Vriendje heeft geen tijd meer :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

acera1991

Vriendje heeft geen tijd meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 19:02

Hoi Allemaal!

Ik zit met een dilemma. Ik hou heel erg veel van mijn lieve vriend, maar heb hem al 2 weken niet gezien vanwege school. Hij heeft het heel erg druk met HBO. Nu is dat helemaal geen ramp dat ik hem 2 weken niet zie. Maar nu gaan het alweer 3 drie weken worden omdat hij een afspraak heeft in het weekend. En het paasweekend kan hij ook niet meer omdat hij een weekend baantje heeft gevonden...

En nu vind ik het heel fijn voor hem dat hij een weekend baantje heeft gevonden, maar onze relatie hangt af van het weekend. We wonen net te ver weg van elkaar om elkaar doordeweeks ook te zien.
Als hij ieder weekend gaat werken zal ik hem helemaal niet vaak meer zien. Ik heb wel enige afleiding door naar mijn ouders tegaan en vriendinnen op te zoeken, maar ik zie toch liever hem weer.

Ik weet even niet wat ik hier mee moet. Ik slaap er zo slecht van en het idee dat ik het uit moet maken wil ik uit mn hoofd zetten want ik houd teveel van hem. Maar ik zit echt even in zak en as op het moment.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

maximuss

Re: Vriendje heeft geen tijd meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:05

Gewoon even doorbijten, dit is echt niet het einde van de wereld... Geniet van je me-time ;-)...

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:05

Kan jij meegaan als hij een afspraak heeft? (misschien is die afspraak bijvoorbeeld wel met iemand waar jij ook bevriend mee bent)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:06

Je kunt toch gewoon daarheen gaan en er zijn als hij niet aan het werk is en je tijdens zijn werk een paar uur zelf vermaken?
Ik dacht dat dit over pubers ging, maar het betreft volwassenen. Dan is het toch niet zo lastig als je beide wil?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:07

Tot hoe laat moet hij werken en op beide dagen?
Stel hij werkt op zaterdag tot 17:00 en moet zondag 12:00 weer beginnen, kunnen jullie elkaar tussendoor toch zien? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:08

Mijn vriend zit ook gewoon in mijn huis als ik werk... heb je gewoon avond samen :)

En heel veel opleidingen heb tentamens eraan komen...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:09

Dan maak je het uit en zoek je nieuwe

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:13

Tja, heeft voordelen, blijft het spannend als je elkaar maar één keer in de maand ziet. Joh, wacht af of hij jou gaat missen, is dat zo dan kunnen jullie zoeken naar een manier om elkaar toch te zien. HBO kan druk zijn maar heeft ook periodes dat je één dag heen moet. Mist hij je niet???? Dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:20

Tsja, bij ons is het precies andersom, ik heb het heel druk en vriendlief heeft tijd zat op zich. Ik heb hem sinds 22 februari nog niet weer gezien en het wordt waarschijnlijk ook niet eerder dan het weekend van 2/3 april dat ik hem weer zie aangezien ik tentamens heb. Wij wonen inderdaad ook redelijk ver van elkaar af, maar het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:21

Ik zie het zo: als hij geen tijd vrij kan maken om jou te zien, vind ie je niet leuk genoeg.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:22

Joolien schreef:
Ik zie het zo: als hij geen tijd vrij kan maken om jou te zien, vind ie je niet leuk genoeg.

Nou dat vind ik nogal makkelijk gezegd als je ver van elkaar afwoont. Als je elkaar dan ziet is het niet voor 1 avond maar ben je er vaak veel meer tijd mee kwijt. Nu klinkt dit misschien heel stom en alsof hij haar dan niet leuk genoeg vindt, maar als je met allerlei deadlines en tentamens zit, bijvoorbeeld, dan is het zeer kostbare tijd die je eigenlijk niet kan missen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:24

Bel hem op en leg je dilemma uit :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:27

Praten is de oplossing, misschien heeft hij het niet eens door. :j
Aan de andere kant, ik ken stellen die elkaar maanden niet zien omdat vriendlief bijvoorbeeld uitgezonden is, dus dan zou ik zeggen, waar maak je je druk om?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:30

shilady schreef:
Dan maak je het uit en zoek je nieuwe

:')

TS; Wat dacht je van dit met je vriend bespreken ipv met bokt?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:32

Joolien schreef:

Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens.

Ik zie het aan mijzelf, ik heb een super druk leven ( eigen stal, werk 7 dagen per week), vriend woont 200 km verderop. Maar toch rijden wij savonds heen en smorgens heel vroeg weer terug. Hebben we in ieder geval avond/nacht samen.

Is maar net hoeveel tijd je vrij wilt maken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:34

Hij is tenminste goed bezig voor de toekomst: opleiding en werken.............daar moet je echt heel blij mee zijn.

Geniet gewoon van de tijd dat jullie wel samen kunnen zijn en ga hem niet teveel claimen.......dan komt het wel goed. Tenminste als hij jou leuk genoeg vind, zal hij heus wel tijd gaan maken zodra het kan.

Mijn ervaring is dat als hij jou leuk genoeg vind dat er altijd wel een moment/ tijd is.......gewoon niet te moeilijk over doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:35

KimD schreef:
Aan de andere kant, ik ken stellen die elkaar maanden niet zien omdat vriendlief bijvoorbeeld uitgezonden is, dus dan zou ik zeggen, waar maak je je druk om?

Dat is lekker makkelijk gedacht, omdat andere vriendinnen het zwaarder hebben mag jij niet klagen?

-

Kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je je vriend niet zovaak ziet als je wilt, maar een weekend heeft ook avonden en nachten toch? Is bij hem slapen dat weekend geen optie dan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:36

Op bepaalde momenten hebben studie's misschien iets meer prioritair. Werk is misschien nodig om zijn studie's te betalen?

Dan is het wel makkelijk gezegd, dat als hij geen tijd maakt, hij je niet leuk genoeg vind.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:41

Selina schreef:
KimD schreef:

Dat is lekker makkelijk gedacht, omdat andere vriendinnen het zwaarder hebben mag jij niet klagen?

-

Kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je je vriend niet zovaak ziet als je wilt, maar een weekend heeft ook avonden en nachten toch? Is bij hem slapen dat weekend geen optie dan?

Nee, maar tegenover mensen die hun partner maanden moeten missen zijn drie weken wel echt een lachertje.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:47

Dat mag jij vinden, maar daardoor hoeft het niet te betekenen dat een ander dat ook zo ervaart ;)
Ik zou het ook niet leuk vinden om mijn vriend 3 weken niet te zien, puur omdat ik dat niet gewend ben.

Ts, in mijn optiek hoor je wel tijd voor elkaar vrij te maken, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Maar als dit de standaard norm zou zijn zou ik daar niet blij van worden. Praat er met hem over.

Edit, typo
Laatst bijgewerkt door Judass op 16-03-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:47

Joolien schreef:

Dit

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:50

3 weken elkaar niet zien wegens drukte is een puntje.
Dadelijk kan ie geen enkel weekend meer ivm baantje...wanneer zie je hem dan.

Is tijd voor goed gesprek

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:52

Als hij een "afspraak" heeft in het weekend is dat geen werk en hoeft ook niet het hele weekend te duren.

Als iemand geen tijd heeft of zegt te hebben dan vind jij hem waarschijnlijk leuker dan hij jou. Hij is alleen te laf om het te zeggen en wil het dood laten bloeden. Ik zou een exit gesprek/telefoontje/mail/whatsapp (doorhalen wat niet van toepassing is) doen. Er zijn genoeg leuke mannen voor je.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:45

Als je vriend maandenlang in het buitenland zit oké, maar hier zou ik toch wel mijn wenkbrauwen bij fronsen. Ik had ook een vriendje die ineens twee weken geen tijd had. Dan gaan de alarmbellen toch wel rinkelen. Als je elkaar graag ziet, maak je toch wel tijd, even een avondje heen en weer rijden moet toch wel kunnen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:50

Mazida schreef:
Als je vriend maandenlang in het buitenland zit oké, maar hier zou ik toch wel mijn wenkbrauwen bij fronsen. Ik had ook een vriendje die ineens twee weken geen tijd had. Dan gaan de alarmbellen toch wel rinkelen. Als je elkaar graag ziet, maak je toch wel tijd, even een avondje heen en weer rijden moet toch wel kunnen?

Maar niet iedereen heeft een auto ;) En als je lang college hebt, nog dingen moet voorbereiden en je een uur bij elkaar vandaan woont, bijvoorbeeld, dan is op een avond heen en weer ook niet mogelijk.