verplichte stage in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

verplichte stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 12:39

Hallo,

Ik zit in het eerste jaar van een combinatie opleiding verzorgende ig- maatschappelijke zorg.
Nu moet ik natuurlijk ook stage lopen. We beginnen in september met stage. De eerste stage zal gewoon in nederland zijn, maar in het 3e jaar moet je verplicht op een buitenlandse stage. Nu lijkt me dit helemaal geweldig, en zou dan ook graag naar Madrid willen. De contacten met onze school en de instelling daar zijn erg goed, en alles word goed geregeld.

Nu is het zo dat mijn vriend het daar helemaal niet mee eens is, en mijn moeder ook liever niet wil dat ik weg ga.
Ik kan immers ook in duitsland of belgië. Tuurlijk kan ik daar heen, maar of je nou 4 uur moet reizen of een paar uur vliegen, wat maakt dat dan nog uit?

Nu ben ik heel erg bang dat dit mijn relatie gaat kosten. Hij gunt me heel veel, maar omdat we al zo veel hebben mee gemaakt denk ik niet dat hij het aankan dat ik voor een half jaar weg ga.

Ik zit nu zo in twijfel.. Ik wil hem niet kwijt, maar wil ook graag deze kans aanpakken..

Roosch

Re: verplichte stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:41

Absoluut voor de stage gaan.

Je slaat jezelf voor de kop over 10 jaar als je niet gaat.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:43

Dat duurt dus nog 2 jaar. Ik zou eerst maar eens afwachten hoe alles loopt en wat je volgend jaar wilt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:43

Ik kan me de mening van je vriend heel goed voorstellen, maar je krijgt spijt als je deze kans niet aan pakt. Misschien kan je af en toe een weekend naar huis in dat half jaar, maar niet gaan zou hartstikke zonde zijn.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:44

Wat vervelend dat dit zo'n lastig onderwerp is... Waarom is je vriend er zo op tegen dat je daarheen gaat? Zou hij tegen die tijd niet langs kunnen komen in Madrid dat je er samen voor spaart?

Ik denk wel dat je deze kans moet aanpakken. Het is pas over twee jaar, misschien staat hij er tegen die tijd anders in. Tenslotte is het heel belangrijk dat je elkaar de ruimte kan geven dit soort kansen aan te pakken! Ook al is een half jaar inderdaad niet niks...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:44

Ik ben mss niet sentimenteel genoeg maar ik koos echt voor mezelf. Dus lekker naar Madrid! Dit is waarschijnlijk een eenmalige kans om je levente verrijken. Waarom moet een man je dat ontzeggen omdat hij er moeite mee heeft? Zonder school zal de kans moeilijker worden en stel de relatie gaat toch uit dan heb je dat misgelopen voor een man, en het duurt nog wel even tot het zo ver is dus zeker niet dit idee nu al opgeven.
Ik heb geen relatie maar ik ga ook stage lopen in het buitenland en geen enkele relatie gaat me tegenhouden mijn doel te bereiken :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:46

Gewoon gaan.
Het is een ervaring om nooit te vergeten, je leert andere mensen kennen en over 10 jaar krijg je spijt omdat je niet bent geweest.
En wellicht staat het goed op je CV.

Mijn vriend gaat in mei voor 2 maand naar zuid-Frankrijk voor stage. Het zijn maar 2 maandjes, en ik ga hem ook best wel missen, maar ik kan hem altijd nog even opzoeken in een lang weekend vrij ofzo.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:47

Tegen die tijd is hij wel gewend aan de gedachte dat jij een half jaartje naar Spanje gaat. Mijn vriend is ook naar Spanje geweest en dat halfjaar vliegt zo om, je hebt inmiddels skype en whatsapp waar je veel me kunt.
Absoluut voor Madrid kiezen, als jullie relatie goed is houd die dan ook nog stand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:50

Leffroi schreef:
Ik kan me de mening van je vriend heel goed voorstellen, maar je krijgt spijt als je deze kans niet aan pakt. Misschien kan je af en toe een weekend naar huis in dat half jaar, maar niet gaan zou hartstikke zonde zijn.

Ik kan me de reactie wel voorstellen maar in een goede relatie komt er alleen een reactie op deze manier: Meisje, ik zal je heel erg missen maar je moet het absoluut doen!!!

Alleen al het feit dat ts aangeeft dat haar vriend haar heel veel gunt -:(- dan was ik allang afgehaakt.
Je gunt je partner niet iets want hij/zij is geen bezit waar je je mening aan op kunt leggen.

Ts, altijd voor jezelf kiezen in deze situaties, ook mama moet zich niet aanstellen.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:57

Je moet zelf kiezen wat je wilt en deze keuze niet van anderen laten afhangen. Doe je dit wel is de kans groot dat je later spijt krijgt.

Mijn vriend zat toen ik hem leerde kennen meer in het buitenland dan dat hij thuis was. Na ongeveer een half jaar kreeg hij van zijn werkgever een andere baan aangeboden waarbij hij veel meer thuis zou zijn. Heb hem helemaal vrij gelaten in die keuze ondanks dat ik heel graag wilde dat hij voor die nieuwe baan ging. Gelukkig is hij voor de nieuwe baan gegaan en is hij daar heel blij mee maar als hij toch niet blij met z'n keuze zou zijn kan hij mij in ieder geval niets verwijten.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:02

Naar Madrid gaan! Je hebt je keuze allang gemaakt. Niet voor andere mensen naar Luik gaan hoor :(:) Madrid is super en je krijgt daar een geweldige tijd!

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:07

Ik zat 2 jaar geleden in precies dezelfde situatie (maar dan zonder vriend). Mijn moeder was ook erg bezorgd over of alles wel goed zou gaan en ik kon maar beter dicht in de buurt blijven.

Nu 2 jaar later woon ik al een jaar op kamers en m'n moeder vindt het allemaal wel prima waar ik heen ga, als ik maar veilig ben en het naar m'n zin heb. Ik zou zelfs naar Australië op stage gaan :')

Wat ik wil zeggen is: in 2 jaar kan er zo bizar veel veranderen en je gaat jezelf nog zo ontwikkelen. Een half jaar is lang, maar Madrid ligt niet aan de andere kant van de wereld. Ik zou echt gaan!! Als iemand je deze kans probeert af te nemen heb ik niet het idee dat ze het beste met JOU voorhebben, maar teveel bezig zijn met wat ze er zelf van vinden.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:14

van mn moeder snap ik het wel. die is ziek en kan niet veel meer. ook is de kans dat ze dit gaat meemaken erg klein. ik heb wel besloten dat als ze het mee kan maken maar ze echt heel slecht is, ik ook niet heen ga.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:18

Citaat:
Alleen al het feit dat ts aangeeft dat haar vriend haar heel veel gunt -:(- dan was ik allang afgehaakt.
Je gunt je partner niet iets want hij/zij is geen bezit waar je je mening aan op kunt leggen.

Gunnen staat volledig los van iemand's bezit zijn, dus je opmerking raakt kant noch wal :roll:

Anyway, TS, zeker je kans grijpen. Je zal zoveel leren, zoveel ervaring op doen en het zal onvergetelijk zijn. Je zal dit altijd meenemen in je leven. Geweldig.
En voor je vriend een mooie kans om (een paar keer) een lekker weekendje Spanje te doen :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:20

Gaan! Je gaat er echt spijt van krijgen als je het niet doet.
Ik zou het persoonlijk ook niet waarderen dat mijn vriend me hierin tegen zou houden, maar ik ben ook wel erg aan mijn zelfstandigheid gehecht. Als mijn vriend me thuis zou proberen te houden zou dat voor mij iets zijn waar de relatie op stuk zou kunnen lopen. Het is maar een half jaar, dat is voorbij voor je er erg in hebt. En het is een goed excuus voor hem om een weekendje naar Spanje te gaan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:27

Sowieso gaan.. Thuisblijven of ergens in België gaan zitten voor je vriend vind ik eigenlijk een beetje onzin. := Stel dat het daarna alsnog uit gaat, dan sla je jezelf wel 10 keer voor je kop omdat je het niet gedaan hebt! Bovendien, een vliegticket naar Madrid is echt zo duur niet en dan kunnen jullie er gelijk een leuke mini vakantie van maken. ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:36

Als je vriend echt van je houdt, gunt hij je deze kans.
Nu ben je nog redelijk vrij. Geen eigen huis en kinderen om rekening mee te houden.

Wat betreft je moeder is het vervelend dat ze ziek is.
Maar haar ziekte mag niet jouw ontwikkeling in de weg staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:42

Je kan je ook afvragen als je vriend je dit blijkbaar niet gunt, iets wat belangrijk is voor je toekomst (want het staat mooi op je CV) of jullie relatie dan wel zo goed is. :)
Als mijn man een half jaar weg zou gaan zou ik hem verschrikkelijk missen maar als hij een belangrijke kans krijgt dan moet hij gaan! Manieren genoeg om elkaar te horen en te zien. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:42

Goof schreef:
Citaat:

Gunnen staat volledig los van iemand's bezit zijn, dus je opmerking raakt kant noch wal :roll:

Anyway, TS, zeker je kans grijpen. Je zal zoveel leren, zoveel ervaring op doen en het zal onvergetelijk zijn. Je zal dit altijd meenemen in je leven. Geweldig.
En voor je vriend een mooie kans om (een paar keer) een lekker weekendje Spanje te doen :D

Zoals ts het omschrijft lijkt het er wel op dat gunnen valt onder iets wel of niet mogen. Zij is geen bezitting dus vriendlief heeft niets te gunnen of te willen
Van de moeder kan ik me , na de toelichting van ts, er nog iets bij voorstellen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:44

Ik ga dan wel geen half jaar weg, ik ga deze zomer ook vijf weken verplicht naar het buitenland (Spanje). Ik ga mijn vriend ook heel erg missen en hij mij ook, maar hij heeft het nooit gehad over dat ik misschien maar dichter bij moest blijven.

Hij kan toch een paar keer langs komen? Vliegtickets kosten buiten het hoogseizoen helemaal niet zo veel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:47

Ik zou ook zeker gaan.

Ik weet niet hoe oudje bent ts? En hoe oud je vriend is...

In 2 jaar veranderd zo mega veel! Klamp je daar niet teveel aan vast.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:51

Niet over twijfelen, gewoon gaan! Dit is een kans die je niet moet laten gaan!

Zelf ben ik een half jaar naar Nieuw Zeeland geweest. Relatie heeft standgehouden (later uitgegaan), maar ik raad echt iedereen aan om je niet te laten weer houden door een vriendje / paard ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:54

Duurt nog 2 jaar, wie weet heb je dan al iemand anders of niet of is hij bijgedraaid. Als hij nu al zo moeilijk doet over iets dat pas over 2 jaar speelt moet hij eens minder vrije tijd hebben :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:54

Gewoon doen! Ik ben ook naar het buitenland verhuisd (voor onbepaalde tijd, is uiteindelijk anderhalf jaar geworden) terwijl ik een relatie had. Was het makkelijk? Nee. Heb mijn vriend heel erg gemist, maar gelukkig kan je tegenwoordig skypen, appen, bellen, etc. Heb ik er spijt van? Hell no! Het heeft me heel veel gebracht. Heb een fantastische tijd in een fantastische stad gehad, werkervaring bij een groot bedrijf opgedaan en ook persoonlijk ben ik enorm gegroeid. Zou het zo weer doen!
Als je vriend werkelijk het beste met jou voor heeft, hoort hij je niet tegen te houden, maar juist te steunen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:58

Ess_Ramona schreef:
Gewoon gaan.
Het is een ervaring om nooit te vergeten, je leert andere mensen kennen en over 10 jaar krijg je spijt omdat je niet bent geweest.
En wellicht staat het goed op je CV.

Mijn vriend gaat in mei voor 2 maand naar zuid-Frankrijk voor stage. Het zijn maar 2 maandjes, en ik ga hem ook best wel missen, maar ik kan hem altijd nog even opzoeken in een lang weekend vrij ofzo.

Nee, een goede buitenlandstage DOET het op je CV. Met name als je een beetje van de voor de hand liggende keuzes af durft te wijken. Het toont dat je lef hebt en iets durft aan te pakken.

Ik heb al ruim 25jaar mijn C-E rijbewijs en hoewel ik niets in de transportsector doe, is er bij elke sollicitatie iets positiefs over gezegd. Je wijkt positief af van "de massa".

Gaan dus en durf de zinvolle grenzen op te zoeken; die kennis neem je de rest van je leven mee.