Welk bedrag voor vakantie oppas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

Welk bedrag voor vakantie oppas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 21:58

Over een paar weken vertrek ik voor twee weken op vakantie naar het buitenland en één van mijn beste vriendinnen past op mijn huis (vier katten) en op mijn paarden (twee grote, twee kleine) Ze is hooguit twee uur per dag bezig met de dieren.

Maar nu heb ik geen idee hoeveel geld ik haar hiervoor moet geven, ze fietst toch heen en weer voor haar eigen dieren en zorgt met alle liefde voor mijn dieren en ik kan met een gerust hart op vakantie.

Dus bij deze! Hoeveel moet ik geven voor boodschappengeld en hoeveel voor haar? Het voer etc voor de dieren is geregeld zodat ze hier geen zorg aan heeft en evt voor nood kan zij mijn ouders bellen.

Vjestagirl

Re: Welk bedrag voor vakantie oppas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:02

Ik denk dat ik €100,- redelijk zou vinden als vergoeding, en dan een goedgevulde koelkast & voorraadkast achterlaten

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:02

voor 2 weken ? elke dag bezig.. dus ze moet in de buurt blijven.. als het regent met t fietsje.. 100 euro?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:03

Slaapt ze ook in je huis?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:04

Het hangt er een beetje vanaf of zij dit ook een beetje als "vakantie" voelt.

De beste vriend van mijn vriend heeft afgelopen winter tussen kerst en oud en nieuw een week op ons huis + katten +kittens gepast. Daar heeft hij geen geld voor gekregen, hij vond het ook lekker om even in een ander huis, andere omgeving te zijn.
We hebben de koelkast goed gevuld en een tray energy-blikjes achtergelaten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:05

Annettu_ schreef:
voor 2 weken ? elke dag bezig.. dus ze moet in de buurt blijven.. als het regent met t fietsje.. 100 euro?

Als ze in mijn huis zou 'wonen' voor die 2 weken en daardoor dus zelf geen kosten heeft aan GWL in haar eigen huis, en ik een goed gevulde koelkast en voorraad kast achter zou laten die ze leeg kon eten: ja. Het is wel 2 weken, maar wel maar 2 uurtjes per dag.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 22:06

Ze woont niet ver van mij vandaan, zo'n 6km. Ze mag zelf kiezen of ze blijft slapen. Ik geef haar liever boodschappengeld omdat ze dan zelf kan kiezen wat ze wil eten etc. Ze woont overigens nog thuis dus kosten thuis heeft ze niet.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:08

Wij zijn enkele jaren geleden bijna drie weken in China geweest en hadden toen iemand die in het huis logeerde en voor de honden, katten en paarden zorgde. Paarden was dagelijks een uur werk. Wij hebben toen 20 euro per dag betaald en het totaalbedrag nog naar boven afgerond omdat het die periode veel geregend heeft en de persoon in kwestie door de modder moest zeulen om de pony's te verzorgen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:10

Ik ben hier altijd uitgegaan van 10 euro per uur. De beesten waren nog geen uur werk per dag maar we vroegen vaak ook om 2x per week even een stofzuiger door het huis te halen. Dus effectief betaalden we gewoon 10 euro per dag. Een 'echte' oppas is vaak veel duurder en ik heb liever dat een bekende het doet waarvan ik weet dat de katten haar leuk vinden :)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 22:12

@ Yessy: Als zij niet wilde of ze kon niet, was ik niet eens op vakantie gegaan. Ik weet van haar zeker dat ze in goede handen zijn.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:14

Ik pas al jaren op de boerderij met dieren, paarden, schapen , katten en honden, van vrienden.
Soms een week in het voor of najaar . Maar ook de grote vakantie en dan 3 of 4 weken.

Zit dan in hun huis , ik zie het als een heerlijke werkvakantie. Neem eigen hond mee.
Ik krijg er niets voor .
Maar spaar geld uit zeg maar omdat ik geen vakantiehuisje oid hoef te huren.
Dus kun je zeggen dat ik dat verdien :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:18

bliksempie schreef:
@ Yessy: Als zij niet wilde of ze kon niet, was ik niet eens op vakantie gegaan. Ik weet van haar zeker dat ze in goede handen zijn.

Ja precies zo gaat het hier ook, eerst checken of de oppas kan en dan de vakantie boeken :D

Edit: ik zie nu dat m'n vorige bericht niet heel duidelijk was. Hier doet dus ook een goede bekende de dieren en niet iemand die het bijv als werk of bijbaantje doet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:20

Mijn nichtje (toen 14/15) betaalde ik 5E per dag.
Was ong 2x 15 minuten werk (zij woonde op het erf waar de paarden stonden).
Paarden 2x per dag een plak hooi en water controleren.

Mijn vriendin (mijn leeftijd) kwam in mijn huis (voor 3 katten en een hond), en zij kreeg een volle koelkast, mijn auto (+volle tank benzine) in gebruik en 50E per week.
Na de vakantie nam ik haar dan nog een x mee uit eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:26

bliksempie schreef:
Ze woont niet ver van mij vandaan, zo'n 6km. Ze mag zelf kiezen of ze blijft slapen. Ik geef haar liever boodschappengeld omdat ze dan zelf kan kiezen wat ze wil eten etc. Ze woont overigens nog thuis dus kosten thuis heeft ze niet.

Ik zou gaan voor ongeveer €15 per dag. Het is toch 2 uur werk voor dieren die niet van haar zijn.
Ik doe dit soms ook voor een vriendin, ik slaap daar ik vanwege de afstand. Ik krijg mijn benzine + €10 daar het echt nog geen uurtje werk is. Verder is er al gekookt, moet ik dus enkel iets opwarmen, staan er badbruisballen klaar en vind ik er een huis chocoladeoverlevingspakket. Dus mijn afstand + werk wordt gewoon vergoed :)

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:22

Net nog een weekje de paarden (twee grote en een shet) verzorgd voor een vriendin. Is voor mij maar een kleine moeite, ze woont naast mn werk en heeft de paarden aan huis, dus kan gemakkelijk voor en na werktijd drolletjes ruimen, voeren en water geven, hooi klaarzetten voor de volgende dag.
Vind het ook nog eens fijn om te doen, ken de paarden, rijd er ook wel eens mee en doe haar er een plezier mee. Ik hoef er echt niets voor te hebben en dat heb ik ook heel duidelijk gezegd, toch krijg ik er altijd 100 euro voor...
Ik moet zeggen, met dat in mijn achterhoofd, zorg ik er ook echt wel voor dat er ook echt geen 1 drolletje meer te vinden is en alles zo goed mogelijk spik en span.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:35

wij hebben toen voor 3 weken voor 3 katten 50 euro betaald.. meisje woonde om de hoek en hoefde dus niet zo ver.. ging om eten geven en de kattenbak verschonen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 06:46

Is er niet iets wat ze graag wil hebben?

Ik zou voor zoiets geen geld vragen. Is toch een vriemdendienst. Al is 14x 2 wel gewoon 28 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:10

Nou ja, bij mij valt een dag onder een vriendendienst, geen 2 weken :)
Ze komt met de fiets en met dit weer zal dat ook wel in de regen zijn'.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:24

Misschien zit ik nu aan de hoge kant hoor... maar ik zou tussen de 150-200 euro doen. Ze moet best veel doen en ook nog heen en weer voor haar eigen dieren. Plus ze is heel betrouwbaar, dus daar mag je heel blij mee zijn! 100 euro voor 2 weken vind ik wel echt te weinig.

En op deze manier denk ik dat ze heel graag nog eens voor je op zou willen passen :P

Je kan het ook gewoon even met haar overleggen. Wat zij in gedachten heeft... dan weet je zeker dat ze tevreden is en of dat voor jou ook realistisch is! Als ze er niks voor wilt hebben, kan je haar als verassing een symbolisch bedrag geven als je terug bent.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:37

Zelf deed ik dat vroeger alrijd voor niets. Vond het leuk, was een soort uitje.

Heb het zelf afgelopen jaar gedaan, zusje van mijn vriend in huis. Die werkte hier een paar km verderop. Ze sliep hier, dat was ook de afspraak. Niet omdat het moest, maar omdat het makkelijk was ivm ochtend en avond voeren.
Daarnaast hadden we een gevulde koelkast achter gelaten en 100 euro voor 10 dagen.

Achteraf bleek dat ze elke dag heen en weer naar huis reed om daar te eten. Kregen we nog te horen dat ze daardoor niet uit kwam qua geld ook.... Ja hallow... Wie rijdt er dan continu 25 km Naar huis terwijl je werk hier 7 km verderop zit...

Laatste keer dat we die hebben gevraagd dus...

Maar zou ook dus een beetje boodschappengeld/zakgeld achterlaten, denk 150 euro gekeken naar de lengte van jouw vakantie, ts.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:53

Ik heb wel eens 2 weken bij mensen opgepast op hun paarden, katten, hond en kippen& het huis. Was niet veel werk paarden stonden dag en nacht buiten. De hond liep los over het erf. Koelkast stond vol& kreeg 200 euro. Vond ik ook wel veel maar moest het aannemen.

Ik pas ook regelmatig een weekje op een paard& pony, geiten,kippen en de kat bij andere mensen. Ik mag dan ook op hun paard rijden ( heb zelf geen rijpony) koelkast staat vol. Ik rij wel heen en weer aangezien ik verhuist wel. Ik hoef er niks voor want vind het heerlijk om door de boomgaard te struinen daar& af en toe een ritje te maken, ik krijg van hun altijd een cadeau kaart.

Mijn schoonzusje heeft hier wel eens voor de katten& konijnen gezorgd ( is 14) en kreeg voor 10 dagen 50 euro. Was ong 20/30 min werk per dag.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:11

Ik pas ook regelmatig op bij mensen (vaak vrienden) met dieren en het verschilt nogal wat ik krijg. Bij de een 20 euro per dag, bij de ander een leuk presentje en eengevulde koelkast, of bij een derde boodschappengeld.

Vind het er ook wel vanaf hangen wat voor dieren je moet verzorgen en hoeveel tijd je er aan kwijt bent. Als je bv ook een hond moet verzorgen, moet je wel gewoon 3x per dag met de hond uit, je kan niet even een dagje op stap gaan. Best een tijdrovend iets, zeker als je daarnaast ook nog andere dieren te verzorgen hebt.

Ze hoeft de dieren dus geen eten te geven? Wat is dan haar 'taak'? Uitmesten en kattenbak verschonen of alleen aandacht geven? Zeker als je de routine die een eigenaar heeft nog niet gewend bent kan het allemaal wat langer duren. Er kan ook een keer wat zijn, een kat die kotst bv, een paard niet helemaal lekker, ik noem maar wat. Al met al vind ik het vaak best een hele taak.
Mijn eigen 'regel' is meestal dat ik er niet per se iets aan hoef te verdienen, maar dat het me ook geen geld moet kosten.

Echter vind ik het wel dat wanneer je goede vriendinnen bent het iets anders is dan wanneer je oppast bij vreemden of verder weg staande kennissen. Ik denk dat je met 100 euro best goed zit. Of bespreek het nog even voor je weg gaat, dan weten jullie allebei waar je aan toe bent.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:20

Annettu_ schreef:

Er gaan dagelijks duizenden mensen met het fietsje.. ook al het regent... Je smelt niet van regen hoor..

100 euro vind ik aardig royaal.. als daar ook nog genoeg voorraad voor in de kasten bij komt. Ik zou er zelfs eigenlijk geen eens geld voor hoeven hebben :')

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:22

Misschien moet je aan haar vragen wat ze zelf redelijk vindt.

Als ik het zou moeten doen, zou ik er niks voor willen hebben, voor vrienden doe je dergelijke dingen met gesloten beurs. Mijn vriendin heeft met de kerstvakantie opgepast... Idd gevulde koelkast en daarna heb ik ze 2e kerstdag, toen we terug kwamen mee uit eten genomen plus een cadeautje meegenomen.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:28

Ik pas met enige regelmaat op bij de buren. Ik heb dan de zorg voor twee honden, twee katten, twee paarden en een aantal kippen. De prijs die wij hebben afgesproken is gebaseerd op de prijzen van het pension, dus hoeveel zou het je kosten om je katten twee weken naar een pension te brengen en je paarden twee weken op een pensionstal (met volpension) te stallen?

Op die manier zijn wij op een prijs van ongeveer €100,- per week gekomen. Dat moet dan mijn boodschappen dekken en dan hou ik natuurlijk nog wat over als bedankje voor de verzorging. :)