ik heb me weer lekker in de nesten gewerkt kan ik zeggen
Ik probeer de situatie zo goed mogelijk uit te leggen.Ik ben afgelopen jaar gediagnosticeerd met Asperger. Heel veel puzzelstukjes vielen op hun plek en nu is het dan zover: acceptatie. Nu ik op een nieuwe school zit, gaat het al stukken beter, maar bij een nieuwe school en nieuwe opleiding hoort: STAGE.
Stage 1: de verloskundestage. Mezelf over de kop gewerkt, ik was super moe en door alle nieuwe dingen enorm prikkelbare. Op een avond is de bom gebarsten en de volgende dag was het exit. Ik ga hier liever niet verder op in.
Stage 2: de Asiel/Pension/Kennel (apk stage) stage. Hier gaat het enorm goed met het werk met de dieren en het schoonmaak werk, ik toon mijn goodwil en ik doe veel extra klusjes. Maar het lastig is het omgaan met klanten. Zo goed ik dieren aanvoel en er mee om kan gaan, zo slecht gaat het eigenlijk met mensen. Hier is in een gesprek met mijn stagebegeleider al over gesproken en ik ga er aan werken. Hoe meer ik mijn best doe, hoe rampzaliger het verloopt
Mijn stage begeleider op school is langs geweest voor het stagebezoek en nu kwam het weer naar voren: klanten. Ik ben er nu onderhand wel klaar mee, eerst een geflopte schapenstage en nu dit wat in de derrie loopt. Het liefst wil ik stoppen met de opleiding en ergens gaan werken (ZONDER KLANTEN
) en ik zoek het verder allemaal zelf wel uit. Maar dit willen mijn ouders niet
Nu komt het erop neer: ik ga extra begeleiding krijgen wat betreft het omgaan met klanten. Hier kom ik in opstand: er is mij zoveel extra begeleiding belooft, zowel op school, als bij de psych, als op andere stages, maar ik heb het nooit gekregen. Ik heb er geen vertrouwen in en heb geen zin om na een zoveelste geflopte stage weer een jaar in de put te zitten. Ik wil mezelf een keer in bescherming nemen en er gewoon mee stoppen.Ik heb nu twee opties voor mezelf:
1. Stoppen en gaan werken.
2. Begeleiding accepteren, waarmee de kans dat het weer fout gaat en ik helemaal gek wordt en alsnog stoppen.
Ik zie het nu allemaal niet meer helder, waardoor het verhaal ook een beetje wazig kan zijn. Excuse me.
Groetjes Bente
Ik ben erg enthiousiast en wil graag dingen vertellen
De bedoeling van zo'n behandeling is namelijk helemaal niet dat je er zenuwachtig of gestrest voor moet zijn, het hoort een plek te zijn waar je je ervaringen kan delen met anderen en waar mensen zijn die je kunnen helpen met de dingen waar je tegenaan loopt.