heb last van mijn gewrichten, dus moet zacht kunnen liggen, maar tegelijkertijd heeft mijn rug wel voldoende steun nodig.
Ook een optie dus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 02:21

01san, ik zal die in de gaten houden, dank je wel

elineS, interessant! Je moet wel een lijstje maken waar op te letten dan. Maar ze hameren wel erg door over die spierspanningsmeter.
De combi van vering op vering had ik zelf niet gemaakt, maar ga de belangrijkste punten even noteren.

Goof, dat lijkt me ook wel fijn. Wat voor bodem heb je daar onder?

Rien, schotel lijkt me wel fijn, maar ik vind het wel allemaal erg prijzig worden als je steeds je grens verlegd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 04:00

Wij hebben ook een swiss sense. Heerlijk maar was enorm duur. We betaalden 3000,- voor 1.80 bij 2.10
Maar swiss sense heeft ook outlet winkels en daar heb je soms hele leuke koopjes tussen!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 12:05

Swiss Sense heb ik wel mooie aanbiedingen van gezien zo nu en dan.

Ik begrijp echt niet dat sommige bedden beste koop zijn bijv. Had er eentje bij Ikea bekeken en die voldoet helemaal niet eigenlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:38

superpony schreef:
Goof, dat lijkt me ook wel fijn. Wat voor bodem heb je daar onder?

Ik had hiervoor een waterbed en dat onderstel heb ik laten staan, ik heb hier dus de matrassen op liggen. Dat onderstel is gewoon een plank/ plaat. Met gaten uiteraard voor ventilatie.