Extra betalen voor een stukje karton..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Extra betalen voor een stukje karton..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:32

Hoi bokkers!

Vandaag was ik in de Albert Heijn om een cadeautje te kopen samen met een stalgenootje voor een stalgenootje.
We wilden de treacle moon bodyshampoo en scrub.

Deze kosten €4,95 per stuk. Ergens op een kop stonden leuke pakketjes van treacle moon. Ook een bodyshampoo en scrub. Er zat een stuk karton omheen maar verder idemdito hetzelfde als de losse shampoo en scrub verpakking.

Kosten van dit pakketje.. 12,99.
Wat betekend dat je 3 euro meer betaald voor een stukje karton wat er om heen zit..

Belachelijk... Dat ze zulke acties in de winkel neerzetten. En zo zijn er vast nog wel meer vage acties in winkels..

Brand los...

Anoniem

Re: Extra betalen voor een stukje karton..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:36

Dat is niet belachelijk. Dat stukje karton kost ook geld. Als het je zo stoort koop je het los en pak je het toch zelf in?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:37

Is geen vage actie. Dat zie je eigenlijk bij alle douche en bad producten.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:38

Nou vind 3 euro vrij veel voor verpakkingskosten...

Heb het ook los gekocht

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:39

Als er dan echt nog werk van word gemaakt.. Of eventueel een sponsje ofzoiets erbij vind ik het die 3 euro wel waard. Maar gewoon een stukje papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:40

Tja tegenwoordig kosten tasjes ook een paar cent. Iets met nadenken over het milieu. Je bent overigens níet verplicht om de giftset te kopen toch? :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:40

Je betaald voor gemakzucht.
Door dat kartonnetje, doorzichtige papiertje en frutsels hoef jij er geen tijd meer in te steken om het in te pakken...
Dat maakt het voor jou makkelijker maar daar betaal je dan ook voor.

Logisch toch?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:41

Ik denk dat je juist meer aan het milieu denkt als je zoiets dus gewoon niet koopt.

Dus ook geen tasjes oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:42

Ik vind het niet zo raar, en eigenlijk wel een goed initiatief zelfs. Op deze manier gaan mensen misschien eindelijk eens wat bewuster om met hoeveel verpakkingsmateriaal ze gebruiken en hoe slecht dat eigenlijk is voor het milieu. Het maakt mij echt geen enkele zak uit of ik een kadootje van een vriendinnetje ingepakt in een kartonnen doosje met plastic en frutsels er omheen krijg of dat ze het in har rugzak stopt en het gewoon los aan me geeft. Uiteindelijk ga je het toch gebruiken en dat papier beland alleen maar in de prullenbak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:43

Joh, dan koop je het zonder karton. Je bent zelf de baas over je eigen koopgedrag.
Dat je je hier druk om maakt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:43

..Dat bedoel ik dus ook Blackflag. En wat ik zei, je bent niet verplicht de giftset te kopen. Of je wacht gewoon tot ie uit het assortiment gaat/moet, dan gaat ie met 35% :Y)

Zou mij ook geen hol uitmaken trouwens, zonder kartonnetje, kartonnetje mik ik toch weg :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:44

Dat is je goed recht en daarom wordt je dus gemotiveerd de losse verpakking te kopen en zelf in te pakken.

Losse appels ed zijn ook (veel) goedkoper dan dat je ze in de zak koopt.
En toch zie je in de winkel vaak dat mensen stomweg een kant-en-klare zak appels kopen ipv zelf losse in een zakje te doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:44

Blackflag schreef:
Ik denk dat je juist meer aan het milieu denkt als je zoiets dus gewoon niet koopt.

Dus ook geen tasjes oid.

Jóh! Daarom moet je tegenwoordig voor tasjes betalen en betaal je dus zoveel extra voor een 'simpel kartonnetje'. Mensen gaan dan minder snel voor een tasje of nemen zelf een tasje mee ómdat ze ervoor moeten betalen. Idem voor een giftset.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:45

Ja precies, ik denk dat mensen wel oplettender worden op deze manier. Ik had dat ook,denk ga geen 3 euro meer betalen omdat het 'ingepakt' is. Je gooit het daarna toch weg.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:46

Maar wat is dan het hele punt? :?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:47

Dat ze voor de tasjes geld vragen snap ik, sta daar ook achter.

Maar ik denk juist dat zo'n bedrijf als treacle moon ( schijnt niet op dieren te testen etc) helemaal af moet stappen van verpakkingsmateriaal voor een cadeau verpakking.. En als ze er dan iets omheen bedenken dat het dan nog enigszins bruikbaar is.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:48

Gewoon een discussie die ik bedacht had :+

Hoe jullie er tegen aan kijken, wat Albert Heijn daar verder voor invloed op heeft whatever. Of er winst op word gemaakt.

Weet ik t :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:50

Wat ze ook bedenken.. daar zal voor betaald moeten worden.
En mensen die het niet uitmaakt betalen er wel voor.

Ik ben ook benieuwd wat ze dan zouden kunnen bedenken wat nog bruikbaar zou zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:51

Ik lach me rot, wat een humor dit. :')

Wij vragen ook geld voor in te pakken. En als er mandjes, of standaard cadeauverpakkingen omheen gaan is het sowieso flink duurder. Die kosten inkoop al het nodig, als je milieuvriendelijke wilt hebben heet dat.

Dit valt in dezelfde categorie als mensen die zeuren over het betalen van een tasje. Dan laat 't tasje hangen en sleep het lekker mee. _O-

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:54

Nou als ze er bijvoorbeeld een kartonnen bakje ( met deksel) omheen maken, kun je zo'n bakje nog hergebruiken.. Voor frutsels of whatever.

Cayenne, ik maak me er verder niet druk over. En het is indd je eigen keuze wat je er mee doet.

Maar het was meer dat het me opviel.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:57

Maar bij de intertoys betaal je toch ook geen 10 cent meer als je het ingepakt wil hebben?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:59

Blackflag schreef:
Nou als ze er bijvoorbeeld een kartonnen bakje ( met deksel) omheen maken, kun je zo'n bakje nog hergebruiken.. Voor frutsels of whatever.

Cayenne, ik maak me er verder niet druk over. En het is indd je eigen keuze wat je er mee doet.

Maar het was meer dat het me opviel.

En dan krijg je op je verjaardag 5 doosjes en het jaar erop weer en....dan stik je na 10 jaar wel in de doosjes denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:00

Bij de intertoys gaat het dan vaak om een stukje cadeaupapier, geen kartonnetje. Karton is vaak alweer wat steviger.

Al moet ik zeggen dat er tegenwoordig steeds meer winkels zijn die óók voor het inpakken een klein bedrag vragen. Gemak dient de mens, maar voor gemak betaal je ook :)

Kartonnen doosjes/bakjes is leuk maar lang niet altijd even praktisch.. := En dan is het de vraag of diegene wat doet met kartonnen bakjes, ik heb er namelijk he-le-maal niks mee :+

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 21:02

Of je word een verzamelaar... :=

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:05

Het was een "actie"?
Er is weinig actie aan als je 3 euro meer moet betalen.. :=