Ben ik daarin in de enige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Ben ik daarin in de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 20:19

Ik heb namelijk wel eens van die momenten/acties, dat ik denk, ben ik de enige persoon die dat doet? Of zullen er meer zijn?

Voorbeelden;
- Ik praat tegen mezelf tijdens het autorijden. Ik vertel dan waar ik heen moet, en welke afslag ik dan moet hebben enz :+.
- Bij de was, moet alles dezelfde kleur knijper hebben wat er aan dat gedeelte hangt (dus als er een shirt hangt, moeten beide knijpers van dat shirt blauw zijn bv).
- Als iemand een vest/trui aan heeft met touwtjes, wil ik ALTIJD die touwtjes op gelijke hoogte hangen.

Hebben jullie dit ook?
Of hebben jullie gewoontes waarvan je denkt, goh, zouden meer mensen dat hebben, of ben ik de enige idioot die dat doet? :P

Brand los zou ik zeggen!

Cynn
Fotograaf

Re: Ben ik daarin in de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:21

Ik zou dit zo geschreven kunnen hebben :').. Al is het met autorijden nog niet zo, ik les nog maar als ik langer alleen thuis ben dan ga ik tegen mezelf banketstaaf.. :+

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:24

Bij gebrek aan sociale contacten op een dag idd, dan ga ik ook tegen mezelf praten... :+
Met autorijden heb ik hier niet zo'n last van.

Verder niet echt van die aparte dingen, wel een ochtendritueel. Standaard broodje met vlokken, beker chocomel en als dat op is een peuk.
Als ik aardappels met groente eet moet dat evenredig worden opgegeten. Enkel wortels, bloemkool en broccoli stamp ik door elkaar de rest niet..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 20:31

Ik werk parttime als chauffeuse en parttime op een bso. Als ik niet tegen mezelf zeg waar ik heen moet, sta ik meestal verkeerd (ik rijd richting mijn andere werk, of ik rijd naar de verkeerde klant haha)

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:34

Natuurlijk praat ik in mezelf, heb af en toe goede raad nodig :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:37

Ik ook ik kan hele conversaties hebben als ik een probleem moet oplossen

Touwtjes moeten ook recht hangen en even lang zijn

Zullen best nog meer dingen zijn maar die zijn misschien normaal voor mij maar niet voor een ander

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:38

Atalja schreef:
Natuurlijk praat ik in mezelf, heb af en toe goede raad nodig :+

_/-\o_

Ik trek eerst mijn rechtersok aan, dan pas m'n linker. Eerst rechterbeen in broek, dan links. Eerst rechterschoen, dan links. Eerste traptrede op of af met rechterbeen.
En schilderijen/fotolijstjes moeten recht hangen :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 20:38

Ik stofzuig het kleed ook altijd maar 1 kant op, want als ik alles door elkaar doe, lopen de strepen niet gelijk en daar erger ik me dan aan :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:39

Ik moet tijdens Rummikub alles altijd heel exact uitlijnen... :=

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:40

Iris82 schreef:

En alle blokjes op je bordje op volgorde :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:41

Mikkiej schreef:
Iris82 schreef:

En alle blokjes op je bordje op volgorde :))

Jep. Van laag naar hoog. Eerst oranje dan rood, dan blauw, dan zwart. :j

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:42

Dat laatste herken ik hoor, trekjes.

Ik vraag me af of ik de enige ben die vaak enorm uithaalt als er oneerlijk geoordeeld word?

Rummikub, eens!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:44

xniieeenke schreef:

Ik vraag me af of ik de enige ben die vaak enorm uithaalt als er oneerlijk geoordeeld word?

Rummikub, eens!

Ben je niet, ik kan dat ook..
Maar inmiddels wel geleerd om eerst tot 10 te tellen (soms 20, soms 30...) voor ik ergens op reageer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:45

iirrssjjee schreef:
Ik stofzuig het kleed ook altijd maar 1 kant op, want als ik alles door elkaar doe, lopen de strepen niet gelijk en daar erger ik me dan aan :+

Toen ik als bijbaantje in de schoonmaak werkte, heb ik dat afgeleerd. Te weinig tijd voor. Maar mijn eigen kleedje in mijn slaapkamer doe ik nog steeds naar één kant :+

Ohhhh, autoruiten krabben of condens eraf wissen: vanaf linksonder een rondje met de klok mee langs de randen, en dan vanaf links 'inkleuren'. Eerst raam achter de bestuurder, dan achterruit, dan rechtsachter, bijrijder, voorruit (als ik het antivrieskleedje vergeten ben), bestuurderskant.

Een beetje OCD heb ik wel *D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:46

Mikkiej schreef:
xniieeenke schreef:

Rummikub, eens!

Ben je niet, ik kan dat ook..
Maar inmiddels wel geleerd om eerst tot 10 te tellen (soms 20, soms 30...) voor ik ergens op reageer.

Ik ben daar dus mee bezig. Als ik weet dat ik in m'n recht sta en geen problemen krijg doe ik het wel nog steeds, zoals dat iemand een meisje afsnauwde omdat ze ziek naar huis wilde, 2 lesuren voor de presentatie die we hadden. Kind stond op het punt van overgeven... :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:46

Hehe, hier ook wasknijpers op kleur en soort
Ik praat in mezelf en touwtjes moeten echt goed hangen.
:D

En als ik ergens kom en ik moet naar de wc toe ,dan hang ik de wc rol alfijd met het blaadje naar voren toe :')

En m&m s eten ook zo erg.
Als ik een handvol pak,sorteer ik alles op kleur , en eet vervolgens kleur voor kleur op _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:48

Wij kunnen kletsen, ellepel :D Welke kleur eet je eerst? Ik de bruine :9

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:50

ellepel schreef:
Hehe, hier ook wasknijpers op kleur en soort
Ik praat in mezelf en touwtjes moeten echt goed hangen.
:D

En als ik ergens kom en ik moet naar de wc toe ,dan hang ik de wc rol alfijd met het blaadje naar voren toe :')

En m&m s eten ook zo erg.
Als ik een handvol pak,sorteer ik alles op kleur , en eet vervolgens kleur voor kleur op _O-

Laatste twee, echt waar xD
Vroeger was dat laatste echt heel extreem nu doe ik wel op kleur maar niet meer extreem.
wel wil ik avn elke kleur evenveel in m'n bakje dus eet ik altijd oranje veel op als er veel oranje is

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:52

Als ik een woord typ, maar ik schrijf het verkeerd, dan herbruik ik zoveel mogelijk van de al getypte letters. Bijvoorbeeld: ik schrijf 'paard' maar ik had 'park' willen schrijven. Dan haal ik niet met de backspace het hele stukje 'ard' weg, maar alleen de tweede a en de d, waarna ik de k typ. Dan kan de r blijven staan en is die recycled.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:56

Die is ook leuk Andra_S! Ik doe dat wel met letters midden in het woord. Ik ben medisch secretaresse en controleer de medische correspondentie (brieven van de arts naar bijv. de huisarts); regelmatig kom ik 'colosocpie' tegen i.p.v. 'coloscopie'. Ik haal dan de c weg en zet die dan tussen de s en de o; dan kan mijn rechterhand de backspace doen en mijn linkerhand de c. Das eerlijker :')

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:57

Je bent absoluut niet de enige! Ik heb zelf ook zo'n afwijking. Ik hou van ordenen, strakke lijnen, symmetrie, etc.

Tegen mezelf praten doe ik soms maar meestal klets ik mijn katten de oren van de kop.
Saillant detail: Ze zijn beide doof. :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:13

Hilary schreef:
Wij kunnen kletsen, ellepel :D Welke kleur eet je eerst? Ik de bruine :9

Oh nee, eerst waar ik de minste kleur van heb, dus als er 1 bruine in zit gaat die wel eerst haha :D

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:21

Ik meld me.

In mijn etui moet alle schrijfgerei in dezelfde richting liggen, alle kapstokken in m'n kleerkast moeten naar dezelfde richting wijzen, broeken met de broekspijpen naar dezelfde kant in de kast, het volume van de radio moet op een even getal staan.. Ik kan wel nog even doorgaan :+

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:25

Met M&M...altijd op kleur sorteren en de minst mooie als eerste opeten. :D
Oh, en met mes en vork vasthouden tijdens het eten. Als ik snij met mijn mes moet die in mijn rechter hand zitten, maar als ik iets met mijn vork in mijn mond stop moet mijn vork ook in mij rechterhand liggen. Dus zo wissel ik de hele tijd om. :')
En vast nog een paar, maar deze schoten me zo snel te binnen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:29

Zitosh schreef:
Ik meld me.

In mijn etui moet alle schrijfgerei in dezelfde richting liggen, alle kapstokken in m'n kleerkast moeten naar dezelfde richting wijzen, broeken met de broekspijpen naar dezelfde kant in de kast, het volume van de radio moet op een even getal staan.. Ik kan wel nog even doorgaan :+

Oh ja, die kleding heb ik ook... De hangers allemaal vanaf de voorkant erop zetten en dan alle vesten en jurken en broeken met de voorkant naar rechts! Hahaha