Lastige situatie met vriend.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lastige situatie met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:45

Ik ben normaal niet degene om dit soort topics te plaatsen, maar ik kom er niet uit met mijn vriend.
Of nou ja, met mijn vriend...

Mijn vriend (als in relatie) heeft een vriendin (vriendschappelijk dus, ik zal haar K. noemen) waar hij al jaren mee omgaat. Op de een of andere manier mag zij mij niet zo, ze is vrij hard en straight-forward. Ik ook wel, maar ik kan niet zo goed met haar om gaan. Nu is dat voor mij niet zo'n probleem, het is immers niet mijn vriendin en ik ben niet verplicht om met de vrienden van mijn vriend om te gaan, vind ik.

Echter vindt zij het wel heel fijn om haar gal over mij te spuwen bij mijn vriend, en dat komt uiteraard bij mij terecht. Prima, als je dat van mij vindt, maar zij verwacht dat ik iets aan mijn gedrag doe zonder dat zij dat persoonlijk bij mij komt vertellen. Ik doe dus alsof ik van niks weet, als ze iets te zeggen heeft mag ze dat zelf komen zeggen en ik gedraag me niet anders naar haar.

K. had een vriend, en dit is uitgegaan. Toen mijn vriend en ik een beetje opschudding hadden, heeft zij hem gepusht om het uit te maken, heeft slecht over mij gesproken om zijn gedachten over mij om te draaien etc. Ik denk dat dit is zodat ze een 'single-maatje' had om lekker samen te praten over hoe poedersuiker hun exen dan wel niet waren. Nu is mijn vriend niet de persoon die zijn mening laat aantasten door andere mensen, gelukkig, dus dit is niet gelukt.

Verder heeft zij mij regelmatig genegeerd, banketstaaf opmerkingen gemaakt (van die opmerkingen als je wat zegt, zoals 'ja en?' of 'ok leuk voor je', waarvan ik dan denk; sjee wat kinderachtig, houd dan gewoon je mond...)

Ik zou dit weekend naar mijn vriend toe gaan, van vrijdag op zaterdag, en hoorde dat zij zaterdag ook komt. Dat was blijkbaar al afgesproken en dit gebeurt wel vaker met andere vrienden, geen probleem, maar ik hoef K. niet te zien... Ik heb geen behoefte aan continue op mijn tenen lopen omdat zij me anders irritant vindt. We gaan gewoon bij mijn vriend op zijn kamer zitten dus ook niet echt een situatie waarin ik 'gewoon lekker mijn eigen ding kan doen'...

Nu heeft zij blijkbaar aan mijn vriend toegegeven dat ze 'niet altijd de leukste tegen mij is geweest' en wilt dit uitpraten, echter heb ik niks van K. zelf gehoord en heb dit wederom via mijn vriend gehoord. Ik word nerveus van dit meisje en voel me nogal geïntimideerd, ik heb dus niet echt zin in een gesprek met haar omdat ik vind dat ze ook gewoon vanaf dag 1 normaal had kunnen doen. Dat doe ik namelijk ook naar haar, en ik weet zeker dat als ik haar excuses niet aanvaardt, ik de boe-man ben die banketstaaf doet etc. Nu sorry komen zeggen is in mijn ogen geen vrijkaartje om eerder lelijk tegen mij te doen.

Ik ga binnenkort voor langere tijd naar het buitenland en ben nu 6 dagen in de week aan het werk om daar geld voor bij elkaar te sparen, ook in het weekend, wat dus betekent dat ik mijn vriend weinig tot niet zal zien. Ik wil niet dat hij K. afzegt, want dat stond immers al eerder, maar ik vind het wel heel moeilijk. Moet ik er nu naar toe? Ik wil mijn vriend wel graag zien maar ik zit ECHT niet te wachten op K., en mijn vriend woont ook niet echt om de hoek dus tussendoor nog eventjes langsgaan zit er voor mij ook echt niet in.

Mijn vriend heeft wel aangeboden om K. op een andere dag te laten komen maar dit vind ik niet netjes. Bovendien doet K. wel vaker moeilijk als zij op de dag zelf belt om af te spreken, en mijn vriend dan uitlegt dat hij al bij mij is en dat dus niet kan. Dan heb ik het gedaan.

Mijn gevoel zegt; laat K. mij maar bellen om te praten, dit hoeft niet via mijn vriend en die hoeft er niet tussenin te staan. Dat zou dus ook inhouden dat ik dit weekend niet naar mijn vriend toe ga.

Doe ik hier goed aan? Wat zouden jullie doen?
(De personen in dit verhaal zijn 20+ jaar oud.)

MarlindeRooz

Re: Lastige situatie met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:50

Ik zou gewoon naar je vriend gaan en kijken hoe het gaat aflopen. :)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:50

Zooo.. wat een naar kind is dat. :x
Vindt jou vriend ook dat je gelijk hebt over haar of delen jullie daarin niet dezelfde mening?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:54

Maar uhm pikt je vriend dat deze persoon negatief praat over zijn geliefde? Dat is echt niet ok hoor!

Natuurlijk moet je niet je vrienden laten vallen voor een geliefde maar je mag wel zeker verwachten dat je geliefde respectvol wordt behandeld. En anders lijkt het me dat zo'n persoon mag wieberen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:55

Wat en rot situatie!
Ik zou persoonlijk blij zijn met het aanbod van je vriend om de afspraak met K op een andere dag te laten plaatsvinden en dat jullie dan lekker samen kunnen zijn!!
Wat doet het er nu toe wat zij daar van vind?!?!?!? Zoals ik je verhaal lees, doe je het toch nooit goed! daar zou ik echt lak aan hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:56

MarlindeRooz, ik wil daar best naar toe maar zij komt al vroeg in de middag, en ik zou dan morgenavond pas naar mijn vriend gaan. Dan ga ik dus echt alleen om te slapen en dan weer naar huis mocht ik haar willen 'ontlopen'.

SheeNegro, mijn vriend snapt mij heel goed en vindt het ook heel moeilijk, maar we zijn het er ook over eens dat hij geen probleem met haar heeft. En dat hoeft ook helemaal niet, hij hoeft geen kant te kiezen en vindt ook dat zij normaal moet doen.
Ik wil dus best een gesprek met haar aan maar niet als ik dat via hem moet horen. Dan mag zij lekker zelf naar mij toe komen en mij niet voor het blok zetten als ik bij mijn vriend kom voor de gezelligheid. Zo van 'zo, nu zijn we er allebei dus dan gaan we dat is even fijn doen'.

Troi, hij pikt het natuurlijk niet en zegt ook wel 'ik vind haar wel leuk, houd daar rekening mee', maar als het niet over mij gaat is zij superleuk en gezellig. Ze kan het alleen niet vinden met mij en dat is blijkbaar omdat ik te veel moeite doe om leuk gevonden te worden door haar (???)

Kentaro, dat klopt, maar ik zou het ook niet tof vinden als ik wordt afgewimpeld omdat hij iets met een ander gaat doen, of als mijn beste vriendin een afspraak die al lang stond afzegt omdat haar vriend langs komt... Ik zou dus idd. een 'bitch' kunnen zijn en zeggen, nou dan zeg je haar maar af, maar dan ben ik net zo fout als K. Ik wil hier zo 'braaf' mogelijk in staan zodat ze niks op mij te zeggen heeft.

Ze heeft overigens niet echt gezegd 'maak het uit!' maar wel 'goh wat een maf kind, en als mij dat zou overkomen zou ik echt bij haar weggaan'!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:58

Akkoord met Troi.. Dat je vriend het zomaar pikt dat zij negatieve dingen zegt over jou..
Een goed gesprek met je vriend is een goed begin denk ik.

In het K verhaal zou ik zelf initiatief nemen. Bel haar even op en zeg haar wat je ervan denkt. Dan is dat al van de baan voor het weekend.

Edit: waarom zegt jou vriend de dingen dat K 'slecht' zegt over je, tegen jou?
Als hij er toch niet mee akkoord is heeft dat toch geen meerwaarde...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:59

Ik ruik nogal jalousie en vind het knap dat je al die tijd al zo netjes bent kunnen blijven. Volgens mij kun je enkel medelijden hebben met haar. Je bent het meisje die alles voor elkaar heeft wat zij niet heeft en je hebt je vriend. Natuurlijk is de realiteit een stuk genuanceerder, maar ik hebt het gevoel dat ze zo ontzettend jaloers is op jou dat ze haar afgunst niet kan wegstoppen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:59

Meiden zoals K hebben even tegengas nodig. Geef haar een koekje van eigen deeg. Klinkt misschien kinderachtig maar dat is vaak de enige manier waarop ze inzien hoe ze zich gedragen.
Ik vind het trouwens bizar dat zij jou zwart loopt te maken bij je vriend, laat hij dat gewoon toe? Ik zou het echt niet pikken als iemand bij mij zou komen zaniken over mijn vriend. Ze heeft gewoon haar mond te houden over jou naar je vriend toe, als ze wil zeuren moet ze dat maar bij iemand anders doen. Dit is echt niet oké hoor TS!

Dit weekend gewoon gaan en het gezellig maken, begint K zich weer als een feeks te gedragen dan geef je haar lik op stuk. Mijn ervaring is dat het dan snel is afgelopen ;).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:01

Jij bent veel te lief......
Als ik het zo hoor, is het dat jouw vriend er niet intrapt, maar anders zou zij er zo met hem vandoor gaan....
Jij werkt 6 dagen in de week en kunt dus maar 1 dag bij hem zijn. Als iemand dat aan mij uit zou leggen, zou ik er totaal geen probleem mee hebben om op een andere dag af te spreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:02

Joh ,vols mij is die meid hartstikke jaloers. Maar ik vind het niet tof dat je vriend omgaat met iemand die slecht over jou praat, ik zou dat persoonlijk niet accepteren.

Ik zou in dit geval gewoon K af laten zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:03

Kirrr schreef:
Akkoord met Troi.. Dat je vriend het zomaar pikt dat zij negatieve dingen zegt over jou..
Een goed gesprek met je vriend is een goed begin denk ik.

In het K verhaal zou ik zelf initiatief nemen. Bel haar even op en zeg haar wat je ervan denkt. Dan is dat al van de baan voor het weekend.

Dat zou ik doen als ik wist wat ze van me vond, maar ik 'weet in principe niks' want zij heeft dat in vertrouwen tegen mijn vriend verteld. Ik wil dus niet mijn vriend tussen 2 vuren in zetten en een keuze laten maken want in mijn oogpunt kan hij prima met mij en met haar omgaan. Ik ben zelf niet zo moeilijk, ik zeg goeiemorgen en goeienavond en verder doe ik niks met K., maar zij vindt dat blijkbaar moeilijk of zo.

Betadine, dat rook ik ook al ja, echter weet ik wel dat er echt geen relatie tussen mijn vriend en K. zal ontstaan maar ze kan ook jaloers zijn op het feit dat ik meer aandacht krijg oid.

Dee_Es, ik denk niet dat ik zelfverzekerd genoeg ben om tegen haar te zeggen dat ze niet zo achterlijk moet doen, ook omdat K. heel goed ligt bij de ouders van mijn vriend (hij woont nog thuis) en dan ben ik sowieso bij iedere partij de slechte persoon.

Mijn vriend accepteert echt niet dat zij zo over mij praat, he! Maar hij is niet degene die het kan oplossen, dan zal K naar mij toe moeten komen, vind ik zelf.

Kentaro, ik zou dat zelf ook goed begrijpen, maar K. is nogal ongenuanceerd en snel boos. Ik wil niet de reden zijn dat zij geirriteerd raakt omdat het dan helemaal nooit meer 'goed' (of neutraal) wordt. Laatst waren we bij mijn oma en die eet altijd laat. Toen belde K. op de dag zelf dat ze langs wilde komen en dat kon dus niet, omdat wij pas laat zouden eten. Toen kreeg ik de schuld... Mijn vriend heeft toen gezegd; he hoor is K, dan moet je eerder afspreken! Dat heeft zij nu gedaan dus ik vind niet dat hij het dan kan maken om alsnog af te zeggen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:03

Zo dat is een bijdehand, naar kind.. := Ik zou haar inderdaad zoals Dee_Es zegt even zelf flink aanpakken. Sommige mensen hebben gewoon even een paar harde opmerkingen terug nodig om in te zien van goh, misschien moet ik zelf eens even mijn mond houden. Overigens vind ik het ook vreemd dat je vriend dit pikt en ook alles terugkoppelt aan jou. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten met mijn ex. Als hij mij dan vertelde wat zijn goede vriendin over mij had gezegd dan gaf ik ook aan dat het me niet interesseerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:05

MyHorseGirl schreef:
Zo dat is een bijdehand, naar kind.. := Ik zou haar inderdaad zoals Dee_Es zegt even zelf flink aanpakken. Sommige mensen hebben gewoon even een paar harde opmerkingen terug nodig om in te zien van goh, misschien moet ik zelf eens even mijn mond houden. Overigens vind ik het ook vreemd dat je vriend dit pikt en ook alles terugkoppelt aan jou. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten met mijn ex. Als hij mij dan vertelde wat zijn goede vriendin over mij had gezegd dan gaf ik ook aan dat het me niet interesseerde.

Dit doe ik zelf ook, zeggen dat het me niet boeit. Ook als mensen naar mij toe komen met wat 'die en die dan wel had gedaan'. Dan zeg ik; dan ga je dat lekker bij 'die en die' neerleggen, en niet bij mij!

Ik ben niet degene die zegt dat hij niet meer met haar om mag gaan, ik ga ook met meiden om die elkaar niet aardig vinden en ga dan geen kant kiezen. Dat is niet aan mij en ik vind dat zo'n situatie prima goed kan gaan als er inderdaad duidelijk grenzen getrokken worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:06

Danique je hebt pb. Ga niet verder openbaar neerzetten meer. Maar ken en herken een dergelijke situatie helaas maar al te goed.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:08

Krijg er bijna beelden bij dat zij een kind uit zijn eerdere huwelijk is.... :+
Wat een figuur zeg!
En nogmaals, het klinkt echt dat je toch niets kunt doen (of juist niet) waardoor het goed komt tussen jullie! Zij wil hem voor haarzelf....
Ik heb ooit een klein beetje in dezelfde situatie gezeten. Ben ook niet iemand die er iets van durft te zeggen :o En gelukkig is het contact eerst verwaterd en daarna geheel overgegaan toen wij verhuisden.... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:10

Kentaro schreef:
Krijg er bijna beelden bij dat zij een kind uit zijn eerdere huwelijk is.... :+
Wat een figuur zeg!
En nogmaals, het klinkt echt dat je toch niets kunt doen (of juist niet) waardoor het goed komt tussen jullie! Zij wil hem voor haarzelf....
Ik heb ooit een klein beetje in dezelfde situatie gezeten. Ben ook niet iemand die er iets van durft te zeggen :o En gelukkig is het contact eerst verwaterd en daarna geheel overgegaan toen wij verhuisden.... }>

Ik durf wel met 99% zekerheid te zeggen dat ze hem niet voor haarzelf wilt zoals ik hem nu heb, gelukkig. Hier heb ik al eens een gesprek over gehad (omdat ik er dus wel mee zat dat zijn beste vriend een vagina heeft) maar zij staan echt puur vriendschappelijk tegenover elkaar en daar vertrouw ik mijn vriend dan ook op.

Het is dus ook niet dat ik zaterdag niet welkom ben, juist wel en volgens mijn vriend wilt zij graag met mij praten over wat er gebeurd is, maar ik zie dat niet zitten omdat ik het geen vrijkaartje vind om je zo k*t te gedragen. En als ik dan zeg dat ik het niet aanvaardt, dan 'heeft zij toch haar best gedaan? Wat moet ze dan nog doen?!?!?!'

Misschien moeten wij ook maar verhuizen, verrrrr weg :D
Mijn vriend zit nu in vergadering dus ik heb gevraagd of hij mij wilt bellen wanneer hij kan, dan lees ik dit topic en de reacties sowieso even aan hem voor. :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:14

Wat ik niet helemaal snap is waarom je vriend dat allemaal tegen jouw zegt. Maakt het toch alleen maar vervelender voor jouw.
Denk ook niet dat K erg blij zou zijn als ze weet dat haar "beste" vriend alles door verteld aan z'n vriendin. Vindt dat namelijk niet erg netjes van jouw vriend dat hij dit wel doet. En daar raakt hij toch 2 personen mee. Ook dat hij het blijkbaar niet zo'n groot probleem vindt dat zij zo over jouw praat. Ik volg hem niet helemaal hoor. Een goed gesprek met je vriend hierover kan ook geen kwaad.

Wat je er verder mee moet. Praten kan geen kwaad toch. En dan zie je wel wat er van gaat komen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 03-03-16 15:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:14

Als ik jouw vriend was, zou ik de vriendin heel duidelijk maken dat ze haar gedachten over jou voor zich moest houden. En ik zou haar ook niet op bezoek willen hebben als jij er bent, uit respect voor jou. Je vriend moet voor je op komen en uit wat ik nu lees, doet hij dat niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:15

Dat was in mijn situatie ook zo..... Niet als 'stel', maar wel 100% voor haarzelf.....
En als zij het écht zo rot vindt en het met jou uit wil praten, dan kan ze jou inderdaad toch ook bellen en hoeft ze dat niet te doen waar hij bij is?!

Verhuizen is zeker een optie! }>

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:18

Je weet wel veel excuses te verzinnen hoor Danique. Je mag gewoon opkomen voor jezelf, daarmee doe je een ander echt niet iets verschrikkelijks aan.

Zij reageert vervelend op jou, dus jij weet al lang dat ze je niet mag, daar had je het verhaal van je vriend helemaal niet voor nodig. Je hoeft dus echt niet te wachten op het moment dat zij jou apart neemt om te praten (sowieso is dat een garantie voor dichtklappen dus zo'n situatie zou ik proberen te ontlopen). Geef haar het voordeel van de twijfel maar maakt ze weer een rare opmerking dan geef je daar direct een harde reactie op terug. Ze moet zich de ogen uit de kop schamen dat ze zo doet naar de vriendin van haar vriend. Snap niet zo goed dat je vriend nog bevriend maar haar kan zijn als ze zo doet (tenzij jij gigantisch zou overdrijven maar daar ga ik even niet van uit ;) )
De ouders van je vriend hebben er al helemaal niks mee te maken dus daar hoef je je ook niet druk om te maken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:20

Ik zou met dr afspreken zonder je vriend erbij.. nu komt hij er tussen te zitten en dan krijgt hij een ik moet kiezen gevoel. Vind het wel echt super dat jij er zo in staat zeg! Ik had dr al lang de nek om gedraaid denk ik. Houd niet zo van vriendinnen bij een man, helft van de tijd hebben die andere bijbedoelingen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:27

Volgens mij ben jij zelf mondig genoeg om er wat van te zeggen, waarom doe je dat dan niet?

Ook als jij het 'niet weet', je wéét het nu wel en blijkbaar zit je er toch mee, anders zou je geen topic openen.

Als zij jouw vriend probeert te overtuigen dat jij een vervelend mens bent, waarom gaat je vriend daar dan niet tegen in?
Blijkbaar zul je dan toch zelf moeten zeggen tegen deze K dat ze niet over je mag praten.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:30

Danique schreef:
MyHorseGirl schreef:

Dit doe ik zelf ook, zeggen dat het me niet boeit. Ook als mensen naar mij toe komen met wat 'die en die dan wel had gedaan'. Dan zeg ik; dan ga je dat lekker bij 'die en die' neerleggen, en niet bij mij!

Ik ben niet degene die zegt dat hij niet meer met haar om mag gaan, ik ga ook met meiden om die elkaar niet aardig vinden en ga dan geen kant kiezen. Dat is niet aan mij en ik vind dat zo'n situatie prima goed kan gaan als er inderdaad duidelijk grenzen getrokken worden.

Heel goed! Dan alsnog vervelend dat je vriend dat soort dingen blijft vertellen. Jij hebt er niets aan en het maakt de relatie tussen jou en haar ook niet beter. Ze is waarschijnlijk gewoon een jaloerse trol die aandacht wil. Leuk voor haar, maar daar heb jij geen boodschap aan. Ik zou haar daar echt een keer onder vier ogen op aanspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:34

Volgens mijn vriend zegt hij wel tegen haar dat ze normaal moet doen en dat ze kan wieberen als ze iets raar heeft over mij. Ik ben op dit moment met hem aan de telefoon en hij zegt dat ze geen hekel aan mij heeft omdat ze daar een gesprek over hebben gehad. Ik heb toen gevraagd of hij in dat gesprek ook heeft gevraagd WAAROM ze zo doet en dat heeft hij niet. 'Ze is gewoon moeilijk soms'. Ik heb gezegd dat ik dat geen excuus vind en nu gaat hij K. bellen om dat te vragen.

Ik vind het vervelend dat hij hier tussen staat en dus inderdaad als een soort peuterleidster ons omstebeurt het praatstokje geeft om iets te zeggen. 'Ik praat niet met haar, dus zeg maar tegen K. dat ik dit en dit vind', terwijl ze er naast staat. Zie je het scenario voor je?

Mijn vriend blijft ook volhouden dat ze dus echt geen hekel aan mij heeft, maar dat ze het moeilijk vindt dat hij een relatie heeft omdat zijn vorige relaties echt in puin zijn gelopen (manipulatieve vriendinnetjes etc.). Ik heb dus gezegd dat ik het achterlijk vind dat zij mij ook meteen zo ziet en mij dus maar weg probeert te 'pesten' om hem in bescherming te nemen en daar kreeg ik een mompelende 'oh.. ja...' op.

Dee_Es, dat dichtklappen is dus de reden dat ik zaterdag niet naar mijn vriend toe wil gaan om met haar te praten, want 'ik weet van niks'.

De reden dat mijn vriend vertelt aan mij wat zij zegt, is omdat ik daar zelf om heb gevraagd. Zij deed raar, ik ben 's avonds naar mijn vriend gegaan en heb gevraagd of hij wist waarom ze zo raar deed. Toen heeft hij heel eerlijk verteld wat zij heeft gezegd en hier ben ik ook echt niet boos om, hier heb ik zelf om gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-16 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt