Nu nog laarzen kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Nu nog laarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 15:31

Hoi bokt,

Naar aanleiding van een discussie die ik en mijn moeder hadden.

Ik heb de laatste week weer wat nieuws in mijn hoofd. Ik wil heel graag laarzen kopen. Ik ben helaas heel specifiek. Ik wil namelijk knie hoge, bruine, leren laarzen, op pinterest zie ik ze onder de naam riding boots voorbij komen. Deze laarzen zijn echter een drama om te vinden, heb ik gemerkt.

Nu heb ik een paar laarzen gevonden, maar mijn moeder is er nogal op tegen dat ik ze bestel. Ze vind het te laat in het seizoen om nu nog laarzen te kopen. Ze zegt dat ik beter kan wachten tot de herfst. Hierdoor ben ik aan het twijfelen. Er is nu korting op die laarzen.

Zal ik nu nog laarzen kopen of kan ik idd beter wachten tot komende herfst?

Gianti

Re: Nu nog laarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:32

Ik koop juist dat soort dingen eind seizoen :D zit altijd flinke korting op en het klinkt niet alsof het een model is wat uit de mode raakt :₩

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:33

Erg optimistisch om te denken dat het vanaf morgen iedere dag 40 graden wordt :') Je kunt ze heus nog wel dragen voor de herfst. En anders heb je ze met korting al in huis.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:36

Ik zou ze ook kopen.. Als je nu mooie ziet..
Als je in de herfst opnieuw gaat zoeken, zul je zien dat je niet meer de laars vind waarvan je denk: oh die ga ik echt dragen!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:39

Lekker kopen met korting! Het blijft nog wel even laarzen weer hoor, ;) en je kan ze toch ook prima bewaren tot de herfst? Waarschijnlijk als je wacht tot de herfst betaal je er meer voor.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:39

Je kan ze sowieso nog 1-2 maanden aan zonder je kapot te zweten als je wilt. En beter dat je nu al laarzen hebt, dan dat je ze in de herfst nodig hebt maar je kan geen laarzen vinden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:54

Absoluut kopen! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:25

Als je de laarzen zelf betaald moet je toch lekker helemaal zelf weten wanneer je ze koopt?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:28

Waarom nu niet met korting kopen, maar wel in de herfst voor het volle pond?
Juist nu koop ik spul met korting.
En het is nu niet zo warm dat je met je teenslippers rondloopt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:04

Wat is het argument voor je moeder om het niet te doen? Moet zij ze misschien betalen en ben je nog in de groei? Als in: is ze bang dat je ze in de herfst niet meer past?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:47

Mijn moeders argument is dat ik maar zomerschoenen moet kopen ipv geld uit te geven aan laarzen nu. Ben namelijk al uitgegroeid en betaal ze zelf.

Maar voor de zomer koop ik liever wat later schoenen. Wil nu investeren in goede, waterdichte laarzen waar ik goed op kan lopen ipv aftrapte sneakers waar ik nu op loop.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:45

Ik zou nu de laarzen kopen! Vaak zijn kniehoge laarzen ook redelijk tijdloos. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:58

dit zijn wel specifieke laarzen die je echt zelden zomers draagt.. Dus in dat opzicht snap ik je moeder wel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:03

Ik vermoed dat je 17 bent gezien het jaartal? Als je moeder het echt niet goed vind heb je natuurlijk naar je moeder te luisteren. Ik weet ook niet in hoeverre "zelf betalen" betekend dat je kleedgeld krijgt en je dat zelf betalen noemt?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:31

Vaak zijn nu juist hoge kortingen, en dan heb je ze alvast voor volgende herfst/winter. Als er nu nog wat frisse dagen zijn kun je ze ook nog prima aan, al vind ik een laag laarsje of gympje wat leuker in de lente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:35

Eehh, als je volwassen bent en het zelf betaald, bepaal je toch lekker zelf of je winter of zomerschoenen koopt? :o

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:39

Ik ga toch kijken of deze laarzen wat zijn. Ik ga volgende maand naar Londen en dan heb ik schoenen nodig waar ik goed op kan lopen. Helaas kan ik niet lang op mijn gympen(all stars) lopen en mijn sneakers vallen uit elkaar. Ik wil ook wel eens wat anders dan dat. Zomerschoenen moet ik ook nog kopen maar dat kan ik altijd later in het jaar doen, die draag ik namelijk alleen als andere schoenen echt ondraaglijk warm worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:40

Zulke dingen koop ik ook graag laat in t seizoen hoor, zeker goede laarzen zijn prijzig dus alleen maar fijn als je ze met een mooie korting koopt. En dan bewaren voor de herfst of even dragen en dan gewoon netjes wegzetten met een goede laarzenspanner oid. Zomerschoenen zijn altijd wel ergens te koop en afhankelijk van wat je zoekt vaak minder duur.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:54

Pluisje1998 schreef:
Mijn moeders argument is dat ik maar zomerschoenen moet kopen ipv geld uit te geven aan laarzen nu. Ben namelijk al uitgegroeid en betaal ze zelf.

Maar voor de zomer koop ik liever wat later schoenen. Wil nu investeren in goede, waterdichte laarzen waar ik goed op kan lopen ipv aftrapte sneakers waar ik nu op loop.

Er zijn maar 2 logische redenen waarom je moeder zo'n advies aan een jong volwassene zou geven in mijn ogen:

1. moeders heeft de geldpest en het maakt niet uit of dochter leert om financieel verstandig te zijn :') :')
2. TS heeft geen behoorlijke zomerschoenen en verdient niet voldoende om op korte termijn 2 paar goede schoenen te kopen en besluit nu nog voor de winterschoenen te gaan in de veronderstelling dat ouders haar wel uit de brand helpen voor wat betreft de zomerschoenen.

in het eerste hebben we een best wel onverantwoordelijke moeder.. want TS staat immers op de rand van volwassenheid en zal moeten leren dat je iedere verdiende euro maar 1x kunt uitgeven en dat je dus verstandige keuzes moet maken.

in het tweede geval hebben we het juist over een zeer verstandige ouder. Immers schoenen aan het einde van het seizoen kopen is zeer verstandig en een goede keuze financieel, maar dat gaat alleen op als je 'bij' bent, dus voldoende kleding hebt voor het eerst volgende seizoen.

zelfs in het naseizoen sommige items of kledingstukken nog steeds duurder dan goedkopere items midden in het seizoen.

zelf sparen voor 1 specifiek kledingstuk, of zelf betalen voor 1 item, is de manier waarop je jonge tieners met geld om leert gaan.

verstandig omgaan met je totale financiën zodat je financieel volwassen wordt, hoort bij de jong volwassene..

De hamvraag is dus eigenlijk, hoe financieel verstandig is TS over de hele breedte, pas dan kun je wat zinnigs zeggen of een eventueel financiële uitspatting om wat duurdere laarzen na het seizoen te kopen verstandig/goed is, of dat je toch echt beter kunt zorgen voor een volledig zomergarderobe.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:03

Is TS volwassen dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:09

Als er nu nog geen 'zomerschoenen' zijn en er is wel geld voor een paar schoenen zouden mijn prioriteiten toch ook echt bij die zomerschoenen liggen om die afgetrapte sneakers te vervangen en niet bij laarzen die je nu hooguit een of twee keer aan doet en vervolgens een hele tijd niet, terwijl je in die tijd nog wel schoenen nodig hebt om te dragen. Voor hetzelfde geld zijn die laarzen volgend jaar totaal niet meer in de mode (ik zag ze afgelopen seizoen al amper meer) en draag je ze helemaal niet meer.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-03-16 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:14

daarom zeg ik ook jong volwassene Maartje..
dat is een ruim begrip..
wat dat is de tijd dat je vanuit tiener uitgroeit tot een volwassene..
Met 1998 achter haar naam, gokkend dat dat het geboortejaar is,
kun je rustig stellen dat het een jongvolwassene is, ook als ze nog 17 is.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:35

Ik ben inderdaad 17, financieel kan ik het prima hebben om nu twee paar schoenen te kopen. Tenzij ik hele dure schoenen neem, maar dat doe ik niet. Ik heb daarbij twee paar All Stars die prima als zomerschoenen kunnen dienen. Maar ik kan daar niet lang op lopen. Ik heb nog nooit een paar zomerschoenen gehad waar ik lang op kon lopen zonder pijn in mijn knieen en rug te krijgen, de zolen zijn vaak te dun. Bij schoenen met een wat dikkere zool heb ik het niet.

Voor mij zijn zomerschoenen dus geen prioriteit. Ik heb slippers en dus die 2 paar all stars. Mijn prioriteit is nu dus dat ik er goed op kan lopen en dat ze waterdicht zijn. Hoeven misschien niet eens laarzen te zijn dan, al weet ik niet wat het dan moeten worden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 05:33

Als je moeilijke voeten hebt zou je je wel af kunnen vragen of op de gok schoenen bestellen handig is.

Los daarvan, ik ben een laarzen-fan. Ik zou zelf echt niet moeilijk doen over laarzen in het naseizoen met korting kopen. Ik draag ze meestal járen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 12:30

Ik heb geen moeilijke voeten, dat scheelt. Moet stevige zolen hebben voor mijn rug. Als ik een dag op slechte zolen gelopen heb krijg ik heel veel last van mijn rug.