mag website zomaar mijn foto gebruiken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

mag website zomaar mijn foto gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 15:32

hoi bokkers!

In april heb ik aan een fotowedstrijd van een bepaald park meegedaan (ik weet niet of ik mag vermelden over welk park het gaat?). Het ging over foto's van hun dieren in het park. Ik heb niet gewonnen, dus geen aandacht meer aan geschonken. Vandaag scrolde ik even over de website van het park en kwam ik plots een foto tegen die me wel heel erg bekend voor kwam. Als promotie van hun dieren hebben ze dus mijn foto gebruikt. Er zit geen watermerk op de foto (ik ben geen echte fotograaf en het ging om ene website dus ik zag het nut hier niet van in). Ik sta ook nergens op die pagina als fotograaf van de foto vernoemd en er is me hier nooit toestemming voor gevraagd.

Ik weet 100% zeker dat het mijn foto is, want er staat een hele kudde dieren op de foto en elk dier staat exact hetzelfde op de foto. toeval is dus uitgesloten. ook is mijn bewerking van het licht exact hetzelfde.

Ze hoeven voor mij de foto helemaal niet van hun website te halen, want ik voel me zelfs een beetje vereerd. Maar ik vroeg me af of ze me niet moeten vermelden of toestemming vragen, want op deze manier steekt wel een beetje.

Ik ben trouwens belg, maar het gaat om een Nederlands park dus ik vermoed dat Nederlandse wetgeving geldig is.
iemand tips?
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 21-02-16 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Re: mag website zomaar mijn foto gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:33

Volgens mij geef je automatisch toestemming zodra je het plaatst en/of instuurt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:33

Waarschijnlijk staat in de voorwaarden van de wedstrijd dat je door deelname akkoord gaat met dat zij met jouw foto mogen doen wat zij willen. ;)

Daniquebyoux