Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eilleen333 schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou een aanduiding op de auto best een goeie vinden in zon geval.
Een lesauto is ook begeleid rijden, en die worden ook gemarkeerd met de L. Een bordje in/op de auto met een B (beginnend bestuurder) zou dan best prettig kunnen zijn denk ik.
Ben zelf geen coach, en heb er zelf geen gehad. Maar ik vind het vreselijk als mensen me vertellen hoe ik moet rijden. Reed eerder ook nooit als mijn moeder er BV naast zat. Nu wel, ik rij nu 6 jaar. Maar in het begin werd ik er knettergek van, en kon ook niet lekker ontspannen rijden.
Percy schreef:Ik leer haar hoe ze correct moet rijden. Met 105 km. per uur inhalen op een 130 km. weg moet gewoon kunnen als het inhalen maar vlot verloopt. Moet de vrachtwagen dus geen 100 rijden.
Die bumperklever kan de boom in, die moet niet zeuren.
Als ik met de trailer er achter een vrachtwagen in aan het halen ben gaat dat ook niet supervlot maar ik heb gewoon recht op mijn plekje op de weg.
Je moet je kind niet leren hoe ze anderen vooral niet in de weg moeten zitten maar hoe ze correct moeten rijden zonder nodeloos te hinderen.
Wij hebben trouwens wel een L op de achterruit maar dat steekt op niets. Geen hond die daar rekening mee heeft gehouden sinds wij die hebben hangen.
Zelf geef ik zo min mogelijk commentaar, laat het haar zo veel mogelijk zelf uitzoeken tenzij ze echt een grove fout dreigt te maken en ik in moet grijpen. Wel geef ik haar steeds tips over de dingen waar ze bij het examen straks op letten.
.. zijn dingen die je moet leren aanvoelen en als ze steeds voorgekauwd worden, bouw je er zelf geen gevoel voor.. ik heb het dan natuurlijk niet over potentieel gevaarlijke situaties.. maar hij is niet voor niets geslaagd
rij nu lekker vlot met het verkeer mee, in het begin reed ik ook heel behoudend en geconcentreerd.

.
. Maar neemt niet weg dat ik niet heel relaxed naast hem zit. We rijden 3 x p/w zeker wel ca 30 minuten tot een uur en soms lange stukken ('sochtends 2 uur heen, 'savonds 2 uur terug), dus gelegenheid genoeg om te oefenen.
. Gem schreef:Heel interessant hoe jullie er tegenaan kijken, hier steek ik zeker wat van op.
Het lijkt misschien alsof ik de hele tijd zit te bemoeien, maar 90% van de tijd zitten we gewoon over koetjes en kalfjes te praten of naar de radio te luisteren hoor. Maar neemt niet weg dat ik niet heel relaxed naast hem zit.
Ik volg graag nog even jullie reacties.

Gem schreef:Heel interessant hoe jullie er tegenaan kijken, hier steek ik zeker wat van op.
Het lijkt misschien alsof ik de hele tijd zit te bemoeien, maar 90% van de tijd zitten we gewoon over koetjes en kalfjes te praten of naar de radio te luisteren hoor. Maar neemt niet weg dat ik niet heel relaxed naast hem zit. We rijden 3 x p/w zeker wel ca 30 minuten tot een uur en soms lange stukken ('sochtends 2 uur heen, 'savonds 2 uur terug), dus gelegenheid genoeg om te oefenen.
Ik volg graag nog even jullie reacties.
Zeg maar gewoon eens niets als er geen direct gevaar dreigt, geef hem de ruimte. Je kan altijd op de plaats van bestemming de rit doornemen
Destination schreef:Vuurneon, het is niet zo simpel om een ander ernaast te zetten. Ik gok dat een oom en tante niet op de begeleiderspas staan en dan zou er dus eerst weer een nieuwe pas aangevraagd moeten worden.
.
anders had je het niet gehaald.