Verhuizen.. Alleen en zonder paarden.. HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_love12_

Verhuizen.. Alleen en zonder paarden.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:22

Lieve allemaal,
Ik weet het echt even niet meer...

Mijn vriend komt uit Limburg, ik uit Zuid-Holland.
Hij heeft een tijdje bij mij ingewoond en wilt nu graag terug naar Limburg.
Ik heb besloten om mee te gaan met hem maar ga toch steeds meer twijfelen, ik ken daar niets en niemand en ben echt bang om me alleen te gaan voelen.
Daarbij komt het probleem dat ik nu sinds kort een paardje rijd waar ik me onwijs aan gehecht heb en een goede klik mee heb, bij de eigenaar van deze stal kan ik altijd mijn verhaal kwijt als het even niet lekker gaat..

Zodra ik 18 ben (mei dit jaar) zou ik een eigen paardje kunnen nemen, maar ik ben bang dat ik het paardje wat ik nu rijd teveel ga missen en m'n plezier in de paarden een soort van zal kwijtraken.. (overigens is thuis blijven wonen ook geen optie vanwege omstandigheden, dus ik zal of dit moeten doen, of een opvang in moeten, en dat zie ik ook ECHT niet zitten...)

Ik weet echt niet wat ik moet doen..
Wie heeft de wijze woorden klaarliggen die ik nu even nodig heb? :o

LadyMadonna

Re: Verhuizen.. Alleen en zonder paarden.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:26

Nu ken je er niemand, maar dat kan veranderen.
Toen ik 18 was ging ik samen wonen, mijn man woonde in Brabant, ik in zuid Holland.
Maar 30 km van elkaar, maar toch zó anders!
Beste keuze die ik ooit in m'n leven heb gemaakt :j
Wel belangrijk: ik had direct werk (dat was ook een voorwaarde van mijn ouders om samen te mogen wonen, en terecht), dus ik leerde al snel nieuwe mensen kennen :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:33

Ik heb even in Brabant gewoond er waren direct aardige bokkers die zeiden zullen we een ritje maken. Nog lang leuk,contact mee gehad :j

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:36

Is er geen mogelijkheid om in je eigen omgeving een plekje te krijgen, door bijvoorbeeld urgentie voor een huurwoning. Via woningnet zijn er ook geregeld lotingswoningen, soms ook voor tot 23 jaar. Daar heeft iedereen die in die leeftijdscategorie valt gelijke kans op een huis. Of een kamer te huren. Dan heb je een eigen plekje en kan je kijken of je relatie goed ontwikkeld. Dan kan je altijd nog naar Limburg gaan.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:37

LadyMadonna schreef:
Nu ken je er niemand, maar dat kan veranderen.
Toen ik 18 was ging ik samen wonen, mijn man woonde in Brabant, ik in zuid Holland.
Maar 30 km van elkaar, maar toch zó anders!
Beste keuze die ik ooit in m'n leven heb gemaakt :j
Wel belangrijk: ik had direct werk (dat was ook een voorwaarde van mijn ouders om samen te mogen wonen, en terecht), dus ik leerde al snel nieuwe mensen kennen :j

Dat is het probleem ook een beetje, ik kan pas daar opzoek gaan naar werk (wel al veel gesolliciteerd maar omdat ik nu nog niet langs kan komen wijzen ze me allemaal af) en ik kan pas in september m'n opleiding vervolgen dus tot die tijd zou ik niet weten wat ik daar moet doen... Zelf zat ik in eerste instantie te denken om nog tot mei hier te blijven en dan op zoek te gaan naar een paardje (of eventueel de staleigenaar vragen of er mogelijkheden zijn met het paardje wat ik nu rijd) en samen met paard daarheen te verhuizen zegmaar (dan heb ik toch nog iets wat echt van 'mij' is en waar ik altijd even bij kan ontstressen en m'n tijd mee kan volmaken) maar het probleem is dus dat wij beide geen geld hebben om heen en weer te reizen tussen zuid-holland en limburg dus we zouden elkaar dan zo'n 1,5 maand niet zien (alleen via Skype etc.)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:39

daffieduck83 schreef:
Is er geen mogelijkheid om in je eigen omgeving een plekje te krijgen, door bijvoorbeeld urgentie voor een huurwoning. Via woningnet zijn er ook geregeld lotingswoningen, soms ook voor tot 23 jaar. Daar heeft iedereen die in die leeftijdscategorie valt gelijke kans op een huis. Of een kamer te huren. Dan heb je een eigen plekje en kan je kijken of je relatie goed ontwikkeld. Dan kan je altijd nog naar Limburg gaan.

Het probleem is dat ik daar niet voor in aanmerking kom.. Heb al veel geprobeerd maar zou eigenlijk alleen bij anti-kraak en datsoort dingen in aanmerking komen (vaak komt dit door m'n leeftijd of de extreem hoge huurkosten) en daarbij zouden mijn vriend en ik elkaar dan bijna niet zien omdat het reizen gewoon abnormaal duur is..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:40

No offence, maar als je geen geld hebt om heen en weer te reizen.... Hoe wil je dan samen gaan wonen + paard? Vergeet niet dat je ook je zorgverzekering moet gaan betalen als je 18 wordt

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:43

Als je geen geld hebt om heen en weer te reizen is kopen van een paard ook onverstandig.
Je hebt het over opleiding kan je die dan doen in Limburg? Wat doe je dan nu?

Ik zou het niet raar vinden als je 18 bent om nog lange afstands relatie te hebben... gewoon beide bezig met opleiding en misschien begin van je carrière. Elkaar om de paar weken een paar dagen bij elkaar zijn.
Lijkt me dat dat prima een basis te zijn voor langdurige relatie.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:44

Dus, als ik het goed begrijp, moet je dus ofwel alleen gaan wonen, ofwel bij je vriend in Limburg intrekken?
Ik vind het wel belangrijk dat je om de juiste redenen met je vriend mee zou verhuizen, nl omdat je van hem houdt en niet om de "gemakkelijkheidsreden" dat je anders alleen moet gaan wonen.
Het feit dat je oppert je bijrijdpaardje en de staleigenaar met wie je een fijne band hebt, erg te zullen missen, doen me daaraan een beetje twijfelen.....
Enne, waarom zou jij het "offer" moeten brengen je vriend te volgen en wil hij niet gewoon bij jou blijven wonen?
Zet zeker alles goed op een rijtje voor je je beslissing maakt. Indien je toch mee verhuist, zal je natuurlijk je paardje en vrienden missen maar wie zegt dat je in Limburg ook geen fijn bijrijdpaard vindt en een toffe vriendengroep kan uitbouwen?

Veel succes bij je keuze!

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:48

LadyMadonna schreef:
No offence, maar als je geen geld hebt om heen en weer te reizen.... Hoe wil je dan samen gaan wonen + paard? Vergeet niet dat je ook je zorgverzekering moet gaan betalen als je 18 wordt

haha ik had al verwacht dat dat zou komen en snap je vraag ^^
Het huis waarin we gaan wonen is van de moeder van m'n vriend (zij woont in het achterste deel van het huis en wij zouden dan in het voorste gedeelte gaan), daarom zouden wij er weinig kosten aan hebben en ik betaal alleen mee aan de boodschappen en m'n eigen dingen waardoor ik zelf geld overhoud en daarmee kan ik dus weer het paard betalen. (overigens krijg ik ook elke maand een vast bedrag van mijn ouders waardoor ik dus genoeg te besteden heb voor een paard)
Het reizen vind ik echt zonde van m'n geld.. Kost zo'n €50,- om heen en weer te reizen en dat geld spaar ik liever..

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:52

Lukasje schreef:
Dus, als ik het goed begrijp, moet je dus ofwel alleen gaan wonen, ofwel bij je vriend in Limburg intrekken?
Ik vind het wel belangrijk dat je om de juiste redenen met je vriend mee zou verhuizen, nl omdat je van hem houdt en niet om de "gemakkelijkheidsreden" dat je anders alleen moet gaan wonen.
Het feit dat je oppert je bijrijdpaardje en de staleigenaar met wie je een fijne band hebt, erg te zullen missen, doen me daaraan een beetje twijfelen.....
Enne, waarom zou jij het "offer" moeten brengen je vriend te volgen en wil hij niet gewoon bij jou blijven wonen?
Zet zeker alles goed op een rijtje voor je je beslissing maakt. Indien je toch mee verhuist, zal je natuurlijk je paardje en vrienden missen maar wie zegt dat je in Limburg ook geen fijn bijrijdpaard vindt en een toffe vriendengroep kan uitbouwen?

Veel succes bij je keuze!

Klopt, en het is ook zeker omdat ik van m hou, hij kan hier niet blijven wonen doordat ie z'n school aardig verpest heeft en geen werk heeft en dus ook geen geld (hij woont overigens niet meer bij mij in nu, maar op zichzelf wat hij nu dus niet meer kan veroorloven)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:54

Evelijn schreef:
Als je geen geld hebt om heen en weer te reizen is kopen van een paard ook onverstandig.
Je hebt het over opleiding kan je die dan doen in Limburg? Wat doe je dan nu?

Ik zou het niet raar vinden als je 18 bent om nog lange afstands relatie te hebben... gewoon beide bezig met opleiding en misschien begin van je carrière. Elkaar om de paar weken een paar dagen bij elkaar zijn.
Lijkt me dat dat prima een basis te zijn voor langdurige relatie.

Zie mijn eerdere reactie op iemand die het over het geld had :)

Ik kan mijn opleiding daar vervolgen ja, ik doe een indoor design opleiding (inmiddels heet het vormgeving: natuur en bloem)

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:00

Kan je vriend dan niet gewoon eerst weer thuis gaan wonen en zijn leven op de rails zetten en dat jij in de vakantie eerst eens aantal weken gaat kijken of het bevalt. Ook even naar de school gaan kijken waar je heen zou willen etc. Dus het iets rustiger aanpakken dan in mei meteen verhuizen. Zo te horen kan je ook volgend jaar nog wel bij je vriend gaan wonen en dan heeft hij en jij jullie eigen leven misschien iets beter op de rails.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:12

Evelijn schreef:
Kan je vriend dan niet gewoon eerst weer thuis gaan wonen en zijn leven op de rails zetten en dat jij in de vakantie eerst eens aantal weken gaat kijken of het bevalt. Ook even naar de school gaan kijken waar je heen zou willen etc. Dus het iets rustiger aanpakken dan in mei meteen verhuizen. Zo te horen kan je ook volgend jaar nog wel bij je vriend gaan wonen en dan heeft hij en jij jullie eigen leven misschien iets beter op de rails.

Als het kon deden we het zo inderdaad, maar zoals ik al zei; het heen en weer reizen wordt m gewoon niet.. overigens moet ik de weekenden nu ook nog werken en door de weeks naar school dus zou ik niet weten wanneer ik dat zou moeten doen.. (vanwege omstandigheden komt hij niet graag hier thuis, lastig verhaal)
Ik heb zelf gewoon heel veel twijfel en heb door een eerdere verhuizing veel angst (toen heb ik een tijdje bij mijn vader in drenthe gewoond en daar kreeg ik veel last van het gevoel dat ik alleen was etc..)

Het is zo dubbel allemaal, wil hem niet kwijt, wil geen afstandsrelatie, wil m'n vrienden etc niet achterlaten, maar wil ook niet in een opvang en hier blijven is geen optie..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:24

Waar in Limburg is het precies?

Limburgers zijn echt vriendelijke mensen zeker als jezelf een beetje sociaal bent
Ik heb altijd in Noord-Limburg en Duitsland gewoond (1u hier vandaan)
Toen m'n vriend leren kennen en na t tijdje gaan samen wonen en had hier in no time vrienden
Paarden staan ook hier overigens maar die had ik niet "nodig" om vrienden te maken heb hier verder helemaal geen paarden vrienden

In Limburg staan heus ook wel leuke verzorg of lease paarden hoor
Hier zou je zo mogen komen rijden/verzorgen
Verzorgers lijken schaars in midden Limburg

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:29

Gentlegiant schreef:

Limburgers zijn echt vriendelijke mensen zeker als jezelf een beetje sociaal bent
Toen m'n vriend leren kennen en na t tijdje gaan samen wonen en had hier in no time vrienden
Paarden staan ook hier overigens maar die had ik niet "nodig" om vrienden te maken heb hier verder helemaal geen paarden vrienden

Kerkrade :)

Ik zal de paarden ook zeker niet nodig hebben om vrienden te maken, maar ben gewoon bang om me alleen te voelen doordat dit zo was bij mijn vorige verhuizing (naar drenthe)

En vind het rot om weer van school te veranderen enzo..

Twijfel is een moeilijk ding...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:42

_love12_ schreef:
Gentlegiant schreef:

Kerkrade :)

Ik zal de paarden ook zeker niet nodig hebben om vrienden te maken, maar ben gewoon bang om me alleen te voelen doordat dit zo was bij mijn vorige verhuizing (naar drenthe)

En vind het rot om weer van school te veranderen enzo..

Twijfel is een moeilijk ding...

Kerkrade is helaas n uurtje hier vandaan als ik nog gewoond had in Duitsland was het wel een optie geweest

Maar ook daar in de regio zie ik vaker voorbij komen dat mensen verzorgers zoeken
En zo zou je dus ook vrienden kunnen maken
Maar je moet er zelf wel voor open staan natuurlijk

Maar ik denk dat je er goed aan doet om te blijven waar je bent aldan niet voorlopig
Je bent (bijna?) 18 jaar en je hebt je opleiding daar en je verzorg paardje
T enigste waar je voor zou verhuizen is je vriend
Ik heb dit ook gedaan toen ik 19 was
Heb toen alles achter gelaten buiten m'n paarden en die gingen mee
En ben toen bij mijn toenmalige vriend gaan wonen... Dit was een hele omschakeling en heb alles achter gelaten wat ik had vrienden enz enz
Achteraf heb ik daar zoveel spijt van... Dat had ik nooit moeten doen maar dat is achteraf

Woon je nu nog bij je ouders? En betaal je daar "kostgeld"? Zo nee zou ik lekker blijven :j
En lekker gaan sparen en over n half jaar of jaar kun je nog altijd die kant op gaan
Als je relatie stabiel genoeg is werkt een lat relatie prima...
Die 50€ van t reizen moet je anders in eten enz gaan uitgeven wat denk je wat dat kost? Dat heb je echt niet voor 50€ misschien 50€ per week als je zuinig leeft

Wij wonen samen en besteden z'n 100/150€ Pm aan boodschappen als t niet meer is maar wij leven dan ook wel luxe
En jij hoeft toch niet altijd na je vriend hij kan toch ook mooi na jou toe komen
Dat je vriend maar eerst z'n leven op n rijtje krijgt terug na school gaat en die fatsoendelijk af maakt en niet weer verkloot want anders heb je zwz al geen toekomst of wil jij je leven lang hard gaan werken om hem te onderhouden

Je bent (bijna?) 18 en je wilt je nu al gaan binden dmv samenwonen
Wat als er een keer ruzie in de tent is Snachts om 2u waar ga je dan na toe?
Je hebt nog geen auto en je kunt je dus niet op eigen houtje verplaatsen en geloof me op die leeftijd en samenwonen en een kerel die te lui is om z'n studie af te maken gaat gegarandeerd voor ergernissen zorgen vroeg of laat

Je bent echt niet de enigste met een lat relatie meid
Waarom is thuis blijven wonen geen optie?
En als je 18 bent kun je een paard kopen (niet nemen een paard neem je niet zomaar)
Wie gaat dat paard onderhouden? Wat zijn je inkomsten? Zorg eerst dat je eigen leven op de rit is en dat je een spaarpotje hebt voor noodgevallen en ga dan pas over een paard nadenken want paarden zijn geen goedkoop iets zoals een vis

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:46

Ik zou dat paard nog maar even uit mijn hoofd zetten als je besluit bij je vriend in te trekken. En volgens mij heb je dat eigenlijk al besloten.
Zorg ervoor dat je zelfstandig bent, weg kunt als je dat wilt en niet compleet afhankelijk bent van je vriend en zijn moeder en goedkope woonruimte.

Overigens is mijn ervaring met Limburgers 'iets' anders dan die van GentleGiant. De familie van mijn ex vond dat ik er pas bij hoorde als ik Limburgs zou spreken. Daarbij kreeg ik bij alles wat ik volgens hen afwijkend deed te horen dat dat vast kwam omdat ik nou eenmaal 'Hollander' was. Zelfs letterlijk de tekst 'wij klikken niet omdat jij Hollander bent' naar mijn hoofd gehad van zijn moeder. :\
Mijn man is ook Limburger (ik kies het wel uit), maar woonde al langer niet meer in de provincie en ik heb hem heel duidelijk verteld dat ik nooit naar Limburg ga verhuizen. De steden zijn misschien nog wel oké, al blijf ik het irritant vinden dat ook daar in bijvoorbeeld winkels de meeste mensen standaard in het dialect tegen je beginnen, maar de kleinere gemeenschappen zijn hecht en niet zo bourgondisch vriendelijk als de reclames je willen laten denken.

Ik vertelde mijn man over dit topic en het idee om naar Kerkrade te verhuizen voor je vriend en zelfs hij raadt het je niet aan. Kerkrade staat weer bekend als apart stukje Limburg met een nog lastiger dialect. Het is echt niet zo dat ik een hekel aan alle Limburgers heb, mijn huidige schoonfamilie is echt wel oké (hoewel het me soms wel stoort dat ik weet dat het tegen mij is als ik Nederlands hoor en ik herhaaldelijk heb moeten vragen om in elk geval in bijzijn van mijn ouders gewoon Nederlands te spreken) en ik ben natuurlijk zelf ook weer voor een Limburger gevallen. Maar echt, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om er te gaan wonen en helemaal niet op je 17e. Echt, zoek een studie voor jezelf of doe allebei concessies en zoek een plek tussen jullie beider woonwensen in.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:55

Kerkrade is idd een "apart" stukje Limburg met apart volk
M'n ex schoonmoeder komt d'r ook vandaan en ik zal vast ook niet de makkelijkste zijn maar met haar kon ik echt niet door n deur...
Het is gewoon apart volk en hebben een apart dialect dat voor mij als echte Limburger/half Duitser (spreek vloeiend Limburgs en duits) gewoon amper te verstaan is
Laat staan als "hollander"

De ex van m'n vader is ook n ras echte Limburger en daar kan ik t wel mee vinden maar is ook Uhhhm zeer apart te noemen

Dreamybol WoW serieus wat een asso familie daar was ik echt zo vertrokken :j die zijn betoeterd niemand die dat ooit tegen mij zou zeggen
Waarom zou een Limburger en een hollander niet "klikken" een "taal" vormt nog geen karakter van een persoon

Maar ga je verder na t noorden is t al heel ander volk na mijn mening
En idd t Limburgs praten heb daar zelf echt n hekel aan ik werk (nog) bij de jumbo hier in t dorp en praat altijd Nederlands en klanten weigeren gewoon Nederlands te praten zeker de oudere mensen (doen net alsof) ze geen Nederlands kunnen spreken

Onze hele familie woont in Limburg net als m'n schoonfamilie
Hier in t dorp en dorpen waar m'n familie woont zijn juist heel hartelijk :j
Maar ga jr echt na t zuiden Kerkrade,Brunssum,Heerlen en Landgraaf die kanten dan moet je net geluk hebben want daar wonen echt wel tokkies en norse mensen
Maar ook zeker leuke mensen maar dat ligt helemaal aan de wijk waar je komt/woont

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:58

Dreamybol schreef:
Ik zou dat paard nog maar even uit mijn hoofd zetten als je besluit bij je vriend in te trekken. En volgens mij heb je dat eigenlijk al besloten.
Zorg ervoor dat je zelfstandig bent, weg kunt als je dat wilt en niet compleet afhankelijk bent van je vriend en zijn moeder en goedkope woonruimte.

Overigens is mijn ervaring met Limburgers 'iets' anders dan die van GentleGiant. De familie van mijn ex vond dat ik er pas bij hoorde als ik Limburgs zou spreken. Daarbij kreeg ik bij alles wat ik volgens hen afwijkend deed te horen dat dat vast kwam omdat ik nou eenmaal 'Hollander' was. Zelfs letterlijk de tekst 'wij klikken niet omdat jij Hollander bent' naar mijn hoofd gehad van zijn moeder. :\
Mijn man is ook Limburger (ik kies het wel uit), maar woonde al langer niet meer in de provincie en ik heb hem heel duidelijk verteld dat ik nooit naar Limburg ga verhuizen. De steden zijn misschien nog wel oké, al blijf ik het irritant vinden dat ook daar in bijvoorbeeld winkels de meeste mensen standaard in het dialect tegen je beginnen, maar de kleinere gemeenschappen zijn hecht en niet zo bourgondisch vriendelijk als de reclames je willen laten denken.

Ik vertelde mijn man over dit topic en het idee om naar Kerkrade te verhuizen voor je vriend en zelfs hij raadt het je niet aan. Kerkrade staat weer bekend als apart stukje Limburg met een nog lastiger dialect. Het is echt niet zo dat ik een hekel aan alle Limburgers heb, mijn huidige schoonfamilie is echt wel oké (hoewel het me soms wel stoort dat ik weet dat het tegen mij is als ik Nederlands hoor en ik herhaaldelijk heb moeten vragen om in elk geval in bijzijn van mijn ouders gewoon Nederlands te spreken) en ik ben natuurlijk zelf ook weer voor een Limburger gevallen. Maar echt, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om er te gaan wonen en helemaal niet op je 17e. Echt, zoek een studie voor jezelf of doe allebei concessies en zoek een plek tussen jullie beider woonwensen in.

Gelukkig heb ik wel een hele goede band met de familie van m'n vriend en natuurlijk worden er wellis voor de grap dingen gezegd omdat ik een 'Hollander' ben, maar die krijgt hij hier ook.. Ik vind het wel moeilijk om om te schakelen van een redelijk 'gesloten' gemeenschap naar mensen die eigenlijk alles van elkaar weten (en ook willen weten).. Met mijn schoonma heb ik een betere band dan met m'n eigen ma (ik ben echt een papa'skindje en heb nooit een goede band met m'n ma gehad, dit is dan ook de reden dat ik niet thuis kan blijven wonen want er is teveel ruzie hier)

Hetgene wat mij ook tegen houd is dat ik nergens heen kan als het fout zou gaan (of nja, ik zou naar mijn vader terug kunnen in Drenthe, maar daar woon ik dan letterlijk in de middle of nowhere)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:04

Zelfde ervaring met Limburgers hier als Dreamybol. Nooitvanmnleven dat ik naar Limburg zou gaan :'). Korte gedachtes, inderdaad dat wij en zij, stug en niet tegen een "Hollander" Hollands willen spreken :=. Ik zou dus lekker blijven waar ik zou zitten en na mijn studie maar eens een tussenweg vinden :).

Maar over jouw situatie: Ik zou dus idd gewoon nog even lekker blijven waar ik zou zitten en na mn studie verder kijken. Waarom moet je nú ineens weg, nu je vriend ook weg is of gaat? Hij wil weer terug, dat betekent toch niet dat zodra hij zijn voetjes buiten de deur heeft gezet jij ook meteen weg móét?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:06

Waarom ga je niet gewoon bij je vader wonen dan

Ik weet zeker dat je anders over n jaar ofzo n help topic gaat maken

Wat doet je vriend nu in z'n dagelijks leven hoe oud issie en hoe ziet die z'n toekomst voor zich
En wat doet die moeder
Hebben jullie alles apart of ook "gezamenlijke" ruimtes
Hoe het ook wend of keert je zult je moeten aanpassen aan hun regels en hun leven dat is al moeilijk genoeg
Zeker als je geen vrienden hebt waar je even je hart kunt luchten tijdens een kopje koffie of whatever

Yv ook al z'n nare ervaring :+
Ik spreek gewoon Nederlands tegen mensen alleen als ik zeker weet dat ze Limburgs spreken spreek ik Limburgs m'n vriend en onze families idem
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 13-03-16 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:06

Yv_ schreef:
Zelfde ervaring met Limburgers hier als Dreamybol. Nooitvanmnleven dat ik naar Limburg zou gaan :'). Korte gedachtes, inderdaad dat wij en zij, stug en niet tegen een "Hollander" Hollands willen spreken :=. Ik zou dus lekker blijven waar ik zou zitten en na mijn studie maar eens een tussenweg vinden :).

Maar over jouw situatie: Ik zou dus idd gewoon nog even lekker blijven waar ik zou zitten en na mn studie verder kijken. Waarom moet je nú ineens weg, nu je vriend ook weg is of gaat? Hij wil weer terug, dat betekent toch niet dat zodra hij zijn voetjes buiten de deur heeft gezet jij ook meteen weg móét?

Het is niet dat ik nu perse weg moet omdat hij gaat, maar ik heb de keuze, limburg, drenthe of opvang.. Dus eigenlijk ist allemaal ver of vervelend..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:07

Waarom niet blijven zitten waar je zit dan? Of heb ik daar overheen gelezen?

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:09

Citaat:
Hetgene wat mij ook tegen houd is dat ik nergens heen kan als het fout zou gaan (of nja, ik zou naar mijn vader terug kunnen in Drenthe, maar daar woon ik dan letterlijk in de middle of nowhere)

ik woon 30 minuutjes van kerkraden af , je bent altijd welkom :)

fijn dat je wel een goede band heb met de familie , het is sowieso altijd wennen als je ergens anders naartoe gaat dan je vertrouwde omgeving , nieuwe mensen leer je snel genoeg kennen hoor .

ik zou alles eens goed op een rijtje zette en met je vriend der eens goed over hebben wat hij en jij zelf der van verwacht . wij kunnen helaas niet voor jou kiezen dat moet je zelf doen ,