Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rudina schreef:De bruiloft naderde, wij deden dit in 3 dagen dag 1 foto's op de strand (deze dag waren wij ook 10 jaar samen), dag 2 was het feest bij ons thuis en dag 3 trouwde wij voor de wet.
Dag 1 was voor mij heel erg belangrijk, en daar wou ik haar dolgraag bij hebben.
Helaas probeerde ze hier steeds onderuit te komen met dat het haar teveel zou worden later bleek er een evenement in haar woonplaats te zijn waar ze die dag liever heen ging.
De dag van het feestje kon ik haar ook goed gebruiken bij de voorbereidingen zoals de hapjes klaar maken en om het huis te versieren hier had ze wederom geen oren naar.
Het contact was inmiddels al wat verminderd, maar als we samen waren dan was het altijd erg gezellig. Haar kortstondige relatie liep ook op de klippen en ik was degene waar ze steun bij zocht, en ik stond maar al te graag voor haar klaar.
LovingTweety schreef:Ik zie vooral dingen die ze voor jou moest doen, wat heb je in de tussentijd voor haar gedaan? Ben je ook wel naar je oude woonplaats geweest enz?
Yessy schreef:Je tekst komt op mij een beetje over alsof je haar afgelopen jaar tig keer hebt laten overkomen voor dingen voor jou (jurken passen, 3 dagen (!!!) bruiloft waarbij je haar 'goed kon gebruiken', verjaardagen, miskraam, afspreken voor de gezelligheid, etc). Allemaal dingen die belangrijk zijn voor jou maar niet allemaal direct iets toevoegen voor haar leven. Vervolgens zeg je dat je ook weleens bij haar langs gaat omdat je daar toch al heen moet voor familie.
Yessy schreef:Je tekst komt op mij een beetje over alsof je haar afgelopen jaar tig keer hebt laten overkomen voor dingen voor jou (jurken passen, 3 dagen (!!!) bruiloft waarbij je haar 'goed kon gebruiken', verjaardagen, miskraam, afspreken voor de gezelligheid, etc). Allemaal dingen die belangrijk zijn voor jou maar niet allemaal direct iets toevoegen voor haar leven. Vervolgens zeg je dat je ook weleens bij haar langs gaat omdat je daar toch al heen moet voor familie.
Misschien heb je het niet helemaal duidelijk verwoord, of lees ik het anders dan je bedoelde, maar als dit op haar net zo overkwam dan kan ik me voorstellen dat ze er een beetje klaar mee is.. kortom, een goede reden voor een goed gesprek. Bel haar op en vraag wanneer het uitkomt dat je langs komt. Ga samen op de bank zitten met thee/wijn/koekjes/chocola en praat het uit samen
Lalidan schreef:In plaats van hier tegen ons praten, met haar het gesprek aan gaan. Ik snap dit soort topics niet zo goed, het gaat niet zo lekker dus gooi ik het maar op internet..... Bedenk je in elk geval dat er sowieso een andere kant aan het verhaal zit, ga dus het gesprek aan om beide kanten helder te krijgen en kijk wat er dan nog over blijft.
Vumana89 schreef:Heel herkenbaar allemaal.
Ik denk dat jouw verwachtingen voor jezelf duidelijk waren, maar voor je vriendin gewoon enorm hoog lagen.
Mijn beste vriendin raakte zwanger en ik had net mijn relatie na 15 jr beeindigt.
Hoe anders wij in het leven stonden was ongelofelijk. Maar we hebben het wel uitgesproken. De vriendschap is er inmiddels niet meer maar dat hebben wij beide laten verwateren. Haar verwachtingen waren anders dan de mijne.
We hebben elkaar verteld wat ons dwarszat en hebben van daaruit alles laten verwateren. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, af te spreken, maar elke keer werd het afgezegd.
Rudina schreef:Ik denk dat mensen zulke topics plaatsen omdat ze graag iets van hun af willen schrijven, en tevens benieuwd zijn naar een andere kijk en ervaringen.