ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 12:03

Ik werd net wakker en ik zie dat mijn moeder mij heeft geappt.
Een pakketje met mijn naam erop.
Ik herken de letters meteen, en na vragen wordt mijn vermoeden bevestigd. Er staat geen adres op dus iemand heeft het in de brievenbus gedaan.
Ik heb mn moeder het gevraagd uit te pakken, en de inhoud bevestigd voor mij dat het mn ex was die het heeft gedaan.

Wat moet ik hier nou mee?
Mn ex en ik zijn al meer dan een jaar uit elkaar. Ik ben erg gelukkig met mn vriend.
Gewoon ergens wegzetten?
Moet ik mn vriend erover vertellen? (hij is erg onzeker dat ik bij hem weg zou gaan)
Ik weet het ff niet meer..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:05

Zeker aan je vriend vertellen, waarom dingen geheim houden. Niet goed in een relatie.
En geen idee wat het is. Kun je het gebruiken, zou ik het ook gebruiken. Weggooien is zonde.
Wil je dat niet dan weggeven aan iemand die er wel wat mee kan of kringloop.
Op die ex zou ik verder niet reageren.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 14-02-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Ik zou het zeker wel tegen je vriend vertellen. als hij er achter komt terwijl je het niet verteld hebt, is dat toch juist een reden voor hem om je minder te vertrouwen en nóg onzekerder te worden?!
Vertel gewoon eerlijk dat je het heel vervelend vind en dat je er echt niet op zat te wachten. Gooi het kado gewoon weer bij ex op de stoep óf verbrand het ritueel samen met je vriend :+.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 14-02-16 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

StableDoor

Sowieso aan je vriend vertellen, waarom zou je het verzwijgen?

Goof

Re: ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:09

Kado weggooien en je ex negeren. Waarom maak je je er eigenlijk druk om?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:11

Afhankelijk van wat het is en wat de waarde is zou ik het terugsturen met de mededeling dat je een andere partner hebt en hier niet van gediend bent.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:12

Waar maak je je druk om... Ik zou er keihard om lachen met mijn vriend en als er iets eetbaars inzat samen opeten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:14

eilleen333 schreef:
Afhankelijk van wat het is en wat de waarde is zou ik het terugsturen met de mededeling dat je een andere partner hebt en hier niet van gediend bent.

Inderdaad strak plan. Chocolate zou ik op eten trouwens.

Je vriend gewoon zeggen dat die mafkees van een ex je wat stuurde en dat het voor jou niets betekend.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:25

Aan je vriend vertellen, hij weet vast wel dat je hiervoor een relatie hebt gehad en dat die persoon je niet kan loslaten.
''Moet je nu eens kijken wat ..... me gestuurd heeft, wat een dropveter joh!, kan hij niet gewoon doorgaan met zijn leven?''

Retour afzender of weggooien/weggeven of opeten moet je samen met je partner maar bespreken.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:20

negeren, als je er aandacht aan gaat besteden heeft ex weer een ingang.

Afhankelijk van het cadeau, gebruiken of weggeven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:23

Goof schreef:
Kado weggooien en je ex negeren. Waarom maak je je er eigenlijk druk om?

Tenzij het te eten is :Y) of nuttig om te gebruiken.

Maar ik weet ook niet waarom je je er druk om maakt :) jij kan er toch niks aan doen dat je ex nog niet over je heen is?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:24

Gianti schreef:
Waar maak je je druk om... Ik zou er keihard om lachen met mijn vriend en als er iets eetbaars inzat samen opeten

Dit dus.
Sowieso vertellen tegen je vriend. Als je dat niet vertelt en je vriend komt erachter zal hij ook zijn bedenkingen hebben

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:24

Ik zou het terugsturen met een briefje erbij dat je een goede relatie hebt en er niet van gediend bent.
Ik zou me echt kapot schrikken als mijn ex zoiets in zijn hoofd zou halen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:27

Heel hard om lachen met je huidige vriend, kado aan je moeder geven (tenzij het echt te lekker/mooi is om niet zelf te houden/op te eten) en ex laten weten dat je moeder het geweldig vond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:28

Lekker de chocolade met je vriend opeten? :+

Iets van waarde zou ik terug sturen eventueel met een briefje 'bedankt voor de moeite maar misschien zoek je beter een valentijn die bij je past'

Verzwijgen voor je vriend zou ik zeker niet doen. Lach er samen om en ga verder.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:32

Gooi het weg. Zover als dat je het gooien kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:33

Weet de desbetreffende ex dat jij op dit moment een vriend hebt? Anders is het ook banketstaaf, doet die jongen toch nog z'n best omdat hij denkt dat je vrijgezel bent... :')

Wat heb je gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:38

Ben wel benieuwd wat het is. En weggooien? Waarom? Vind ik heel zonde, als je het zelf niet hoeft kan je er vast iemand anders wel blij mee maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:45

Ik zou het gewoon zeggen, is het chocolade, lekker samen op eten. Laat je vriend beslissen of jullie hem wat sturen of hem gewoon negeren verder. Niet verzwijgen, als hij er dan achter komt gaat hij sowieso verkeerd denken over waarom je niks gezegd hebt als hij onzeker is.

Mijn man en ik zouden samen lachen om de zieligheid van zo iets maar achter onze exen zit bij beide wel een verhaal. Dus niet als vrienden uit elkaar gegaan zegma. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:54

Ben ik nu de enige die dit romantisch, lief vind?! Iets om te koesteren?!

In mijn leven is dit gewoon een waardering van wat je samen had en hebt.
Ik heb een zelfgemaakte blijk van onze liefde ontvangen van een ex. Echt geweldig <3
Is een GIFT, een ode.
Een heerlijk compliment.

Je bent; jezelf en jouw ervaringen.
Een vorige relatie is deel van die ervaring.
De liefde voor de bovenoemde liefde is voor altijd, want herinnering, deel van.
Een lief signaal op bv Valentijnsdag is imo een waardering van het mooie wat altijd deel van ons beiden zal zijn.

Natuurlijk vertel je dit aan en deel je dit met je huidige lief.
Die houdt van hoe je nu bent; dus ook van de ervaringen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:58

Dat hangt er maar net vanaf hoe je uit elkaar gegaan bent. Van mijn stalkende ex zou ik dit geen romantisch gebaar vinden. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-02-16 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:58

Huertecilla schreef:

Absoluut, maar het is ook een deel van het verleden en niet van het heden en daar is kennelijk bewust voor gekozen.
Koster herinneringen, maar die hoeven niet voort te blijven slepen in het heden als het leven door is gegaan met een andere invulling.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:01

Huertecilla schreef:
Ben ik nu de enige die dit romantisch, lief vind?! Iets om te koesteren?!

In mijn leven is dit gewoon een waardering van wat je samen had en hebt.
Ik heb een zelfgemaakte blijk van onze liefde ontvangen van een ex. Echt geweldig <3
Is een GIFT, een ode.
Een heerlijk compliment.

Je bent; jezelf en jouw ervaringen.
De liefde voor de bovenoemde liefde is voor altijd, want herinnering, deel van.
Een lief signaal op bv Valentijnsdag is imo een waardering van het mooie wat altijd deel van ons beiden zal zijn.

Natuurlijk vertel je dit aan en deel je dit met je huidige lief.
Die houdt van hoe je nu bent; dus ook van de ervaringen.

Je bent in ieder geval de eerste die het opschrijft en je hebt een Punt......

Goof schreef:
Huertecilla schreef:

Absoluut, maar het is ook een deel van het verleden en niet van het heden en daar is kennelijk bewust voor gekozen.
Koster herinneringen, maar die hoeven niet voort te blijven slepen in het heden als het leven door is gegaan met een andere invulling.

Dat ligt er dan maar net aan.
Een ex die ik af en toe nog tegen kom, zei tegen mijn huidige vriendin: ben je wel zuinig op 'm........

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:14

Goof schreef:
Huertecilla schreef:

Onbewust gaan vorige relaties mee in het leven. Ondanks dat ze voorbij zijn hebben ze een stempel achtergelaten. En die draag je bij je.
Ik was vroeger een zeer lastige eter. Een ex heeft mij leren eten en proeven. Dat neem ik dus mijn hele leven mee.
Een ander heeft mij mijn jaloezie afgeleerd. Daar heb ik nog steeds profijt van.
Weer een ander was zo afhankelijk dat ik inzag dat ik dat niet wil/aan kan. Dus heb ik geleerd dat een dergelijke man niet meer als partner in mijn leven komt.

@TS: zie dit kado als een mooi gebaar en koester de mooie herinneringen aan deze ex. Verder heb je imo geen verplichtingen aan hem. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:16

Palmera schreef:
Goof schreef:

Onbewust gaan vorige relaties mee in het leven. Ondanks dat ze voorbij zijn hebben ze een stempel achtergelaten. En die draag je bij je.
Ik was vroeger een zeer lastige eter. Een ex heeft mij leren eten en proeven. Dat neem ik dus mijn hele leven mee.
Een ander heeft mij mijn jaloezie afgeleerd. Daar heb ik nog steeds profijt van.
Weer een ander was zo afhankelijk dat ik inzag dat ik dat niet wil/aan kan. Dus heb ik geleerd dat een dergelijke man niet meer als partner in mijn leven komt.

Precies, dat bedoel ik. Dat neem je mee evenals ervaringen en herinneringen. Maar een ex is wel een onderdeel van het verleden, bewust, en je ex zelf hoef je niet mee te nemen in het heden en de toekomst. het leven gaat verder met nieuwe liefdes en ervaringen.

Als ik al mijn exen iets moet sturen en van iedere ex iets moet ontvangen met Valentijnsdag ben ik wel even bezig :+