Brainless schreef:Bij een kennis van mij; die had 10tallen jaren geleden problemen met in 1 rij zieke paarden in de winter.
Van de 6 (geloof ik) werden er standaard 4/5 ziek, zwak, dof, en zelfs dood.
Wisseling stal? En hup ze knapten op.
Waren ook aardstralen ed... dacht men.
Bleek later, dat er een door een slechte stroomdraad onder de vloer, een hele lichte stroomspanning op de drinkbakken kwam te staan.
Wij voelde die niet, maar de paarden wel
De meeste paarden wilde daardoor niet meer drinken.
Als je hier iemand op los had gelaten met een wichelroede, hadden ze het waarschijnlijk ook opgespoord. Het is magnetisme haha
Tja aardstralen... mijn ouders hebben ook ooit iemand over de vloer gehad met een wichelroede en er bleek iets onder hun bed te lopen. Bed verzet en ze zijn er heel tevreden mee, mijn moeder heeft minder last van haar enkels. Baadt het niet, schaadt het ook niet toch?
Wij hebben natuurlijk ook geprobeerd of de wichelroede bij ons zelf werkte, en grappig genoeg kan mijn vader de hele kaart die destijds is getekend, terugvinden door met een wichelroede rond te lopen. Blijkbaar is hij een goede geleider voor zwakke magnetische stromen in de aarde
Ikzelf kan het niet. Misschien dat mijn vader er juist ook meer last van zou kunnen hebben dan ik dan?
Laatst bijgewerkt door Oeska op 22-02-16 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt