Hoe pak ik dit aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe pak ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:24

Na een relatie van 6 jaar, ben ik sinds ongeveer augustus aan het 'daten' met een 30-jarige leuke vent.
We zien elkaar gemiddeld twee keer in de week, blijven bij elkaar slapen en doen ook leuke dingen met elkaar. Bios, uit eten, nachtjes weg etcetera. In het begin heb ik de boot ontzettend afgehouden omdat ik net uit een lange relatie kwam toen ik hem leerde kennen. Ik heb hem toen gezegd geen relatie te willen en hij sprak ook uit het rustig aan te willen doen. Inmiddels vind ik hem leuker dan leuk en ben ik op de een of andere manier ernstig opzoek naar bevestiging.

We hebben het leuk samen, kunnen goed lachen met elkaar en hebben het leuk.
Wat ik wel merk is dat we in het begin vaak leuke en grappige whatsapp gesprekken hadden, waar het nu op de app meer gaat over hoe het gaat en wanneer en waar we zullen afspreken. Hij kan vrij ongeinteresseerd naar mij doen over de app, dat is al vanaf het begin zo, en hij appt niet zo vaak uit zichzelf. Hier begin ik me enigszins aan te ergeren. Hoewel het maken van een afspraak danweer van beide kanten komt.
Kortom, als we elkaar zien, super leuk. Op de app, boring en ik word er onzeker van.

Ik wil eigenlijk weten waar ik aantoe ben. Ik analyseer de app gesprekken en onze afspraakjes altijd. Zoekend naar wat we van elkaar zijn en wat hij van me vindt. Maar ik kom er niet uit.
Nu ben ik opzoek naar een manier om daar achter te komen. Vragen ligt waarschijnlijk het meest voor de hand, maar ik ben bang hem af te schrikken en kan zelf heel moeilijk over gevoel praten. Het probleem is dan ook, ik weet niet hoe ik het gesprek moet beginnen. Ik ben een enorm (emotioneel) gesloten persoon en hij is ook geen makkelijke prater als het op gevoel aankomt. Dit zou dan ook de eerste keer zijn dat we zoiets dergelijks bespreken. En ja, we zijn allebei volwassen, maar praten over gevoel kan zelfs dan lastig zijn!

Iemand tips? En zijn er nog andere manieren dan direct vragen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:29

Nee helaas, als je iets wilt weten dat zo belangrijk is is het het beste om het maar plompverloren te vragen ('goh ik merk dat ik je toch wel erg leuk vindt en graag wat onze relatie zou verdiepen, hoe sta jij erin' , zoiets?)l . Hinten werkt bij de meeste mannen niet zo best en leidt alleen maar tot verwarring.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:29

Ik zou het toch bespreekbaar maken.. en dan niet via de app, maar gewoon persoonlijk :)

Dan weet je het gelijk en dan weet je ook waar je aan toe bent!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:33

Tja... en toch is het praten ;) ... als dat hem al afschrikt dan is het ook geen echt relatiemateriaal. Alleen jullie zien elkaar al 2x per week en dan is het gezellig... en jij hebt als eerste de boot afgehouden dus misschien denkt hij nu wel dat jij ook weer gaat aangeven dat het toch een stapje verder kan.

Dat hij afstandelijk is via de app... tja het is ook een wat afstandelijk manier van communiceren... en hij kan dat best gewoon een middel vinden waarmee je alleen even je afspraken vastlegt en niet meteen diep in gaat op van alles en nog wat. (Je hebt een relatie irl en niet via whatsapp ;) )

Dus stop met analyseren ... geef je zelf een schop onder je kont en zeg hem dat je het allemaal wel erg gezellig en leuk vind.. je hoeft ook niet meteen een uur over je gevoelens te praten... kan binnen 60 seconde over zijn "Weet je.. ik vind je eigenlijk wel meer dan alleen leuk en ik weet dat ik het begin heb gezegd dat ik geen relatie wil maar ik denk dat ik daarover van gedachte veranderd ben. Wat vind jij?"

(en trouwens als je elkaar 2x per week ziet, bij elkaar slaapt en het gezellig met elkaar hebt... wie hou je voor de gek om te zeggen dat je geen relatie met elkaar hebt :+ )

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:34

Mannen kunnen over app gewoon best ongeinteresseerd overkomen. Het zijn immers geen vrouwen :). De ene man is er beter in dan de andere maar de meeste mannen schrijven alleen het benodigde. Daar is immers een app ook voor. Dus daar zou ik niks aan af proberen te lezen. Verder ga ik mee met de tip van troi.

Ilsemarie

Re: Hoe pak ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:41

Met elkaar open praten... Niemand zegt dat dat makkelijk moet zijn, maar je moet het wel doen. Als je samen verder wil en nog 50 jaar gelukkig wil zijn zul je toch moeten kunnen praten en dan is stoppen met analyseren en beginnen met praten toch wel een goed idee. En along the road worden jullie beide vanzelf beter erin!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:44

Djoopie schreef:
Mannen kunnen over app gewoon best ongeinteresseerd overkomen. Het zijn immers geen vrouwen :). De ene man is er beter in dan de andere maar de meeste mannen schrijven alleen het benodigde. Daar is immers een app ook voor. Dus daar zou ik niks aan af proberen te lezen. Verder ga ik mee met de tip van troi.

Jup ik heb ook zo'n vent die appt ook dingen die nuttig zijn en anders niet.

- Hoe laat eten we
-Ik ben 6 uur thuis
- klaar
- heb kaartjes voor za

de berichten van afgelopen week
Romantisch he

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:45

Praten. Normaal. Face to face. Whatsapp is een snel communicatiemiddel. Logisch dat hij daar kort op reageerd. :)

Gewoon zeggen tussen neus en lippen door als jullie het gezellig hebben: "wat hebben we het eigenlijk leuk samen, hè?" Kijk hoe hij daar op reageerd. Positief? Kun je er op doorgaan en je gevoelens uitten. Negatief? Kun je ook je gevoelens uitten of je mond houden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:55

jij bent een vrouw, hij is een man. jullie spreken elkaars taal niet en dus moet je uitspreken wat je bezighoudt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:58

App gebruiken mijn man en ik ook voor praktische dingen, eigenlijk met alle mannen die ik op de app heb 'vrijdag afspreken?' 'Neem je brood mee?' 'Ik kom later"
Echte gesprekken voeren wij niet via de app maar gewoon even bellen of face to face. En dat kan ik jou ook aanraden als je duidelijkheid wil :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:59

Palmera schreef:
Gewoon zeggen tussen neus en lippen door als jullie het gezellig hebben: "wat hebben we het eigenlijk leuk samen, hè?" Kijk hoe hij daar op reageerd.

Da's nu eens een opmerking waar ik echt niks mee zou kunnen. :+ Maar goed, praten lijkt me inderdaad toch wel de gemakkelijkste weg. Duidelijk, vanuit jezelf. Dus zoals troi en Evelijn zeggen, zoiets.

En wat die apps betreft: jeetje, wat hechten sommige mensen daar toch veel belang aan! :roll: Als jullie het telkens leuk hebben samen zit het toch goed, lijkt me?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:15

Joman schreef:
We hebben het leuk samen, kunnen goed lachen met elkaar en hebben het leuk.
Wat ik wel merk is dat we in het begin vaak leuke en grappige whatsapp gesprekken hadden, waar het nu op de app meer gaat over hoe het gaat en wanneer en waar we zullen afspreken. Hij kan vrij ongeinteresseerd naar mij doen over de app, dat is al vanaf het begin zo, en hij appt niet zo vaak uit zichzelf. Hier begin ik me enigszins aan te ergeren. Hoewel het maken van een afspraak danweer van beide kanten komt.
Kortom, als we elkaar zien, super leuk. Op de app, boring en ik word er onzeker van.

Dit vind ik eerlijk gezegd een redelijk verontrustend stukje, waarom hecht je zoveel waarde aan WA? Je hebt een leuke vent, jullie hebben het hartstikke gezellig samen maar je vind het niet prettig hoe er wordt gecommuniceerd over de app. Mannen zijn sowieso vaak wat onhandig qua app.

Wij appen met elkaar over praktische zaken, soms appen wij wel dagen niet, ondanks dat we dagen achter elkaar langs elkaar heen werken en ik hem 's morgens slapend zie en hij mij 's avonds.

Als een van ons iets dwars zit praten we daar over, persoonlijk, zo kun je ook emoties zien en elkaar 'lezen', in plaats van smileys en zinnen die totaal niet overkomen.

Dus TS, praten praten praten!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:26

Ik snap wel wat TS wil zeggen. Ik hecht daar ook veel belang aan.
Heb anders helemaal het idee dat je naast elkaar leeft ipv samen en dat is niet mijn idee van een relatie.
Wel denk ik dat er inderdaad heel veel mensen zijn die absoluut geen waarde hechten aan appen.
Maar ik vind het toch wel gek dat je buiten je afspraken om elkaar nooit hoort.

Los daarvan denk ik inderdaad dat de enige oplossing 'praten' is. Of toch alleszins jouw standpunt duidelijk maken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:35

Ik ga helemaal mee met Evelijn, die verwoordt het prima.

Whappen, SMS-en en al andere flauwe kul doe ik ook zo min mogelijk. Die rotte toetsjes waar je met een meestal veel te grote duim heen moet .... drama.
Ik denk dat de meeste volwassenen dat hebben. Dus mijn man en ik SMS-en zo:
Hij: Ben er
Ik: OK
Als ik daaruit zou moeten afleiden dat het niks gaat worden, dan zit ik er erg naast (gelukkig maar).
Ik SMS ook zo met anderen: we informeren elkaar. Als er echt iets te bepraten is of iets gezelligs te ondernemen, doen we dat in real life.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:40

Kirrr schreef:
Ik snap wel wat TS wil zeggen. Ik hecht daar ook veel belang aan.
Heb anders helemaal het idee dat je naast elkaar leeft ipv samen en dat is niet mijn idee van een relatie.
Wel denk ik dat er inderdaad heel veel mensen zijn die absoluut geen waarde hechten aan appen.
Maar ik vind het toch wel gek dat je buiten je afspraken om elkaar nooit hoort.

Los daarvan denk ik inderdaad dat de enige oplossing 'praten' is. Of toch alleszins jouw standpunt duidelijk maken.

Hoezo leef je langs elkaar heen als je niet appt? :? Een echt gesprek is mi echt waardevoller dan berichtjes op de app.
Met mijn man appen we alleen de noodzakelijke dingen. Bv hoe laat ie thuis komt (zodat ik het eten op tijd klaar heb) of ik bv als ik weet dat ie langs de winkels komt of ie nog even een boodschap mee wil nemen. Maar nooit om over koetjes en kalfjes te praten.
En mijn vader appt bv vaak helemaal niet terug :+ staat er een vraag in dan waarop ik moet antwoorden? Je ziet toch dat ik het gelezen heb dan weet je toch dat het goed is? :') of soms alleen een 'ok' op een heel verhaal :Y) volgens mij is dat echt mannen app gedrag.

Dus ja, ik zou idd ook adviseren er gewoon over te praten en geen oordeel hangen aan zijn appgedrag.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:46

friesam schreef:
Djoopie schreef:

Jup ik heb ook zo'n vent die appt ook dingen die nuttig zijn en anders niet.

- Hoe laat eten we
-Ik ben 6 uur thuis
- klaar
- heb kaartjes voor za

de berichten van afgelopen week

Romantisch he

Dit vind ik dus echt heel grappig _O-

Maar wel herkenbaar, hoewel mijn man af en toe ineens een what's app uitspatting heeft en ik er een lieve smiley ofzo bij krijg :')

Voor TS: praten! Het is niet anders.. :+ Mocht dit een serieuze relatie worden zal communicatie toch ook erg belangrijk zijn en moet je ook kunnen praten met elkaar. Dus als je wil weten waar je aan toe bent, zal je toch de eerste stap moeten zetten en het gesprek beginnen. Kan je heus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:49

Verhelderend, jullie berichten. Dank!
Ik hecht eigenlijk normaliter bijzonder weinig waarde aan whatsapp. Ik reageer slecht of niet op anderen. Maar bij hem heb ik dat dus niet.
Hetgeen waar ik me druk over maak (onzeker van word) is dat we in het begin veel appten en heel leuk. De frequentie neemt af en het is wat minder grappig allemaal. Meer informatief.
Wellicht is dat normaal?

Algoed. Een gesprek aanknopen dus.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:55

Joman schreef:
Ik hecht eigenlijk normaliter bijzonder weinig waarde aan whatsapp. Ik reageer slecht of niet op anderen. Maar bij hem heb ik dat dus niet.
Hetgeen waar ik me druk over maak (onzeker van word) is dat we in het begin veel appten en heel leuk. De frequentie neemt af en het is wat minder grappig allemaal. Meer informatief.
Wellicht is dat normaal?

Ik denk dat dat 2 kanten op kan: of hij is idd wat minder geïnteresseerd of de eerste verliefdheid/spanning is een beetje weg en er komt iets veel mooiers voor in de plaats ;) :Y)
Ik denk dat laatste, anders zou hij ook niet meer willen afspreken enzo toch? Het is logisch dat het wat verandert allemaal, mijn man en ik waren de eerste maanden ook dolverliefd en smsten ons suf. Nou, tja, dat werd vanzelf minder. Maar de liefde is daardoor niet minder geworden hoor. Met name mannen zijn gewoon wat praktischer ingesteld.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:59

Ik zou je niet teveel zorgen maken TS. Mijn vriend appte eerder ook altijd hele verhalen en romantische dingen en tegenwoordig is het ook niet meer dan; 'ik ben later thuis'. Zoals majabeestje zegt, die eerste verliefdheid gaat weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:01

Majabeestje schreef:
Joman schreef:
Wellicht is dat normaal?

Ik denk dat dat 2 kanten op kan: of hij is idd wat minder geïnteresseerd of de eerste verliefdheid/spanning is een beetje weg en er komt iets veel mooiers voor in de plaats ;) :Y)
Ik denk dat laatste, anders zou hij ook niet meer willen afspreken enzo toch? Het is logisch dat het wat verandert allemaal, mijn man en ik waren de eerste maanden ook dolverliefd en smsten ons suf. Nou, tja, dat werd vanzelf minder. Maar de liefde is daardoor niet minder geworden hoor. Met name mannen zijn gewoon wat praktischer ingesteld.

Op de een of andere manier ben ik steeds bang voor het eerste scenario. Maar idd, we zien elkaar nog wel en spreken nog gewoon af. Dus wat dat betreft is er denk ik niets veranderd.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:01

Joman schreef:
Wellicht is dat normaal?

Dat is denk ik wel normaal hoor!
Je leert ook steeds meer over elkaar en je weet meer van elkaar, dus lijkt het me normaal dat je niet zoveel nieuws meer te bespreken hebt via Whatsapp.

Omdat je zelf in het begin de boot af hebt gehouden kan het ook zijn dat hij op jou wacht, en jou niet wil afschrikken. Snap je?

Dus het beste is wel om er over te beginnen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:03

Die app aan de kant gooien.
Handig voor even een kort bericht en meer niet.

Communiceren doe je niet via app.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:03

Appen werkt gewoon niet voor mannen. Ik ga verder mee met Majabeestje, de ergste spanning is er nu gewoon af. Dit hoeft trouwens totaal niet te betekenen dat hij minder interesse in je heeft.
Ik raad je aan gewoon te bellen als je behoefte hebt aan contact. Snap niet zo goed waarom alles via WhatsApp moet, bellen (en elkaar zien natuurlijk) is veel persoonlijker en daardoor ontstaan minder snel misverstanden.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:04

Joman schreef:
Wellicht is dat normaal?

Tuurlijk is dat normaal! In het begin van een relaties is alles intensiever, dus ook het appen, denk ik... mijn relatie startte toen sms-en net begon, en mijn man had toen nog niet eens een mobiele telefoon. Maar om het dan even te vergelijken met bellen.... wij belden toen 2x per week en zaten gerust samen een uur aan de telefoon. Maar dat wordt ook minder. En dan kun je je van alles in je hoofd halen, maar doe maar gewoon niet. Zo zijn mannen.

En mijn appjes met hem gaan ook niet verder dan het noodzakelijke zoals de voorbeelden hierboven van anderen.

Teken dat het goed zit: jullie spreken samen af en die initiatieven komen van beide kanten, begrijp ik uit de OP. Zit wel goed!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:05

Joman schreef:
Op de een of andere manier ben ik steeds bang voor het eerste scenario. Maar idd, we zien elkaar nog wel en spreken nog gewoon af. Dus wat dat betreft is er denk ik niets veranderd.

Ja, dat snap ik. Het vervelende is dat je toch onzeker wordt. Misschien een beetje een vrouwelijk trekje, mannen schijnen daar veel minder last van te hebben..
Maar stel, het is het eerste scenario.. wil je dat dan ook niet gewoon weten?