Laksheid gemeente; boetes van een ander op de mat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Laksheid gemeente; boetes van een ander op de mat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 11:03

Hoi,

Ik moet even spuien, want ik ben inmiddels echt helemaal klaar met de gemeente... -O-

Ik heb half november op dit adres gaan wonen, heb me netjes ingeschreven bij de gemeente en kreeg toen de vraag hoeveel mensen er ingeschreven stonden (adres is voor een eenpersoonshuishouden), ik gaf aan dat ik de enige was, helaas blijkt dat de oude huurder nog ingeschreven staat. De aardige mevrouw van de gemeente zou een onderzoek in gang zetten zodat de oude huurder kon worden uitgeschreven uit het GBA.
Helaas, tot op heden ontvang ik nog steeds boetes, rekeningen, brieven van DUO en andere brieven van oa. zorgverzekeraars. Ik stuur alles braaf retour afzender en zet erbij dat ze verhuisd is, maar zolang zij nog ingeschreven staat blijven deze instanties gewoon brieven sturen.

Braaf de gemeente weer gebeld, en opnieuw zouden ze het onderzoek opstarten. En wéér is dit niet gebeurd...

Gister kreeg ik op naam van de oude huurder de brief van de gemeentelijke waterschapsbelastingen. Ik wist meteen dat dit eigenlijk voor mij bedoeld is dus heb de brief geopend. Wat blijkt...? Ik moet drie keer zoveel waterschapsbelasting betalen omdat er meerdere mensen ingeschreven staat op dit adres -O-
Ik heb meteen mijn huurbaas gemaild dat ik weiger om de extra kosten te betalen omdat dit niet mijn pakkie-an is, maar ohhhh wat ik word ik hier gek van! -:(-

Het enige wat nog mist zijn incassobureau's die komen aankloppen, want zo ver is het inmiddels wel....

Net maar weer gemaild naar de gemeente, poging 3... %)

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:15

Pff daar word je moedeloos van zeg, ik woon inmiddels 2 jaar op mijn huidige adres en vorige bewoner Is uitgeschreven. In de eerste paar maanden heb ik 13 verschillende incasso bureau brieven gehad waarvan eentje mijn huis open zou breken en spullen kwam halen als er niet voor die datum betaald zou zijn. Gelijk in grote paniek opgebeld en gemeld en gelukkig Is dat goed gegaan.

Ik stuurde ook netjes alles retour. inmiddels bel ik de instantie op leg de situatie uit en hun maken er aantekeningen van.
Zou de verstuurdes dus persoonlijk opbellen en de gemeente blijven bellen bellen bellen. Net zolang tot ze je naam een telefoon nummer kennen :+ en het opgelost Is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:21

Je moet naar de gemeente en aangeven dat het niet klopt.
Zij gaan dan een onderzoek instellen; maar daarvoor moet wel een verklaring getekend worden door jou (en evt de verhuurder).
Zodra er een officieel onderzoek is ingesteld kan dit door deurwaarders gezien worden in het GBA.
Je krijgt eerst zelf post van de gemeente op naam van die persoon; die moet je ongeopend terugsturen met de opmerking. Adres onbekend.
Pas dan gaan ze verder kijken en komt er een oproep in de krant of iemand weet waar die persoon is.
Komt daar geen reactie op; dan wordt degene pas officieel uitgeschreven.

Dus hop naar de gemeente en een onderzoek afdwingen.

Muurp

Re: Laksheid gemeente; boetes van een ander op de mat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 11:23

Brainless, zoals ik heb aangegeven in de OP heb ik hier inmiddels al 2x om gevraagd (zowel mondeling als zwart op wit), en 2x bericht gehad dat ze dit zouden doen. Maar heb dus tot op heden nog niks ontvangen... :)

Pff muzzy, ik hoop niet dat dat bij mij ook gaat gebeuren... Vind dit al erg genoeg := Ik ben iemand die altijd netjes op tijd z'n rekeningen betaald dus krijg hier echt de kriebels van...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:26

Maar heb je wel wat moeten tekenen op het gemeentehuis?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:27

Klopt wat in de vorige post staat. En volgens mij is het bij de meeste gemeentes zo dat ze na 3 maanden 'afministratief' (vow: vertrokken onbekend waarheen) uitschrijven. Dus als ze jouw eerste melding van november terug kunnen vinden, zou de oude huurder nu zo ondertussen uitgeschreven kunnen worden.

Succes!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:28

Ambtelijke molens en lakse mensen...je broek zakt ervan af :+ ...Sterkte,hopelijk snel opgelost :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:29

Je kunt (als je inlogt bij de overheid met je DigiD) ook zien wie er op jou adres woont en een verzoek tot uitschrijving doen.
Mss dat het dan sneller/beter gaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:30

Charmaine schreef:
Klopt wat in de vorige post staat. En volgens mij is het bij de meeste gemeentes zo dat ze na 3 maanden 'afministratief' (vow: vertrokken onbekend waarheen) uitschrijven. Dus als ze jouw eerste melding van november terug kunnen vinden, zou de oude huurder nu zo ondertussen uitgeschreven kunnen worden.

Succes!

Hier heeft dat ruim 4 maanden geduurd.. pfff

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:32

In mijn vorige huis kreeg ik ook nog heeeel lang na mijn intrek brieven etc van de vorige bewoner. Een tijdje heb ik alles teruggestuurd met nieuwe adres erop + verhuisd. Op gegeven moment was ik het zat en na meerdere malen de post mee te geven aan de vorige bewoner (plus verzoek / eis de betreffende instanties op de hoogte te stellen) was ik het zat. Toen er een lading bankafschriften en later een bankpas kwamen (en hebben we het echt 1.5-2 jaar na mijn intrek en 2.5-3 jaar na verhuizing van de personen in kwestie) heb ik de boel vakkundig in 100 stukjes verknipt. Toen de vorige eigenaar / bewoner na een tijd voor de zoveelste keer op de stoep stond voor zijn post heb ik gezegd dat ik alle post had weggemikt. Hij werd boos, want er zaten bankpapieren in. Toen ik hem gezegd had dat dat zijn Eigen problem was, aangezien hij telkenmale vertikte om (ondanks meerdere verzoeken van mijn kant) een adreswijziging te sturen viel kennelijk het kwartje. nooit meer belangrijke zaken voor hem gehad. Toen kon het ineens wel.

Als ik jou was, zou ik toch nog een keer lijfelijk langsgaan om er aan de balie nogmaals duidelijk te maken dat de vorige bewoner eruit is en dan maar aangeven dat je niet eerder vertrekt dan dat je zwart op wit hebt dat jij de enige bewoner bent van dit pand.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 26-02-16 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:34

@Rocamor
Hoe vervelend het ook is; officiële dingen (dus geen reclame) mag je niet weggooien, ook al is het niet voor jou bedoeld.
Dat is wettelijk gezien zelfs strafbaar.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:34

Klopt, was ook niet netjes. Geef ik grif toe!!! Maar op een gegeven moment was ik er zooooo klaar mee.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:36

Dit hebben wij paar jaar terug ook gehad. Wij hebben een appartement gekocht waarin sociale huur gezeten heeft. We zijn er weken mee bezig geweest. Meeste retour gestuurd aan post maar als het een 2e aanmaning betrof toch maar gebeld ivm deurwaarders waarmee gedreigd werd.

Inmiddels is dat gezin uitgeschreven op ons adres, af en toe krijgen we van bedrijven nog wel eens wat op hun naam, van de DUO niet meer gelukkig.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 11:43

Brainless schreef:
Maar heb je wel wat moeten tekenen op het gemeentehuis?

:j De eerste keer, meteen bij inschrijving bij de gemeente. De tweede keer gaven ze aan dat ze al een handtekening van me hadden en dat dit dus niet nodig was.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:47

Heb je al post gehad (van de gemeente) op naam van degene?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:48

Rocamor schreef:
Klopt, was ook niet netjes. Geef ik grif toe!!! Maar op een gegeven moment was ik er zooooo klaar mee.

Kan het me zo voorstellen. Vijf jaar lang!!!! bank afschriften gekregen. Gebeld en gemaild en weer gebeld, 'we lossen het op' Nou niet he. Ik had geen adres van de oude bewoners, vermoed overleden?, maar om gek van te worden. Heb uiteindelijk 1 of andere hoge pief gemaild en toen was het ineens klaar.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:55

Muurp schreef:
Brainless, zoals ik heb aangegeven in de OP heb ik hier inmiddels al 2x om gevraagd (zowel mondeling als zwart op wit), en 2x bericht gehad dat ze dit zouden doen. Maar heb dus tot op heden nog niks ontvangen... :)

Pff muzzy, ik hoop niet dat dat bij mij ook gaat gebeuren... Vind dit al erg genoeg := Ik ben iemand die altijd netjes op tijd z'n rekeningen betaald dus krijg hier echt de kriebels van...

Hoe ver woon je bij het gemeentehuis vandaan? Ik zou mijn hele hebben houwen meenemen en daar niet vertrekken tot de boel is opgelost omdat je het nu wel zat bent.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:56

@Jorika
Zo'n onderzoek is aan wettelijke eisen gebonden en kan ca 3 maanden duren voordat het is opgelost.
Bij ons duurde het zelfs ruim 4 maanden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 11:57

Brainless schreef:
Heb je al post gehad (van de gemeente) op naam van degene?

Nee, dat is het dus. -O- Dat is nooit gebeurd.

Ik ga idd richting gemeentehuis, maar moet eerst nog een gaatje in mijn overvolle schema vinden. :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:26

Brainless schreef:
@Jorika
Zo'n onderzoek is aan wettelijke eisen gebonden en kan ca 3 maanden duren voordat het is opgelost.
Bij ons duurde het zelfs ruim 4 maanden.

Dat worden een hoop zakken cup a soup dan :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:38

Wij schreven ons in en kregen ook een belletje van de gemeente, of wij bij mensen ingetrokken waren?
Wij vermeld dat dat niet het geval was en de vorige bewoners verhuisd waren naar een andere gemeente en that was all... zo soepel gegaan toen.
Wel nog een eeuwigheid post van allerlei bedrijven en instanties gehad , alls is het eerste jaar retour afzender gegaan met de aanteking dat geadresseerde verhuisd was.
Daarna linea recta de kliko in :wave:

Het huis waar we nu in zitten (ruim anderhalf jaar nu ) daar kregen we op een gegeven moment een aangetekende brief van de gemeente gericht aan de vorige bewoner.
Aangezien wij dat niet zijn is die retour afzender gegaan.
Dat was denk ik ook een onderzoek want daarna bleef de belastingdienst post in ieder geval weg.
Maar de incassobureaus, boetes uit amsterdam en weet ik het wat voor post nog meer blijft komen.
Gaat allemaal retour afzender met aantekening of bij het oud papier.
Knap incassobureau dat ons iets kan maken met zaken aangaande vorige bewoner.
Daar ga ik niet wakker van liggen

Maar met de gemeentebelasting etc word het wel vervelend idd... helemaal als er toegezegd is een onderzoek op te starten en dat woed nagelaten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:46

Hier hadden degenen die voor ons hier woonden zich ook niet uitgeschreven, 5 personen.....Maar wij hebben dat bij inschrijving dus direct doorgegeven, ze hebben direct een onderzoek opgestart en gelukkig hebben wij nooit voor 5 personen meer hoeven betalen. Heb ook nooit post van de vorige bewoners gehad van instanties die hun gegevens uit dat register halen.

Wel krijgen we nog steeds een hoop post van hun. Deze sturen wij ook niet meer door. We hebben verschillende keren aangegeven dat ze de zaken op orde moeten maken, maar er wordt helemaal niets gedaan. Is nota bene een bedrijf wat ze hebben. Tot 1,5 jaar later de bankafschriften ontvangen, dat is nu eindelijk gestopt. Maar er liggen bijna dagelijks facturen, en vaak ook nog brieven van school, jeugdzorg, en inmiddels ook de post van de incassoburo's. Niets is vernietigd, alles zit mooi in een doos. Vorige bewoner mist blijkbaar ook niets, want hij vraagt er nooit naar. Zijn ouders wonen 2 deuren verderop, zijn broer naast ons, meermalen per week is hij daar, maar kennelijk is het zo wel makkelijk. :roll:

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:48

Ik krijg nu (na 6 maanden hier wonen, dus vorige bewoners 7 maanden geleden eruit gegaan) nog steeds post. Oa van het UWV, van verzekeraars etc. Heb al 3x een mail gestuurd met het vriendelijke verzoek hun adreswijzigingen door te geven bij de instanties waar ik nog post voor krijg. maar ze hebben het nog steeds niet gedaan. Alles gaat hier daarom dus ook direct bij het oud-papier.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:55

Ik heb de bedrijven waar de vorige bewoner persoonlijke post van kreeg (oa woningbouwvereniging en opticien enzo) gemaild met de mededeling dat diegene niet meer op dit adres woont, het nieuwe adres onbekend is en dat vanaf nu de post bij het oud papier gaat.
Kreeg van alle bedrijven netjes een mailtje dat ze wijzigingen hebben doorgevoerd bij diegene, excuses voor de post die ik tot dan ontving en een bedankt voor het doorgeven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:00

Muurp, ik zou in elk geval schriftelijk bezwaar maken tegen de belasting. En dan hopen dat het op deze manier wel aanzet tot actie.