wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lanolynn

wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 18:37

Sommige mensen hebben er een handje van, het gaspedaal intrappen wanneer ze boos zijn. Zo ook mijn vriend. Levensgevaarlijk vind ik het en als ik naast hem in de auto zit sta ik soms doodsangsten uit. Het is niet even 10 km p/u te hard, maar rustig 50 of 60 te hard. Pas was hij zo boos dat hij 150 reed waar hij 60 mocht. Ik stap nu eigenlijk liever niet meer bij hem in de auto als hij al boos is, zo maakt hij ongelukken. Ervaringen?

verootjoo

Re: wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:39

Lekker onverantwoord om in de auto te stappen als je je emoties niet onder controle kunt houden :\
Ik zou ook niet instappen... En hem een agressieregulatie cursus cadeau doen :Y)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:40

Als ik weet dat mensen onverantwoord rijden, spreek ik ze daar op aan. Ze zijn ook verantwoordelijk voor jouw veiligheid.

Als het niet doordringt, stap ik simpelweg niet meer bij ze in de auto. Rij ik liever zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:40

Levensgevaarlijk. Ik zou hem mooi opgeven voor 'de slechste chauffeur van Nederland', en niet meer bij hem in de auto stappen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-16 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:41

Dat flikt ie me 1x, een metertje of 50 maximaal. Dan gaat 1 van ons de auto uit.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:42

Idd niet instappen, voor je het weet ben je rond een boom geplooid...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:42

Brrr.. Dat vind ik ook doodeng!

Mijn ex reed ook vaak hard, maar geen 50/60 km te hard :oo Dan was ik allang niet meer ingestapt geweest!

Echt heel onverantwoord, er zijn nog andere levens in 'het spel' ook..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:43

Ik hoef geen vriend die zijn leven, die van weggebruikers en die van mij op spel zet... dat zou ik hem heel goed duidelijk maken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:43

Ik zou niet meer instappen. Als hij zichzelf dood wil rijden moet hij dat zelf weten, maar niet met mij erbij.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:44

Waarop is 'ie boos dan? Niet op jou toch? :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:46

Onverantwoord
Laat hij eerst maar eens volwassen met zijn emoties om leren gaan.

Wij wonen buitenuit aan een 60 km weg je moet eens weten hoe hard hier vaak gereden wordt.
O wat zijn ze stoer dan.
Ik vind het alleen maar zielig gedrag.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:47

Levensgevaarlijk zulke mensen! :oo

Ik zou woedend worden (zodra hij stil staat :P ) en zeker nooit meer instappen. Is hij nou helemaal gek geworden.......

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:49

Dit klinkt als het type jongen dat eigenlijk nog helemaal niet toe is aan een rijbewijs.

Ik kan je dringend adviseren om helemaal niet meer bij hem in de auto te gaan zitten. Je wil er niet bij zijn als het een keer echt mis gaat. Een naar ongeluk is traumatisch om mee te maken, zeker als er (onschuldige) gewonden zijn.

(ik ga er maar gemakshalve vanuit dat hij enigszins jouw leeftijd heeft. Hij vindt misschien dat hij fantastisch kan rijden, maar hij heeft amper rijervaring op die leeftijd en zit in de groep mensen met de hoogste kans op een ongeluk (man, leeftijd 18-24)) Als hij een keer een bermrandje mee pakt, is het einde oefening..... Niet instappen!!!
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 13-03-16 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123

Goof schreef:
Ik zou niet meer instappen. Als hij zichzelf dood wil rijden moet hij dat zelf weten, maar niet met mij erbij.

Helaas brengt hij niet alleen zichzelf in gevaar maar alle andere in het verkeer ook.

Ik zou dus als ik jou was (TS) echt giftig op hem worden! Confronteer hem er maar mee.

En inderdaad niet meer bij hem instappen.

Selina

Gebeurt dit vaak? Vind dit wel apart hoor, waarom stap je in de auto als je zo boos bent? Nog een geluk dat 'ie nog niet ergens op geklapt is. Heb jij een rijbewijs TS? Zou lekker zelf rijden dan.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:50

Bah, wat nou als hij een dodelijk ongeluk veroorzaakt en er zelf wel goed vanaf komt.. Afschuwelijk.. Misschien kan je hem proberen dat in te laten zien.. Wie weet komt het aan.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:52

Hij kon kiezen of ik achter het stuur of ik ging helemaal niet mee... Laat ie lekker het heen en weer krijgen!
Hij heeft duidelijk z'n emoties niet onder controle. Misschien moet hij daar iets aan laten doen, dit is niet gezond. Straks iemand anders het slachtoffer door zijn gedrag.

Goof

snuffie123 schreef:
Goof schreef:

Helaas brengt hij niet alleen zichzelf in gevaar maar alle andere in het verkeer ook.

Nog erger inderdaad!

Sunrise_

Ik zou daar serieus de relatie om beëindigen. Wat een debiel en levensgevaarlijk gedrag, net als rijden met drank op.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:53

Heel simpel, ik zou niet meer instappen of zelf rijden. Lekker onverantwoord dit, hij brengt niet alleen zichzelf gevaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:53

Ik denk dat je het zeker eens op een rustig moment aan kunt geven. (Ik snap niet zo goed waarom mensen in deze discussie meteen zouden beginnen met boos worden. Dat is toch niet de eerste keuze?)

Heb je een goed gesprek, dan kun je een volgende keer gewoon even zeggen 'rustig aan, we willen wel thuiskomen' en dat is misschien genoeg.

Werkt dat niet, dan kun je altijd nog overgaan tot boos worden, ruzie maken en grootse gebaren als nooit meer in zijn auto stappen (en/of de relatie uitmaken), maar rustig eens bespreken is altijd een mooi begin. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:56

Sunrise_ schreef:
Ik zou daar serieus de relatie om beëindigen. Wat een debiel en levensgevaarlijk gedrag, net als rijden met drank op.

Is denk ik heel vergelijkbaar inderdaad.

Ik heb zelf een ongeluk meegemaakt met ong 50km per uur over een slootje en dat was al best heftig, sindsdien ben ik ook wat angstig en bij mensen die te hard of roekeloos rijden stap ik gewoon niet in de auto.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:57

Sunrise_ schreef:

Nou ik zou het eerst even bespreekbaar maken en kijken hoe het dan gaat.. :j
En mocht t niet veranderen, dan misschien alsnog..

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:58

Shadow0 schreef:
Ik denk dat je het zeker eens op een rustig moment aan kunt geven. (Ik snap niet zo goed waarom mensen in deze discussie meteen zouden beginnen met boos worden. Dat is toch niet de eerste keuze?)

Heb je een goed gesprek, dan kun je een volgende keer gewoon even zeggen 'rustig aan, we willen wel thuiskomen' en dat is misschien genoeg.

Werkt dat niet, dan kun je altijd nog overgaan tot boos worden, ruzie maken en grootse gebaren als nooit meer in zijn auto stappen (en/of de relatie uitmaken), maar rustig eens bespreken is altijd een mooi begin. :j

Met 90km te hard rijden, niet gelijk boos worden? Ik kan dan geen rustig gesprekje voeren hoor.
Dat is abnormaal gedrag in het verkeer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:58

Lanolynn schreef:
Sommige mensen hebben er een handje van, het gaspedaal intrappen wanneer ze boos zijn. Zo ook mijn vriend. Levensgevaarlijk vind ik het en als ik naast hem in de auto zit sta ik soms doodsangsten uit. Het is niet even 10 km p/u te hard, maar rustig 50 of 60 te hard. Pas was hij zo boos dat hij 150 reed waar hij 60 mocht. Ik stap nu eigenlijk liever niet meer bij hem in de auto als hij al boos is, zo maakt hij ongelukken. Ervaringen?

En zo gebeuren er dus dodelijke ongelukken :x