Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

? Celiien schreef:Grenzen stellen aan je ouders?
Ik weet niet hoe oud je bent maar als ik dat zou proberen is het gewoon, luister eens, het is mijn huis en je woont hier voor nop, dus je gedraagt je maar gewoon en anders is het![]()
Ligt er uiteraard aan waar dit over gaat. Grenzen klink nogal 'ik wil mijn eigen ding doen' namelijk
Edit: ik zie nu je leeftijd, dus neem aan dat je al uit huis bent?
Tjah, wat voor grenzen wil je stellen? Wat vind je niet leuk? Bellen ze elk uur van de dag? Willen ze niet langskomen? Willen ze te vaak langskomen?
Rocamor schreef:Als je medicatie slikt, neem ik aan dat je ook overleg hebt met een psycholoog / psychiater. Kun je met hem/haar ook overleggen wat voor grenzen je zoekt.
Kun je het concretiseren? Ik vind je vaag / onduidelijk overkomen (niet banketstaaf bedoeld trouwens). Als je ook zo onduidelijk overkomt naar anderen, geef je anderen de ruimte om over je heen te walsen.
Sammie schreef:Nou dat hoeft niet eens 'walsen' te zijn hoor. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer duidelijk, grenzen en behandelingen nodig dan een ander mens. Aangezien wij hier ook totaal niet weten wat de specifieke situatie van ts is vind ik het dan ook enorm, maar dan ook echt enorm gevaarlijk om hier advies in te geven in de vorm van ze walsen over je heen of ja je mag grenzen aangeven dus doe dit en doet dat. Ja dat laatste mag, maar voor al het andere ga naar je therapeut of begeleider toe.
En als je bang bent het eea te vergeten, schrijf het voor jezelf op en ga dat briefje stapsgewijs af.