Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Dominique schreef:Nee, dat willen we niet.We gaan uit van een totale maandhuur van max €750,- incl. Hij woont nu al op zichzelf, maar in een studentenhuis met 4 vrienden.
@Apple volgens mij is dat mijn vraag niet. Dus hier ga ik ook niet op reageren.
@Destination, Zuid-Holland haha
Jannaa schreef:Sinds begin dit jaar ben ik ook gaan samenwonen met mijn vriend. En ik kan je vertellen dat het inderdaad heel lastig is wanneer je geen vast inkomen hebt. Mijn vriend heeft een vaste baan, maar we hebben als nog met moeite een huisje gekregen (particulier). Ik studeer nog.
Bij ons scheelde het dat we particulier wat konden krijgen en dat mijn ouders garant kunnen staan mochten we een financiële tegenslag krijgen.
Maar goed, je zoekt tips. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je budget is, waar je wil wonen (hartje Amsterdam is tig keer duurder en meer gewild dan buitengebied) en of je een studieschuld hebt. Zorg er in ieder geval goed voor dat je weet wat je inkomen is, wat je maandelijkse kosten zullen zijn en wat je plan B is mochten jullie het financiëel niet redden. Als je dit goed hebt voorbereid en weet waar je aan toe bent kun je dit ook eventueel aan de makelaar/verhuurder/huisbaas laten zien.
Verder moet je niet te veeleisend zijn, en is het ook een kwestie van geluk hebben om een appartement voor twee personen te vinden, zonder gedeelde ruimtes, binnen een bepaald budget en op de gewenste locatie. Houd goed Funda in de gaten en vertel tegen iedereen dat jullie op zoek zijn naar een appartementje. Vaak is er via via veel te vinden!
Heel veel succes en plezier in ieder geval met de zoektocht!
EJuniorJoost schreef:Szan schreef:Willen jullie ouders niet garant staan? Dat is voor een makelaar/huisbaas vaak wel voldoende om te compenseren dat jullie zelf niet genoeg verdienen.
TS heeft helemaal geen inkomen...
EJuniorJoost schreef:Szan schreef:Willen jullie ouders niet garant staan? Dat is voor een makelaar/huisbaas vaak wel voldoende om te compenseren dat jullie zelf niet genoeg verdienen.
TS heeft helemaal geen inkomen...
Wat niet gaat als je stageloopt en al fulltime studeert. 
future_vet schreef:Ik woon sinds augustus samen met mijn vriend in Utrecht.
Hij werkt en ik studeer. En krijg dus stufi + aanvullend.
In dit pand rekende stufi ook als inkomen dus dat was heel handig.