Aardstralen? iets anders of toeval?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Aardstralen? iets anders of toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:20

Ik hoop dat het hier goed staat.

Oke ik ben op zicht heel nuchter, geloof niet zomaar iets. Maar nu het volgende

Mijn man komt van een boerderij, Toen ik hem net leerde kennen, vroeg ik hem eens waarom een deel van de stal (grupstal) niet gebruikt werd voor vee. er was namelijk 1 hele strook dicht wat 4 koeplaatsen betrof. Hij vertelde me toen iets over aardstralen welke door het huis (slaapkamer) en door de stal liep. 1 lange baan. Hijzelf plaste altijd in bed, tot hij van kamer wisselde en ineens was hij droog, zijn ouders allerlei klachten, bed anders gezet, en weg. De koeien die op die bepaalde plek stonden werden naar verloop van enkele maanden altijd mager en gingen dood. vooral in de winter wanneer ze dus vast stonden. in de zomer wisselden ze natuurlijk van plek... Ook in de toenmalige varkensstal hadden ze op die manier altijd wat hokken leeg.

Nu jaren later staan die koeplaatsen nog steeds leeg, zijn schoonouders van kamer gewisseld en gaat het stukken beter met ze...

Maar mijn jongste zoontje ligt nu op die kamer, en ineens is hij al weken verkouden...

Kom maar op, bestaan aardstralen, is het iets anders? of toeval?

amen

Re: Aardstralen? iets anders of toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:26

Magnetische velden, aardstralen bestaan, en die invloed moet niet onderschat Worden, dieren leven op gevoel en je ziet soms dat ze bepaalde plekken mijden. En mensen kunnen dat dat ook voelen. Als je een goed ontwikkeld gevoel hebt.

Weken verkouden , er is momenteel ook griepvirus ed, dus dat kan ook.

Maar ik zou wel wat aanpassen aan slaapkamer wat positief voor je zoon is, betreffende de aardstralen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:28

Het is winter en er zijn heel veel mensen al heel lang verkouden, dus het is niet zo gek dat je kind verkouden is.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:03

Ik geloof er wel in. Mijn merrie staat al bijna 11 jaar op dezelfde boerderij en nóg "sluipt" ze een bepaald stuk van de oprit, achter de boerderij langs, het erf af. Kan het niet anders verklaren. Elke keer als ik buiten ga rijden gebeurd dat, zowel op de heen als de terugweg op het hetzelfde stuk ..... vreemd toch? Merk het bij de pony van mijn dochter trouwens niet zo. Misschien is de merrie er gewoon gevoeliger voor.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 14:07

Idd de verkoudheid, kan heel goed komen door de winter. Wel raar dat dat tot 4 weken terug niet was.
Maar ik lees op internet 2 verschillende dingen. 1 het bestaat niet. 2 het is er wel degelijk. Ik wuifde het altijd weg, Maar nu ik wel degelijk zie dat er klachtenvermindering bij schoonouders zijn, en juist mijn zoontje die nooit ziek is ineens strontverkouden is, en verder ook huilerig. Ben ik dus gaan zoeken. En ik vind niet echt veel.... Dus ik dacht ik zoek op Bokt... daar wat oudere topics gevonden. Maar toch vraag ik me dan af wat zou het kunnen zijn?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:13

Ja, wij hadden vroeger op de boerderij ook zo iets alle dieren van schaap,hond, kip, konijn tot een boom ging dood in een bepaald stuk van die weide en stal, de beesten zelf liepen er ook niet graag naar binnen.
ongeloofelijk maar het bestaat wel, mede omdat ik het zelf heb gezien en meegemaakt weet ik dat en geloof ik er ook in.
Toen mijn broer er niet in geloofde en een pension stal begon werd elk dier in die stal ziek, koliek, dampig,hoefbevangen en spontaan gewoon doodgaan...Nu is het een opslag gelukkig maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:13

Je zou ook kunnen denken aan een Placebo effect: andere kamer, het gaat beter. Dat is ook iets wat je hoofd met je kan doen.

Ikzelf geloof er niet in. Half Nederland is op het moment ziek / zwak / verkouden / misselijk.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:17

Ja kan je laat van hebben maar ook wat aan doen op laten zoeken enkoperen plaat plaatsen hebben we hier ook

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:22

ik geloof wel in magnetische/energetische velden nadat ik ook het effect van wateraders gezien heb. Niet iedereen is er gevoelig aan/voor. Ik kon voor ik wist dat er een waterader onder de slaapkamer doorliep ook al niet slapen als het bed in een bepaalde richting stond.
De verkoudheid van je zoontje kan best toeval zijn, maar als er meer klachten komen zou ik toch een poging wagen om de orrientatie vh bed oid te veranderen of van kamer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:27

Simpel proef op de som: zoontje weer een andere kamer. Gaat het beter? Dan weer de kamer waar je zoontje en schoonouders last van hebben.

Het is heel rationeel en wetenschappelijk hoor, die lijnen en aders op onze aardbol. Sommige mensen reageren daar op.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:27

Ik geloof er ook in, en kan absoluut niet tegen aardstralen. Aangezien ik er zeer gevoelig voor ben merk ik het meteen zodra ik bij een aardstraal in de buurt ben.
Wetende welke lichamelijk klachten het veroorzaakt zou ik mijn kinderen (mochten die er ooit komen) dan ook nooit in een kamer met veel straling neerleggen...
Los van de verkoudheid, dit kan idd ook door het weer komen, is het slapen in straling niet echt goed voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:37

Wetenschappelijk gezien is er in ieder geval geen bewijs voor het bestaan van aardstralen. Hier alvast een link naar wikipedia, zal later vandaag even wat goede bronnen zoeken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardstralen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:42

wendyenbram schreef:
Idd de verkoudheid, kan heel goed komen door de winter. Wel raar dat dat tot 4 weken terug niet was.

Tja, ik was 2 dagen geleden ook nog in orde en nu ben ik ook 'ineens' ziek. Zo gaat dat.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 14:54

Wikipedia heb ik idd uitgebreid gelezen, En echt heb ik altijd nuchter gekeken maar die dieren gaan natuurlijk ook niet vanzelf dood. en altijd op die plaatsen... Zoonlief is nooit ziek al 18 mnd. niet. en nu dus met verandering van kamer al 4 weken nonstop. verkouden en huilerig.
en een kind dat 8 jaar lang in bed plast elke nacht, en van kamer verandert, en dus vanaf dat moment droog is. Er moet "iets" zijn deze dingen op precies deze plekken kunnen niet van "niets" gebeuren.

Geesten geloof ik niet in, in meer tussen hemel en aarde wel: meer in, er moet meer zijn dan alleen wij.
Aardstralen? ik weet het niet, ik wees het altijd resoluut af, of zei ja ja zal wel... Maar nu na 16 jaar verder te zijn en steeds meer dingen zie weet ik het dus niet meer, misschien is het wel "iets" anders?
Diegene die dit toendertijd vastgesteld heeft deed dit met een wichelroede... heeft er geen geld voor gevraagd/gekregen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:00

Tegen bedplassen is veranderen van slaapplaats vaak een oplossing.
Dan slaap je lichter en wordt je op tijd wakker om te gaan plassen wat de cyclus doorbreekt.

Verkouden kan ook komen omdat het er te vochtig is en er bv schimmels aanwezig zijn.

Koeien die dood gaan op 1 plek heeft vaak te maken met de watertoevoer.
Dat kan zijn dat er op die plek in de leiding een bacterie zit en/of dat er bv ergens een stroomprobleem is.
Bij een kennis van mij; die had 10tallen jaren geleden problemen met in 1 rij zieke paarden in de winter.
Van de 6 (geloof ik) werden er standaard 4/5 ziek, zwak, dof, en zelfs dood.
Wisseling stal? En hup ze knapten op.
Waren ook aardstralen ed... dacht men.
Bleek later, dat er een door een slechte stroomdraad onder de vloer, een hele lichte stroomspanning op de drinkbakken kwam te staan.
Wij voelde die niet, maar de paarden wel
De meeste paarden wilde daardoor niet meer drinken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:05

In dit geval zal het gaan om een waterader, en dan eentje die 'is belast'.
Ze lopen over heel de aardbol heen, ontkom je eigenlijk niet aan, maar als je er gevoelig voor bent, kun je er ziek op worden (mens en dier, maar ook veel planten doen het minder goed op een waterader).
Vroeger liet men de wateraders dmv een wichelroedeloper opsporen, maar dat is tijdlang in onmin geweest. Zweverig, onzin, en wat al niet meer.
Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien, dat het toch niet zo'n onzin is, wat opa en oma vroeger heel normaal vonden.

Ik zelf werk ook met wichelroede, kan ook wateraders opsporen, en heb ook geleerd ze te harmoniseren (verleggen kan niet, wat sommige nog wel eens willen beweren).
Harmoniseren bedoel ik mee, dat je de informatie die de waterader met zich mee draagt (en wat op den duur ziekte oplevert), veranderd in positieve trilling.
Beetje vaag verhaal, wil er ook niet te diep op in gaan, maar mijn ervaring is dat bergkristal en lavastenen vaak al heel veel goed doen, als je zoiets onder je bed legt of bij dieren in de buurt.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 15:09

Brainless, dat is iets voor mij om uit te zoeken. ware het niet dat deze "baan, straal" dus door 3 gebouwen heen loopt. schuin. 1 is dus een deel van het huis, met name dus 1 slaapkamer. dan loopt hij schuin door naar de voormalige varkensschuur, en van daar door naar de koeienschuur. Dan zou dat probleem dus in 3 aparte gebouwen moeten (kunnen) spelen?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:14

Brainless schreef:
Bij een kennis van mij; die had 10tallen jaren geleden problemen met in 1 rij zieke paarden in de winter.
Van de 6 (geloof ik) werden er standaard 4/5 ziek, zwak, dof, en zelfs dood.
Wisseling stal? En hup ze knapten op.
Waren ook aardstralen ed... dacht men.
Bleek later, dat er een door een slechte stroomdraad onder de vloer, een hele lichte stroomspanning op de drinkbakken kwam te staan.
Wij voelde die niet, maar de paarden wel
De meeste paarden wilde daardoor niet meer drinken.

Als je hier iemand op los had gelaten met een wichelroede, hadden ze het waarschijnlijk ook opgespoord. Het is magnetisme haha ;)

Tja aardstralen... mijn ouders hebben ook ooit iemand over de vloer gehad met een wichelroede en er bleek iets onder hun bed te lopen. Bed verzet en ze zijn er heel tevreden mee, mijn moeder heeft minder last van haar enkels. Baadt het niet, schaadt het ook niet toch?
Wij hebben natuurlijk ook geprobeerd of de wichelroede bij ons zelf werkte, en grappig genoeg kan mijn vader de hele kaart die destijds is getekend, terugvinden door met een wichelroede rond te lopen. Blijkbaar is hij een goede geleider voor zwakke magnetische stromen in de aarde :+
Ikzelf kan het niet. Misschien dat mijn vader er juist ook meer last van zou kunnen hebben dan ik dan?
Laatst bijgewerkt door Oeska op 22-02-16 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:17

NM → LZP

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:20

ik heb er ook van gehoord en ben redelijk nuchter, maar soms denk ik, ja het kan.
mijn buren hadden er last van.
Hij sliep al jaren slecht. koude voeten, soms pijn in de voeten.
zijn dochter was een bedplasser.
Huis na laten kijken en precies waar de bedden stonden liep een aardstraal. Bedden verplaatst en het was over.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:32

Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij is het momenteel eerder zoeken naar mensen die NIET verkouden, grieperig zijn. Ben je nl. eerder klaar.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 15:47

Is ook niet vervelend hoor sammie, maar je gaat nu wel voorbij aan veel andere dingen die opgenoemd zijn. Waardoor ik al aan het twijfelen was, en nu juist doordat zoontje ziek en huilerig is, weer in mij op komt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:05

Als je je ongerust voelt kun je je beter zijn bed verplaatsen. Baadt het niet dan schaadt het niet dat is in dit geval zeker van toepassing.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:56

Aardstralen kunnen idd onrustig zijn..
Had ik hier in huis ook...
Was om gek van te worden,ik en mn vriend sliepen bijna niet,geen rust kunnen vinden ed
wij hebben een wichelroedeloper laten komen..
En jawel complete rust in huis tot op de dag van vandaag

en het is net wat je wil geloven ..
Niemand verplicht je

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:14

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat, en welke keuzes je hebt genomen? :)