Vreemde auto door de straat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fifo

Vreemde auto door de straat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 00:03

Hallo,

Sinds een aantal weken rijdt er dagelijks meerdere keer per dag een auto bij ons voor op de parkeerplaats. Hij rijdt erg langzaam en kijkt goed om zich heen. Net of hij iets in de gaten wil houden. Wij vinden dit natuurlijk geen fijn idee, maar hij doet verder helemaal niks verkeerd. Hij ziet er niet crimineel uit of zoiets. Het is een man van middelbare leeftijd.

We hebben hem al eens stukje achter na gereden, hij komt van een andere stad vandaan. (Toch wel een aantal kilometer hier vandaan) en rijdt rechtstreeks naar onze parkeerplaats om een rondje te draaien en weer weg te rijden. Hij reed deze week achter mij en ik had toen het idee dat hij langzamer ging rijden, maar het kan ook zijn dat ik spoken zie. :') Kenteken hebben we al genoteerd, maarja.. hij doet niks verkeerd maar toch is het raar en om hem aan te spreken is ook een beetje nieuwschierig he. :o

Heeft er iemand ook wel is zoiets meegemaakt en wat heb je toen gedaan?
Laatst bijgewerkt door Fifo op 08-03-16 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Re: Vreemde auto door de straat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:05

Buurtwacht bellen?
Of de politie. Ze kunnen dat wel erg op prijs stellen hoor :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:06

Je zou het kunnen aangeven bij de politie. Misschien is de auto bij hun wel bekend van eerdere criminele activiteiten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:07

Doorgeven aan de politie incl kenteken. Ms is het wel een bekende van de politie maar ze willen het sowieso weten, dan gaan ze daar vaker posten en evt vragen wat die man daar doet :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:08

Verdachte situaties kun je ook bij de politie melden. Heb ik ook wel eens gedaan. Maar dat had te maken met iemand die vroeg of ik een foto wilde maken van hem en zijn auto. Toen ik vroeg of hij zeker wist dat die van hen was, was hij ineens van zijn broer

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:08

Misschien heeft de man wel een affaires met iemand uit jullie buurt en doet hij daarom zo geheimzinnig. _O-

Even zonder dollen, de politie vraagt juist veel aandacht voor het melden van verdachte situaties.
Je hoeft geen 112 te bellen maar je kan wel de wijkagent op de hoogte stellen :j

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:11

Is er een woning te koop vlak naast/tegenover of gewoon vlak bij jullie? Mijn vriend en ik rijden dan ook gewoon een rondje door de wijk als het ons wel wat lijkt. Zo niet? Komt hij op vaste tijden? Kenteken noteren en even extra opletten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:13

Gewoon aanspreken. Met een niet al te lief stemmetje vragen wat ie komt doen. Mocht ie wel iets van plan zijn, voelt ie zich in ieder geval betrapt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:16

Niet iedere crimineel ziet er crimineel-achtig uit :D

Gewoon even melding van maken, of de man zelf aanspreken...
Zou toch voor melding gaan, stellen ze echt wel op prijs. Wijkagent of bureau zelf bellen en dan helpen ze je heel vriendelijk verder.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 00:25

Elias93 schreef:
Is er een woning te koop vlak naast/tegenover of gewoon vlak bij jullie? Mijn vriend en ik rijden dan ook gewoon een rondje door de wijk als het ons wel wat lijkt. Zo niet? Komt hij op vaste tijden? Kenteken noteren en even extra opletten.

Er is pas wel een woning verkocht, maar is niet de nieuwe bewoner. Ik weet namelijk wie de nieuwe eigenaar is. Het is volgens mij ook niet de vorige bewoner of hij moet een andere auto hebben gekocht. Deze herken ik namelijk niet.

Deze week de wijkagent maar is aanspreken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:35

Inderdaad politie even bellen. Wij hadden ook een keer iemand die al een half uur steeds heen en weer bleef fietsen door onze straat. Uiteindelijk politie gebeld en die heeft de man aangesproken.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:58

Dit inderdaad doorgeven aan de buurtpolitie. Wij hebben dit ook een keer gehad en toen heeft mijn vader gebeld. De politie was in de buurt en heeft ze aangehouden. Gelukkig dat hij gebeld had want die hadden inderdaad meerdere inbraken gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 02:09

Toen ik hier een keer zoiets zag ben ik er gewoon naartoe gelopen en heb gevraagd of hij iets zocht en of ik hem kon helpen.
Zoef, weg. Nooit weer gezien.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 02:33

Wij hebben hier een grote buurt-app welke wordt ondersteund door een wijkagent en door de gemeente. Dat werkt in verdachte situaties als deze heel goed. Verdachte personen, voertuigen, vreemde situaties worden met gegevens en eventuele beelden gedeeld en vervolgens door de hele wijk gevolgd, geklokt en gemeld. Daar heb je nu natuurlijk niks aan maar misschien is het ook een idee voor jouw wijk want dan sta je bij twijfel of bij een volgende keer niet zo alleen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:53

Dit hebben wij ook meegemaakt in onze buurt.
Onze kinderen waren nog klein. Telkens reed er een auto langs de kinderen.
Wij waren natuurlijk heel oplettend en vooral wantrouwig.
Hadden al melding gemaakt bij de politie.
Deze konden niets doen, want degene deed immers niets, alleen langsrijden.

Bleek de arme man een trotse vader te zijn van een zoon die in onze straat een huis had
gekocht. :')
Hij was zo blij voor zijn zoon, dat hij vaak langs reed om te kijken naar het huis en de gezellige buurt.

Hopen voor jullie dat er een soort zelfde verhaal achter schuilt.
Maar blijf alert, je weet het nooit :)

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 00:51

We hebben hem zelf aangesproken. Gevraagt of we hem ergens mee konden helpen. Blijkbaar woont z'n neef ergens in de buurt, daar is hij naar opzoek. hij heeft een straat genoemd waar ze zouden moeten wonen, maar deze straat is aan de andere kant van het dorp. Heeft ook een naam genoemd, maar er woont volgens ons niemand in de buurt met deze naam, maar wij kennen ook niet iedereen. Toen begon hij dat zijn ouders in de buurt wonen, namelijk op het kerkhof (wonen dicht bij het kerkhof)

Best vreemd dat je 3x per dag naar dezelfde plek straat rijdt, voor een neef die aan de andere kant van het dorp woont.. :?

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:59

Fifo, toch zou ik een wijkagent inlichten.
Als hij daadwerkelijk iemand zocht was hij wel naar de gemeente of naar buurtbewoners gegaan om daar te vragen waar hij zijn neef kon vinden.

Mocht er wel iets bij jullie in de straat gebeuren, dan zijn is de politie wel ingelicht.
Verder had ik die man met rust gelaten, je hebt ook van die creapy personen die je juist gaan lastig vallen bang dat je je mond open trekt over iets.

Wel knap dat je hem zo hebt aangesproken! Ik had het niet gedurfd. :Y)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 01:02

Ik zou het zeker melden! Wie weet is hij aan het onderzoeken waar er makkelijk ingebroken kan worden, waar wanneer welke auto's op de oprit/parkeerplaats staan.. Wijkagent kan altijd een praatje met de man beginnen, lijkt me toch? Het zou mij niet lekker blijven zitten als ik het niet zou melden..

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 01:06

Ik ga de wijkagent aanspreken. :j

Hij heeft verder niet gezien waar we wonen. Zijn eerst nog een rondje om gelopen met de honden. :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:31

Goed dat je hem aangesproken hebt! Dat doen wij ook als er weer een vreemde wagen het terrein op rijdt. Moesten ze iets slecht van zin zijn dan weten ze iig dat ze opgemerkt zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:40

Fifo schreef:
We hebben hem zelf aangesproken. Gevraagt of we hem ergens mee konden helpen. Blijkbaar woont z'n neef ergens in de buurt, daar is hij naar opzoek. hij heeft een straat genoemd waar ze zouden moeten wonen, maar deze straat is aan de andere kant van het dorp. Heeft ook een naam genoemd, maar er woont volgens ons niemand in de buurt met deze naam, maar wij kennen ook niet iedereen. Toen begon hij dat zijn ouders in de buurt wonen, namelijk op het kerkhof (wonen dicht bij het kerkhof)

Best vreemd dat je 3x per dag naar dezelfde plek straat rijdt, voor een neef die aan de andere kant van het dorp woont.. :?

Hoe oud was die man zei je?
Komt mij zo voor dat hij misschien vergeetachtig word en wat in de war is, misschien daarom elke keer zo zoekt.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:46

Voor verdachte situaties mag je gewoon 112 bellen. Zou ik dan ook zeker doen zodra hij er weer is!

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:52

Zeker niet zomaar vertrouwen. Als ik hier iets vreemds zie spreek ik ze aan, bel de politie of ga ze opzichtig in de gaten houden. Hier komen met regelmaat verdwaalde vreemde figuren. Een straat verderop trekt een gezin ze aan.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:04

112 bellen zou ik niet gelijk doen mits je echt ziet dat er iets raars gebeurd, ik zou het landelijk nummer van de politie wel bellen en het door geven.
Ik heb het zelfde mee gemaakt ik woonde 2 hoog en als ik uit mijn raam keek zag ik elke dag soms een paar keer per dag een auto op de stoep staan voor de portiek geparkeerd (zodat niemand er ook langs kon), liep heel snel naar binnen en ook weer naar buiten ook steeds om zich heen kijkend, niet echt een fijne uitstraling dus ik dacht al misschien een pooier / drugsdealer ofzo want ik kwam er dus achter dat de woning waar hij telkens heen ging, naar mijn weten woonde daar een man, maar die verhuurde dus toen nog zonder dat iemand dat wist een kamer aan een jonge meid, die je overigens ook nooit zag en alleen via de achterkant naar binnen en buiten ging.. Dus ik vertrouwde het niet en heb dat door gegeven aan de politie, toen vroegen ze me om elke keer te bellen als ik hem zag maar meestal was ie zo snel weer weg dat ze dan toch niet kwamen ofzo maar ze maakten er steeds een melding van. Dat stellen ze echt op prijs als je dat doet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:22