Irritante huisgenoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Irritante huisgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:05

Oh ik moet even wat kwijt. Ik ben der nu zo chagerijnig van -:(-
Ik woon in een studentenhuis met 3 huisgenootjes waarvan er eentje net vertrokken is. Het andere huisgenootje woont praktisch bij haar vriend en het laatste huisgenootje is dus het probleem. Zij is er wel bijna elke dag.

Ik kan mijn bord niet 1 avond/nacht op het aanrecht laten staan voordat zij weer aan de deur staat. Ook heb ik mijn eigen wasrek die in de woonkamer staat waar de was soms wel eens iets langer staat als de was al droog is. Ze legt dat de berg schone was voor mijn deur op de grond. Lekker vies dus. Als ik vraag of ze dat niet wilt doen zegt ze dat ik het maar op moet ruimen. Ik snap dat het vervelend is als de was er een week hangt, maar een paar dagen is niet erg toch? Het is mijn eigen wasrek (ja zo ver is het al) en hij staat absoluut niet in de weg in de woonkamer. Die is daar groot genoeg voor.

Nu had ze laatst weer een bord die ik nog moest afwassen voor mijn deur gelegd. Mijn vriend moest snachts dus naar de wc en brak bijna zijn been over dat bord -:(- Toen heb ik er wat van gezegd, en zegt ze weer dat we het maar op moeten ruimen. HET IS EEN STUDENTENHUIS EN NIET ALLES HOEFT SPIK EN SPAN TE ZIJN.

Oh man ik heb mij toch een frustratie :(

Nu was het laatst weer zover dat ze weer een bord voor de deur had neergelegd met een postnote erop. Er stond : Ik wil graag warm water met wat zeep.
Mijn vriend heeft toen om haar te irriteren het bord onder de douche neergezet met wat zeep erop :') Toen ze dus sochtends wilde douchen stond dat bord daar :P

Deze irritaties spelen eigenlijk al een jaar. En het wordt steeds erger. Met kruimels op het aanrecht staat ze alweer te zeuren. En alles maar dan ook alles moet netjes zijn.

Ik weet dat ik van mezelf niet de netste ben. Maar ik ruim het wel altijd op.
Nu is het eigenlijk zover dat ik niet veel meer tegen haar zeg. Ik voel me niet meer fijn in het huis. Gelukkig gaan we eind maart op onszelf wonen en hebben we geen last meer van elkaar.

Ik moet dit even van mij afschrijven. Moet ik haar nu gewoon gaan negeren? Ik kan heel moeilijk boos worden op iemand. In mijn hoofd weet ik precies hoe ik zo een conversatie aan moet gaan, maar wanneer het erop aankomt lukt het mij niet.

Babeth

Re: Irritante huisgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:08

Tja, je woont er samen met elkaar dus ik vind dat je de openbare ruimtes gewoon netjes moet houden. Als je niet meteen wilt opruimen, zet het dan in je eigen kamer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:09

Misschien ben jij wel de irritante huisgenoot :') Ik zou er zelf eerlijk gezegd erg slecht tegen kunnen als je een bord een hele nacht vies laat staan.

Het klinkt alsof jullie andere gewoontes hebben, die niet goed samen gaan. Maak afspraken met haar, waarbij jullie allebei geven en nemen.

Dus nee, dat bord hoeft niet meteen na het eten weer schoon in de kast te staan, maar wèl voordat je gaat slapen. En wasgoed wordt de volgende dag opgeborgen. Zoiets. Lijkt me niet meer dan normaal :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:10

Wat is het nu voor moeite om de boel even achter je kont op te ruimen?
Ik vind je huisgenoot niet onredelijk. Tuurlijk kan ze het even vragen ipv was op de vloer te leggen, maar je woont samen in een huis dus dan is het ook geven en nemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:11

Maureen95 schreef:
Gelukkig gaan we eind maart op onszelf wonen en hebben we geen last meer van elkaar.

Joh, je gaat toch niet voor één maandje nog gedoe zoeken? Ruim de komende weken extra goed je spullen op zodat ze niet kan klagen en jij niet gefrustreerd raakt van haar geklaag, en hang een kalender op waarop je de dagen kunt aftellen. ;) Ik snap de irritatie wel, van jou én van haar (niet omdat één van jullie fout zit, maar omdat jullie duidelijk andere ideeën hebben over leven in een studentenhuis en over schoonmaken), maar voor die paar weken zou ik daar niet moeilijk over gaan doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:11

Waarom zou een studentenhuis niet spik en span hoeven zijn?
Het lijkt me niet meer dan jormaal dat je je spullen opruimt en afwast eigenlijk.
Juist in een studentenhuis, rekening houden met anderen heet dat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:14

Als je samen leeft dan moet je rekening houden met elkaar.
Als jij bv dat wasrek er dagen lang wilt laten staan en de andere hebben ook hun wasrek die ze daar willen zetten, zal het niet netjes blijven maar een rommeltje worden.
Als je dat bord niet meteen wilt afwassen of wegzetten dan moet je het op je kamer leggen, dan heeft iemand anders er geen last van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:14

Maar het is toch logisch dat je je spullen gelijk opruimt als je het gebruikt hebt en niet vies/droge was laat staan in de openbare ruimte :o?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:16

Ik lees eigenlijk alleen maar verwijten naar je huisgenoot, maar ik kan haar irritaties heel goed begrijpen. Jullie wonen samen in een studentenhuis en moeten dit samen netjes zien te houden, dat betekent dat jij dit ook moet doen. In je kamer kun je alles lekker laten slingeren, maar als jullie samen de keuken en woonkamer delen, is het niet meer dan normaal dat óók jij je bord afwast en je kleding opruimt. Rekening houden met elkaar heet dat. ;)

Hoeveel werk is het nou om na het eten je bordje even af te wassen en op te ruimen? Zet je droogrek lekker in je eigen slaapkamer als je het zo graag een paar dagen wilt laten hangen? Ik zou ook gek worden van een huisgenoot zoals jij die alles maar laat slingeren en vervolgens nog commentaar heeft en kinderachtig gedrag gaat vertonen ook (bord onder de douche zetten).

Nee, je moet haar niet negeren. Je moet je excuses aanbieden voor je gedrag en voortaan netjes je rommel opruimen. :j Jij hebt echt het recht niet om boos te worden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:18

Wat ik er dus vergeet bij te vertellen is dat zij het ook doet. En dat ze ook vanalles in de openbare ruimtes laat liggen.
En dit gebeurd misschien 2x per week. Is het dan zo erg dat ik soms een bord vergeet af te wassen? :?
Ik ruim het de volgende dag wel weer op.
En ja we hebben hele andere ritmes. Zij moet heel vroeg op van haar werk dus ziet ze alles ook veel eerder.

En zoals ik al zei, ik ben ook niet de netste en ik probeer het ook lekker schoon te houden. Het gebeurd ook niet iedere dag :)
En ik kan het droogrek helaas niet in mijn kamer kwijt. Is de kamer te klein voor :P

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:19

Het is inderdaad best wel logisch dat je je spullen opruimt. Een enkele keer laten liggen is geen probleem, het is en blijft een studentenhuis :P maar het is wel netjes om je spullen zo vaak mogelijk op te ruimen..
Maar van de andere kant. Je huisgenootje is ook wel irritant hoor, ik snap dat je je aan haar ergert. Elke keer die dingen voor je deur neerzetten is wel vervelend. Je moet er maar zin en tijd voor hebben om dat elke keer weer te doen. :')

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:20

Maureen95 schreef:
Wat ik er dus vergeet bij te vertellen is dat zij het ook doet. En dat ze ook vanalles in de openbare ruimtes laat liggen.
En dit gebeurd misschien 2x per week. Is het dan zo erg dat ik soms een bord vergeet af te wassen? :?
En ja we hebben hele andere ritmes. Zij moet heel vroeg op van haar werk dus ziet ze alles ook veel eerder.

En zoals ik al zei, ik ben ook niet de netste en ik probeer het ook lekker schoon te houden. Het gebeurd ook niet iedere dag :)
En ik kan het droogrek helaas niet in mijn kamer kwijt. Is de kamer te klein voor :P

Als het echt waar is dat ze dit ook doet, dan zou ik het net zo hard terug doen. Alle spullen die zei laat slingeren ook voor haar deur leggen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:21

We hebben ook een bord waar je dingen op kunt zetten. Daar kijk ik ook iedere dag op. Gelukkig zet ze het soms ook daarop maar je hoeft niet mijn was en bord voor de deur te gaan zetten. Een keer voor de grap snap ik maar ik pik het gewoon niet dat mijn vriend zijn been bijna breekt omdat hij boven op een bord gaat staan. :=

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:21

In mijn ogen ben je ZELF de irritante huisgenoot, ts.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:22

Maureen95 schreef:

Je huisgenoot vindt het blijkbaar erg vervelend als jij je afwas op het aanrecht laat staan, dat heeft ze je nu wel duidelijk gemaakt, toch? Waarom zou je daar dan geen rekening mee kunnen houden? Het is een kleine moeite om na het eten meteen even je bordje af te wassen, maak daar voor deze laatste maand gewoon even een gewoonte van. Als dat ervoor zorgt dat de sfeer in huis een stuk beter wordt, zie ik niet in waarom je dit niet zou (kunnen) doen..

Als jij het vervelend vindt dat zij bepaalde dingen laat slingeren, dan kun je dit toch ook gewoon tegen haar zeggen? Wel 'apart' dat je nu pas met deze kanttekening komt. :o

Maureen95 schreef:
We hebben ook een bord waar je dingen op kunt zetten. Daar kijk ik ook iedere dag op. Gelukkig zet ze het soms ook daarop maar je hoeft niet mijn was en bord voor de deur te gaan zetten. Een keer voor de grap snap ik maar ik pik het gewoon niet dat mijn vriend zijn been bijna breekt omdat hij boven op een bord gaat staan. :=

Blijkbaar is het nodig om de was en het bord voor je deur te zetten, want je verandert je gedrag niet.. Ik denk eerder dat het bord breekt dan het been van je vriend van het gaan staan op een bord. :roll:

TS, jij vindt je huisgenoot irritant, maar je veroorzaakt zelf die irritaties. Je vindt het vervelend als ze je bord voor de deur zet, waarom was je hem dan niet gewoon af en zet je hem in de kast? Je vindt het vervelend als je was op de grond wordt gegooid, waarom ruim je het dan niet gewoon op als het droog is? Je weet dat ze dit soort dingen gaat doen en je kunt dit makkelijk voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 26-02-16 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:22

farahdiba46 schreef:

Nou dan moet ze denk ik maar blij zijn dat ik over een maandje weg ben _O-

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:23

Babeth schreef:
Tja, je woont er samen met elkaar dus ik vind dat je de openbare ruimtes gewoon netjes moet houden. Als je niet meteen wilt opruimen, zet het dan in je eigen kamer.

Mee eens.. Ik zou er ook gek van worden. waarom moet ze tegen jou troep aankijken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:23

Ik ga niet elk los bord apart afwassen, dat is gekkenwerk. Ik ken ook weinig studenten die dat doen. :=

Maar Maus, ik zou het gewoon op je kamer bewaren vanaf nu.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:24

MarlindeRooz schreef:
Ik ga niet elk los bord apart afwassen, dat is gekkenwerk. Ik ken ook weinig studenten die dat doen. :=

Maar Maus, ik zou het gewoon op je kamer bewaren vanaf nu.

Die borden zal ik idd wel op mijn kamer bewaren. Das een goeie.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:24

Maureen95 schreef:
farahdiba46 schreef:

Nou dan moet ze denk ik maar blij zijn dat ik over een maandje weg ben _O-

Ooh nog maar een maandje ergeren. Is af te zien toch? Voor beide partijen. :P
Misschien kan je nog met een goed gevoel weggaan door in de laatste maand je spullen netjes op te ruimen?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:26

Ik zou toch een keer boos worden. Lijkt me heel irritant.

Wasrek zou ik dan wel weer op je eigen kamer doen. Maar ze heeft van je spullen af te blijven.
Spikenspan vind ik persoonlijk niet nodig. Maar ja, iedereen denkt daar anders over. Lastig. Geven en nemen idd. Goed gesprek en afspraken maken geen optie?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:26

Maureen95 schreef:

Mmm, je krijgt niet precies de reacties waar je op gehoopt had en nu ben je opeens vergeten te vertellen dat zij precies hetzelfde doet. Kan natuurlijk, maar dan vind ik jullie allebei echt heel kinderachtig.
Gewoon je zooi opruimen, dat doe je als je samen in een huis woont. En als je kamer te klein is om een was rek neer te zetten, zorg je er voor dat je je was in ieder geval zo snel mogelijk opruimt. Hoe moeilijk kan het zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:28

Citaat:
Mijn vriend heeft toen om haar te irriteren het bord onder de douche neergezet met wat zeep erop :') Toen ze dus sochtends wilde douchen stond dat bord daar :P

Zo... dat had je bij mij niet hoeven doen.

Zij probeert op een ludieke manier je op je afwas te wijzen ... en jullie doen dit??

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:29

Oh god, wat een vrouwengezeik. :')

Tip 1: fix een vaatwasser. Kost je zo'n 75€ van Marktplaats.

Verder vrees ik dat dit de komende maand niet meer goed gaat komen. Ff doorbijten en dan is het klaar. Het enige wat nog kan helpen is praten, als je elkaar aardiger vindt irriteer je je niet meer zo.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:29

Ja maar Jellybeans. Ik ruim het meeste van de tijd ook de dingen op! Het is echt 1 of 2 x per week. Ik ben soms best vergeetachtig. Dus dan zet ik dat bord in de keuken. En als ik dan eenmaal in mn bed lig herinner ik me dat dat bord er nog staat. En ik zet het altijd zo neer dat ze er geen last van heeft als ze haar eigen eten wilt maken :)