hulp gevraagd bij opbouw website

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

hulp gevraagd bij opbouw website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 11:32

Een stichting die roemeense hondjes ter adoptie aanbiedt heeft mij gevraagd om me bezig te houden met de opbouw van de website. Momenteel is er iemand belangeloos bezig met het opzetten hiervan. Van mij wordt verwacht dat ik aangeef hoe ik wil dat het eruit ziet. Tijdrovende taken voer ik zelf uit zoals het vertalen van engels naar nederlands. Ik geef aan hoe het menu en submenu eruit moet zien en hoe de layout moet worden.

Wat ik nu al een paar maal heb aangegeven is dat ik ook een overzichtelijke mobiele versie wil. Dit aangezien vandaag de dag praktisch iedereen voornamelijk mobiel alles bekijkt en regelt. De mobiele website in opbouw is imo niet gebruikersvriendelijk. Het is onoverzichtelijk en nodigt niet uit om verder te kijken. Dit komt straks niet ten goede van de honden die op een liefdevol forever home in Nederland wachten. Volgens de betreffende persoon is dit wat het is en kan het niet anders. Ik kan me dat niet voorstellen. Zelf beschik ik niet over voldoende kennis op dit gebied.

Mijn vraag, is er iemand die of samen met mij de website op wil zetten of mij op afstand wil helpen met de opbouw en uitvoering? Er is vast wel een dierenliefhebber met kennis van zaken die zich hier belangeloos voor wil inzetten?

Voor meer info pb.

lailapri

Re: hulp gevraagd bij opbouw website

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:44

Ik wil wel helpen maar kom niet verder als een standaard template en dan de teksten. Ik hoef er niet perse wat voor te hebben. Mijn site:
http://www.stalmyrza.nl

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:41

ED -> HTT

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 21:43

@ lailapri

Ik heb je een PB gedaan maar zie deze niet in mijn postvak uit staan. Kan je even checken of je wat hebt ontvangen? Anders doe ik een nieuwe poging.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:56

Een fatsoenlijke website wordt tegenwoordig altijd responsive gemaakt. Dat betekent dat de layout zich automatisch aanpast naar het schermformaat. De site zou er dan gewoon overzichtelijk uit moeten zien, niet rommeliger dan de website op groot formaat. Als deze webdesigner dat niet wil of niet kan, snel een ander zoeken.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:02

Als je jezelf enorm veel tijd wilt besparen, kan je een website via WIX maken. Kan makkelijk aangepast worden (dan kunnen de eigenaren zelf snel en simpel teksten aanpassen), is responsive. Als je de tijd er voor neemt komen hier mooie websites uit.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:05

Dani schreef:
Een fatsoenlijke website wordt tegenwoordig altijd responsive gemaakt. Dat betekent dat de layout zich automatisch aanpast naar het schermformaat. De site zou er dan gewoon overzichtelijk uit moeten zien, niet rommeliger dan de website op groot formaat. Als deze webdesigner dat niet wil of niet kan, snel een ander zoeken.

Dit inderdaad.
Nu werk ik zelf aan content management, maar dit alleen in Drupal (open source systeem) dus weet niet of ik kan helpen gezien dit over het algemeen een minder bekend systeem is dan bijvoorbeeld Wordpress.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 00:13

Dani schreef:

Die mening deel ik dus ook. Degene die nu bezig is met die website zegt dat het (bij deze webhost?) niet kan. Daarom ben ik verder gaan informeren. Alles gaat zo omslachtig. Ik moest een hele lap engelse tekst vertalen naar het Nederlands. Ik dacht vanaf het begin dat het veel beter moest kunnen. Nu is het iets van flexwebhosting. Echt veel werk wat je beter kunt besteden aan de opbouw en indeling van de website.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 00:15

maava schreef:
Als je jezelf enorm veel tijd wilt besparen, kan je een website via WIX maken. Kan makkelijk aangepast worden (dan kunnen de eigenaren zelf snel en simpel teksten aanpassen), is responsive. Als je de tijd er voor neemt komen hier mooie websites uit.

Dank je. Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:18

Of Jimdo, werkt ook prettig en is betaalbaar.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 07:58

Yinnar schreef:
Dani schreef:

Die mening deel ik dus ook. Degene die nu bezig is met die website zegt dat het (bij deze webhost?) niet kan. Daarom ben ik verder gaan informeren. Alles gaat zo omslachtig. Ik moest een hele lap engelse tekst vertalen naar het Nederlands. Ik dacht vanaf het begin dat het veel beter moest kunnen. Nu is het iets van flexwebhosting. Echt veel werk wat je beter kunt besteden aan de opbouw en indeling van de website.

Ik wil niet weten welke vormgever je hebt, maar of een website wel of niet responsive gemaakt kan worden ligt niet aan de webhost :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:07

Iemand is belangeloos voor je bezig, maar het is niet goed. Probeer eens te betalen voor een website, anders.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:10

maava schreef:
Yinnar schreef:

Ik wil niet weten welke vormgever je hebt, maar of een website wel of niet responsive gemaakt kan worden ligt niet aan de webhost :')
Onze website wordt beheerd en gehost door een externe aanbieder en onze website kan op het moment ook niet responsive gemaakt worden, dat ligt aan de lay-out en de code van de website (zo is het mij uitgelegd), wij zij de website nu aan het aanpassen zodat dit wel kan (lees geheel nieuwe website), hoewel dat natuurlijk wel wat kost :).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:44

_San87_ schreef:
Iemand is belangeloos voor je bezig, maar het is niet goed. Probeer eens te betalen voor een website, anders.

Nou, ook als ik een gratis klusje voor iemand doe heb ik niet de gewoonte te gaan liegen. Zoals Maava al schrijft, responsive design heeft niets met de webhost of wat ook te maken, bij elke nieuwe website kan dat gewoon. Het klopt wel dat niet elke bestaande website kan worden aangepast, zoals bij jullie. Maar dat is iets anders dan bij TS. :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:37

Dani schreef:
_San87_ schreef:

Nou, ook als ik een gratis klusje voor iemand doe heb ik niet de gewoonte te gaan liegen. Zoals Maava al schrijft, responsive design heeft niets met de webhost of wat ook te maken, bij elke nieuwe website kan dat gewoon. Het klopt wel dat niet elke bestaande website kan worden aangepast, zoals bij jullie. Maar dat is iets anders dan bij TS. :)

Zeker waar, maar als er met een bestaande website wordt gewerkt kan het best zijn dat de website zoals hij nu is niet aangepast kan worden naar mobiele weergave.

Edit: Blijkbaar gaat het om een nieuw te bouwen website. Niet goed gelezen. Dan zou het moeten kunnen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 11:20

@ maava
Stelde je een vraag dan?

@dani, jij begrijpt het. Die persoon zegt dat het niet kan.

Deze persoon is ingeschakeld om de website op te zetten. De mensen van de stichting moesten echter veel tijdrovende klussen zelf doen. Hij wil alleen het hoognodige doen. Dat begrijp ik als je je belangeloos inzet. Ze hebben mij dus gevraagd of ik deze taken wil uitvoeren zoals de vertaling, opgeven van (sub) menu's, teksten aanleveren. De vertaling was veel. Daar ben ik een paar uur mee bezig geweest. Ik snapte niet waarom hij een website opzet waar alles van het Engels in het Nederlands vertaald moest worden. Dat kon volgens mij makkelijker. Volgens die persoon echter niet.

Ik heb zelf weinig kennis. Responsive wist ik in eerste instantie niet eens wat het betekende. Andere termen zijn mij ook (nog) onbekend. Webhost/ provider? Ik zeg maar wat. Ik weet wel wat ik wil en hoe het eruit moet zien. En heel belangrijk ik wil dat de mobiele versie overzichtelijk en gebruikersvriendelijk is. Dat is nu niet het geval en er wordt gezegd dat dit niet anders kan. Dit was voor mij een signaal om eens verder te informeren.

Ik heb zelf ooit eens een website opgezet via mijndier.nl. Dit was echter simpel en wees zich vanzelf. Het was overzichtelijk en werd veel bekeken. Geen vertalingen of andere onzinnige handelingen. Ik ben er uiteraard een tijd mee bezig geweest maar het resultaat was perfect.

Ik zoek nu iets dergelijks of goed advies/hulp om de huidige website in opbouw responsive te maken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:14

Hè? Wat voor teksten moest jij vertalen dan?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:52

Heb je alleen de content vertaald of heb je ook alle structures moeten vertalen? Content moet eigenlijk altijd zelf aangeleverd worden, maar structuren moeten gewoon in een hoofdtaal te zetten zijn.

Bestaande websites kunnen inderdaad niet allemaal zomaar responsive gemaakt worden, vooral als er een verouderd template gebruikt is.
Nieuwe websites moet gewoon kunnen zonder enige beperkingen.
Ik krijg het idee dat diegene die ingezet is geen idee heeft van wat hij aan het doen is :o

Maar op dit moment is er niet te zeggen of de huidige website in opbouw responsive is te maken, daarvoor moet iemand echt even helemaal mee kunnen kijken.
Maar even nogmaals de vraag, waarmee is de huidige website nu opgebouwd?
Open-Source? Zo ja welke?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 17:44

Het is van flexwebhosting. Misschien zegt dat je wat en ik moest 3 programma's downloaden. poedit.net, en.mo, en.po. Zegt mij nog steeds niets hoor. De website bestaat uit voornamelijk Engelse functies. Vandaar het vertalen. En dat was veel kan ik je vertellen.

Daarom dacht ik dat moet makkelijker kunnen en toch een professionele uitstraling behouden. Vandaar mijn vraag. Ik wil er best tijd in steken maar ik heb een stuk kennis nodig die mij kan helpen/begeleiden.

Zegt overigens bovenstaande linken iemand iets?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:07

Flexwebhosting is alleen de host, zo te zien. Maar dat zegt weinig over wat voor website het is, dat is afhankelijk van de webdesigner en niet van de hosting.

Zoek iemand anders. Echt hoor. Dit is onnodig ingewikkeld en je gaat met deze gast echt geen goede website krijgen. Ik vind het echt sneu dat je al dat werk hebt moeten doen, dat was helemaal niet nodig geweest. Voor mijn eigen (Wordpress)website heb ik echt niet van alles hoeven vertalen, alleen enkele korte zinnetjes ('lees verder' ipv 'read more', dat soort kleine dingen). Niets waar ik veel werk aan gehad heb.

Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar de website trouwens, en hoe die gemaakt is.

Met Wordpress is het behoorlijk eenvoudig om zelf een website te maken. Er zijn allerlei gratis thema's waarmee je een layout kunt kiezen, en als je je een klein beetje verdiept in html/css is het heel simpel om de kleuren, tekstformaat etc. aan te passen. Heb je met twee weken een nette, responsive website. Je hebt dan ietsje minder keuzevrijheid dan bij een webdesigner, omdat je afhankelijk bent van gratis thema's, maar daar zijn er alsnog honderden van die je prima kunt gebruiken dus er zit er gerust wel eentje bij die bevalt. Heb je dit gedoe tenminste niet.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:12

Ik zou je ook aanraden eens met Wordpress aan de slag te gaan. Heel veel mogelijkheden, en altijd responsive.

Verkijk je echter niet op het werk wat het met zich mee brengt... Je vraagt in je topic starter voor iemand om je te helpen, maar ik denk oprecht dat daar meer tijd in gaat zitten dan jij tot nu toe aan vertalen etc kwijt bent geweest. Iemand kan jou niet in 1 uurtje hiermee dusdanig op weg helpen dat het allemaal geregeld is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:29

Daarnaast is een website bouwen echt niet per se kattepis. Helemaal niet als je een custom made website wilt. Daar betaal je gewoon voor (en terecht, overigens... Gaat flink wat werk in zitten).

Maar Wordpress is inderdaad een goede tip. Basis HTML/CSS is niet moeilijk en er staan meer dan genoeg how to's op internet. Gaat alsnog werk in zitten, dat houd je toch. Maar minder dan wanneer je from scratch een website gaat bouwen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 19:31

Nirvana_ schreef:
Ik zou je ook aanraden eens met Wordpress aan de slag te gaan. Heel veel mogelijkheden, en altijd responsive.

Verkijk je echter niet op het werk wat het met zich mee brengt... Je vraagt in je topic starter voor iemand om je te helpen, maar ik denk oprecht dat daar meer tijd in gaat zitten dan jij tot nu toe aan vertalen etc kwijt bent geweest. Iemand kan jou niet in 1 uurtje hiermee dusdanig op weg helpen dat het allemaal geregeld is.

Ga ik ook eens naar kijken. WordPress.

Ik ben me er uiteraard van bewust dat een website niet in een uur is gemaakt. Dat is onmogelijk. Ik vraag of iemand het samen met mij wil doen of mij op afstand wil ondersteunen. Het meeste werk zal ik zelf moeten doen. Het is alleen fijn om iemand te hebben waar ik iets aan kan voorleggen als ik er niet uitkom.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 19:39

@dani betreffende website is nog in opbouw dus niet online.
Ik kan een printscreen maken en via PB sturen. Ik ben wel benieuwd naar de webdesigner. Hoe kan ik daar achterkomen dan?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 19:43

Ik zie dat WordPress 3 GB aan ruimte heeft. De gratis variant. Dat lijkt mij niet veel of is dat een verkeerde conclusie?