Diazepam in handbagage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Diazepam in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:19

Hoi!

Binnenkort maak ik mijn eerste lange vlucht. Ik ga naar Thailand en vind het gigantisch eng. Vliegen ben ik gewend, maar niet 11 uur. :D

Nu vroeg ik mij af of het is toegestaan om diazepam mee te nemen zodat ik wat meer ontspannen ben en beter kan slapen tijdens de reis.

Iemand die dit weet? Ik heb geen doktersverklaring.

Loes1996

Re: Diazepam in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:20

hmm denk zonder doktersverklaring niet eigenlijk...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:20

Zeker naar thailand zou ik een doktersverklaring regelen, het risico is anders erg groot dat je grote problemen kan krijgen bij een controle.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:21

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:23

Dan neem je er toch eentje vóór verttrek? Werkt 12 tot 24 uur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:26

SaskiaKa schreef:

Dat is idd een beter idee denk ik! Alleen het werkt wel gigantisch snel in bij mij (in een halfuur, soms eerder) dus dan moet ik het nog wel even zo'n 3u volhouden tot het boarden.. :=

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:27

Even een medicijnpaspoort en doktersverklaring regelen.
Zo doe ik het ook altijd (enorme vliegangst en vlieg ook alleen maar met m'n grote vriend benzo ;) )

Zowel mijn huidige als vorige HA regelden het meteen :j
(en krijg ook altijd alleen de benodigde hoeveelheid pillen mee voor de vlucht, dus geen stripje).

edit: ik neem hem ook altijd in zodra ik kan boarden.
Maar goed, je moet er ook nog 1 meenemen voor de terugvlucht lijkt me. En in Thailand wil je geen gezeur met opiaten ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:33

SaskiaKa schreef:

Het punt is... dat ze ook nog terug moet :')

Zolang de medicijnen niet onder de opiumwet vallen heb je aan een medicijnpaspiort voldoende.
Zodra de medicijnen onder de opiumwet vallen, moet je de schengenverklaring in laten vullen door je arts en opsturen naar het ministerie van gezondheid.
Deze tekent het dan en dan ben je met die verklaring vrij om een x aantal dagen met je medicijnen te reizen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:39

M_D_H schreef:
SaskiaKa schreef:

Het punt is... dat ze ook nog terug moet :')

Zolang de medicijnen niet onder de opiumwet vallen heb je aan een medicijnpaspiort voldoende.
Zodra de medicijnen onder de opiumwet vallen, moet je de schengenverklaring in laten vullen door je arts en opsturen naar het ministerie van gezondheid.
Deze tekent het dan en dan ben je met die verklaring vrij om een x aantal dagen met je medicijnen te reizen.

Diazepam valt inderdaad onder de opiumwet :j
Echter valt Thailand nou niet echt onder de schengenlanden :+ Je moet dus niet een schengenverklaring hebben, maar een engelstalige medische verklaring, ook van de huisarts :j daarnaast moet je contact opnemen met de ambassade, om na te gaan of er nog overige documenten nodig zijn. Daar kan best een maandje overheen gaan, dus ik weet niet of je binnenkort vliegt ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:43

Over 2 weken exact.. :=

Erg vervelend, dat ik er ook nu pas aan denk. En idd ik moet ook nog terug _O- .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:50

_Dominique schreef:
Over 2 weken exact.. :=

Erg vervelend, dat ik er ook nu pas aan denk. En idd ik moet ook nog terug _O- .

Dan zou ik kijken naar iets anders wat je kal maakt maar wat wel meegenomen kan worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:54

Je zou dan heen net voordat je incheckt je diazepam kunnen nemen en voor terug iets van bijvoorbeeld dr. Vogel Passiflora?!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:06

Ik denk zelf dat als je 2 pilletjes in de handbagage hebt, dat niemand daarover valt. Dat valt echt niet op in de scanner van de handbagage, niemand die dat interessant vindt. Heel veel mensen hebben wat medicijnen in de handbagage, paracetamol/anticonceptie etc.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:15

hoi ts ja hoor mag mee in je handbagage.Hier ook een gebruiker en ben er ook mee naar thailand gevlogen,wel met dokterspaspoort.

Heb je t al eens eerder gebruikt>anders zou ik t thuis toch eerst even testen,het heeft niet altijd het gewenste effect bij iedereen!

Vlieg je alleen of heb je iemand bij je?Ik word namelijk zo stoned als een garnaaal ervan,praat met dubbele tong en kijk heul raar uit mn ogen.Mn man doet dan altijd het woord en helpt me.
Ik slik ook wel een flinke dosis hoor,ben claustrofobisch!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:29

Waarom zou je niet nog even een medicatiepaspoort regelen, dat is toch zo gebeurd?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:17

ik heb dat ook eens gehad van de dokter ivm slaapproblemen maar.....ik had na inname geen vliegtuig meer nodig om te vliegen, heb tot 14.00uur de volgende dag het idee gehad dat ik over wolken liep -O- zeker eerst uitproberen !

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:23

Ik zou ook geen diazapam kunnen slikken voor een vlucht.. bij mij is het 45 min en dan ga ik knock out..
Aangezien je board en dan nog door de hele veiligheidscheck moet (ze willen niet dat je slaapt tijdens dat praatje) zul je toch nog even wakker moeten blijven.. Ook blijf ik wakker tijdens het opstijgen..

Je kan overigens wel andere slaaptabletten gebruiken. Ik heb in Nieuw Zeeland Unisom Sleepgels gekocht, aangezien ik eerst een 13 uur vlucht en toen nog 9,5 uur had.

Ik zou voor zoiets gaan, maar dat is vooral omdat ik op diazapam echt weg ben en niet wakker te krijgen ben (vind ik geen fijn idee op 'n vlucht in geval van noodzaak, of uitdroging (wat je sneller krijgt op 'n vlucht) plus ik ben daarna half dronken/high ervan..

Maar goed, weet niet hoe jij erop reageerd. Zou voor iets minder sterke gaan.. maar aan de andere kant er zijn er genoeg die een half valiumpje nemen voordat ze vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:06

Nagini schreef:
Ik zou ook geen diazapam kunnen slikken voor een vlucht.. bij mij is het 45 min en dan ga ik knock out..
Aangezien je board en dan nog door de hele veiligheidscheck moet (ze willen niet dat je slaapt tijdens dat praatje) zul je toch nog even wakker moeten blijven.. Ook blijf ik wakker tijdens het opstijgen..

Je kan overigens wel andere slaaptabletten gebruiken. Ik heb in Nieuw Zeeland Unisom Sleepgels gekocht, aangezien ik eerst een 13 uur vlucht en toen nog 9,5 uur had.

Ik zou voor zoiets gaan, maar dat is vooral omdat ik op diazapam echt weg ben en niet wakker te krijgen ben (vind ik geen fijn idee op 'n vlucht in geval van noodzaak, of uitdroging (wat je sneller krijgt op 'n vlucht) plus ik ben daarna half dronken/high ervan..

Maar goed, weet niet hoe jij erop reageerd. Zou voor iets minder sterke gaan.. maar aan de andere kant er zijn er genoeg die een half valiumpje nemen voordat ze vliegen.

Ik reageer er idd ook vrij heftig op. Compleet stoned gevoel etc. Na een halfuur ben ik dan ook volledig ingekakt, geen controle meer qua coördinatie etc. Daarom is het denk ik niet heel handig om het voor het inchecken te doen..

connie64 schreef:
hoi ts ja hoor mag mee in je handbagage.Hier ook een gebruiker en ben er ook mee naar thailand gevlogen,wel met dokterspaspoort.

Heb je t al eens eerder gebruikt>anders zou ik t thuis toch eerst even testen,het heeft niet altijd het gewenste effect bij iedereen!

Vlieg je alleen of heb je iemand bij je?Ik word namelijk zo stoned als een garnaaal ervan,praat met dubbele tong en kijk heul raar uit mn ogen.Mn man doet dan altijd het woord en helpt me.
Ik slik ook wel een flinke dosis hoor,ben claustrofobisch!

Heb het zeker vaker genomen! Dus weet en ken de effecten ervan. Ik vlieg helemaal alleen.

Dokterspaspoort moet ik dus echt zien te regelen..

Suzanne F. schreef:
Ik denk zelf dat als je 2 pilletjes in de handbagage hebt, dat niemand daarover valt. Dat valt echt niet op in de scanner van de handbagage, niemand die dat interessant vindt. Heel veel mensen hebben wat medicijnen in de handbagage, paracetamol/anticonceptie etc.

Daar heb je zeker een punt ja!

Kentaro schreef:
Je zou dan heen net voordat je incheckt je diazepam kunnen nemen en voor terug iets van bijvoorbeeld dr. Vogel Passiflora?!

Daar ga ik eens naar kijken! Mag dat dus wel in je handbagage

Trouwens, mag diazepam wel in je koffer? Mits je dan zo'n medisch papoort hebt. Ik zou eerlijk gezegd zelf niet weten hoe ik dat moet regelen op korte termijn. HA is net op vakantie ook.

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:10

wet wel dat als ze het als drugs beschouwen.. in dat soort landen staat of hele zware straf op of doodstraf, dus zou het wel officieel regelen en niet denken dat je 2 pilletjes wel even mee kan nemen.

er zijn er met minder gepakt...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:14

Ik zou inderdaad het even netjes melden en in je medicatie paspoort zetten. En vooraf bij de maatschappij waar je vliegt melden dat je het gebruikt. Zodat de stewardessen aan boord weten wat er gaande is met je. Voor ze een arts oid oproepen vanwege vaag gedrag of denken dat je dronken bent en je niet mee mag. En netjes bij de douane melden dat je ze bij je hebt.

Risico nemen en gokken dat ze een pilletje niet vinden lijkt me niet verstandig.

Ik heb langer geleden injecties tegen ms moeten meenemen naar frankrijk die op de dopinglijst stonden. Was ook een flink formulier mee en aangegeven bij de douane.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:38

Mag ik zeggen dat ik het helemaal niet vind klinken alsof je het 'gigantisch eng' vindt? Als je zoiets als vliegen écht gigantisch eng vind, dan had je hier al veel eerder over nagedacht. Nu vind ik het een beetje klinken als 'ik wil echt wel kunnen slapen en het beste en heftigste midden is een opiaat, dus dat moet en zal ik nu last minute nog even meenemen'. Ik zou het niet doen. Ik zou met je huisarts bellen en vragen naar iets dat niet zoveel gedoe geeft (want voor dat gedoe heb je dus geen tijd meer, dus laat die diazepam-gedachte maar mooi gaan), maar wat je wel helpt om een paar uurtjes te kunnen slapen in het vliegtuig.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:39

Ik heb nog nooit problemen gehad met 1 pilletje in de handbagage. En ik neem geen diazepam mee, ik vlieg met dormicum. Een categorietje zwaarder.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:48

Ik ben in mijn eentje naar Mozambique gevlogen en toen had ik ook diazepam bij me. 2 pilletjes. Ik ben er ook wel eens mee naar zuid- afrika gevlogen. Gewoon in mijn handbagage bij een stripje paracetamol, anti diarree pillen en de anticonceptiepil. Valt niemand over hoor.

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:49

maaikemuis schreef:
Ik heb nog nooit problemen gehad met 1 pilletje in de handbagage. En ik neem geen diazepam mee, ik vlieg met dormicum. Een categorietje zwaarder.

naar aziatische landen en amerika?? of naar spanje portugal? das nogal ff een verschil in veiligheidsregels etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:53

Sandalio schreef:
Mag ik zeggen dat ik het helemaal niet vind klinken alsof je het 'gigantisch eng' vindt? Als je zoiets als vliegen écht gigantisch eng vind, dan had je hier al veel eerder over nagedacht. Nu vind ik het een beetje klinken als 'ik wil echt wel kunnen slapen en het beste en heftigste midden is een opiaat, dus dat moet en zal ik nu last minute nog even meenemen'. Ik zou het niet doen. Ik zou met je huisarts bellen en vragen naar iets dat niet zoveel gedoe geeft (want voor dat gedoe heb je dus geen tijd meer, dus laat die diazepam-gedachte maar mooi gaan), maar wat je wel helpt om een paar uurtjes te kunnen slapen in het vliegtuig.

Wat een belachelijke reactie. Wat wil je dan dat ik schrijf? Dat ik ontzettend dramatisch ga lopen janken hier op Bokt?

Ik ga verder niet eens op jou in, walgelijk dit. :n Echt schaam je. Je kwetst me enorm door je reactie.