Paard kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 02:35

Ik weet niet waar ik moet beginnen maar probeer het toch het is diep en erg pijnlijk.
Ik heb 13 jaar mogen genieten van mijn eigen paard,maar ik weet niet hoe het komt maar das nu voorbij.

Heb overal aan zitten denken,hoe kan dit,waarom overkomt dit waarom,waarom zucht ik zal het proberen te vertellen ik heb paarden maar ik rijd niet meer nu denk je waarom niet.
Omdat ik het niet meer mag van me man,en moet de gehele winter al mesten terwijl die zelf op zijn luie reet zit,en een advertentie heeft gezet om een ander op de paarden te laten rijden.
Ik ben woest verdrietig,depressief,de tijden met mijn lievelings paard zijn voorbij want hij bepaalt alles denkt die,nu was ik het vandaag zo zat dat ik naar de Drunense duinen ben geweest en daar een paard heb gehuurd.
Ik heb genoten wat miste ik het rijden,maar eenmaal thuis gekomen sloeg het nood lot toe huiselijk geweld,mag niks ook niet gaan werken ben inmiddels door gedraaid en mis me paard zo ontzettend dat ik heb gezegd dat ik wil scheiden genoeg is genoeg.
Nu gaat die allemaal tegen mij te keer en geeft mij de schuld van alles.
De tranen rollen over mijn wangen.
Ik wil zo niet meer verder heb helaas ook geen plek waar ik heen kan want ouders heb ik niet meer.
Zal het liefst weg willen lopen en gaan zwerven eten doe ik ook al niet meer.
Sorry misschien een beetje verwarrend dan spijt me dat.
Praten met hem kan ik niet en troosten heeft die nooit van gehoord.
Toen ik vandaag dus thuiskwam,was niet gemest en ook niet gevoerd door hem,hij was wel op stal geweest,ben echt zo vuil nu.
Wie heeft er tips voor mij.

Chiave

Re: Paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:38

Ah TS toch... Knuffel! :(:)
Voelt hij zich misschien tekortgedaan? Dat is absoluut geen reden voor huiselijk geweld, onder geen beding! Het is denk ik goed als je het hier met een professioneel iemand over hebt... Dit is geen gezonde thuissituatie lijkt me.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:39

Heb je kinderen?
Nee?
Rok omhoog en heel hard rennen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 02:39

Chiave schreef:
Ah TS toch... Knuffel! :(:)
Voelt hij zich misschien tekortgedaan? Dat is absoluut geen reden voor huiselijk geweld, onder geen beding! Het is denk ik goed als je het hier met een professioneel iemand over hebt... Dit is geen gezonde thuissituatie lijkt me.

Te kort eerder jaloers denk ik zo,heb zelfs met 113 online gechat die zagen het finaal de mist in gaan.
Ik heb hem al dikwijls gewaarschuwd snik snik,ook dramt hij door met dingen die ik echt niet wil.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:41

Het is inderdaad een beetje warrig. Je hebt je paard nog wel maar je mag er niet meer op rijden van je man? Zoiets?

Het lijkt me inderdaad heel verstandig en gezond om te gaan regelen dat je ergens anders naartoe kan. Niemand mag zo over jou bepalen TS.
Edit: wat Brainless zegt dus.

Heel veel sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door Koper op 26-02-16 02:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 02:41

Ik heb geen kinderen,mede door deze reden wil ik daar niet aan beginnen.
Ben al eens weggelopen meerdere keren,maar mijn paarden en katten dan.
Kan ze toch niet achterlaten,misschien maar eens naar de huisarts maandag kan het echt niet meer drooghouden.

@Koper ja zo is het hij wilt er een ander op laten rijden,ik zou vanuit de stal naar de duinen rijden,juist met dit paard wilde het zo graag maar nu zijn er alleen nog memories.
Vind het jammer dat in 2007 mijn ongeluk niet dodelijk was,want hij dramt mij tot dingen,die ik niet wil.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 26-02-16 02:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:42

Heb je geen bekenden/vrienden waar je beestenboel heen kan, voor tijdelijk?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:43

Heb je vrienden of buren waar je de katten tijdelijk onder kan brengen? En staat je paard aan huis of bij een pensionstal oid?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 02:44

Paarden staan een stuk van huis,katten verhuizen gaat niet behalve asiel,hij dreigde ze wat aan te doen.
Of te dumpen in de polder,ik wil ook niet meer eten,voor mijn part eet ik nooit meer.
Blijf maar huilen,ook al heb ik fijn op een vreemd paard gereden toen ik dat zei,was de wereld te klein.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:45

Denk in oplossingen TS. Niet in beperkingen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:46

wegwezen. Bah wat een nare situatie.

En is er niemand waar je de dieren onder kan brengen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:47

Waar woon je ongeveer?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 02:48

Ik weet het koper,maar mijn gedachten zijn ergens anders,telkens wil ik een zadel pakken,en dan denk ik oliebol,ik blijf nu de gehele nacht op,ga echt niet slapen ik weet het niet meer.
Klinkt misschien vreemd,maar ik houd niet meer van hem,en ben eigenlijk al op zoek naar een ander.
Maar ik durf het niet aan,bang voor nog meer pijn,geweld en verdriet ik moet al zijn buien door staan. |(
Ik woon in het rivieren land,en verga van de pijn heb me rug op meerdere plekken gebroken gehad.
Heb vandaag buiten de deur gegeten,thuis kan ik niet meer eten,lukt niet eens meer.

Ben al eens weggeweest sliep op straat,en als je daar op de koude vloer ligt wegdek is het niet grappig.
Als de politie je midden in de nacht om 3 uur mee neemt.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 26-02-16 02:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:50

Loveskary schreef:
Ik weet het koper,maar mijn gedachten zijn ergens anders,telkens wil ik een zadel pakken,en dan denk ik oliebol,ik blijf nu de gehele nacht op,ga echt niet slapen ik weet het niet meer.
Klinkt misschien vreemd,maar ik houd niet meer van hem,en ben eigenlijk al op zoek naar een ander.
Maar ik durf het niet aan,bang voor nog meer pijn,geweld en verdriet ik moet al zijn buien door staan. |(

Niet doen. Niet jezelf afhankelijk maken van iemand anders. Niet het zelfde denken als hij (dus dat je geen zadel mag pakken).

Kom op, beetje girl power :) Je doet dit voor jezelf. Je moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:52

Klopt het dat je wel is eerder een topic heb gemaakt hierover? Het verhaal komt me zo bekend voor.

Wat duidelijk is, is dat dit geen gezonde relatie is. Hij verstikt je en jij zoek uitvluchten om daar aan te ontkomen. Wat vervolgens dus zorgt voor huiselijk geweld... Dit is nooit goed te praten. Kom voor jezelf op. Kies voor jezelf en je dieren en ga weg.. Katten naar een buur, vriend of vriendin. En paard desnoods even in pension tot er een betere oplossing is. Bij deze man blijven gaat denk ik, alleen maar voor nog meer problemen en verdriet zorgen. Het lijkt me idd zoals je zelf al zegt, een goed idee om naar de huisarts te gaan en om hulp te vragen.. Ook om jezelf weer op de rit te krijgen.
Als tip wilde ik zeggen probeer in oplossingen te denken en niet in beperkingen. Maar ik zie dat koper me al voor was.

Heel veel sterkte. :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-16 02:55, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:53

Leger des heils heeft ook slaapplekken.
Niet de fijnste, maar beter dan de straat.

Dat je niet meer van hem houd geloof ik wel.
Stop de katten in een bench en wegwezen.
Niemand verdient zo behandeld te worden :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:54

Het kan denk ik geen kwaad als zo veel mogelijk mensen het zeggen Euforie. Brainless zegt ook al steeds wat ik wil zeggen :P

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:55

Blijf van mijn lijf-huis?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 02:55

Ik weet dat ik het moet,daarnaast heb ik wel een jonge fjorden hengst,maar die ontzie ik liever een beetje,omdat mijn man dus de paarden te weinig voert,hij vind dat ik ze teveel geef.
Moet wel de fjord nog op mijn naam,laten zetten.
Want ik laat me niet alles ontnemen,de reden dat ik niet op de fjord rijd is dat hij bijna 4 wordt.
En nog weinig bespiering heeft,ik heb wel goed op brokken staan,moet hem dan wel zelf voeren.
Mijn favo paard doe ik niks meer mee,omdat ik dan weer een uitbrander krijg.
En de zwaarste klappen zullen nog wel komen,als er straks een ander op rijdt,ik kan dat niet verdragen samen delen dan wel hoor,maar als dat ook al niet mag.
Het is hopeloos leuk hoor zon lange nacht op zitten,online tv kijken,gamen om de nacht door te komen.

Snap jullie wel,heel goed zelfs maar heb het paard al eens meegepakt,maar hij kwam achter me aan en gooide me hard handig op straat,en nam paard mee terug.

Dit is echt huiselijk geweld,hij dreigt nu met zelfmoord,mijn gedachten dan ruim je jezelf toch lekker op.
Heb ook geen geld van mezelf,omdat ik geen werk of inkomen heb.
Ik kan er niet meer tegen,bij huur vereniging weten ze ervan,ik kan daar altijd praten.
Maar ik kan nu niks anders dan,maar huilen.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 26-02-16 02:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:56

Op naam zetten heeft geen zin, is nl geen eigendomsbewijs.
Verkoop hem evt voor een symbolisch bedrag aan een kennis of zet hem ergens goedkoop in de opfok.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:57

Maar jij laat toch niet zomaar iemand anders op dat paard rijden? Schakel stalgenoten en je stalhouder in om je kerel van het erf te houden daar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 03:00

Maar daarom moe ts eerst zelf een veilig onderkomen hebben.
Als die man daar van dat erf gehouden wordt zal ze het thuis moeten bezuren.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 03:01

Ik was vergeten dat fjordenmans een stamboek heeft,de stal is van mijn man zelf.
Zit echt,me tanden op elkaar te bijten om niet te huilen,ja dit verhaal is al eens eerder geweest,maar heb er lang mee rond gelopen,al vorens te plaatsen,ik zou dolgraag diegene van het paard trappen ja.
Ik mag er geen wedstrijden mee rijden,die er straks op gaat mag er alles mee doen.

Mijn droom is nu,ver weg voor altijd,liefst met fjordje maar daar kan ik alleen van dromen.
Maandag is de huisarts er pas,zolang nog wachten, ik dacht dit vol te houden maar ik ga er echt finaal onder door,was pas van een depressie genezen,die is nu weer terug.

Had zo gehoopt op die ene tocht naar de duinen,maar nee hoor. ;( .
Wel weet ik,wie er ook komt van mijn zadel blijven ze af,moeten maar zien hoe ze dan rijden.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 26-02-16 03:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 03:02

Wat wil JIJ nu eigenlijk??
Zet dat is in een rijtje als je wil.

Bijvoorbeeld.

De zorg voor jou paard
Rijden op jou paard
Weg uit deze situatie
Begrip

En als je dat lijstje heb gemaakt. Ga je kijken hoe je dat kan bereiken.

Waarom wil je man eigenlijk niet dat je niet op jou paard rijd??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-16 03:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 03:02

En waarom ben je dan nog bij hem als hij je zo behandeld al lange tijd?