Kleding shoppen anno 2016, hoe werkt dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Kleding shoppen anno 2016, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:06

Ja het is niet zo erg als je denkt... De laatste keer was in december.

Maar de plastic tassen zijn afgeschaft en ik ben van plan morgen veel te kopen. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie met tassen van jezelf heen?

Of krijg je tegenwoordig papieren tassen? Dat kreeg ik in december bij Shoeby in ieder geval...

Keet

Re: Kleding shoppen anno 2016, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:07

Stop altijd een aantal tassen van thuis in mijn tas :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:08

Zelf een tas meenemen en anders terplekke aanschaffen.
Ik vind het wel goed, de afvalberg een klein beetje verkleinen met zn allen.
En ook al moeten mensen 0,5 cent betalen voor een plastic tasje , er is al gebleken dat mensen dat dan veel minder snel doen 8-)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:08

Ik heb laatste een hndige tasje bij de ikea gekocht. Koste niks. Kan erg klein opgevouwen worden. Perfect om te shoppen. Soms neem k ook wel eens een rugtas mee.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:09

Ik zou zelf plastic tassen meenemen. Nemen niet veel ruimte in beslag en het is beter voor het milieu ;) Je moet voor elk tasje betalen uit mijn hoofd, ook voor papieren. De prijs verschilt heel erg per winkel, sommige kosten 3 cent, anderen 10.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:09

Je kan ze ook kopen bij de keten zelf en soms krijg ik voor 1 symbolische cent een tas mee

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:12

Ik heb inmiddels een schoenendoos op mijn kamer staan met een aantal plastic tassen erin van verschillend formaat. Meestal kosten nieuwe tasjes niet veel dus als het echt nodig is koop ik een nieuwe bij mijn producten en die gaat dan weer in de doos voor de volgende ronde dat ik ga shoppen oid.
Heb sowieso ook in mijn tasje altijd één plastic tasje zitten voor als ik onverwacht een kleine boodschap moet doen, supermarkten hebben de tassen vaak duurder dan de gemiddelde kledingwinkel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:13

ravellie schreef:
Zelf een tas meenemen en anders terplekke aanschaffen.
Ik vind het wel goed, de afvalberg een klein beetje verkleinen met zn allen.
En ook al moeten mensen 0,5 cent betalen voor een plastic tasje , er is al gebleken dat mensen dat dan veel minder snel doen 8-)

Ik vind het ook wel goed inderdaad!
Maar moet nu wel even praktische zaken overwegen.
Wist niet dat tasjes zo goedkoop waren eigenlijk. Bij de AH betaal je altijd 20 of 50 cent ofzo.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:13

Gewoon zelf tassen meenemen :) Van die 1 euro tasjes van bijv zeeman zijn erg handig en enorm stevig, maar ik heb ook nog een enorme voorraad gewone plastic tassen thuis liggen. Of bigshoppers, ook lekker handig als je enorm veel wil kopen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:14

Tweetyj schreef:
Ik heb inmiddels een schoenendoos op mijn kamer staan met een aantal plastic tassen erin van verschillend formaat. Meestal kosten nieuwe tasjes niet veel dus als het echt nodig is koop ik een nieuwe bij mijn producten en die gaat dan weer in de doos voor de volgende ronde dat ik ga shoppen oid.
Heb sowieso ook in mijn tasje altijd één plastic tasje zitten voor als ik onverwacht een kleine boodschap moet doen, supermarkten hebben de tassen vaak duurder dan de gemiddelde kledingwinkel.

Ooh wij hebben zo'n koker in de meterkast volgepropt met tassen :P Al jaaaaren.
Dus dat is niet meer nieuw.

Het is meer de praktische overweging: Wat moet ik meenemen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:14

SuperAssie schreef:
Gewoon zelf tassen meenemen :) Van die 1 euro tasjes van bijv zeeman zijn erg handig en enorm stevig, maar ik heb ook nog een enorme voorraad gewone plastic tassen thuis liggen. Of bigshoppers, ook lekker handig als je enorm veel wil kopen :)

Wat zijn 1 euro tasjes van de zeeman?
Bigshoppers hebben we inderdaad ook een aantal van liggen thuis. Vind ze alleen zo onpraktisch.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:15

Ik heb laatst mijn eigen tas meegenomen. Zo'n bigshopper. Ideaal, alles past er in!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:16

Ja die koker hebben wij beneden ook, maar ik heb tegenwoordig dus ook een eigen voorraad (woon nog thuis) omdat die koker nu ook sneller leegraakt dan normaal :')
Maar ik zou voor echt shoppen ook kijken waar je heen gaat, ik ben laatst naar de primark geweest, daar zijn de tassen papier, sowieso moest ik een nieuwe sporttas hebben daar kon ik al mijn aankopen toen netjes in kwijt, dus een grote "leuke" tas kan ook, is vaak wel handiger dan zo'n boodschappentas vind ik

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:17

Janine1990 schreef:
SuperAssie schreef:

Bigshoppers hebben we inderdaad ook een aantal van liggen thuis. Vind ze alleen zo onpraktisch.

Soort van statiegeld idee van de Zeeman. Je kunt er voor 1 euro zo'n blauwe tas halen, en als je hem weer inlevert krijg je de 1 euro terug :j Erg handige tasjes, bijna niet kapot te krijgen en inderdaad, goed voor het milieu zo :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:17

Janine1990 schreef:
SuperAssie schreef:

Ze noemen ze ook wel statiegeld tasjes. Je koopt er 1 voor 'altijd'. Is hij vies, versleten of wat dan ook mag je 'm gratis omruilen. Die dingen zijn super sterk en past echt best veel in.

http://www.medemblikactueel.nl/wp-conte ... zeeman.jpg

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:19

Veel kledingwinkels hebben nu papieren tassen die je dan wel gewoon gratis krijgt.
Sommige winkels vragen slechts 1 of 5 cent. Dus voor het afrekenen dan zeggen dat je graag een tasje wilt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:19

Och, helemaal niet bij nagedacht dat je bij het shoppen dan ook geen tasje meer krijgt :') en ik moet vanmiddag ook nog even de stad in. Gewapend met eigen tasjes dan maar :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:26

wat zijn we toch eigenlijk verwend met zijn allen, he...hoe gaan we onze geshopte spullen thuiskrijgen nu we geen tasjes meer mee krijgen :). Ik las laatst ergens iemand op fb geloof ik die woedend was dat ze nu ook al voor haar tasjes moest betalen...op: je kunt ze ook meenemen, was het: je denkt toch niet dat ik de hele tijd met tasjes ga lopen slepen. Is overigens geen aanval op jou hoor topicstarter!!! Het is gewoon hoe de maatschappij hier werkt en ik verbaas me er af en toe over dat ze in sommige landen kilometers moeten lopen om water te halen en wij het hier al lastig vinden om tasjes mee te nemen.

Maarre....ff om op je vraag in te gaan. Je kunt ook alles online kopen :):).
Ik heb een stoffen tas die ik vaak meesleep...heel klein pakketje past zo in je handtas en als je hem nodig hebt trek je hem uitelkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:27

Als je toch flink gaat shoppen maakt die 10 cent voor een tasje erbij ook niet meer uit toch? :+

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:29

IHN schreef:
wat zijn we toch eigenlijk verwend met zijn allen, he...hoe gaan we onze geshopte spullen thuiskrijgen nu we geen tasjes meer mee krijgen :). Ik las laatst ergens iemand op fb geloof ik die woedend was dat ze nu ook al voor haar tasjes moest betalen...op: je kunt ze ook meenemen, was het: je denkt toch niet dat ik de hele tijd met tasjes ga lopen slepen. Is overigens geen aanval op jou hoor topicstarter!!! Het is gewoon hoe de maatschappij hier werkt en ik verbaas me er af en toe over dat ze in sommige landen kilometers moeten lopen om water te halen en wij het hier al lastig vinden om tasjes mee te nemen.

Ik heb een stoffen tas die ik vaak meesleep...heel klein pakketje past zo in je handtas en als je hem nodig hebt trek je hem uitelkaar.

Je hebt zeker gelijk!
Maar ik vind gewoon hoe het is aangepakt niet heel slim.
Mensen gaan plastic tasje nu echt niet laten omdat ze er 5 cent voor moeten betalen.
Als ze echt het plastic willen verminderen schaf het dan helemaal af en ga over op papier....

Ik weet het niet hoor, maar het voelt voor mij meer als een trukje van de overheid om meer geld te verdienen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:32

Goof schreef:
Als je toch flink gaat shoppen maakt die 10 cent voor een tasje erbij ook niet meer uit toch? :+

Nee, maar eigenlijk vind ik het een heel goed initiatief om geen plastic te verspillen. :j dus doe graag mee, en had altijd al eigen tasjes mee, maar over het echte shopwerk had ik nog niet nagedacht :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:33

IHN schreef:

Jeetje, dat slaat wel echt nergens op. Het is overal in het nieuws geweest, je moet er gewoon even over nadenken voordat je gaat shoppen. Maargoed genoeg mensen die zich vooral opwinden wanneer het ze zelf overkomt.

Online gaat 'm niet worden. Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik woensdag een gesprek heb. Dus dan moet je wat nieuwe kleding. En dan is shoppen de kortste klap. Online vind ik toch altijd lastig, gezien mijn lengte. Het meeste past dan niet op slaat als een tang op een varken ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:34

Goof schreef:

Loop je dan met je vijf tasjes, met daarin vijf verschillende kledingstukken. Je komt bij winkel zes, moet er dan echt nog een zesde tasje bij? Kan je ook gewoon verdelen over die andere vijf tasjes...
Toch de reinste verspilling om nog meer tasjes er bij te nemen? Het is gewoon een stukje bewustwording. En wat minder plastic kan toch geen kwaad?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:35

Papieren tassen zijn, dacht ik. nog milieu-onvriendelijker dan plastic.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:36

nynke55 schreef:
Papieren tassen zijn, dacht ik. nog milieu-onvriendelijker dan plastic.

Ohja? Vanwege verf? Of???? Die dingen verteren toch gewoon?

Was me net aan het bedenken dat ik wel voor de papieren tassen wilde betalen, maar plastic liet liggen :P Dus ben erg benieuwd nu.