Je huis beveiligen tegen inbraak, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Je huis beveiligen tegen inbraak, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 08:33

Ik zit mij te orienteren en zit mij echt af te vragen of het het geld waard is. Dure camera's, abbo's om de boeven op internet te mogen zetten en apps op je telefoon.

Ik neig gewoon naar goede sloten en thats it.

Hoor graag jullie ervaringen :)

egnie

Re: Je huis beveiligen tegen inbraak, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:39

Als ze binnen willen komen dan komen ze toch wel binnen. Een inbreker wil snel naar binnen en daarna zo snel mogelijk weer weg met buit. Dus zorg dat er niets in het zicht ligt. Telefoon, laptop voor het raam bijv. Verder goedgekeurde sloten en zorgen dat er geen donkere hoekjes zijn. Licht is niet de beste vriend van meneer/mevrouw de inbreker. Overdag ook zorgen dat je de boel goed afsluit en geen berichten op de sociaal media dat je heerlijk een maandje naar down under bent vertrokken. Vuilniscontainers zijn handige opstapjes om bijv op een schuurtje of over een schutting te komen. Zorg dat je je buren kent en dat zij jouw kennen. Sociale controle is erg prettig. Tja en verder oppassen dat je geen bunker maakt van je woning.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:03

Eens met goede sloten en andere fysieke maatregelen :j Leuk die apps en zo, maar dat is vooral na het feit, meestal geen preventie.

Dit is best een goede site:
http://www.politiekeurmerk.nl/

Inderdaad wat egnie zegt, goede sloten, goede verlichting, opletten met dingen in het zicht leggen, goed afsluiten, nadenken over opstapjes (kliko's bij een balkon b.v.), dat soort zaken. Uiteindelijk is het een soort wapenwedloop met je buren, het doel is zorgen dat men makkelijker bij je buren binnenkomt dan bij jou :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:06

En zet geen trailer op je oprit :+. denken ze dat er wat te halen valt...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:13

Goede sloten is het begin, Camera's zijn vooral voor je eigen gevoel en als ''bewijs''. Daarnaast kan een goed alarmsysteem wel wat doen. Maar ook dat voorkomt het niet. Maakt de kans wel iets kleiner maar als ze willen doen ze het toch wel.
Rolluiken willen bijvoorbeeld ook nog wel eens handig zijn. Maakt het toch iets minder interessant. Zeker als de buren ze niet hebben.
Voordeel van een alarm, vind ik dan, is dat je tegenwoordig er heel veel mee kan. Je kan het zelfs zo doen, dat je alarm de verlichting,temperatuur en zelfd je koffiemachine aan kan sturen. Wel zit je dan in een vrij prijzig deel. Wat voor mij hier een groot pluspunt is, is dat alle brandmelders ook werken via het alarm. Dus ben ik er niet, en er word iets waargenomen, dan krijg ik daar bericht van.
En het is een afweging, wil je een alarm voor jezelf, of verbonden zijn aan een meldkamer.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:26

Bij ons een paar jaar geleden een poging tot inbraak gedaan. We zitten in een nieuwbouwappartement aan het randje van de stad, niet bepaald de grootste, chicste woningen van de stad dus. Maar dat maakt ze niet uit, ze gaan voor het snelle meepakwerk en een laptop of tablet heeft bijna iedereen wel liggen tegenwoordig. Ook wonen hier in de buurt veel ouderen, die een geliefd doelwit zijn met hun sieraden en cash geld in huis.
Dit Gebouw kan je in principe niet eens in zonder binnengelaten te worden. Blijkbaar zijn die googems onopvallend met iemand mee naar binnen gelopen.
Ze hebben bij ons het slot uit de voordeur getrokken. Ondanks goedgekeurde sloten met dievenklauwen kan dat blijkbaar gewoon... Ze Waren bijna binnen geweest, maar zijn toen blijkbaar gestoord gelukkig. De dievenklauwen zijn trouwens wss wel de laatste drempel voor ze geweest, want die waren niet Open (de slotenmaker wipte ze wel in een handeling Open, maar was wisten ze niet zo goed als hij waar ze precies mee bezig waren en duurde het klooien te lang/kwam er iemand aan). Wij kwamen thuis met een gat in de deur waar het sleutelgat had gezeten en konden er dus zelf niet eens meer in.
Gelukkig kwam de slotenmaker van de woningbouw er meteen aan, en kon de politie onderzoek doen (beetje useless, want ze waren dus niet binnen geweest uiteindelijk).
Sindsdien hebben we een sticker op de voordeur met 'camerabewaking' en een zichtbare dummycamera. Voor als ze echt binnenkomen hebben we een babyfooncamera op de deur gericht(hadden we toch nog staan en niet bepaald nodig voor de baby, aangezien alles hier gelijkvloers is horen we het vanzelf wel als er wat is met het kind).
Verder doen we sindsdien altijd de gordijnen helemaal Open als we weg gaan overdag. Het appartement heeft veel glas, ligt met de raamkant aan een paadje waar mensen hun honden uitlaten en daarachter een redelijk drukke weg. Als er verdachte dingen gebeuren wordt dat iig hopelijk opgemerkt en kan iemand alarm slaan, of beter nog proberen ze het überhaupt niet met zoveel pottenkijkers.
Als ze echt binnen willen komen kunnen ze dat denk ik sowieso wel, maar je kan het wel zo veel mogelijk ontmoedigen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 29-02-16 11:48, in het totaal 3 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:31

Goede 3-pins sloten (volgens mij heet dat zo) en stickers dat je huis beveiligd wordt, werkt al heel goed. Een alarmsysteem is al helemaal top! Denk ook vooral aan timers op je verlichting zetten, dus dat als je niet thuis bent, wel het licht aan en uit gaat ook al ben je er niet, zodat het lijkt alsof je thuis bent. Gordijnen dicht, geen dure spullen in het zicht.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:32

Bij ons werkt een groot hondenluik, 3 mechelse herder en een herrie-terriër echt super.
Niemand die zomaar het hek opent en het terrein op loopt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:37

Rocamor schreef:
En zet geen trailer op je oprit :+. denken ze dat er wat te halen valt...

Bij ons is er geen andere optie.
Net zoals de caravan.. staan beide op de oprit en de trailer is evt zo aan te koppelen.
Maar ik heb een hele oude... 100 meter verderop staat een veel mooiere dichter aan de weg :P

Gelukkig wonen wij ver van een snelweg, en wordt er weinig ingebroken.
Als er wat gestolen wordt zijn het oa duurdere generatoren/lasapparaten enz bij boeren en loonwerkers.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:40

Anti kerntrekbeslag op je sloten nemen. Kost wel wat, maar het zorgt ervoor dat ze niet kunnen inbreken met de kerntrekmethode.

De kerntrekmethode is een veel voorkomende inbraakteckniek waarbij ze een schroef in het slot boren en het cilinder afbreken. Vervolgens kunnen ze heel makkelijk naar binnen!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:43

Van die vogelhuisjes die op grote beveiligingscamera's lijken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:45

Albert schreef:
Bij ons werkt een groot hondenluik, 3 mechelse herder en een herrie-terriër echt super.
Niemand die zomaar het hek opent en het terrein op loopt.

Dit werkt bij ons ook prima :D 2 mechels bij mijn moeder thuis. En een mechel en een zeer gestoorde labrador. Die al eens achter inbrekers is aangegaan.

En met de mechels word getraind. Dus ik voel mij zeer veilig thuis :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:45

Goede sloten en andere veiligheidsmaatregelen bij deuren en ramen. Niet duidelijk wegzijn op vakantie. Niet rondstrooien op sociale media dat je wegbent. Geen dure kostbaarheden vol in het zicht en verder duimen dat de rotzakken je huis voorbij gaan.

Als je ziet dat zelfs de meest beveiligde sterrenvillas met cameras of wat ook bezocht worden. Helpen doet het niet. Het de inbrekers zo lastig mogelijk maken is het enige dat je kan doen,

Honden heb ik ook maar ja als die meegaan op vakantie of je bent flink wandelen. Dan is je huis toch hondloos.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:00

Ook mijn honden doen het goed en zijn altijd thuis. Ik zou ook nog wel een paar ganzen willen, die waken ook goed.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:08

Bij mijn vader in de omgeving zijn ze er al achter gekomen dat goede sloten op deuren en ramen niet helpt :n Daar halen inbrekers gerust een hele ruit uit het kozijn ^) Is al bij 5 huizen het geval geweest in nog geen 1,5 jaar. (gaat om huizen van een woningbouw die een keurmerk hebben van de politie dat ze inbraakveilig zijn -O- )
Paps heeft dus een mooie honkbalknuppel voor de kleinkinderen pak klaar staan }>

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:47

Wij hebben ook overal camera's en goed sluitwerk maar ik denk vooral dat onze erf/waak honden af zullen schrikken. Als ze weten dat die er zijn gaan ze toch liever een huisje verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:51

[NM] > [HTT]

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:19

Als de honden mee zijn gaat het rolluik naar beneden.
Sloten hebben niet veel zin bij een xl hondenluik, daar kruip ik zelf nog door naar binnen als het moet :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:27

bij ons is er een aantal jaar geleden ingebroken toen we weg waren.
gewoon een gat in het raam gemaakt!!dubbelglas en midden in een woonwijk en niemand die iets heeft gehoord/gezien.
gordijnen dicht gedaan,lichten aan en zijn gewoon ongestoord aan de slag gegaan
alleen het idee al dat ze binnen zijn geweest vond ik heel naar.

wij hebben nu dus wel een alarmsysteem wat op de meldkamer staat.
denk dat een keihard alarm toch wel meer afschrikt als alleen goede sloten.
en er worden opnames gemaakt bij inbraak al moet je dat wel aangeven op je woning voor de inbrekers,hoe krom is dat?!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:37

Zware beveiliging heeft meestal een reden, inbrekers denken dat juist daar wat te halen valt. Je moet ergens tussen enkel een slot en dikke tralies, alarmsystemen, enz. gaan zitten en dat hangt ook samen met je buurt en hoe je huis over komt. Luxe tuinset + 1 slotje op de deur is niet geloofwaardig, 2 oude plastic stoeltjes en een alarmsysteem ook niet. Daarnaast is het te overwegen om wat dummy spul voor het grijpen te leggen, zodat ze snel weg zijn en minder snel je kostbare dingen meenemen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:43

Nadat er bij mij is ingebroken heb ik toch nog maar weer een ander paar sloten laten plaatsen. En camera's geplaatst. Als er nu iemand in huis komt of aanbelt krijg ik een berichtje op m'n tel en zie ik gelijk wie het is. Nou gaat het bij mij niet zo eenvoudig want je moet eerst in het gebouw zijn en dan mijn appartement nog uitkiezen. Maar ik weet nu wel precies wie, wat en wanneer het is gebeurt. En kan dus gelijk de politie bellen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:47

Ik weet niet of het genoemd is, maar zet niet op social media dat je de hele dag weg bent of dat je op vakantie gaat. Er is zo achter te komen waar je woont en dan weten mensen dat je niet thuis bent.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:49

Een tip die wij van de politie kregen nadat er was ingebroken, was een hele simpele: ben je 's avonds weg, doe dan je gordijnen dicht en hier en daar een licht aan. Zorg er dus voor dat inbrekers niet kunnen zien dat je niet thuis bent. Verder inderdaad goed hang- en sluitwerk. Maar als ze binnen willen komen, komen ze toch wel binnen: hier ging er een koevoet tussen het kozijn en is er net zo lang gewrikt tot het raam openging. Een alarmsysteem zou ik alleen doen als je echt uitzonderlijk dure spullen in huis hebt, dan is het de investering waard.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:59

Wij hebben een alarmsysteem op het huis zitten. Ze kwamen met een actie langs de deuren. Kregen best wat korting.
Ede stond toen best hoog in de inbrakenlijst.

We hebben sensoren op de voordeur, schuurdeur, gezien die aangesloten is op het huis, schuifpui achter en ramen boven. Voordeur heb je een vertraging dat je open kunt doen en de code in kunt drukken, doe je ramen of pui open gaat de boel gelijk loeien. Er wordt dan melding gedaan bij UwHuisVeilig en die bellen eerst naar de contactpersonen en dan moet je je code doorgeven als het vals alarm is.
IS dit niet zo, wordt er direct melding gedaan bij Securitas en politie of brandweer. We hebben ook een brandmelder hangen. Je kon ook nog kiezen voor bewegingssensoren, maar dat gaat niet ivm huisdieren. Vond ik verder ook niet echt nodig.

https://www.uwhuisveilig.nl/alarmsysteem/
Wij hebben de raamdeurprotector, binnensirene, brandalarm en codebedienpaneel met afstandsbediening.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:05

cinniz123 schreef:
bij ons is er een aantal jaar geleden ingebroken toen we weg waren.
gewoon een gat in het raam gemaakt!!dubbelglas en midden in een woonwijk en niemand die iets heeft gehoord/gezien.
gordijnen dicht gedaan,lichten aan en zijn gewoon ongestoord aan de slag gegaan
alleen het idee al dat ze binnen zijn geweest vond ik heel naar.

wij hebben nu dus wel een alarmsysteem wat op de meldkamer staat.
denk dat een keihard alarm toch wel meer afschrikt als alleen goede sloten.
en er worden opnames gemaakt bij inbraak al moet je dat wel aangeven op je woning voor de inbrekers,hoe krom is dat?!

Het is niet alleen dat een sirene afschrikt. Bij de echt goede systemen is het geluid niet alleen luid om te zorgen dat heel de buurt het hoort, maar de pieptoon is zo afgesteld dat het je letterlijk ''gek in je hoofd'' maakt. Met die toon kun je je bijna niet meer focussen.
Ook is het niet standaard zo dat ieder alarm wat op de meldkamer aangesloten is, standaard via de meldkamer gemeld word bij de politie. Daar zijn voorwaarden voor gesteld waar een systeem aan moet voldoen.
Daarnaast zijn bewegingssensoren prima te doen als je huisdieren hebt. Alleen is de grootte en het gewicht van belang. Alleen zijn daar vaak andere sensoren voor nodig dan de standaard. Een zogenoemd ''Pet Friendly'' systeem..