Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
veneri schreef:De laatste 2 jaar gaat het mij steeds meer tegen staan.de werkdruk, de stress, de mentaliteit bij het bedrijf, gebrek aan waardering, onderbetaald, loze beloftes, de opgedirkte en overdreven collega's.... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
ik zou naar thuis studies kunnen kijken, maar dan blijft het dat ik met mn werk dan geen tijd heb om stage te gaan lopen. Vind het behoorlijk lastig
leef trouwens al behoorlijk zuinig maar de vaste lasten zijn met 1000,-echt niet te dragen. veneri schreef:het lastige vind ik ook het opgeven van de zekerheden die hebt. ik heb nu een vaste baan, vast inkomen en hoewel ik graag iets anders zou doen is die zekerheid toch ook wel erg fijn.
misschien kan ik naast mijn huidige baan iets voor mijzelf beginnen, maar ook dan is er een omscholing nodig naar wat ik echt wil.
veneri schreef:wat is jouw switch geweest? wat deed je eerst en wat ben je gaan doen?
) en bijna klaar met de opleiding tot gedragstherapeut (ook honden
)moonsparkle schreef:Of dus een thuis studie op zich zou ik dat naast mn werk kunnen doen, maar ten eerste ben ik bang dat het heel erg lastig word om daarmee een stage te gaan vinden en tijdens de stage periode is er geen tijd meer voor mn fulltime baan. Heb nu ook een vast contract en een koophuis.
Toch heel jammer dat het soms best lastig is om te doen wat je graag zou willen.
Maartje1990 schreef:Havo 3 overgangsrapport staat gelijk aan vmbo T diploma. Dus sowieso zou je mbo kunnen gaan doen. Hbo is wellicht ook een optie want je moet dan gewoon een toets doen om te kijken of je het niveau aan kan.
Emmaa_ schreef:Maartje1990 schreef:Havo 3 overgangsrapport staat gelijk aan vmbo T diploma. Dus sowieso zou je mbo kunnen gaan doen. Hbo is wellicht ook een optie want je moet dan gewoon een toets doen om te kijken of je het niveau aan kan.
Dat ligt aan de plek waar je je studie wilt gaan doen. Overheidsgesubsidieerde onderwijsinstellingen vragen vaak om een fysiek diploma, en die kan je niet aanvragen. Overigens geldt de overgang van havo 4 naar havo 5 als een TL diploma, niet havo 3.
TS, ik denk dat iets met dieren hartstikke leuk is. Ik zou wel door een goed marktbureau een marktonderzoek laten uitvoeren zodat je professioneel kan laten onderzoeken of er een afzetmarkt is voor wat je wilt