Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ja ik vind het onderwijs dus fantastisch vanwege de leerlingen. Alles eromheen niet zo, daarom doe ik altijd precies genoeg en nooit een stap harder. Dat nekt me een beetje nu. 
holly schreef:Ik ga het je niet makkelijker maken. Hou je er ook rekening mee dat je in de zwangerschap je hersens kwijt kunt raken en dat deze zich naderhand nog maanden kunnen verstoppen. Studeren en niets kunnen onthouden gaat ook langzamer.
Toch, lekker beide doen. Zou je bv een pauze jaar in mogen lassen? Dan kun je nu beginnen, baby uitpoepen en dan weer verder.
lieveli schreef:Riel, afmaken is geen optie. Dan heb ik zoveel vertraging en de werkvelden die ik interessant vind (speciaal onderwijs in alle variaties) nemen geen vakdocenten aan.
lieveli schreef:Nee doorgaan is echt geen optie, school biedt mij niks voor niks aan dat ik 'mag' switchen. De handtekening die ik mis is van mijn SLB'er, die gaat ze ook echt niet zetten. Ze zou me versnelling kunnen aanbieden voor mijn huidige stage zodat ik over anderhalf jaar kan afstuderen maar dat ziet ze niet zitten. Ik moet dan dus nog 3 volledige stages doen dus dan is een nieuwe opleiding 1 jaar langer.
Voor stages heb ik gesolliciteerd bij scholen voor moeilijk lerend, gedragsproblematiek. Die namen alleen PABO studenten aan.
edit: nee geen baan, maar als ik nu 'niks' zou doen, zou ik eindelijk ons huis eens kunnen verven. Het is nog in dezelfde staat als toen mijn vriend het kocht.
), maar ik kan je alleen wat vertellen over het SPH gedeelte. Mijn vriend heeft SPH gedaan, en werkt nu in een jongerencentrum en op een BSO omdat het jongerenwerk niet genoeg uren beschikbaar heeft.